annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 22 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32761 - 20/07/2021 20:06 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja ja folk må sgu tro hvad de vil


Mit problem er at du bruger JESUS KRISTUS og det han religionshistorisk er verdenskendt for at forbinde det guddommelige med - det gør du grin med (personlig dialogisk samtalende kommunikerende gudsforhold endda af hankøn) og du gør dig daglige store anstrengelser for at sige fra overfor, på det kraftigste endda, hvad JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med.

Det er deri jeg har det svært og det ville alle kristne have det svært med -- og iøvrigt har det intet at gøre med dogmer. JESUS KRISTUS og hvad han forbinder med det guddommelige bliver vi ikke præsenteret for i dogmatisk form. Det præsenteres vi for i et rigt og frit billede sprog og lignelser såvel som utallige eksempler på hvordan han beder og helbreder --- ingen i hele verden tager fejl af hvad JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med da der ingen slinger er i valsen her - det er entydig og ja forstået af alle i hele verden undtaget Arne der her går fuldstændig galt i byen og står for det stik diametralt modsatte af hvad JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med --- det er så 🤒🤕🙃


Lidt mærkeligt du hiver JESUS KRISTUS ind fra højre når I to intet overhovedet har tilfælles med hinanden i forståelsen af det guddommelige -

Problemet er at du opfatter hvordan JESUS KRISTUS forstår det guddommelige stik modsat hvordan resten af verden opfatter det --- 😱😱😱

Du har simpelthen misforstået noget her ret for alvor - og hele verdens millioner milliarder kristne gennem 2000 år deres bønsliv bygger entydigt på hvordan JESUS KRISTUS opfatter det guddommelige som er det du bekæmper med næb og klør dagligt med hvad du skriver

Du har den der JESUS KRISTUS IKON oplevelse du skilter med, men alt hvad du hævder, skriver i det daglige gennem årene, om det guddommelige er stik diametralt modsat hvordan JESUS KRISTUS vidnede om og forklarede det guddommelige

Det er det der er så mærkeligt

Så ulogisk meningsløs og usammenhængende kan du ikke tale på en offentlig debat portal uden at det vil blive påtalt - det siger sig selv

Men der er da ingen der idag år 2021 vil brænde dig eller føre retssager mod dig hvor du kunne blive idømt nogen straf - men hvis du i et muslimsk land så kraftigt vendte Muhammed (som du gør med JESUS KRISTUS) på hovedet og sagde konstant det stik modsatte af hvad han er kendt for så ville du bestemt ikke overleve det religiøse censur og politi


Så vær du kun glad for at det er JESUS KRISTUS du leger med og driver gæk med, for det sker der intet ved i vor tid - så pris dig lykkelig for at du lever i en kristen vestlig kultur kreds
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32762 - 20/07/2021 20:45 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg lægger mærke til, at du ikke svarer på mit spørgsmål:
Citat:
Respekterer du trosfriheden? Ja eller Nej?
Og du gentager din påstand:
Citat:
Mit problem er at du bruger JESUS KRISTUS og det han religionshistorisk er verdenskendt for at forbinde det guddommelige med - det gør du grin med (personlig dialogisk samtalende kommunikerende gudsforhold endda af hankøn) og du gør dig daglige store anstrengelser for at sige fra overfor, på det kraftigste endda, hvad JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med.
Mit svar:
Det må du uddybe, hvis jeg skal have mulighed for at forstå dig.
Foreløbig er det for mig løse påstande, som jeg ikke genkender.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32763 - 21/07/2021 20:12 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Respekterer du trosfriheden? Ja eller Nej?



Hvor mange gange vil du have jeg skal svare JA til det???

Tredje gang: JA - ja selvfølgelig.

Men trosfrihed betyder jo ikke at vi ukritisk kan skrive hvad vi har lyst til af fejlagtige påstande om fx Paulus og ja alt muligt andet - vi skal som samfund hjælpe hinanden gennem livlige indbyrdes samtaler og forskning at nå frem til hvad der er op og ned i en sag.

Vi skal også hjælpe hinanden med at det vi siger giver god mening og her er det så at vi to er igang med at hjælpe hinanden og andre der hører på dig og mig. Vi er nu ved følgende punkt hvor jeg siger til dig Arne:


Citat:
Mit problem er at du bruger JESUS KRISTUS og det han religionshistorisk er verdenskendt for at forbinde det guddommelige med - det gør du grin med (personlig dialogisk samtalende kommunikerende gudsforhold endda af hankøn) og du gør dig daglige store anstrengelser for at sige fra overfor, på det kraftigste endda, hvad JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med.


Jeg har nu formuleret det på mange andre måder.

Du bruger JESUS KRISTUS i forbindelse med din IKON oplevelse - det kan vi alle blive enige om, selv du Arne.

Men alt det JESUS KRISTUS religionshistorisk er verdenskendt for og som alle er enige om han står for at forbinde det guddommelige med, det benægter du Arne.

Hvad er det JESUS KRISTUS er kendt for at forbinde det guddommelige med Arne???

Prøv helt afslappet at tænke herover før jeg giver dig svaret som iøvrigt vælter ud af Nye Testamente og som er almen kendt tror jeg af selv halvstore børn.

Jeg vil godt give dig et ledetråd:

Betegnelsen Fader om Gud er karakteristisk både for urkristendommen og gnosticismen - og ingen er Fader (der er intet faderskab) uden også søn og børn, Guds børn. Dette udelukker jo ikke kvinder - da der i KRISTUS Guds Søn ikke er forskel på kvinder og mænd (som jøder græker slaver og fri etc) altså det har ikke noget at gøre med sex/køn. Iøvrigt er det billede tale der skal få os til at forstå noget om hvor tæt et forhold vi har som Guds Børn til Gud som Fader Vores og hvad vi kan vente os af forløsning og ny fødsel og visdom (gnosis - ny indsigt og erfaringer gennem åbenbaringer af Guds ideer og tanker) og af herlighed og kraft - altsammen gennem Guds Ånd - GUD HELLIGÅNDEN.

Linjen på marken er der også.

Johannes 17 ❤️💕 et fuldstændigt vildt kapitel.

Jeg kunne blive ved og ved - men nu var det kun ledetråd til dig om hvad det er JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med.

Hvilket gudsforhold - Guds relation er der tale om i JESUS KRISTUS??? mellem Gud og mennesket og mennesket og Gud??? Ny Fødsel og Ny skabelse finder sted her. Gud arbejder i os, går i forbøn for os.

Guds Kærlighed Kristus er ved Helligånden udgydt i vore hjerter og hvor rig på alt vi er i KRISTUS åbenbares os i takt med vi iklæder os KRISTUS - udstyret med Guds Ånd Guds Fylde og Guds Herlighed og Guds Kraft.

Nå men meget mere kunne siges om Det Nye Testamente og dets JESUS KRISTUS vidnesbyrd.

Nogle gange er jeg i tvivl om hvorvidt du har læst i Det Nye Testamente. Ihvertfald Paulus kendte du ikke og noget tyder på at du ej heller kender evangelierne. Hvordan kan jeg med god grund komme i tvivl, jo fordi et JESUS KRISTUS IKON ifølge dig spiller en central rolle (helt fint - jeg jublede første gang jeg hørte det) --- men så kommer det fuldstændige absurde ind i billedet, nemlig at hvad du forbinder det guddommelige med er diametralt stik modsat hvad/hvem JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med.

Hvordan kan du tillade dig at misbruge den der JESUS KRISTUS IKON så groft???

Du vil jo ikke med ildtang have at gøre med hvad/hvem JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med. Du håner det, kalder det svulstigt og blasfemisk og storhedsvanvid ja i den grad tager du på det kraftigste afstand fra JESUS KRISTUS GUDs forhold og relation som han opretter i verden til os, åbner op for gennem Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed.

Håber du forstår at din brug af JESUS KRISTUS IKON OPLEVELSEN ikke stemmer overens med at du i alt andet du skriver der gør du grin med JESUS KRISTUS SPIRITUALITET (dynamiske livlige kommunikerende gudsrelation) og bruger enhver lejlighed til at tage afstand til alt han forbandt det guddommelige med.

-0-0-0-0-

Et og andet sted jeg er kommet til at elske dig Arne for at du flager med falsk flag.

Det at hvad du hele tiden forbinder det guddommelige med er det diametralt stik modsatte af hvad/hvem JESUS KRISTUS forbandt det guddommelige med.

Som om jeg ikke i forvejen var JESUS KRISTUS tosset i HOVEDET - a CHRIST intoxicated man - men du har gjort mig endnu mere kulret i hovedet Arne.

Jeg bliver så bevidst så bevidst om at du frasiger dig alt det JESUS KRISTUS står for i hele verden og igennem det meste af verden i 2000 år.

Hvis vi skal give KIRKEN en kritik der vil noget skal vi tilbage til at forstå NYE TESTAMENTE i dets ÅNDELIGE SPIRITUELLE MYTHOLOGISKE betydning - urkristendommens heterodokse jødiske gnostiske oprindelse.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32765 - 21/07/2021 22:22 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver bl.m.a. - om mig;
Citat:
Du bruger JESUS KRISTUS i forbindelse med din IKON oplevelse - det kan vi alle blive enige om, selv du Arne.

Men alt det JESUS KRISTUS religionshistorisk er verdenskendt for og som alle er enige om han står for at forbinde det guddommelige med, det benægter du Arne.
Mit svar:
Jeg "bruger" ikke Kristus, men jeg har nogle indtryk fra forskellige sider af kristendommen, som inspirerer mig - heriblandt en Kristus Ikon, men også ord fra Bibelen, såsom Bjergprædikenen, ord om at "Riget er midt iblandt os" og beretningen om den barmhjertige samaritaners næstekærlighed.

Jeg opfatter mig ikke som kristen, men jeg fastholder min gode ret til inspiration fra forskellige sider af kristendommen - ligesom jeg også finder inspiration andre steder.

Jeg "benægter" ikke overfor kristne, hvad de tror, jeg respekterer det, men det er på væsentlige områder ikke min tro.

Sådan er dét!
Det må du affinde dig med!
Du har ingen ret til at censurere mig!


M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (21/07/2021 22:22)
Top Svar Citer
#32767 - 22/07/2021 00:17 Re: Mennesket og verden [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
I dit forrige indlæg skrev du:
Citat:
Livets fornuftige formål handler om kærlighed, hvilket med Helligånden idag er den eneste drivkraft i mig.
Min kommentar:
Du er nået frem til, at det handler om kærlighed.
Det er jeg enig i - og hvordan vi hver især er nået frem dér til, det er vel ikke det vigtigste smiler

I dit seneste indlæg skrev du:
Citat:
Du nævner Riget, men som ikke selv tror på det, fordi den er som jeg det evige liv.
Mit svar:
Hvis jeg forstår dig ret, mener du, at jeg ikke tror på "Riget".
Du har da ret i, at jeg ikke bruger det ord, men i stedet "det guddommelige".
Dét tror jeg ikke gør den helt store forskel, og det er ud fra dét, jeg tilslutter mig:
Citat:
THOMAS EVANGELIET LOGION 113:
Hans disciple sagde til ham:
”Hvornår vil riget komme?”
”Det vil ikke komme efter forventning.
De skal ikke sige: ”Se her!” eller:
”Se der!”
Men faderens rige er spredt over
Jorden, og mennesker ser det ikke.”
og
LUKASEVANGELIET KAPITEL 17, VERS 20 OG 21:
V20 Da farisæerne spurgte Jesus,
hvornår Guds rige kommer,
svarede han:
”Guds rige kommer ikke, så man kan
iagttage det; V21 man vil heller ikke
kunne sige:
Se, her er det! Eller: Se dér! For Guds
rige er midt iblandt jer.”

Det vigtigste - tror jeg - er nok ikke så meget de enkelte ord, men mere dét, om det når ens hjerte smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 22 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk