annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 68 af 245 < 1 2 ... 66 67 68 69 70 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33319 - 19/09/2021 12:29 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Hvilken Gud taler Paulus om...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Hvorfor vil præsterne ikke beskæftige sig med værket...

https://vandrermodlyset.dk/vandrer-mod-lyset-2/

Mon vi er på rette spor...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33320 - 19/09/2021 12:33 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Trosfrihed her er bare ligesom et kampspil uden ægte menneskelig respons. Hvem gider at skændes imod hinanden i mange år?
Min kommentar:
Jo, der er en tendens i retning af: "Dumme svin! Det ka' du selv være!" - og det gider jeg ikke.

Men der er også den kvalitet, at vi hver især frit kan udtrykke vore standpunkter, overbevisninger, tro og meninger m.m. på forskellige forud foreslåede områder - her området: Åndelig fordybelse i tråden: "Åndelig føde".
Her er det min erfaring, at dét at udtrykke sig skriftligt ofte ikke er så ligetil, samt at dét at udtrykke sig skriftligt ofte er videreudviklende.
Dét har jeg i hvert fald haft glæde af her på Trosfrihed.dk i en del år - både når jeg formulerer mig og i dialog.

Det sker ofte, når jeg skriver, og jeg trykker på "Gennemse indlæg", at jeg opdager, at det skrevne kan udtrykkes bedre - dels klarere og dels lettere forståeligt for hvem, der måtte læse indlægget.
Og ikke sjældent kommer der nye perspektiver frem under skrivearbejdet.
Det er nok især det sidste: Nye perspektiver, der gør, at jeg fortsætter her på Trosfrihed.dk smiler

Jeg har netop fået øje på et nyt perspektiv:
Når Hanskrist angriber mig med grove ord, så er min holdning generelt dén, at ignorere, men alligevel falder jeg ikke så sjældent for fristelsen til at svare.
Så er det, at det nu går op for mig, at med min livsindstilling: altomfattende kærlighed, så burde jeg jo interessere mig for, hvad det er ved mig, der åbenbart er så ubehageligt for Hanskrist, så at han må angribe mig.

Her har jeg hidtil afholdt mig fra det personlige - anset det for at være uønsket "personfnidder" - men vi er jo mennesker - og min altomfattende kærlighed burde vel også gælde Hanskrist.
Så nu må jeg vel i gang med at interessere mig for, hvad det egentlig er ved mig, der gør Hanskrist så vred - samtidig med at jeg skal være varsom og ikke begynde at "psykoanalysere" Hanskrist.

Hvordan jeg gør dét rigtigt, det må jeg jo se at finde ud af, men det må vel starte ved at jeg indser, at min oplevelse af Kristus provokerer Hanskrist.
Og så melder spørgsmålet sig jo: Hvorfor?
Og så - netop nu - går det op for mig:
Det skal jeg ikke spekulere over. Det skal jeg spørge Hanskrist om?

Så hvis du læser dette Hanskrist, så er mit spørgsmål:
Det ser for mig ud til, at min oplevelse af Kristus provokerer dig.
Hvorfor?


M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33322 - 19/09/2021 12:42 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Det beviser, at du intet lærer af mig og ingen næstekærlighed udtrykker især, da du siger ´vi´ istedet for Jeg! Ingen er med dig her. Her er ikke et vi med dig!
Det bekræfter, at nu må jeg kontakte politiet.



Det bekræfter, at nu må jeg kontakte politiet.


😱😱😱

Hvor er Helligånden og din ekstraordinære høje intelligens blevet af - at du føler dig nødsaget til at kontakte politiet.


Vi andre kan dog uden at prale af ekstraordinær høj intelligens klare os selv uden at vi behøver kontakte politiet.


Hvad er det her for en syg søndags forestilling fra din side Gerth???


Hvis du fortsætter i det spor og i det lune og humør så ville Trosfrihed være bedre tjent med at du ikke var her mere.

Du trækker det hele mere og mere i en sygelig retning. Og spørgsmålet er du rask trænger sig på.

Nu må du med din opførsel vise hvad der er svaret på det spørgsmål.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33324 - 19/09/2021 12:49 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Politiet eller PET, Tak.



Ha ha LOL 😂😂😂


Du gør dig selv til grin for åben skærm mand.


Gå en tur - få noget frisk luft/ilt til hjernen - du skal bevæge dig og have blodet til at løbe - dit kredsløb skal stimuleres hvis du ikke vil ende i noget psykotisk nu her i dag.


Alle mennesker har mental hygiejniske forpligtelser til ikke at falde i et sort hul - vi har alle lært at fysiske aktiviteter - at komme udenfor og spille fodbold med andre eller cykle en tur det på et øjeblik kan få verden til at se anderledes ud - ja vores dårlige humør forsvinder som dug for solen ☀️

Her er du også forpligtiget på dig selv og det at udføre de mest nødvendige mentalhygiejniske tiltag for ikke at gå i sort - falde i et mørkt hul.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33326 - 19/09/2021 12:57 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du snakker udenom emnet og det ved du også godt du gør Arne.


Du snakker om alle mulige andre ting end lige det vi to er blevet uenige med hinanden om.

Du tør ikke dialogen - hvad er du bange for???
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 68 af 245 < 1 2 ... 66 67 68 69 70 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk