annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3261 - 20/08/2008 23:55 Re: Agnostikere er ateister uden nosser [Re: jenle]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

[b]Hej Jenle![/b]

Systemet virker nu engang sådan, at den der påstår at en påstand der allere er ført bevis for, er sand, faktisk er falsk, også har bevisbyrden for, at han har ret.

Jeg har ført mit bevis. Nu mangler du blot at føre dit!

Så se at få hevet huen ud af skabet og kom igang. Ellers er konklusionen jo, at du blot er varm luft, vindfrikadeller eller ren provokation.

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#3263 - 21/08/2008 00:13 Re: Agnostikere er ateister uden nosser [Re: Ipso Facto]
Cato Offline
ny
Registeret: 10/06/2008
Indlæg: 15
Citat:
Systemet virker nu engang sådan, at den der påstår at en påstand der allerede er ført bevis for, er sand, faktisk er falsk, også har bevisbyrden for, at han har ret.

Flot, flot Ipso Facto som du dog bekræfter min karakteristik.
Du vil ikke henvise med et link til dit påståede bevis!
Du slår over i en afværgeagenda - nøjagtig som jeg påpegede som din svaghed.

Og så synes det klart, ar du har et mindreværdskompleks mht. studenterhuen.

Unødvendigt pauvert hr. Facto.






























































































































































































































































































































































































































Top Svar Citer
#3265 - 21/08/2008 01:07 Re: Agnostikere er ateister uden nosser [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Du fatter det stadig ikke, Jeppe.

Intet har bevæget gennem verdensrummet med en hastighed over lysets. Forsøget handlede om at måle, om entanglement sker spontant, eller med en tidsforsinkelse, hvilket kunne belyse om universet er ikke-lokalt eller indeholder skjulte variabler. Hvad man har registreret er, at der måske er en lille tidsforsinkelse, som kunne indikere at et signal kunne bevæge sig gennem andre dimensioner end vort firedimensionale rumtidskontinuum.

Målingen viste, at hvis der overhovedet er en tidsforsinkelse, så er den så lille, at det mindst ville modsvare en hastighed i vores univers på over 3 milliarder km/sek. Men der bevægede sig hverken bosoner eller bølger gennem rummet.

Du fatter ikke en brik af relativitetsteorien. Overlyshastigheder er en fysisk umulighed, og det er derfor du i sciencefiction-film ser rumskibe forsvinde, når de skifter til warp-hastigheder. De forsvinder ind i andre dimensioner, dem som du benægter eksistensen af.

Med din uvidenhed om fysik vil du ikke kunne forstå Daniel Salart's originale meddelelse fra Geneve, som blev offentliggjort i "Nature", men du får den alligevel her for en god ordens skyld.
Citat:
Correlations are generally described by one of two mechanisms: either a first event influences a second one by sending information encoded in bosons or other physical carriers, or the correlated events have some common causes in their shared history. Quantum physics predicts an entirely different kind of cause for some correlations, named entanglement. This reveals itself in correlations that violate Bell inequalities (implying that they cannot be described by common causes) between space-like separated events (implying that they cannot be described by classical communication). Many Bell tests have been performed1, and loopholes related to locality2, 3, 4 and detection5, 6 have been closed in several independent experiments. It is still possible that a first event could influence a second, but the speed of this hypothetical influence (Einstein's 'spooky action at a distance') would need to be defined in some universal privileged reference frame and be greater than the speed of light. Here we put stringent experimental bounds on the speed of all such hypothetical influences. We performed a Bell test over more than 24 hours between two villages separated by 18 km and approximately east–west oriented, with the source located precisely in the middle. We continuously observed two-photon interferences well above the Bell inequality threshold. Taking advantage of the Earth's rotation, the configuration of our experiment allowed us to determine, for any hypothetically privileged frame, a lower bound for the speed of the influence. For example, if such a privileged reference frame exists and is such that the Earth's speed in this frame is less than 10-3 times that of the speed of light, then the speed of the influence would have to exceed that of light by at least four orders of magnitude.


Med rysten-på-hovedet hilsen

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#3266 - 21/08/2008 01:08 Re: Agnostikere er ateister uden nosser [Re: Cato]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Cato!

Det er jo fuldstændigt ligegyldigt om du kan finde mine begrebslogiske beviser for påstanden eller ej. Hvis den vitterligt er falsk, som du hævder, bør det jo være en smal sag for enhver at modbevise den.

Så se at komme igang i stedet for alt det udenomssnak og evige personfnidder du fyrer af i stænger.

Vis nu at ikke blot er "bíg mouth", men har nosser, for nu at anvende trådstarterens terminologi.




Great balls of fire!

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#3267 - 21/08/2008 01:35 Re: Agnostikere er ateister uden nosser [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Ole Bjørn!

Da jeg havde læst knapt tre linier af dit nye tilbagevisningsforsøg med en særfortolkning af de empiriske kendsgerninger, måtte jeg konstatere, at du end ikke magter de begreber, som en sådan diskussion involverer. Derefter opgav jeg at læse videre.

Måske burde man foreslå et VUC kursus i videnskabelig terminologi?

Citat:
Intet har bevæget gennem verdensrummet med en hastighed over lysets. Forsøget handlede om at måle, om entanglement sker spontant, eller med en tidsforsinkelse, hvilket kunne belyse om universet er ikke-lokalt eller indeholder skjulte variabler.


Spørgsmålet er selvfølgelig ikke om entanglement sker SPONTANT, men om den sker INSTANTANT.

Hjem og lære på lektien igen Teddy Bear.

Hilsen

[b]Ipso Facto [/b]


-------
Spontan betyder tilfældig, eller uden (påviselig) kausal påvirkning. Som f.eks. radioaktivt henfald, hvor udsendelsen af partikler sker spontant.

Instantan betyder øjeblikkelig uden at der forløber tid mellem to korrelerede begivenheder i objekter der befinder sig i rumlig afstand fra hinanden.
_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk