annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15457593
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365901
Et andet syn 1975649
Jesu ord 1515240
Åndelig Føde 1446583
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 270 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 12 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31947 - 21/04/2021 17:27 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
Hvorfor en sådan variation i synspunkter? Til at begynde med er forskellige teologiske lejre uenige om, hvilke bøger der skal medtages i Bibelen. Én lejers apokryfe er en andens skrifter. For det andet mangler de mange forskellige kildetekster ensartethed blandt de bøger, der er blevet kanoniseret. Denne manglende ensartethed er så allestedsnærværende, at The Interpreter's Dictionary of the Bible siger: "Det er sikkert at sige, at der ikke er en sætning i NT, hvor MS [manuskript] traditionen er helt ensartet." [2]

Ikke en sætning? Vi kan ikke stole på en enkelt sætning i Bibelen? Svært at tro.
måske

Faktum er, at der er over 5700 græske manuskripter af hele eller en del af Det Nye Testamente. [3] Desuden er ”ikke to af disse manuskripter nøjagtigt ens i alle deres oplysninger .... Og nogle af disse forskelle er signifikante. ”[4] Faktor i omkring ti tusind manuskripter af den latinske vulgata, tilføj de mange andre gamle varianter (dvs. syriske, koptiske, armenske, georgiske, etiopiske, nubiske, gotiske, slaviske) og hvad har vi?
En masse manuskripter

Mange manuskripter, der ikke korresponderer steder og ikke sjældent modsiger hinanden. Forskere estimerer antallet af manuskriptvarianter i hundreder af tusinder, nogle estimerer så højt som 400.000. [5] I Bart D. Ehrmans nu berømte ord, "Muligvis er det nemmest at sætte sagen i komparative termer: der er flere forskelle i vores manuskripter end der er ord i Det Nye Testamente." [6]
Hvordan skete dette?

Dårlig journalføring. Uærlighed. Inkompetence. Doktrinær fordomme. Vælg dit valg.

Ingen af ​​de oprindelige manuskripter har overlevet fra den tidlige kristne periode. [7] / [8] De ældste komplette manuskripter (Vatikanets MS. Nr. 1209 og den Sinaitiske syriske kodeks) stammer fra det fjerde århundrede, tre hundrede år efter Jesus ' ministerium. Men originalerne? Faret vild. Og kopierne af originalerne? Også tabt. Vores ældste manuskripter er med andre ord kopier af kopierne af kopierne af ingen-ved-lige-hvor-mange kopier af originalerne.
Ikke underligt, at de adskiller sig

I de bedste hænder ville kopieringsfejl ikke være nogen overraskelse. Imidlertid var det nye testamentes manuskripter ikke i de bedste hænder. I perioden med kristen oprindelse var skriftkloge utrænede, upålidelige, inkompetente og i nogle tilfælde analfabeter. [9] De, der var synshandicappede, kunne have lavet fejl med lignende bogstaver og ord, mens de, der var hørehæmmede, muligvis tog fejl ved at optage skrifterne, da de blev læst op. Ofte var de skriftkloge overanstrengte og følgelig tilbøjelige til de fejl, der ledsager træthed.

Med Metzger og Ehrmans ord: "Da de fleste (hvis ikke alle) af dem [de skriftkloge] ville have været amatører i kopikunsten, kom et relativt stort antal fejl uden tvivl ind i deres tekster, da de reproducerede dem." [10] Værre endnu, nogle skriftkloge tillod lærdomsfordomme at påvirke deres overførsel af skrifter. [11] Som Ehrman siger, "De skriftkloge, der kopierede teksterne, ændrede dem." [12] Mere specifikt, "Antallet af bevidste ændringer, der er foretaget i doktrins interesse, er vanskeligt at vurdere." [13] Og endnu mere specifikt, "I teknisk sprogkundskab af tekstkritik - som jeg bevarer på grund af sine betydningsfulde ironier - disse skriftkloge 'ødelagde' deres tekster af teologiske grunde. ”[14]

Fejl blev introduceret i form af tilføjelser, sletninger, erstatninger og modifikationer, oftest af ord eller linjer, men lejlighedsvis af hele vers. [15] [16] Faktisk kom "adskillige ændringer og tilvækst i teksten", [17] med det resultat, at "alle kendte vidner i Det Nye Testamente i større eller mindre grad er blandede tekster, og endda flere af de tidligste manuskripter er ikke fri for alvorlige fejl. ”[18]

I Misquoting Jesus præsenterer Ehrman overbevisende bevis for, at historien om kvinden, der blev taget i utroskab (Johannes 7: 53-8: 12), og de sidste tolv vers af Markus ikke var i de oprindelige evangelier, men tilføjet af senere skriftkloge. [19] Desuden repræsenterer disse eksempler "kun to ud af tusinder af steder, hvor manuskripterne i Det Nye Testamente kom til at blive ændret af skriftkloge." [20]

Faktisk blev hele Bibelens bøger smedet. [21] Dette betyder ikke, at deres indhold nødvendigvis er forkert, men det betyder bestemt ikke, at det er rigtigt. Så hvilke bøger blev smedet? Efeserne, Kolosserne, 2 Thessaloniker, 1 og 2 Timoteus, Titus, 1 og 2 Peter og Judas - en kæmpestor ni af de syvogtyve bøger og breve fra Det Nye Testamente - er i en eller anden grad mistænkt.

Sådan bliver man en bedre muslim - Nouman Ali Khan
https://www.youtube.com/watch?v=r7V9B95grjg

Hvorfor bærer I korset? Tænk over det! Med Eddie fra TheDeenShow
https://www.youtube.com/watch?v=APHouj9vvqI

Haram forhold og ægteskab - Shaykh Bilal Assad


https://www.youtube.com/watch?v=p-zCmzXEURM

Har Allah brug for mig? - Mohammad Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=ssce4LtWLvM
Top Svar Citer
#31948 - 21/04/2021 17:30 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
Et af de guddommelige principper, som Islam lærer mennesker, er at elske Allah, men også at frygte ham.



Den troende skal være forbundet med sin Herre, hvis velsignelser, nåde og generøsitet er uendelige med en stor kærlighed og respekt; han skulle tro, at hans medfølelse og barmhjertighed omgiver alting, og han skal ikke opgive håbet om at blive tilgivet, uanset hvad hans synder er. Selvom Allahs nåde, kærlighed og medfølelse er uendelig, skal han ikke glemme, at hans raseri og tortur er alvorlig, og han skulle frygte ham



Den ekstreme frygt medfører fortvivlelse, det vil sige håbløshed. At være ekstremt håbefuld fører mennesket til aktsomhed og ignorering af hans ende. Derfor er det forbudt at føle sig trygge mod Allahs tortur og opgive håbet om Allahs nåde i vores religion.



Derefter den troendes hjerte slå mellem frygt og håb i nærværelse af sin Herre med spændingen over at være en slave værdig for ham.


Det forglemte Andalusien - Del 1.

https://www.youtube.com/watch?v=gwKNqGxvTVU

Andalusien - del.2

https://www.youtube.com/watch?v=N5cnS7SjtjQ

Muslimernes erobring af Spanien - Del 3.
https://www.youtube.com/watch?v=IvdjxddI1jo

Andalusien del 4

https://www.youtube.com/watch?v=za0LYoSSGR0
Top Svar Citer
#31956 - 22/04/2021 15:59 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5353
Sted: Vanløse
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31959 - 22/04/2021 20:41 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436




Jesu budskab

Profeterne i Det Gamle Testamente som Abraham, Noah og Jonah prædikede aldrig, at Gud er en del af treenigheden, og troede ikke på Jesus som deres frelser. Deres budskab var enkelt: der er én Gud, og han alene fortjener din tilbedelse. Det giver ikke mening, at Gud sendte profeter i tusinder af år med det samme vigtige budskab, og så pludselig siger han, at han er i en treenighed, og at du skal tro på Jesus for at blive frelst.

Sandheden er, at Jesus prædikede det samme budskab, som profeterne i Det Gamle Testamente forkyndte. Der er et afsnit i Bibelen, der virkelig fremhæver hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud af alle?" Jesus svarede: "Det første af alle budene er Hør, Israel, Herren vor Gud, Herren er en." [Markus 12:28 -29]. Så det største bud, den vigtigste tro ifølge Jesus, er at Gud er en. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.


\\\\\\\\\\\\\\\\

Messias Jesus, fred være med ham, skrev ikke Det Nye Testamente. Snarere blev det skrevet af

ansigtsløse forfalskere, der hævdede, at Kristus Jesus, fred være med ham, kom med ubetinget kærlighed til at bære deres synder, og det er en løgn, så folk begår synder og ikke bærer konsekvenserne af deres handlinger




Helvede eksisterer for den vantro

Bibelvers der benægter ubetinget kærlighed

Faktisk tror nogle blandt de kristne, at deres "All-Love" Gud ikke tillader, at hans skabninger fordømmes for evigt helvede. For disse mennesker ville denne straf være uretfærdig, fordi, ifølge dem altid, hvorfor straffe evigt en fejl, som ikke er?
Så paradoksalt som det kan synes, taler de kristne Guds kærlighed: Jesus fra NT mange gange mere om helvede end i hele A.T. Lad os se de pågældende vers:

"Slanger, " hvordan vil du undslippe helvedes dom? "(Mattæus 23,33)

“... Gå væk fra mig, du, der er forbandet af Gud! Gå ind i evig ild (...) ”(Mattæus 25,41)


”Men jeg siger jer, at den, der bliver sur på sin bror, fortjener at blive straffet af dommerne; ”(Matt 5,22)

“Hvis dit højre øje får dig til at snuble, så riv det ud og kast det væk fra dig; for det er til din fordel, at et af dine medlemmer skal omkomme, og hele din krop ikke kastes i helvede. Og hvis din højre hånd får dig til at snuble, skal du afskære den og kaste den væk fra dig; for det er til din fordel, at et af dine medlemmer skal omkomme, og hele din krop ikke skal gå i helvede. "(Matt 5,29-30)

Alle disse vers gør det klart, at en evig og smertefuld gengældelse venter på ikke-troende på et sted, hvor der vil være et tandskær og gråd. Det ville være bedre at skære øjne, hænder eller fødder af end at skulle gennemgå denne forfærdelige straf beregnet til de ugudelige.

Som vi ser, er evigt helvede en realitet i Bibelen. De, der bestrider denne virkelighed, skal kun modsige os i sagen, og de vil helt sikkert aldrig få succes. Versene er eksplicitte i sagen. Nu kan vi spørge os selv flere bemærkninger:


1) NT Jesus, som er en kærlighedsgud, taler om evigt helvede i N.T. meget mere end i A.T.

2) de onde vil lide en evig og eksemplarisk straf for deres ugjerninger

3) hvordan forene denne særlige kategori af kristne deres opfattelse af kærlighed med den evige straf for helvede?

4) Kristne er hyklere, når de fortæller os "den gode nyhed" om evangeliet, fordi der også er meget, meget dårlige nyheder i teksterne til ikke-troende

\\\\\\\\\\\\\\\

Koranen er den eneste bog, der er blevet beskyttet
Uanset om du er muslim eller ej, er en ting alle lærde enige om: Koranen er bevaret, da den blev afsløret for profeten i det 6. århundrede.

Sammenlign det med den nuværende bibel, for eksempel hvor der ikke er nogen registrerede fortællingskæder (uden at sætte betingelsen om ikke at have nogen tidsforskelle eller endda have navne til disse fortællere). Sammenlign Koranen med den nuværende bibel, hvor du har tusindvis af manuskripter; ingen er ens. Sammenlign det med forfatterne af Bibelen, hvor du kun har et navn: John hvem? Luke, hvem? Hvad er deres efternavn?



Islam er den eneste religion, der giver mening med hensyn til spiritualitet og materialisme
I vores verden bliver religion mere et shoppingcenter, hvor næsten enhver person kan komme med en religion eller en version af en religion. Det gør det svært at skelne mellem den sande religion og de falske. Nogle er gået alle åndelige på skalaen af ​​åndelighed. Andre er gået hele vejen til materialisme.

Kun islam kan samle begge ender i en harmonisk blanding. I islam skal muslimer bygge denne jord og få den til at blomstre inden for landbrug, industri, videnskab osv. Vi er beordret til at beskytte liv og ejendom for alle mennesker, der ikke overtræder og undertrykker os. Vi beordres, at hvis dommedagen kommer, og man har en plante i sin hånd til at plante den. Vi har lov til at gifte os, få børn og nyde livet.

På den anden side er vi også ansvarlige for vores handlinger, og vi bliver gjort rede for dem. Vi skal altid arbejde for det følgende og ønsker at behage Gud vores skaber.
Islam er også en hel livsstil. Det beskæftiger sig med økonomi. Det sætter regler for omgang mellem mennesker og dyr til forhold mellem mennesker og mennesker til naboer og forældres rettigheder til forholdet mellem mennesker og skaberen.

Vand reagerer på Qur'an - Hemmelighederne bag Zamzam
https://www.youtube.com/watch?v=-oWMxx4hYFs
Top Svar Citer
#31963 - 23/04/2021 13:41 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5353
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvad bunder dine citater i...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-14/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xiv/

Kommer vore børn i et evigt helvede...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 12 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 >


Seneste indlæg
Små mennesker...
af Arne Thomsen
19/03/2024 13:38
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Nyheder fra DR
Politiet opfordrer fiskere til at tjekke..
19/03/2024 14:51
Tvillingeforældre får mulighed for læ..
19/03/2024 14:28
Yderligere 57 pakker narko er fundet ved..
19/03/2024 14:26
Eksperter: Nyborg-borgmester brød loven..
19/03/2024 14:25
Fuglede: 'Glad for, jeg ikke skal arbejd..
19/03/2024 13:49
Nyheder fra Religion.dk