annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 543 gæster og 134 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 98 af 245 < 1 2 ... 96 97 98 99 100 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34136 - 26/12/2021 20:12 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7237
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist - og Thomas.
For allersidste gang og i håb om at den "siver ind" nu:

Du, Hanskrist, påstår med dine ord:
Citat:
Jeg savner bare lidt ydmyghed hos dig når du fx konstant frembuser med at kristendommen skulle være skyld i den måde vi ødelægger naturen og driver rovdrift på naturen.
at jeg har anklaget kristendommen for "ødelæggelse" og "rovdrift".
Det har jeg ikke!
Hvornår fatter du det?

Dét, der har skuffet mig, er, at kristendommen har set passivt til.
Det gør den stadig her i Danmark, men jeg glædede mig over at se pave Frans reagere aktivt.

Jeg har ikke set noget fra dig, Hanskrist, om, hvad der kan gøres - ej heller fra Thomas.
Og mine forslag ignorerer I begge.

Min ydmyghed er ikke overfor jeres teologier, men overfor den værende verden, som jeg opfatter os mennesker som en del af - på lige fod med alt andet værende - og som jeg oplever som et guddommeligt mirakel.

Jeg fatter ikke, hvordan du - og også Thomas - kan være så totalt passive overfor vi menneskers igangværende selvdestruktion - og end ikke vil tage stilling til - eller blot se på - forslag om nogle muligheder.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#34137 - 26/12/2021 21:16 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Hej Thomas

Jeg har vandret i lys. Jeg har vandret i mørke. Jeg har vandret på livets landevej. Lad os sprede glæde...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34138 - 26/12/2021 21:37 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne (mester)

Hvorfor ender det altid i sådan noget? Jeg har ikke nået at læse det hele, så...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34139 - 26/12/2021 22:04 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg fatter ikke, hvordan du - og også Thomas - kan være så totalt passive overfor vi menneskers igangværende selvdestruktion - og end ikke vil tage stilling til - eller blot se på - forslag om nogle muligheder.


Lyder spændende - skal vi have en ny tråd?

Min gymnasie kammerat Henrik Stiesdal er verdens førende på området.

Altinget præsentation Henrik Stiesdal

Arne et link der vil interessere dig ikke så lidt.


Naturen er en ❤️ -sag for mig og har været det igennem hele mit lange liv da jeg er inkarneret født naturbarn. Jeg er et barn af naturen. Alle troede jeg ville blive en ny Dr Lieberkind.

Nogle har kaldt mig Vendsyssel David Attenborough 😍😘😝😜

Jeg har virkelig sat mig grundigt ind i den kommende nødvendige grønne omstilling af Energi Sektoren. Og ved en masse om hvordan vi kommer i mål.

Overvejer at anskaffe mig en bolig med minimum 3000 - 4000 kvm jord og så have permakultur jordbrug køkkenhave + høns og ænder - måske nogle grise. Føler vi skal gøre noget og vise at vi sagtens kan have en fødevarer produktion uden at det skal være på naturens bekostning, koste på biodiversitet.

Og lever stort set fuldstændig bæredygtig og miljø rigtig. Køber stort set aldrig nyt tøj - fx nu sidder jeg i en 35 år gammel trøje. Mit tøj er genbrugstøj. Har minimal ja nærmest ingen forbrug. Beholder mine ting livet ud. Der kan gå årtier imellem at jeg flyver.

Vi skal væk fra computeren og have jord under neglene og grønne fingre allesammen.

Og vores penge skal investeres og arbejde for grønne løsninger.

Alle mennesker uanset hvad de laver skal arbejde mindst en to tre timer hver dag med permakultur jordbrug og fødevarer produktion. Børnene skal lære dette forhold allerede i skolen. Ingen må være fremmedgjorte i forhold fra jord til bord.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34142 - 26/12/2021 22:45 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne

Citat:
Jeg har ikke set noget fra dig, Hanskrist, om, hvad der kan gøres - ej heller fra Thomas.
Og mine forslag ignorerer I begge.

Min ydmyghed er ikke overfor jeres teologier, men overfor den værende verden, som jeg opfatter os mennesker som en del af - på lige fod med alt andet værende - og som jeg oplever som et guddommeligt mirakel.

Jeg fatter ikke, hvordan du - og også Thomas - kan være så totalt passive overfor vi menneskers igangværende selvdestruktion - og end ikke vil tage stilling til - eller blot se på - forslag om nogle muligheder.


Jeg synes, at det er hårde ord, Arne. Hvem siger, vi er "så totalt passive", at det er dig ganske "ufatteligt"? Kender du os virkelig så godt?

Med hensyn til din ydmyghed og dine forslag, så hører jeg dig sige følgende:

Citat:
jeg kan bestemt ikke sige mig fri af al selviskhed


Citat:
når mine basale behov plus en del mere er tilfredsstillet


Citat:
hvad man engang kaldte "moderne bekvemmligheder" er jo en luksus, vi næsten alle har her i de rige lande og ville savne, hvis vi ikke havde dem.


Selviskhed, basale behov PLUS EN DEL MERE, bekvemmeligheder og luksus ... er det ydmyghed over for verden? Det må du selv vurdere. Det er ikke ment fordømmende, for jeg tror, at vi er seriøst mange, som har det som dig. Vi er selviske, ville savne bekvemmelighed og luksus såfremt vi ikke har dem, og vi ønsker vores basale behov PLUS MERE tilfredsstillet.

Nu til dine forslag. Jeg har faktisk svaret dig. Mit svar er, at vi må nå ind til kernen i os selv. Ind i ånden og modtage liv dér. Liv til at være U-selviske, afstå fra bekvemmeligheder, give afkald på luksus og lade os nøje med at få tilfredsstillet vores basale behov.

Kh Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 98 af 245 < 1 2 ... 96 97 98 99 100 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Israelsk militær om dræbt FN-arbejder:..
14/05/2024 02:37
Universitet i Amsterdam lukker i to dage..
14/05/2024 00:45
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk