annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 12 1 2 3 ... 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31887 - 11/04/2021 16:03 Måneden Ramadan,
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Måneden Ramadan, 9. månemåned

Ramadan begynder den 9. måned i måneåret. Traditionelt bestemmes også begyndelsen af Ramadan, når en religiøs ser den første halvmåne.

Fasten, som vedrører både mad og drikke, begynder ved daggry og varer indtil solnedgang. Det er tilstrækkeligt at sige, at du skal holde ud for at udholde det hele dagen. Men motivationen er stor for troende, fordi Ramadan er en periode med intens spiritualitet. Det hjælper også med at genvinde bevidstheden om værdien af mad og drikke. At føle sig sulten og tørstig er en måde at komme sammen med alle dem, der lider.
Når solen går ned ...

Når solen går ned, bliver husene levende, og festen begynder! Ideelt set bryder alle familiemedlemmer fasten sammen og på samme tid.

måneden Ramadan er islams 4. søjle. Fasten er derfor obligatorisk i denne periode for både mænd og kvinder fra puberteten, med undtagelse af syge, gravide kvinder, kvinder, der ammer eller , eller endda rejsende ... I nogle tilfælde er det muligt at udskyde fasten, i andre vil det blive kompenseret ved donationer til de fattige. Ramadan er ikke kun præget af faste: denne periode er en afholdenhed, venlighed, velgørenhed og ydmyghed.


Ud over fasten skal udøvere overholde meget strenge adfærdsregler og respektere visse forbud. I løbet af denne asketiske periode vil de ikke være i stand til at have sex i løbet af dagen, ryge, komme med uanstændige kommentarer eller lægge makeup på. Det er vigtigt at bemærke, at utilsigtet spisning
ikke Fasten annulleres ikke .
Den svimmel person nyder derfor en vis overbærenhed. Omvendt annullerer en bevidst overtrædelse af de regler, der anbefales af Ramadan, det hurtige
Fredagspåmindelsen: 'ihsaan i Ramadan måned
https://www.youtube.com/watch?v=c7xIgCSDQgE

Fredagspåmindelsen: Udnyt at Shaytan er lænket i Ramadan
https://www.youtube.com/watch?v=yoW-z5kpB3M&t=2s
Top Svar Citer
#31901 - 12/04/2021 22:03 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvad sagde Jesus? Kom nu ikke for godt igang ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31904 - 13/04/2021 14:21 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Jeg vil lige beklage forstyrrelsen...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31907 - 13/04/2021 21:02 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Top Svar Citer
#31911 - 14/04/2021 14:14 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Det er ikke alle kristne, der siger, at Jesus var Gud...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31913 - 15/04/2021 13:32 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Jesu budskab



Gud skabte ved sin magt Jesus Kristus uden en far
Og Adam blev skabt uden en far eller mor

Koranen fritager Mary for beskyldningen om utugt
med Youssef al-Najjar,
og Bibelen fritager hende ikke


Profeterne i det gamle testamente som Abraham, Noah og Jonah prædikede aldrig, at Gud er en del af en treenighed og ikke troede på Jesus som deres frelser. Deres budskab var enkelt: der er en Gud, og han alene fortjener din tilbedelse. Det giver ikke mening, at Gud sendte profeter i tusinder af år med det samme vigtige budskab, og så pludselig siger han, at han er i en treenighed, og at du skal tro på Jesus for at blive frelst.

Sandheden er, at Jesus prædikede det samme budskab, som profeterne i Det Gamle Testamente forkyndte. Der er et afsnit i Bibelen, der virkelig fremhæver hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud for alle?" Jesus svarede: "Det første af alle budene er Hør, Israel, Herren vor Gud, Herren er en." [Markus 12:28 -29]. Så det største bud, den vigtigste tro ifølge Jesus, er at Gud er en. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.

Nogle mennesker hævder at Jesus kom for at dø for verdens synder. Men overvej følgende udsagn fra Jesus: Dette er evigt liv: at kende dig, den eneste sande Gud, og Jesus Kristus, som du sendte. Jeg har herliggjort dig på jorden ved at afslutte det arbejde, du gav mig at udføre. [Johannes 17: 3-4].

Jesus sagde også ”frelsen er af jøderne” [Johannes 4:22]. Så ifølge dette behøver vi ikke at tro på treenigheden eller at Jesus døde for vores synder for at opnå frelse, da jøderne ikke har denne tro.
5. De tidlige kristne

Historisk set var der mange sekter i den tidlige kristendom, der havde en række overbevisninger om Jesus [1]. Nogle troede, at Jesus var Gud, andre troede, at Jesus ikke var Gud, men delvist guddommelig, og andre troede, at han var et menneske og intet mere. Trinitarisk kristendom, som er troen på, at Gud, Jesus og Helligånden er en ud af tre personer, blev den dominerende sekte i kristendommen, når den først blev formaliseret som det romerske imperiums statsreligion i det 4. århundrede. Kristne, der benægtede, at Jesus var Gud, blev forfulgt af de romerske myndigheder [2]. Fra dette tidspunkt blev den trinitariske tro udbredt blandt kristne. Der var forskellige bevægelser i den tidlige kristendom, der benægtede treenigheden, blandt de mere kendte af dem er adoptionisme og arianisme.



Da der var så mange sekter i den tidlige kristendom, hver med forskellige trosretninger om Jesus og med deres egne versioner af Bibelen, hvilken kan vi sige var at følge Jesu sande lære?

Det giver ikke mening, at Gud sender utallige profeter som Noah, Abraham og Moses for at fortælle folk at tro på en Gud og derefter pludselig sender et radikalt andet budskab om treenigheden, som modsiger hans tidligere profeters lære. Det er klart, at den kristne sekte, der troede, at Jesus var en menneskelig profet og intet mere, fulgte Jesu sande lære. Dette skyldes, at deres koncept om Gud er det samme som det, der blev undervist af profeterne i Det Gamle Testamente.
Jesus i islam

Den islamiske tro på Jesus afmystificerer for os, hvem den virkelige Jesus var. Jesus i islam var et ekstraordinært individ, valgt af Gud som profet og sendt til det jødiske folk. Han forkyndte aldrig, at han selv var Gud eller den egentlige søn af Gud. Han blev mirakuløst født uden en far, og han udførte mange fantastiske mirakler såsom helbredelse af blinde og spedalske og oprejsning af de døde - alt sammen med Guds tilladelse. Muslimer tror på, at Jesus vil vende tilbage før dommedagen for at bringe retfærdighed og fred til verden. Denne islamiske tro på Jesus svarer til nogle af de tidlige kristnes tro.




Islam er ikke bare en anden religion. Det er det samme budskab, som Moses, Jesus og Abraham forkyndte. Islam betyder bogstaveligt talt 'underkastelse sig Gud', og det lærer os at have et direkte forhold til Gud. Det minder os om, at siden Gud skabte os, skulle ingen tilbedes undtagen Gud alene. Det lærer også, at Gud ikke er noget som et menneske eller som noget, vi kan forestille os.


At blive muslim vender ikke ryggen til Jesus. Snarere går det tilbage til Jesu originale lære og adlyder ham. som Guds profet og sendebud


Det eksisterende evangelium er ikke en pålidelig reference, og det er ikke tilladt at tro på, hvad det indeholder for at bevise noget eller benægte det


Jesus fastede i mere end en måned ad gangen (Mattæus 4: 2 og Lukas 4: 2), ligesom de fromme før ham gjorde (2 Mosebog 34:28, I Kongebog 19 :, og det samme gør muslimer i månedens årlige faste af Ramadan.

Del 14. Forbløffet over Qur'an - En ny opstandelse
https://www.youtube.com/watch?v=j1s1nwAoEjY

Del 15. Forbløffet over Qur'an - Allahs løfte er sand
https://www.youtube.com/watch?v=FQxyhd4ESiw

Jesus: Jew, Christian or Muslim - Yusha Evans
https://www.youtube.com/watch?v=odTYCB3stjw
Top Svar Citer
#31914 - 15/04/2021 15:01 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
De sundhedsmæssige fordele ved faste inkluderer afgiftning, hurtigere heling, strålende hud og udskillelse af vækst og anti-aging hormoner. Det er også godt for fordøjelsessystemet, da det øger stofskiftet, sænker kolesterolniveauet og reducerer appetitten og derved styrer vægt og fedme. , gigt og andre sygdomme.
Top Svar Citer
#31915 - 15/04/2021 15:10 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvorfor lader Gud ikke alle fødes af en jomfru? Skal vi ikke bare droppe den historie...

https://www.biblen.info/Jesus-jomfru.htm

https://vandrermodlyset.dk/47-jesu%20undfangelse/

Hvad tænker du...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31916 - 15/04/2021 17:55 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Oprettelsen af Messias Jesus fra en jomfruelig mor er ikke mere mirakuløs end skabelsen af Adam uden en far og en mor.
Men Adam og profeten Jesus Kristus, Guds profeter, fred være med dem
Og Gud er i stand til at skabe mennesker, som han vil


Jomfru Maria i Koranen


Jomfru Maria er den eneste kvinde, der nævnes ved navn i Koranen. Hverken hun eller Jesus regnes dog for guddommelige, og de bør hverken tilbedes eller påkaldes.

At Maria indtager en særlig plads i islam er indiskutabelt. Maria er f.eks. den eneste kvinde, der nævnes ved navn i Koranen overhovedet. Alle andre kvinder - selv Profeten Muhammads hustruer - omtales som kvinder, hustruer, mødre eller døtre. Maria har endog fået et helt kapitel i Koranen opkaldt efter sig: kapitel nr. 19, Sûra Maryam, der bl.a. fortæller om både Jesu og Johannes´ fødsel. Maria hedder på arabisk Maryam, der betyder »ophøjet« eller »gudhengiven tjenerinde«.

Marias mor var gift med tempelpræsten Amram, som dog døde inden Marias fødsel. Og hun lovede Gud, at det barn, hun ventede, skulle vie sit liv til Ham. Hun fødte en pige, Maria, og hun bad Gud beskytte Maria og hendes efterkommere imod Satan, den forbandede.

Skønt det var usædvanligt at optage pigebørn til tempeltjeneste, så kappedes præsterne om, hvem der skulle tage sig af Maria, for hun var datter af deres nyligt afdøde, højt respekterede leder, Amram. De voldsomme diskussioner førte til, at man måtte kaste lod om, hvem der skulle tage sig af Maria.

Således gik det til, at det blev tempelpræsternes ældste, Zakarias (Johannes´ far), der tog Maria i sin varetægt. Maria opholdt sig i en form for apsis, afskærmet fra templets centrale bederum, og snart viste det sig, at Maria nød Guds specielle årvågenhed, idet Han på mirakuløs vis forsynede hende med alle daglige fornødenheder.

Der er dog enkelte kommentatorer, der mener, at den i Koranen omtalte lodkastning først fandt sted senere, da Zakarias var blevet en gammel mand. Da fik Maria nemlig brug for en egentlig værge, en formel ægtemand så at sige. Og her kommer Josef ind i billedet - dog udelukkende ifølge islamisk tradition.

En dag, da Maria havde nået skelsår og alder, kom en engel på visit. Maria blev naturligvis bange; men engelen beroligede hende og sagde:

»Jeg er blot et sendebud fra Herren, der bebuder dig en gave: en retfærdig søn.« Maria sagde: »Hvorledes skal jeg kunne føde en søn, når ingen mand har rørt mig, og jeg ikke har været ukysk?« Engelen sagde: »Således vil det være. Herren har sagt: Det er let for Mig. Vi vil gøre ham til et tegn for menneskeheden og en velsignelse fra Os. Således har Vi besluttet. Og hun undfangede og trak sig tilbage til et afsides sted.« (Koranen 19:17-22)

Englen fortalte endvidere Maria, at hendes søn ville »tale til menneskene i vuggen og i sin manddom og være én af de gudfrygtige.«

Jesus blev altså ifølge Koranen undfanget på mirakuløs vis; men beretningen om hans fødsel er vidt forskellig fra Bibelens. Og ligesom Gud sørgede for Marias underhold under hendes ophold i templet, sørgede Gud også for hende, medens fødselen stod på:

»Veerne drev hende hen til stammen af et palmetræ, og hun råbte forpint: »Oh! Jeg ville ønske, jeg var død før dette - gemt og glemt!« Men en stemme råbte til hende under palmetræet: »Fortvivl ikke, for Herren har forsynet dig med en bæk! Og ryst palmens stamme hen imod dig selv, og friske, modne dadler vil falde ned til dig. Så spis og drik - og fat mod. Dersom du møder nogen, da sig: »Jeg har lovet Gud, den Allernådigste, afholdenhed: På denne dag vil jeg ikke tale til noget menneske!««« (Koranen 19:23-26).

Koranen beretter om familiens forbløffelse og folkets »graverende anklager imod Maria«, da hun præsenterer dem for sin nyfødte søn. Og hun slipper ikke for en påmindelse om, at både hendes far og mor da var ærbare mennesker - så hvor kunne hun dog ...?

Eftersom Maria havde aflagt et tavshedsløfte, blev det den spæde Jesus selv, der forklarede situationen: At han var udvalgt til at være Guds tjener, en profet - og at han skulle dø og genopstå til nyt liv. Dette er blot én ud af flere beretninger i Koranen om de mirakler, Jesus udførte. Det understreges dog, at Jesus blot var et menneske, og at han udførte disse mirakler »ved Guds hjælp«.

Maria tilhørte Amram-slægten, efterkommere af Amram, der var Moses, Arons og Mirjams far. Og ganske, som det er gammel arabisk skik, havde Maria et tilnavn efter en kendt og respekteret forfader, idet hun kaldtes »Arons søster«.

Ganske som nogle vore dages kristne, så studsede også nogle af datidens kristne i Najrân-provinsen over, at muslimerne kaldte Maria for »Arons søster«, idet Aron (og hans bror Moses) jo havde levet længe før Jesus. Profeten Muhammad forklarede dengang en vis Mughîra ibn Shu´ba, at der ikke var tale om Marias rigtige bror, men at man allerede på Jesu tid opkaldte personer efter apostle eller efter personer kendt og respekteret for deres gudsfrygt (Sahih Muslim vol. 3, nr. 5326).

Den dag i dag er det kutyme blandt arabere at bruge udtrykket »min søster« og »min bror« om en kvinde/mand, som man respekterer og sætter pris på; men som man ikke nødvendigvis er blodsbeslægtet med. Udtrykkene bruges også i endnu videre betydning om en trosfælle.

Maria er én af islamisk traditions »fire perfekte kvinder«. Foruden Maria er der tale om:

n Faraos gudfrygtige hustru Assia, der - skønt hun var gift med den ugudelige Farao - reddede Moses i kurven og opfostrede ham.

n Profeten Muhammads første hustru gennem femogtyve år, Khadijah, der stod ham bi under forfølgelse og tortur i Mekka.

n Profetens yngste datter, Fatima, der var gift med Profetens fætter Ali.

Koranen pointerer, at selvom Maria var udvalgt af Gud til at føde en stor profet, så var både hun og hendes søn blot mennesker, der ligesom alle andre »spiste deres daglige brød og vandrede omkring i gaderne«.

Jesu mirakuløse undfangelse giver efter muslimsk opfattelse ej heller anledning til at antage, at Jesus var andet - eller mere - end et menneske. Koranen minder os om, at også Adam blev skabt på mirakuløs vis: »For Gud er Jesus lig Adam: Han skabte ham af støv. Derpå sagde Han: »Bliv!« - og han var. Sandheden kommer fra Herren, så tvivl ikke.«« (Koranen 3:59-60).

Enkelte kommentatorer - som f.eks. andalusieren Ibn Hazm - mener, at Maria retteligen må betragtes som profetinde, eftersom hun modtog et guddommeligt budskab via ærkeenglen Gabriel, der bebudede, at hun skulle føde en søn; men heller ikke det rokker ved hendes status som menneske.

Maria og Jesus er tegn (âyât) fra Gud til menneskeheden, og Koranen beretter flere steder om, hvorledes Maria og Jesus tjener Gud og udelukkende bøjer sig for Ham:

»Oh Maria! Hengiv dig ydmygt til Gud og bøj dig sammen med dem, der bøjer sig (for Ham).« ... Jesus siger: »Gud er min Gud og jeres Gud. Tjen derfor Ham - det er den lige vej.« (Koranen 3:42 & 51).

Maria og Jesus skal - ligesom alle andre mennesker og profeter inkl. Muhammad - stå til ansvar for deres tanker, ord, handlinger og undladelser på dommedag. Eksempelvis vil Gud udspørge Jesus om, hvorvidt han skulle have opfordret menneskene til at tilbede ham selv eller hans moder:

Gud vil sige: »Oh Jesus, Marias søn! Sagde du til menneskene: »Tjen mig og min moder som guder ved siden af Gud!« Jesus vil sige: »Æret være Du! Aldrig ville jeg sige, hvad jeg ikke har ret til (at sige). Hvis jeg havde sagt noget sådant, ville Du visselig have vidst det. Du ved, hvad der er i mit inderste - skønt jeg ikke ved, hvad der er i Dit. Du (alene) kender det skjulte og det usete. Aldrig sagde jeg andet til dem end det, Du havde befalet mig at sige, og jeg vidnede: »Tjen Gud - min Herre og jeres Herre.« Og jeg var et vidne for dem, mens jeg vandrede iblandt dem. Da Du tog mig op til Dig, vogtede Du over dem, og Du er vidne til alle ting.«(Koranen 5:119-120).

Koranen er altså ganske tydelig på dét punkt: Hverken Maria eller Jesus var guddommelige, og de bør hverken tilbedes eller påkaldes. Der er kun én, der er tilbedelse værdig: Gud, alverdens skaber og opretholder - Han, der råder over alt.

https://www.religion.dk/synspunkt/jomfru-maria-i-koranen
Top Svar Citer
#31919 - 16/04/2021 13:22 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Er det bedre at blive født som en profet end som et ganske almindeligt menneske? Måske du kan gøre mig klogere på forskelsbehandlingen? Hvorfor er du ikke født af en jomfru...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31927 - 16/04/2021 21:00 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Fordi Gud gav hver profet et mirakel der viser Guds magt



Og så folk tror på denne profet, som Gud gav et mirakel, som ingen andre mennesker kunne få

Gud skabte profeten, Kristus Jesus, fra en jomfruelig mor

Et særligt mirakel kun for profeten Jesus


Og Gud skabte profeten Adam uden en far eller mor et særligt mirakel kun for Adam


Hvis Gud ville skabe mennesker uden en far eller mor

Og hvis Gud ville skabe mennesker fra en jomfru mor, vil Gud gøre dette

Fordi Gud er i stand til alt

Men Gud skabte os fra far og mor

Gud er fri til at give mirakler til hvem han vil
Top Svar Citer
#31928 - 16/04/2021 21:03 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
nogen fortalte mig

At faste i Danmark er ikke som at faste i et muslimsk land. Her er der ingen arbejdsgiver, der tager hensyn til de fastende. Mange muslimer vælger at afspadsere eller tage ferie den første uge i ramadanen, indtil kroppen har vænnet sig til den nye døgnrytme.
Nogle finder fasten kedelig. Hvis man ikke lige bor i et område med mange muslimer, kan man nemt komme til at savne den opløftede stemning, der ellers præger fastemånedens aftener. For børnene har det været et ekstra plus, at fasten i de seneste år er faldet sammen med julemåneden, for så har de kunnet dele forventningens glæde med deres ikke-muslimske kammerater – selvom det ikke er samme højtid, de ser frem til.

I nogle muslimske familier med små børn har man taget den danske skik med advents-pakkekalendere til sig – blot med 29 el. 30 småpakker i stedet for 24. Det kan forkorte ventetiden frem til årets største højtid, der markerer fastens afslutning. Ved midnatstid kan man måneden igennem – hvis man ellers har hybridnet eller satellit – følge fællesbønnen fra den store moské i Mekka.
I de større byer lejer et eller flere trossamfund en større hal, hvor alle muslimer inviteres til at fejre fastens afslutning i hinandens selskab.

Desværre er der tendens til at gøre fasten til en ren fysisk præstation og glemme den åndelige dimension: Hvor mange gange oplever man ikke, at 'fastende' tager revanche for dagens afsavn ved nattens bugnende borde med alskens lækkerier - eller at kvinder beklager sig over, at de tager på i vægt i fasten.
Jævnligt støder man på absurde regler om, at en fastende ikke må gå i bad, ikke må børste tænder og end ikke må synke sit eget spyt! Man sætter ligefrem en ære i at have dårlig ånde for at bevise over for omverdenen, at man nu også er en 'god' muslim og overholder fasten. Hverken selvpineri eller selvforherligelse har plads i islam, og personlig hygiejne er af største vigtighed.

En århusiansk svømmeklub, der for nogle år siden havde et par rene pige/kvindehold, oplevede ved sæsonstart efter nytår, at kvinder med muslimsk baggrund først mødte op efter fastens afslutning. De påstod i ramme alvor, at deres tro forbød fastende at få vand på kroppen! En absurd regel, der ganske strider imod den klassiske regel om, at handlinger bedømmes efter hensigten. Man går vel ikke i svømmehal for bevidst i smug at bryde fasten ved at drikke klorvand - men for at opnå fysisk og psykisk velvære, og for at bevare og styrke det legeme og det helbred, som Gud har skænket én.
I de seneste år har man kunnet observere et ganske kuriøst fænomen: Der er nogle unge, der – stik imod traditionel tolkning - i ramme alvor påstår, at man gerne må ryge i fasten – eftersom Koranen kun udtrykkelig nævner et forbud imod mad, drikke og sex i dagtimerne!
https://www.youtube.com/watch?v=hHSbvD5JvOI
Top Svar Citer
#31929 - 16/04/2021 21:37 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
/////////////////////////
Top Svar Citer
#31933 - 17/04/2021 16:17 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Jeg holder mig til dette...

https://www.biblen.info/Jesus-jomfru.htm

https://vandrermodlyset.dk/47-jesu%20undfangelse/

Hvorfor er vi ikke blevet født af en jomfru? Så kunne vi jo også gå rundt på vandet og lave mirakler? Hvornår lægger vi alt sådan noget på hylden...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Hvad har vi brug for...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31934 - 18/04/2021 16:06 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Hvorfor en sådan variation i synspunkter? Til at begynde med er forskellige teologiske lejre uenige om, hvilke bøger der skal medtages i Bibelen. Én lejers apokryfe er en andens skrifter. For det andet mangler de mange forskellige kildetekster ensartethed blandt de bøger, der er blevet kanoniseret. Denne manglende ensartethed er så allestedsnærværende, at The Interpreter's Dictionary of the Bible siger: "Det er sikkert at sige, at der ikke er en sætning i NT, hvor MS [manuskript] traditionen er helt ensartet." [2]

Ikke en sætning? Vi kan ikke stole på en enkelt sætning i Bibelen? Svært at tro.
måske

Faktum er, at der er over 5700 græske manuskripter af hele eller en del af Det Nye Testamente. [3] Desuden er ”ikke to af disse manuskripter nøjagtigt ens i alle deres oplysninger .... Og nogle af disse forskelle er signifikante. ”[4] Faktor i omkring ti tusind manuskripter af den latinske vulgata, tilføj de mange andre gamle varianter (dvs. syriske, koptiske, armenske, georgiske, etiopiske, nubiske, gotiske, slaviske) og hvad har vi?
En masse manuskripter

Mange manuskripter, der ikke korresponderer steder og ikke sjældent modsiger hinanden. Forskere estimerer antallet af manuskriptvarianter i hundreder af tusinder, nogle estimerer så højt som 400.000. [5] I Bart D. Ehrmans nu berømte ord, "Muligvis er det nemmest at sætte sagen i komparative termer: der er flere forskelle i vores manuskripter end der er ord i Det Nye Testamente." [6]
Hvordan skete dette?

Dårlig journalføring. Uærlighed. Inkompetence. Doktrinær fordomme. Vælg dit valg.

Ingen af ​​de oprindelige manuskripter har overlevet fra den tidlige kristne periode. [7] / [8] De ældste komplette manuskripter (Vatikanets MS. Nr. 1209 og den Sinaitiske syriske kodeks) stammer fra det fjerde århundrede, tre hundrede år efter Jesus ' ministerium. Men originalerne? Faret vild. Og kopierne af originalerne? Også tabt. Vores ældste manuskripter er med andre ord kopier af kopierne af kopierne af ingen-ved-lige-hvor-mange kopier af originalerne.
Ikke underligt, at de adskiller sig

I de bedste hænder ville kopieringsfejl ikke være nogen overraskelse. Imidlertid var det nye testamentes manuskripter ikke i de bedste hænder. I perioden med kristen oprindelse var skriftkloge utrænede, upålidelige, inkompetente og i nogle tilfælde analfabeter. [9] De, der var synshandicappede, kunne have lavet fejl med lignende bogstaver og ord, mens de, der var hørehæmmede, muligvis tog fejl ved at optage skrifterne, da de blev læst op. Ofte var de skriftkloge overanstrengte og følgelig tilbøjelige til de fejl, der ledsager træthed.

Med Metzger og Ehrmans ord: "Da de fleste (hvis ikke alle) af dem [de skriftkloge] ville have været amatører i kopikunsten, kom et relativt stort antal fejl uden tvivl ind i deres tekster, da de reproducerede dem." [10] Værre endnu, nogle skriftkloge tillod lærdomsfordomme at påvirke deres overførsel af skrifter. [11] Som Ehrman siger, "De skriftkloge, der kopierede teksterne, ændrede dem." [12] Mere specifikt, "Antallet af bevidste ændringer, der er foretaget i doktrins interesse, er vanskeligt at vurdere." [13] Og endnu mere specifikt, "I teknisk sprogkundskab af tekstkritik - som jeg bevarer på grund af sine betydningsfulde ironier - disse skriftkloge 'ødelagde' deres tekster af teologiske grunde. ”[14]

Fejl blev introduceret i form af tilføjelser, sletninger, erstatninger og modifikationer, oftest af ord eller linjer, men lejlighedsvis af hele vers. [15] [16] Faktisk kom "adskillige ændringer og tilvækst i teksten", [17] med det resultat, at "alle kendte vidner i Det Nye Testamente i større eller mindre grad er blandede tekster, og endda flere af de tidligste manuskripter er ikke fri for alvorlige fejl. ”[18]

I Misquoting Jesus præsenterer Ehrman overbevisende bevis for, at historien om kvinden, der blev taget i utroskab (Johannes 7: 53-8: 12), og de sidste tolv vers af Markus ikke var i de oprindelige evangelier, men tilføjet af senere skriftkloge. [19] Desuden repræsenterer disse eksempler "kun to ud af tusinder af steder, hvor manuskripterne i Det Nye Testamente kom til at blive ændret af skriftkloge." [20]

Faktisk blev hele Bibelens bøger smedet. [21] Dette betyder ikke, at deres indhold nødvendigvis er forkert, men det betyder bestemt ikke, at det er rigtigt. Så hvilke bøger blev smedet? Efeserne, Kolosserne, 2 Thessaloniker, 1 og 2 Timoteus, Titus, 1 og 2 Peter og Judas - en kæmpestor ni af de syvogtyve bøger og breve fra Det Nye Testamente - er i en eller anden grad mistænkt.

Sådan bliver man en bedre muslim - Nouman Ali Khan
https://www.youtube.com/watch?v=r7V9B95grjg

Hvorfor bærer I korset? Tænk over det! Med Eddie fra TheDeenShow
https://www.youtube.com/watch?v=APHouj9vvqI

Haram forhold og ægteskab - Shaykh Bilal Assad


https://www.youtube.com/watch?v=p-zCmzXEURM

Har Allah brug for mig? - Mohammad Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=ssce4LtWLvM
Top Svar Citer
#31937 - 19/04/2021 15:31 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

IslamQA: Kan du læse Koranen på en computer eller smartphone uden wudu?



Nødvendigheden af ​​wudu gælder kun for læsning fra en Koranbog. Det gælder ikke læsning af koranvers på en smartphone eller computer. Alle, inklusive menstruationskvinder, har lov til at læse koranvers på computere og smartphones uden at udføre vask.

er det muligt at bruge din bærbare computer eller pc til at læse koranen for menstruerende kvinder

(på grund af sex eller menstruation) bør ikke røre Koranen fra en bog af Koranen

Hvis vi henviser til den opfattelse, at det er tilladt for en kvinde, der menstruerer, at recitere Koranen, er der ingen skade ved at røre ved Koranen indeholdt i telefoner og computere, fordi det ikke rigtig påvirker Koranen, men kun mobiltelefonen eller computeren, hvor Koranen er i en computers hukommelse og Koranen indeholdt i en hukommelse af en mobiltelefon eller tablet, er ikke knyttet til ingen materiel religiøs bestemmelse i spørgsmål om rituel oprensning.

Faktisk holder muslimen i sin hukommelse visse suraer af Koranen, og på trods af dette går han på toilettet. Sheikh 'Abdurrahmân ibn Nâsir al-Barrâk, må Allah være barmhjertig med ham, sagde: "Det ser ud til, at mobiltelefoner og andre sådanne enheder er forskellige fra de trykte kopier af Koranen, fordi versene i disse enheder ikke er i form af skriftlige bogstaver, men i form af digitale signaler, som enheden reproducerer og derefter slettes, når der skiftes til en anden side. Det er derfor tilladt at røre ved en mobiltelefon eller en lydkassette, hvor der er Koranen, ligesom det er tilladt at recitere det fra det selv i en tilstand af rituel urenhed. "



Ibn al-Qayyim, må Allah være barmhjertig med ham, sagde: ”Blandt de ting, de har lov til at medtage, er recitering af Koranen i deres perioder, fordi de ikke kan kompensere for denne ubesvarede læsetid i løbet af deres periode. periode af renhed. Faktisk kan menstruationsperioden forlænges. Men hvis kvinden blev forbudt at recitere Koranen i denne periode, ville hun miste fordelen ved at læse den, og hun ville sandsynligvis glemme, hvad hun huskede fra Koranen uden for sin menstruationsperiode. Dette er Imam Mâliks opfattelse og en af ​​de udtalelser, der er rapporteret af Imams Ahmad og al-Châfi'î, må Allah være barmhjertig over dem alle. Profeten () forbød ikke kvinden, der menstruerer, at recitere Koranen,

https: //www.islamweb

Kan Gud skabe en sten Han ikke selv kan bære? (fejlbehæftet spørgsmål)

https://www.youtube.com/watch?v=CC0nfiuiKLs

Aldrig opgive håbet - Nouman Ali Khan

https://www.youtube.com/watch?v=AgKd6wc5Ch4
Top Svar Citer
#31938 - 19/04/2021 20:34 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Jeg holder mig til dette værk...

https://www.youtube.com/watch?v=zZEh1yxViNo

Hvorfor blive muslim...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topi....html#Post31834

Kan vi ikke bare være mennesker på vejen...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31941 - 20/04/2021 19:49 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Forfalskede bøger? I Bibelen?

Hvorfor er vi ikke overraskede? Når alt kommer til alt er endda evangelieforfatterne ukendte. Faktisk er de anonyme bibelforskere, der sjældent eller aldrig tilskriver forfatterskab af evangeliet til Matthew, Mark, Luke eller John. Som Ehrman fortæller os: ”De fleste lærde i dag har forladt disse identifikationer og erkender, at bøgerne blev skrevet af ellers ukendte men relativt veluddannede græsktalende (og skriftlige) kristne i anden halvdel af det første århundrede.” Graham Stanton bekræfter, ”Evangelierne er, i modsætning til de fleste græsk-romerske skrifter, anonyme. De velkendte overskrifter, der angiver navnet på en forfatter ('Evangeliet ifølge ...') var ikke en del af de originale manuskripter, for de blev først tilføjet tidligt i det andet århundrede. "

Så hvad, hvis noget, havde Jesu disciple at gøre med at skrive evangelierne? Lidt eller intet, så vidt vi ved. Men vi har ingen grund til at tro, at de har skrevet nogen af ​​Bibelens bøger. Til at begynde med skal vi huske Markus var en sekretær for Peter og Luke en ledsager af Paulus. Versene i Lukas 6: 14-16 og Mattæus 10: 2-4 katalogiserer de tolv disciple, og selvom disse lister adskiller sig over to navne, opretter Markus og Lukas ikke nogen af ​​listen. Så kun Matthew og Johannes var sande disciple. Men alligevel diskvalificerer moderne forskere dem stort set som forfattere alligevel.
Hvorfor?

Godt spørgsmål. Da Johannes var den mest berømte af de to, hvorfor skulle vi diskvalificere ham fra at have forfattet evangeliet om ”Johannes”?
Umm ... fordi han var død?

Flere kilder anerkender, at der ikke er andre beviser end tvivlsomme vidnesbyrd fra forfatterne fra det andet århundrede, der tyder på, at disciplen Johannes var forfatter til evangeliet om "Johannes". [Måske er den mest overbevisende tilbagevisning, at disciplen Johannes menes at være død i eller omkring 98 e.Kr. Johannesevangeliet blev imidlertid skrevet omkring år 110 e.Kr. Så den, som Lukas (Paulus 'ledsager), Markus (Peters sekretær) og Johannes (den ukendte, men bestemt ikke den længe døde) var, har vi ingen grund til at tro, at nogen af ​​evangelierne er skrevet af Jesu disciple


\\\\\\\\\\\\\\\\\





Hvor kan du finde løsninger på alle problemer:


For at besvare dette spørgsmål


Løsningen på alle problemer er ingen ringere end Gud.



Gud sendte profeter til vejledning til menneskeheden. Denne vejledning er inden for profetier, der findes i originale guddommelige bøger.
Hvor finder jeg guddommelige originale bøger? Efter det bedste af mine undersøgelser er den eneste religiøse hellige bog uændret eller ikke forvrænget indtil i dag Koranen. Derfor, hvis folk skal kigge efter ren guddommelig vejledning eller guddommelig forfatning, bør de bruge denne bog.
Og hvem bruger denne bog? Svar: Muslimer. Og hvad er muslimernes religion? Svar: Islam.
Derfor er islam sandsynligvis en løsning på alle problemer, hvis de implementeres og fortolkes korrekt. Dette er et syn på videnskabelige forskere støttet af forskere fra Den Europæiske Union.

forskere til at undersøge bogen især inden for videnskab - sammenligning af videnskabelige fakta og koranvers. De matchede til enhver tid.


Her er en af de videnskabelige undersøgelser:
Da den afdøde franske præsident François Mitterrand overtog i 1981, anmodede Frankrig fra Egypten i slutningen af firserne om at være vært for Faraos mumie - denne farao kendt som kong Ramses 3 er den, der udfordrede profeten Moses fra at befri Israels børn fra trældom i Egypten - at gennemføre arkæologiske forsøg. Mumien blev derefter bragt til det franske arkæologiske center, hvor de øverste kirurger ledet af professor Maurice Bucaille begyndte at studere mumien og opdagede dens hemmeligheder:


• Det blev opdaget, at der var rester af salt i Faraos krops mumie. Dette var beviset over enhver rimelig tvivl om, at farao døde under drukning, og at hans krop blev trukket ud af havet efter drukningen.


• Men professor Maurice Bucaille spekulerede på, hvordan havde denne særlige krop været intakt fra andre mumier, der blev rådne og forfaldne for længe siden! Mens han stadig var forvirret, fortalte nogen til Dr Maurice Bucaille, at hele historien om Faraos drukning og kropsbevaring allerede er afsløret i Koranen, selvom mumien blev opdaget i 1898, mens denne Koranen har været der for over 1400 år siden!

• Professor Maurice Bucaille blev interesseret i denne Koran-bog og fik vist et vers i den, hvor den almægtige Gud siger (Koranen kapitel 10, vers 92 eller Surat Jonas 10: 92): ”Så denne dag skal vi udfri din (døde) krop (ud af havet), så du kan være et tegn for dem, der kommer efter dig! Dette førte senere til, at professoren troede på bogen og foretog yderligere undersøgelser, der er skrevet i forskellige bøger - tilgængelige selv online, bare klik på professor Maurice Bucaille, der forsker på U-tube eller Google.

Dette er en af hovedårsagerne til, at islam er den hurtigst voksende religion over hele verden på grund af sammenhængen mellem de videnskabelige profetier i Koranen, der for nylig blev opdaget i moderne videnskab.

Al-Baseer - Den Altseende | 4
https://www.youtube.com/watch?v=hsanRseTiSs

Al-Adheem - Den Almægtige | 5
https://www.youtube.com/watch?v=2i-RldqWs-Y


Gør altid noget godt og undgå helvede - Dr. Haitham Al-Haddad - HD
https://www.youtube.com/watch?v=c0OfJfZNETc
Top Svar Citer
#31942 - 20/04/2021 21:41 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Top Svar Citer
#31945 - 21/04/2021 14:13 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Der er ikke ændret noget i dette guddommelige værk...

https://www.youtube.com/watch?v=zZEh1yxViNo

Lidt at tænke over...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-35/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxxiv-xxxv/

Hvorfor skulle vi blive muslimer...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topi....html#Post31834

Har du nogen viden om Adam og Eva? Fik de 2 børn? En dreng og en pige? De kan jo ikke så godt have fået 2 drenge eller 2 piger? Lad os forsøge at komme til bunds i tingene...

https://videnskab.dk/naturvidenskab/sensationelt-fund-homo-sapiens-levede-laenge-foer-troet

Er du enig i det...

Your friend forever

Jan


Redigeret af ABC (21/04/2021 14:16)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31947 - 21/04/2021 17:27 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Hvorfor en sådan variation i synspunkter? Til at begynde med er forskellige teologiske lejre uenige om, hvilke bøger der skal medtages i Bibelen. Én lejers apokryfe er en andens skrifter. For det andet mangler de mange forskellige kildetekster ensartethed blandt de bøger, der er blevet kanoniseret. Denne manglende ensartethed er så allestedsnærværende, at The Interpreter's Dictionary of the Bible siger: "Det er sikkert at sige, at der ikke er en sætning i NT, hvor MS [manuskript] traditionen er helt ensartet." [2]

Ikke en sætning? Vi kan ikke stole på en enkelt sætning i Bibelen? Svært at tro.
måske

Faktum er, at der er over 5700 græske manuskripter af hele eller en del af Det Nye Testamente. [3] Desuden er ”ikke to af disse manuskripter nøjagtigt ens i alle deres oplysninger .... Og nogle af disse forskelle er signifikante. ”[4] Faktor i omkring ti tusind manuskripter af den latinske vulgata, tilføj de mange andre gamle varianter (dvs. syriske, koptiske, armenske, georgiske, etiopiske, nubiske, gotiske, slaviske) og hvad har vi?
En masse manuskripter

Mange manuskripter, der ikke korresponderer steder og ikke sjældent modsiger hinanden. Forskere estimerer antallet af manuskriptvarianter i hundreder af tusinder, nogle estimerer så højt som 400.000. [5] I Bart D. Ehrmans nu berømte ord, "Muligvis er det nemmest at sætte sagen i komparative termer: der er flere forskelle i vores manuskripter end der er ord i Det Nye Testamente." [6]
Hvordan skete dette?

Dårlig journalføring. Uærlighed. Inkompetence. Doktrinær fordomme. Vælg dit valg.

Ingen af ​​de oprindelige manuskripter har overlevet fra den tidlige kristne periode. [7] / [8] De ældste komplette manuskripter (Vatikanets MS. Nr. 1209 og den Sinaitiske syriske kodeks) stammer fra det fjerde århundrede, tre hundrede år efter Jesus ' ministerium. Men originalerne? Faret vild. Og kopierne af originalerne? Også tabt. Vores ældste manuskripter er med andre ord kopier af kopierne af kopierne af ingen-ved-lige-hvor-mange kopier af originalerne.
Ikke underligt, at de adskiller sig

I de bedste hænder ville kopieringsfejl ikke være nogen overraskelse. Imidlertid var det nye testamentes manuskripter ikke i de bedste hænder. I perioden med kristen oprindelse var skriftkloge utrænede, upålidelige, inkompetente og i nogle tilfælde analfabeter. [9] De, der var synshandicappede, kunne have lavet fejl med lignende bogstaver og ord, mens de, der var hørehæmmede, muligvis tog fejl ved at optage skrifterne, da de blev læst op. Ofte var de skriftkloge overanstrengte og følgelig tilbøjelige til de fejl, der ledsager træthed.

Med Metzger og Ehrmans ord: "Da de fleste (hvis ikke alle) af dem [de skriftkloge] ville have været amatører i kopikunsten, kom et relativt stort antal fejl uden tvivl ind i deres tekster, da de reproducerede dem." [10] Værre endnu, nogle skriftkloge tillod lærdomsfordomme at påvirke deres overførsel af skrifter. [11] Som Ehrman siger, "De skriftkloge, der kopierede teksterne, ændrede dem." [12] Mere specifikt, "Antallet af bevidste ændringer, der er foretaget i doktrins interesse, er vanskeligt at vurdere." [13] Og endnu mere specifikt, "I teknisk sprogkundskab af tekstkritik - som jeg bevarer på grund af sine betydningsfulde ironier - disse skriftkloge 'ødelagde' deres tekster af teologiske grunde. ”[14]

Fejl blev introduceret i form af tilføjelser, sletninger, erstatninger og modifikationer, oftest af ord eller linjer, men lejlighedsvis af hele vers. [15] [16] Faktisk kom "adskillige ændringer og tilvækst i teksten", [17] med det resultat, at "alle kendte vidner i Det Nye Testamente i større eller mindre grad er blandede tekster, og endda flere af de tidligste manuskripter er ikke fri for alvorlige fejl. ”[18]

I Misquoting Jesus præsenterer Ehrman overbevisende bevis for, at historien om kvinden, der blev taget i utroskab (Johannes 7: 53-8: 12), og de sidste tolv vers af Markus ikke var i de oprindelige evangelier, men tilføjet af senere skriftkloge. [19] Desuden repræsenterer disse eksempler "kun to ud af tusinder af steder, hvor manuskripterne i Det Nye Testamente kom til at blive ændret af skriftkloge." [20]

Faktisk blev hele Bibelens bøger smedet. [21] Dette betyder ikke, at deres indhold nødvendigvis er forkert, men det betyder bestemt ikke, at det er rigtigt. Så hvilke bøger blev smedet? Efeserne, Kolosserne, 2 Thessaloniker, 1 og 2 Timoteus, Titus, 1 og 2 Peter og Judas - en kæmpestor ni af de syvogtyve bøger og breve fra Det Nye Testamente - er i en eller anden grad mistænkt.

Sådan bliver man en bedre muslim - Nouman Ali Khan
https://www.youtube.com/watch?v=r7V9B95grjg

Hvorfor bærer I korset? Tænk over det! Med Eddie fra TheDeenShow
https://www.youtube.com/watch?v=APHouj9vvqI

Haram forhold og ægteskab - Shaykh Bilal Assad


https://www.youtube.com/watch?v=p-zCmzXEURM

Har Allah brug for mig? - Mohammad Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=ssce4LtWLvM
Top Svar Citer
#31948 - 21/04/2021 17:30 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Et af de guddommelige principper, som Islam lærer mennesker, er at elske Allah, men også at frygte ham.



Den troende skal være forbundet med sin Herre, hvis velsignelser, nåde og generøsitet er uendelige med en stor kærlighed og respekt; han skulle tro, at hans medfølelse og barmhjertighed omgiver alting, og han skal ikke opgive håbet om at blive tilgivet, uanset hvad hans synder er. Selvom Allahs nåde, kærlighed og medfølelse er uendelig, skal han ikke glemme, at hans raseri og tortur er alvorlig, og han skulle frygte ham



Den ekstreme frygt medfører fortvivlelse, det vil sige håbløshed. At være ekstremt håbefuld fører mennesket til aktsomhed og ignorering af hans ende. Derfor er det forbudt at føle sig trygge mod Allahs tortur og opgive håbet om Allahs nåde i vores religion.



Derefter den troendes hjerte slå mellem frygt og håb i nærværelse af sin Herre med spændingen over at være en slave værdig for ham.


Det forglemte Andalusien - Del 1.

https://www.youtube.com/watch?v=gwKNqGxvTVU

Andalusien - del.2

https://www.youtube.com/watch?v=N5cnS7SjtjQ

Muslimernes erobring af Spanien - Del 3.
https://www.youtube.com/watch?v=IvdjxddI1jo

Andalusien del 4

https://www.youtube.com/watch?v=za0LYoSSGR0
Top Svar Citer
#31956 - 22/04/2021 15:59 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31959 - 22/04/2021 20:41 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442




Jesu budskab

Profeterne i Det Gamle Testamente som Abraham, Noah og Jonah prædikede aldrig, at Gud er en del af treenigheden, og troede ikke på Jesus som deres frelser. Deres budskab var enkelt: der er én Gud, og han alene fortjener din tilbedelse. Det giver ikke mening, at Gud sendte profeter i tusinder af år med det samme vigtige budskab, og så pludselig siger han, at han er i en treenighed, og at du skal tro på Jesus for at blive frelst.

Sandheden er, at Jesus prædikede det samme budskab, som profeterne i Det Gamle Testamente forkyndte. Der er et afsnit i Bibelen, der virkelig fremhæver hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud af alle?" Jesus svarede: "Det første af alle budene er Hør, Israel, Herren vor Gud, Herren er en." [Markus 12:28 -29]. Så det største bud, den vigtigste tro ifølge Jesus, er at Gud er en. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.


\\\\\\\\\\\\\\\\

Messias Jesus, fred være med ham, skrev ikke Det Nye Testamente. Snarere blev det skrevet af

ansigtsløse forfalskere, der hævdede, at Kristus Jesus, fred være med ham, kom med ubetinget kærlighed til at bære deres synder, og det er en løgn, så folk begår synder og ikke bærer konsekvenserne af deres handlinger




Helvede eksisterer for den vantro

Bibelvers der benægter ubetinget kærlighed

Faktisk tror nogle blandt de kristne, at deres "All-Love" Gud ikke tillader, at hans skabninger fordømmes for evigt helvede. For disse mennesker ville denne straf være uretfærdig, fordi, ifølge dem altid, hvorfor straffe evigt en fejl, som ikke er?
Så paradoksalt som det kan synes, taler de kristne Guds kærlighed: Jesus fra NT mange gange mere om helvede end i hele A.T. Lad os se de pågældende vers:

"Slanger, " hvordan vil du undslippe helvedes dom? "(Mattæus 23,33)

“... Gå væk fra mig, du, der er forbandet af Gud! Gå ind i evig ild (...) ”(Mattæus 25,41)


”Men jeg siger jer, at den, der bliver sur på sin bror, fortjener at blive straffet af dommerne; ”(Matt 5,22)

“Hvis dit højre øje får dig til at snuble, så riv det ud og kast det væk fra dig; for det er til din fordel, at et af dine medlemmer skal omkomme, og hele din krop ikke kastes i helvede. Og hvis din højre hånd får dig til at snuble, skal du afskære den og kaste den væk fra dig; for det er til din fordel, at et af dine medlemmer skal omkomme, og hele din krop ikke skal gå i helvede. "(Matt 5,29-30)

Alle disse vers gør det klart, at en evig og smertefuld gengældelse venter på ikke-troende på et sted, hvor der vil være et tandskær og gråd. Det ville være bedre at skære øjne, hænder eller fødder af end at skulle gennemgå denne forfærdelige straf beregnet til de ugudelige.

Som vi ser, er evigt helvede en realitet i Bibelen. De, der bestrider denne virkelighed, skal kun modsige os i sagen, og de vil helt sikkert aldrig få succes. Versene er eksplicitte i sagen. Nu kan vi spørge os selv flere bemærkninger:


1) NT Jesus, som er en kærlighedsgud, taler om evigt helvede i N.T. meget mere end i A.T.

2) de onde vil lide en evig og eksemplarisk straf for deres ugjerninger

3) hvordan forene denne særlige kategori af kristne deres opfattelse af kærlighed med den evige straf for helvede?

4) Kristne er hyklere, når de fortæller os "den gode nyhed" om evangeliet, fordi der også er meget, meget dårlige nyheder i teksterne til ikke-troende

\\\\\\\\\\\\\\\

Koranen er den eneste bog, der er blevet beskyttet
Uanset om du er muslim eller ej, er en ting alle lærde enige om: Koranen er bevaret, da den blev afsløret for profeten i det 6. århundrede.

Sammenlign det med den nuværende bibel, for eksempel hvor der ikke er nogen registrerede fortællingskæder (uden at sætte betingelsen om ikke at have nogen tidsforskelle eller endda have navne til disse fortællere). Sammenlign Koranen med den nuværende bibel, hvor du har tusindvis af manuskripter; ingen er ens. Sammenlign det med forfatterne af Bibelen, hvor du kun har et navn: John hvem? Luke, hvem? Hvad er deres efternavn?



Islam er den eneste religion, der giver mening med hensyn til spiritualitet og materialisme
I vores verden bliver religion mere et shoppingcenter, hvor næsten enhver person kan komme med en religion eller en version af en religion. Det gør det svært at skelne mellem den sande religion og de falske. Nogle er gået alle åndelige på skalaen af ​​åndelighed. Andre er gået hele vejen til materialisme.

Kun islam kan samle begge ender i en harmonisk blanding. I islam skal muslimer bygge denne jord og få den til at blomstre inden for landbrug, industri, videnskab osv. Vi er beordret til at beskytte liv og ejendom for alle mennesker, der ikke overtræder og undertrykker os. Vi beordres, at hvis dommedagen kommer, og man har en plante i sin hånd til at plante den. Vi har lov til at gifte os, få børn og nyde livet.

På den anden side er vi også ansvarlige for vores handlinger, og vi bliver gjort rede for dem. Vi skal altid arbejde for det følgende og ønsker at behage Gud vores skaber.
Islam er også en hel livsstil. Det beskæftiger sig med økonomi. Det sætter regler for omgang mellem mennesker og dyr til forhold mellem mennesker og mennesker til naboer og forældres rettigheder til forholdet mellem mennesker og skaberen.

Vand reagerer på Qur'an - Hemmelighederne bag Zamzam
https://www.youtube.com/watch?v=-oWMxx4hYFs
Top Svar Citer
#31963 - 23/04/2021 13:41 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvad bunder dine citater i...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-14/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xiv/

Kommer vore børn i et evigt helvede...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31968 - 23/04/2021 19:20 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Helvede i N.T.

” Frygt ham, der efter at have dræbt har magten til at kaste i helvede; ja, jeg siger dig, det er han, du skal frygte. "(Lukas 12,5)
"Et sted i en flamme" (Luk 16,23; 24 og 28)

"Ildsøen tændte med svovl" (Åbenbaringen 19,20; 20,15)



\\\\\\\\\\\\\\\

En person født kristen eller jødisk eller hedensk person
Hvad vil Gud gøre med ham?

Gud undertrykker ikke noget af folket,
hvad enten det er mænd, kvinder eller børn

Frem for alt ved vi, at Allah er god og elsker venlighed i alle ting; Han er den nådigste, den mest barmhjertige,


Man skelner mellem en, der efterlignede sine forfædre, selvom han kendte sandheden, og en, der efterlignede sine forfædre og ikke havde nogen måde at kende sandheden på.

Begge kategorier findes,
1-derfor er den, der kendte sandheden og vendte sig væk fra den, uagtsom og har ingen undskyldning for Allah.

2-
Hvad angår dem, der ikke var i stand til at spørge og lære og ikke havde nogen måde at kende sandheden på,

De, der ønskede råd og søgte det, men ikke kunne finde det, fordi der ikke var nogen til at guide dem. De er den samme beslutning som dem, der boede i intervallerne mellem profeterne og dem, som kaldet ikke nåede.


Allah vil dømme mellem sine slaver på dagen for opstandelsen ved hans visdom og hans retfærdighed, vil de blive testet på opstandelsesdagen.

Gud vil teste sin skabelse, som han vil

Gud, der skabte dig og skabte universet for dig

Og du takker ikke Gud!

Du skal bruge dit sind til at vælge den rigtige religion
Og du lever, før det er for sent
Mange mennesker har taget Islam til sig
missionærer, berømtheder og fodboldspillere
De studerede og lærte alt om islam
Må allah lede dig til den rigtige vej

\\\\\\\\\\\\\

Når Allah siger, "Hold fast på Allah" - Nouman Ali Khan

https://www.youtube.com/watch?v=pIqZDZoDlbA

Hvilken holdning er korrekt? - Tim Humble

https://www.youtube.com/watch?v=Yz-MIgdVqBs

Fem garanteret måder, at slå dovenskaben på [motivation] Sheikh Muhammad Alshareef

https://www.youtube.com/watch?v=A9qVJqEIkXk
Top Svar Citer
#31969 - 23/04/2021 21:16 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

At Kristus, fred være med ham, fastede i fyrre dage
Alle kristne faste er påvirket af de hedenske nationer, især indianerne, perserne, grækerne og babylonerne

Fastende blandt de kristne. Jeg kan huske, hvad de kristne grupper var enige om ved faste,
for de udelukkede evangelierne til at lovgive faste
De gav kirken alene denne ret til at lovgive faste



Der er ikke noget galt i kirken med samleje mellem ægtefæller under faste
Fordi dette ikke har noget med faste at gøre





At Kristus, fred være med ham, ,
Han fastede ikke som kirken, og han fortalte dem ikke disse instruktioner




I islam
Fasten er åndelig, uddannelsesmæssig og disciplinær tilbedelse
Fasten handler ikke kun om at spise og drikke
Og afholde sig fra dårlige gerninger
Og afholde sig fra samleje mellem ægtefæller under faste

faste under Ramadan er kun
for Muhammeds nation skal være fred med ham,
Top Svar Citer
#31993 - 25/04/2021 19:23 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Lad os stille præsterne spørgsmål...

https://www.kristendom.dk/sp%C3%B8rg-om-kristendom/findes-helvede-i-kristendommen

Der er også delte meninger om sagen blandt muslimer...

https://www.religion.dk/synspunkt/koranen-beskriver-paradis-og-helvede-metaforisk

Hvor kommer tankerne fra...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-14/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xiv/

Har du undersøgt alt...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32000 - 26/04/2021 16:08 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Den oprindelige kilde til muslimen,
Koranen og haditherne fra profeten Muhammed fred være med ham

Men andre muslimske mennesker har meninger
Vi muslimer bryr os om disse meninger
hvis deres meninger stemmer overens med Koranen og profeten Muhammeds ord være med ham



Himlen og helvede nævnes i Koranen på en nøjagtig måde

Alle mennesker skal opleve dommedag og oprejses fra døden og blive dømt i overensstemmelse med deres handlinger her på jorden. Der er nu to muligheder for opholdssteder: helvede eller paradis.

Helvede er beskrevet som et sted, hvor syndere/vantro/de onde vil blive tortureret og leve i al evighed (Koranen 43,74-75; 39,72; 19,68; 79,39 og flere steder).

De, der har levet et verdsligt liv uden at følge Allâhs (Guds) bud, vil ende deres liv her. Beboerne i helvede vil bede beboerne i paradiset om at få del i deres goder, f.eks. vand (7,50), men det vil blive dem nægtet. I stedet skal de bl.a. drikke kogende ildelugtende vand (14,16), og i det hele taget vil livet være yderst pinefuldt.

De, der i modsætning til de vantro eller onde, har levet et retfærdigt liv (jf. 3,15), vil komme til at bo i paradiset/haven for evigt. Det er et smukt sted, hvor der er fuldkommen fred og ro (jf. 10,9). Adgangsbilletten er troen og belønning for retfærdige gerninger (4,124), og de retfærdige vil opleve en smuk natur og en overflod af mad og drikke. Og "på den dag skal ansigter stråle, skuende hen på deres Herre" (75,22-23).


Profeterne i det gamle testamente som Abraham, Noah og Jonah prædikede aldrig, at Gud er en del af en treenighed og ikke troede på Jesus som deres frelser. Deres budskab var enkelt: der er en Gud, og han alene fortjener din tilbedelse. Det giver ikke mening, at Gud sendte profeter i tusinder af år med det samme vigtige budskab, og så pludselig siger han, at han er i en treenighed, og at du skal tro på Jesus for at blive frelst.

Sandheden er, at Jesus prædikede det samme budskab, som profeterne i Det Gamle Testamente forkyndte. Der er et afsnit i Bibelen, der virkelig fremhæver hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud for alle?" Jesus svarede: "Det første af alle budene er Hør, Israel, Herren vor Gud, Herren er en." [Markus 12:28 -29]. Så det største bud, den vigtigste tro ifølge Jesus, er at Gud er en. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.


Nogle mennesker hævder at Jesus kom for at dø for verdens synder. Men overvej følgende udsagn fra Jesus: Dette er evigt liv: at kende dig, den eneste sande Gud, og Jesus Kristus, som du sendte. Jeg har herliggjort dig på jorden ved at afslutte det arbejde, du gav mig at udføre. [Johannes 17: 3-4].





\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



Messias Jesus, fred være med ham, skrev ikke Det Nye Testamente. Snarere blev det skrevet af

ansigtsløse forfalskere, der hævdede, at Kristus Jesus, fred være med ham, kom med ubetinget kærlighed til at bære deres synder, og det er en løgn, så folk begår synder og ikke bærer konsekvenserne af deres handlinger




Helvede eksisterer for den vantro

Bibelvers der benægter ubetinget kærlighed

Faktisk tror nogle blandt de kristne, at deres "All-Love" Gud ikke tillader, at hans skabninger fordømmes for evigt helvede. For disse mennesker ville denne straf være uretfærdig, fordi, ifølge dem altid, hvorfor straffe evigt en fejl, som ikke er?
Så paradoksalt som det kan synes, taler de kristne Guds kærlighed: Jesus fra NT mange gange mere om helvede end i hele A.T. Lad os se de pågældende vers:

"Slanger, " hvordan vil du undslippe helvedes dom? "(Mattæus 23,33)

“... Gå væk fra mig, du, der er forbandet af Gud! Gå ind i evig ild (...) ”(Mattæus 25,41)


”Men jeg siger jer, at den, der bliver sur på sin bror, fortjener at blive straffet af dommerne; ”(Matt 5,22)

“Hvis dit højre øje får dig til at snuble, så riv det ud og kast det væk fra dig; for det er til din fordel, at et af dine medlemmer skal omkomme, og hele din krop ikke kastes i helvede. Og hvis din højre hånd får dig til at snuble, skal du afskære den og kaste den væk fra dig; for det er til din fordel, at et af dine medlemmer skal omkomme, og hele din krop ikke skal gå i helvede. "(Matt 5,29-30)

Alle disse vers gør det klart, at en evig og smertefuld gengældelse venter på ikke-troende på et sted, hvor der vil være et tandskær og gråd. Det ville være bedre at skære øjne, hænder eller fødder af end at skulle gennemgå denne forfærdelige straf beregnet til de ugudelige.

Som vi ser, er evigt helvede en realitet i Bibelen. De, der bestrider denne virkelighed, skal kun modsige os i sagen, og de vil helt sikkert aldrig få succes. Versene er eksplicitte i sagen. Nu kan vi spørge os selv flere bemærkninger:


1) NT Jesus, som er en kærlighedsgud, taler om evigt helvede i N.T. meget mere end i A.T.

2) de onde vil lide en evig og eksemplarisk straf for deres ugjerninger

3) hvordan forene denne særlige kategori af kristne deres opfattelse af kærlighed med den evige straf for helvede?

4) Kristne er hyklere, når de fortæller os "den gode nyhed" om evangeliet, fordi der også er meget, meget dårlige nyheder i teksterne til ikke-troende


Hvordan kommer jeg af med min pornoafhængighed? - Kamal Saleh

https://www.youtube.com/watch?v=U1nNaPVK6ek

Elsker Sunnier virkelig Ahlul-Bayt? - Mohamed Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=P01J1QjRUos
Top Svar Citer
#32001 - 26/04/2021 16:17 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Han var Muhammad, må Guds barmhjertighed og velsignelser være over ham, som fik os til at løfte vores øjne fra støvet nedenunder for at se herligheden af ​​de stjerneklar himmel over. Det var Muhammad, der førte os fra mørkets dyb til storheden i Guds lys.

Profeten var den, der førte os til at bryde vores stenstatuer og træguder. Det var Muhammad, der løftede os ud af afgudsdyrkelsens snavs for at nyde sindsroet i Guds transcendens.



Derefter lærte profeten os, hvordan vi fejrer Ramadan gennem dage med faste og nætter med bøn: at ære hver dag i Ramadan som en dag med tålmodig udholdenhed gennem faste, og hver nat som en nat med taknemmelighed gennem bønner.

En uventet transformation

Det var intet mindre end mirakuløst, hvordan profeten reformerede og raffinerede disse urolige stammer i Arabien og forvandlede dem til fromme, disciplinerede og gudfrygtige asketikere, der stod i bønner i moskeen fem gange om dagen og søgte vejledning fra Gud.

Og forestil dig: disse samme mennesker, der engang glædede sig over glæden ved "vin og kvinder", kunne nu tilbringe hele Ramadan-måneden i faste og bønner.

I hans tilhængers hjerter indpodede profeten kærlighed og frygt for Gud og kærlighed til menneskeheden. Hans eksempel var inspirerende og uimodståelig; og hver af dem blev ivrige efter at være hans nærmeste tilhænger.

For dem var han den oprigtigste og mest hjertelige af lederne. Og hans liv var åben for dem som en bog; de kunne se ham praktisere tættest i sit eget liv, hvad han prædikede.


Fra muslim ved navn til muslim ved troen - sand historie af Abu Abdissalam

https://www.youtube.com/watch?v=fGrujNG-7a8
Top Svar Citer
#32002 - 26/04/2021 19:24 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Top Svar Citer
#32003 - 26/04/2021 19:25 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442


Den oprindelige kilde til muslimen,
Koranen og haditherne fra profeten Muhammed fred være med ham

Men andre muslimske mennesker har meninger
Vi muslimer bryr os om disse meninger
hvis deres meninger stemmer overens med Koranen og profeten Muhammeds ord være med ham



Himlen og helvede nævnes i Koranen på en nøjagtig måde

Alle mennesker skal opleve dommedag og oprejses fra døden og blive dømt i overensstemmelse med deres handlinger her på jorden. Der er nu to muligheder for opholdssteder: helvede eller paradis.

Helvede er beskrevet som et sted, hvor syndere/vantro/de onde vil blive tortureret og leve i al evighed (Koranen 43,74-75; 39,72; 19,68; 79,39 og flere steder).

De, der har levet et verdsligt liv uden at følge Allâhs (Guds) bud, vil ende deres liv her. Beboerne i helvede vil bede beboerne i paradiset om at få del i deres goder, f.eks. vand (7,50), men det vil blive dem nægtet. I stedet skal de bl.a. drikke kogende ildelugtende vand (14,16), og i det hele taget vil livet være yderst pinefuldt.

De, der i modsætning til de vantro eller onde, har levet et retfærdigt liv (jf. 3,15), vil komme til at bo i paradiset/haven for evigt. Det er et smukt sted, hvor der er fuldkommen fred og ro (jf. 10,9). Adgangsbilletten er troen og belønning for retfærdige gerninger (4,124), og de retfærdige vil opleve en smuk natur og en overflod af mad og drikke. Og "på den dag skal ansigter stråle, skuende hen på deres Herre" (75,22-23).


Profeterne i det gamle testamente som Abraham, Noah og Jonah prædikede aldrig, at Gud er en del af en treenighed og ikke troede på Jesus som deres frelser. Deres budskab var enkelt: der er en Gud, og han alene fortjener din tilbedelse. Det giver ikke mening, at Gud sendte profeter i tusinder af år med det samme vigtige budskab, og så pludselig siger han, at han er i en treenighed, og at du skal tro på Jesus for at blive frelst.

Sandheden er, at Jesus prædikede det samme budskab, som profeterne i Det Gamle Testamente forkyndte. Der er et afsnit i Bibelen, der virkelig fremhæver hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud for alle?" Jesus svarede: "Det første af alle budene er Hør, Israel, Herren vor Gud, Herren er en." [Markus 12:28 -29]. Så det største bud, den vigtigste tro ifølge Jesus, er at Gud er en. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.


Nogle mennesker hævder at Jesus kom for at dø for verdens synder. Men overvej følgende udsagn fra Jesus: Dette er evigt liv: at kende dig, den eneste sande Gud, og Jesus Kristus, som du sendte. Jeg har herliggjort dig på jorden ved at afslutte det arbejde, du gav mig at udføre. [Johannes 17: 3-4].





\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



Messias Jesus, fred være med ham, skrev ikke Det Nye Testamente. Snarere blev det skrevet af

ansigtsløse forfalskere, der hævdede, at Kristus Jesus, fred være med ham, kom med ubetinget kærlighed til at bære deres synder, og det er en løgn, så folk begår synder og ikke bærer konsekvenserne af deres handlinger




Helvede eksisterer for den vantro

Bibelvers der benægter ubetinget kærlighed

Faktisk tror nogle blandt de kristne, at deres "All-Love" Gud ikke tillader, at hans skabninger fordømmes for evigt helvede. For disse mennesker ville denne straf være uretfærdig, fordi, ifølge dem altid, hvorfor straffe evigt en fejl, som ikke er?
Så paradoksalt som det kan synes, taler de kristne Guds kærlighed: Jesus fra NT mange gange mere om helvede end i hele A.T. Lad os se de pågældende vers:

"Slanger, " hvordan vil du undslippe helvedes dom? "(Mattæus 23,33)

“... Gå væk fra mig, du, der er forbandet af Gud! Gå ind i evig ild (...) ”(Mattæus 25,41)


”Men jeg siger jer, at den, der bliver sur på sin bror, fortjener at blive straffet af dommerne; ”(Matt 5,22)

“Hvis dit højre øje får dig til at snuble, så riv det ud og kast det væk fra dig; for det er til din fordel, at et af dine medlemmer skal omkomme, og hele din krop ikke kastes i helvede. Og hvis din højre hånd får dig til at snuble, skal du afskære den og kaste den væk fra dig; for det er til din fordel, at et af dine medlemmer skal omkomme, og hele din krop ikke skal gå i helvede. "(Matt 5,29-30)

Alle disse vers gør det klart, at en evig og smertefuld gengældelse venter på ikke-troende på et sted, hvor der vil være et tandskær og gråd. Det ville være bedre at skære øjne, hænder eller fødder af end at skulle gennemgå denne forfærdelige straf beregnet til de ugudelige.

Som vi ser, er evigt helvede en realitet i Bibelen. De, der bestrider denne virkelighed, skal kun modsige os i sagen, og de vil helt sikkert aldrig få succes. Versene er eksplicitte i sagen. Nu kan vi spørge os selv flere bemærkninger:


1) NT Jesus, som er en kærlighedsgud, taler om evigt helvede i N.T. meget mere end i A.T.

2) de onde vil lide en evig og eksemplarisk straf for deres ugjerninger

3) hvordan forene denne særlige kategori af kristne deres opfattelse af kærlighed med den evige straf for helvede?

4) Kristne er hyklere, når de fortæller os "den gode nyhed" om evangeliet, fordi der også er meget, meget dårlige nyheder i teksterne til ikke-troende


Hvordan kommer jeg af med min pornoafhængighed? - Kamal Saleh

https://www.youtube.com/watch?v=U1nNaPVK6ek

Elsker Sunnier virkelig Ahlul-Bayt? - Mohamed Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=P01J1QjRUos
Top Svar Citer
#32004 - 26/04/2021 19:25 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442


Han var Muhammad, må Guds barmhjertighed og velsignelser være over ham, som fik os til at løfte vores øjne fra støvet nedenunder for at se herligheden af ​​de stjerneklar himmel over. Det var Muhammad, der førte os fra mørkets dyb til storheden i Guds lys.

Profeten var den, der førte os til at bryde vores stenstatuer og træguder. Det var Muhammad, der løftede os ud af afgudsdyrkelsens snavs for at nyde sindsroet i Guds transcendens.



Derefter lærte profeten os, hvordan vi fejrer Ramadan gennem dage med faste og nætter med bøn: at ære hver dag i Ramadan som en dag med tålmodig udholdenhed gennem faste, og hver nat som en nat med taknemmelighed gennem bønner.

En uventet transformation

Det var intet mindre end mirakuløst, hvordan profeten reformerede og raffinerede disse urolige stammer i Arabien og forvandlede dem til fromme, disciplinerede og gudfrygtige asketikere, der stod i bønner i moskeen fem gange om dagen og søgte vejledning fra Gud.

Og forestil dig: disse samme mennesker, der engang glædede sig over glæden ved "vin og kvinder", kunne nu tilbringe hele Ramadan-måneden i faste og bønner.

I hans tilhængers hjerter indpodede profeten kærlighed og frygt for Gud og kærlighed til menneskeheden. Hans eksempel var inspirerende og uimodståelig; og hver af dem blev ivrige efter at være hans nærmeste tilhænger.

For dem var han den oprigtigste og mest hjertelige af lederne. Og hans liv var åben for dem som en bog; de kunne se ham praktisere tættest i sit eget liv, hvad han prædikede.


Fra muslim ved navn til muslim ved troen - sand historie af Abu Abdissalam

https://www.youtube.com/watch?v=fGrujNG-7a8
Top Svar Citer
#32005 - 27/04/2021 13:00 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvorfor sætte børn i verden, hvis de kan ende op i et evigt helvede...

https://www.kristendom.dk/sp%C3%B8rg-om-kristendom/findes-helvede-i-kristendommen

Hvor kommer tankerne fra...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-14/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xiv/

Har muslimerne noget at bidrage med...

https://www.religion.dk/synspunkt/koranen-beskriver-paradis-og-helvede-metaforisk

Måske dette er relevant...

http://www.sistersufi.com/consciousness-science-god-relating-modern-religion-sprirituality/

Lad os forsøge at komme til bunds i tingene...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32007 - 27/04/2021 16:08 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Ikke at drikke vand på fastedagen har en rolle i vitaliteten og aktiviteten af røde blodlegemer. Det har en rolle i at kontrollere disse cellers evne til at passere gennem væggene i kapillærer, og nogle typer af dem har en rolle i at reducere. Surhed i maven og dermed hæmning af dannelsen af mavesår, som det er blevet bevist hos forsøgsdyr på grund af deres rolle i behandlingen af infertilitet. Og så kan det spille en rolle i reguleringen af graviditetscyklussen hos kvinder og påvirker flere hormoner i kroppen, og det øger også kræfterne i hypofyseresponsen



På samme måde har Gud den Almægtige gjort menneskekroppen i stand til at producere vand gennem mange kemiske processer og transformationer, der forekommer i alle kroppens celler og dannelsen af energi i leveren, nyrerne, hjernen, blodet og næsten alle andre celler. Forskere har estimeret mængden af dette vand om dagen fra en tredjedel til en halv liter. Det kaldes selv- eller indre vand.

Helvedets første stadie - Nouman Ali Khan
https://www.youtube.com/watch?v=y0_gyDXxH8s

Udvikl et forhold til Qur'an - Nouman Ali Khan
https://www.youtube.com/watch?v=WYD19o3s72c

Skal jeg slå hånden af familien fordi jeg er muslim?
https://www.youtube.com/watch?v=lr5YeMCm_38
Top Svar Citer
#32008 - 27/04/2021 17:54 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Måske præsterne kan besvare mit spørgsmål...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/32005/ABC.html#Post32005

Hvad skal vi tale om...

http://thelightuniversal.org/page67.html

Jeg har spurgt ind til Adam og Eva...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32009 - 28/04/2021 19:17 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Hvor kan du finde løsninger på alle problemer:


Menneskelige løsninger på samfundets problemer

Fyldt med ufuldkommenheder og ikke kompatibel med alle livsvariabler



Løsningen på alle problemer er ingen ringere end Gud.

Islam er kompatibel med enhver forandring og ethvert samfund med tidens forløb
At bevæge sig væk fra islams lære er et klart tab

Gud sendte profeter til vejledning til menneskeheden. Denne vejledning er inden for profetier, der findes i originale guddommelige bøger.
Hvor finder jeg guddommelige originale bøger? Efter det bedste af mine undersøgelser er den eneste religiøse hellige bog uændret eller ikke forvrænget indtil i dag Koranen. Derfor, hvis folk skal kigge efter ren guddommelig vejledning eller guddommelig forfatning, bør de bruge denne bog.
Og hvem bruger denne bog? Svar: Muslimer. Og hvad er muslimernes religion? Svar: Islam.
Derfor er islam sandsynligvis en løsning på alle problemer, hvis de implementeres og fortolkes korrekt. Dette er et syn på videnskabelige forskere støttet af forskere fra Den Europæiske Union.

Efter at have læst hele Koranen konkluderede den berømte britiske forfatter William Shakespeare: "Forfatteren af denne bog kan være ingen ringere end Gud". Dette fik mange inklusive forskere til at undersøge bogen især inden for videnskab - sammenligning af videnskabelige fakta og koranvers. De matchede til enhver tid.


Her er en af de videnskabelige undersøgelser:
Da den afdøde franske præsident François Mitterrand overtog i 1981, anmodede Frankrig fra Egypten i slutningen af firserne om at være vært for Faraos mumie - denne farao kendt som kong Ramses 3 er den, der udfordrede profeten Moses fra at befri Israels børn fra trældom i Egypten - at gennemføre arkæologiske forsøg. Mumien blev derefter bragt til det franske arkæologiske center, hvor de øverste kirurger ledet af professor Maurice Bucaille begyndte at studere mumien og opdagede dens hemmeligheder:


• Det blev opdaget, at der var rester af salt i Faraos krops mumie. Dette var beviset over enhver rimelig tvivl om, at farao døde under drukning, og at hans krop blev trukket ud af havet efter drukningen.


• Men professor Maurice Bucaille spekulerede på, hvordan havde denne særlige krop været intakt fra andre mumier, der blev rådne og forfaldne for længe siden! Mens han stadig var forvirret, fortalte nogen til Dr Maurice Bucaille, at hele historien om Faraos drukning og kropsbevaring allerede er afsløret i Koranen, selvom mumien blev opdaget i 1898, mens denne Koranen har været der for over 1400 år siden!

• Professor Maurice Bucaille blev interesseret i denne Koran-bog og fik vist et vers i den, hvor den almægtige Gud siger (Koranen kapitel 10, vers 92 eller Surat Jonas 10: 92): ”Så denne dag skal vi udfri din (døde) krop (ud af havet), så du kan være et tegn for dem, der kommer efter dig! Dette førte senere til, at professoren troede på bogen og foretog yderligere undersøgelser, der er skrevet i forskellige bøger - tilgængelige selv online, bare klik på professor Maurice Bucaille, der forsker på U-tube eller Google.

Dette er en af hovedårsagerne til, at islam er den hurtigst voksende religion over hele verden på grund af sammenhængen mellem de videnskabelige profetier i Koranen, der for nylig blev opdaget i moderne videnskab.

Al-Baseer - Den Altseende | 4
https://www.youtube.com/watch?v=hsanRseTiSs

Al-Adheem - Den Almægtige | 5
https://www.youtube.com/watch?v=2i-RldqWs-Y

Problemet med skilsmisse - Mohamed Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=mH6YVZkFxVo

Gør altid noget godt og undgå helvede - Dr. Haitham Al-Haddad - HD
https://www.youtube.com/watch?v=c0OfJfZNETc
Top Svar Citer
#32010 - 29/04/2021 16:54 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Påvirker du samfundet eller påvirker det dig I Søndagsdars I Ahmed Talat
https://www.youtube.com/watch?v=YXpo_8BH-BY&t=76s
Top Svar Citer
#32012 - 29/04/2021 18:44 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Ifølge Vandrer mod Lyset blev der ikke kun skabt 2 mennesker, men mange mennesker...

https://www.npr.org/2011/08/09/138957812/evangelic...t=1617805857826

Hvor længe har mennesket været på jorden...

http://thelightuniversal.org/page67.html

Måske skulle videnskabsfolkene interessere sig lidt for værket...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32014 - 29/04/2021 20:40 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Bryder opkastning mig hurtigt?

. Opkastning af en stor mængde, med vilje, når det kommer ud med magt og ikke kan holdes inde, bryder hurtigt fasten. Dette er normalt et sjældent scenario, fordi det sjældent gøres med vilje. Imidlertid bryder utilsigtet opkast ikke fasten.


Er det ok at bruge øjne / øre / næsedråber eller lavement?

Det er tilladt at bruge øjne / øre / næsedråber, fordi væsken normalt ikke når maven eller nærer kroppen. Derfor er det ikke analogt med mad eller drikke. Men når du bruger næsedråber, er det vigtigt ikke at sluge noget af væsken, hvis den går ned og når munden. Brug af enema til at tømme tarmene eller indgive medicin i blodbanen bryder ikke fasten. Men hvis enema bruges til hydrering eller næring, og det når maven, så bryder det hurtigt.


. Bryder en medicinsk injektion det hurtige?

en. Normalt bryder en medicinsk injektion ikke det hurtige, da det hverken nærer eller når maven. Injektion af glukose eller andet nærende stof bryder dog hurtigt.

Find dit unikke selv - del 1 I Søndagsdars I Ustadh Waseem Rana

https://www.youtube.com/watch?v=w947iNVkUcI&t=21s

Find dit unikke selv - del 2 I Søndagsdars I Ustadh Waseem Rana

https://www.youtube.com/watch?v=ImavOmJeNlU&t=3s
Top Svar Citer
#32015 - 29/04/2021 20:41 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Bryder opkastning mig hurtigt?

. Opkastning af en stor mængde, med vilje, når det kommer ud med magt og ikke kan holdes inde, bryder hurtigt fasten. Dette er normalt et sjældent scenario, fordi det sjældent gøres med vilje. Imidlertid bryder utilsigtet opkast ikke fasten.


Er det ok at bruge øjne / øre / næsedråber eller lavement?

Det er tilladt at bruge øjne / øre / næsedråber, fordi væsken normalt ikke når maven eller nærer kroppen. Derfor er det ikke analogt med mad eller drikke. Men når du bruger næsedråber, er det vigtigt ikke at sluge noget af væsken, hvis den går ned og når munden. Brug af enema til at tømme tarmene eller indgive medicin i blodbanen bryder ikke fasten. Men hvis enema bruges til hydrering eller næring, og det når maven, så bryder det hurtigt.


. Bryder en medicinsk injektion det hurtige?

en. Normalt bryder en medicinsk injektion ikke det hurtige, da det hverken nærer eller når maven. Injektion af glukose eller andet nærende stof bryder dog hurtigt.

Find dit unikke selv - del 1 I Søndagsdars I Ustadh Waseem Rana

https://www.youtube.com/watch?v=w947iNVkUcI&t=21s

Find dit unikke selv - del 2 I Søndagsdars I Ustadh Waseem Rana

https://www.youtube.com/watch?v=ImavOmJeNlU&t=3s


Redigeret af somo (29/04/2021 20:41)
Top Svar Citer
#32016 - 29/04/2021 21:15 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Top Svar Citer
#32019 - 30/04/2021 14:14 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Jeg er blevet lidt interesseret i det med farao...

https://www.quora.com/How-could-Muhammad-know-that-the-pharaohs-body-will-be-preserved

Kender du til anden kritik...

https://www.ordetogisrael.dk/israels-historie/israel-i-egypten-hvad-fortaeller-arkaeologien

Hvorfor henviser de ikke til fundet af en "saltet" mumie...

https://www.youtube.com/watch?v=zZEh1yxViNo

I Vandrer mod Lyset står der hvor Atlantis ligger, men beviser det noget, hvis man finder noget på det opgivne sted...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32020 - 30/04/2021 15:46 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Historierne om Moses og Farao i Koranen og Det Gamle Testamente (Torah) er meget ens i de fleste aspekter, men ingen af bøgerne nævner Faraos navn, der trodsede Gud og regerede i løbet af Moses liv.
Ud over,
ingen af de gamle egyptiske arkæologiske genstande indeholder nogen omtale af de katastrofer, som Egypten har lidt på grund af plagerne, eller beretninger om, hvordan Farao og hans hær omkom i Det Røde Hav. Faktisk synes navnet på Moses enten at være blevet fjernet eller bevidst udeladt af alle gamle egyptiske artefakter. Dette er forståeligt, når vi overvejer, hvordan en slavefødt hebraisk egypter nedbragte en af de store faraoer i Egypten og skammen, som den må have bragt over Egypten.




Hvordan ved vi, at Ramses II er den samme





Tekst til 2. Mosebog 37/12 King James oversættelse:


Israels børn rejste fra Rameses til Succoth, omkring seks hundrede tusind til fods, mænd foruden børn.



The Strong Dictionary definerer Rameses som følger:


Rameses er en by i Egypten (faraonisk), bygget af Ramses II,










udvandringen ifølge Bibelen var i 1445 f.Kr. (15. århundrede f.Kr.) *




* Første konger 1/6:

I de fire hundrede og firs år af Israels Børns udvandring fra Ægypten, i det fjerde regeringsår for Salomons regering over Israel, i Zio, det er den anden måned, begyndte Salomo at bygge Herrens tempel.

Bemærk: Det fjerde år af Salomons regeringstid over Israel = 965 f.Kr.




Fra den samme tekst kan vi beregne det år, hvor hebræerne forlod Egypten:

965 + 480 = 1445 f.Kr.



Moses

En af jødedommens store skikkelser er den mand, der hedder Moshe Rabbenu ('vores lærer Moses') på hebraisk. De første fem bøger i Bibelen tilskrives ham traditionelt. Moses er kanalen mellem Gud og hebræerne,

Over tusind år efter Abraham levede jøderne som slaver i Egypten. Deres leder var en profet kaldet Moses.

Moses førte jøderne ud af slaveri i Egypten

Jødernes flugt fra Egypten huskes af jøderne hvert år i påskefesten.

Gud skilt Rødehavet for at hjælpe dem med at undslippe farao

farao, der blev druknet, mens han jagte Moses og hans tilhængere

Dr.Maurice, den franske professor, søgte efter en hellig bog, der var i harmoni med den moderne videnskab.
Efter at han havde opdaget, hvilken farao der var druknet, mens han jagte Moses og hans tilhængere, indså han, at der kun er en hellig bog, der nævner, at den pågældende faraos legeme blev hentet, efter at han var druknet !!
og hans legeme blev bevaret af Guds vilje indtil i dag som et tegn for folket ...


Sidebemærkning: Dr. Maurice konverterede til islam, og han fortsatte med at undersøge "Koranen" i mere end 10 år i moderne videnskabs øjne og han studerede også arabisk, og han kom til den konklusion, at "Koranen" & moderne videnskab er i total harmoni.

Jeg finder denne video, der forklarer det hele detaljeret

https://www.youtube.com/watch?v=ZLINW1pldvs
Top Svar Citer
#32021 - 30/04/2021 17:50 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Det er da interessant, at vi har fundet en "saltet" mumie, men jeg vil gerne høre, hvad andre siger til det...

https://www.quora.com/How-could-Muhammad-know-that-the-pharaohs-body-will-be-preserved

Kender du til anden kritik...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32022 - 30/04/2021 17:51 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Historierne om Moses og Farao i Koranen og Det Gamle Testamente (Torah) er meget ens i de fleste aspekter, men ingen af bøgerne nævner Faraos navn, der trodsede Gud og regerede i løbet af Moses liv.
Ud over,
ingen af de gamle egyptiske arkæologiske genstande indeholder nogen omtale af de katastrofer, som Egypten har lidt på grund af plagerne, eller beretninger om, hvordan Farao og hans hær omkom i Det Røde Hav. Faktisk synes navnet på Moses enten at være blevet fjernet eller bevidst udeladt af alle gamle egyptiske artefakter. Dette er forståeligt, når vi overvejer, hvordan en slavefødt hebraisk egypter nedbragte en af de store faraoer i Egypten og skammen, som den må have bragt over Egypten.




Hvordan ved vi, at Ramses II er den samme





Tekst til 2. Mosebog 37/12 King James oversættelse:


Israels børn rejste fra Rameses til Succoth, omkring seks hundrede tusind til fods, mænd foruden børn.



The Strong Dictionary definerer Rameses som følger:


Rameses er en by i Egypten (faraonisk), bygget af Ramses II,










udvandringen ifølge Bibelen var i 1445 f.Kr. (15. århundrede f.Kr.) *




* Første konger 1/6:

I de fire hundrede og firs år af Israels Børns udvandring fra Ægypten, i det fjerde regeringsår for Salomons regering over Israel, i Zio, det er den anden måned, begyndte Salomo at bygge Herrens tempel.

Bemærk: Det fjerde år af Salomons regeringstid over Israel = 965 f.Kr.




Fra den samme tekst kan vi beregne det år, hvor hebræerne forlod Egypten:

965 + 480 = 1445 f.Kr.



Moses

En af jødedommens store skikkelser er den mand, der hedder Moshe Rabbenu ('vores lærer Moses') på hebraisk. De første fem bøger i Bibelen tilskrives ham traditionelt. Moses er kanalen mellem Gud og hebræerne,

Over tusind år efter Abraham levede jøderne som slaver i Egypten. Deres leder var en profet kaldet Moses.

Moses førte jøderne ud af slaveri i Egypten

Jødernes flugt fra Egypten huskes af jøderne hvert år i påskefesten.

Gud skilt Rødehavet for at hjælpe dem med at undslippe farao

farao, der blev druknet, mens han jagte Moses og hans tilhængere

Dr.Maurice, den franske professor, søgte efter en hellig bog, der var i harmoni med den moderne videnskab.
Efter at han havde opdaget, hvilken farao der var druknet, mens han jagte Moses og hans tilhængere, indså han, at der kun er en hellig bog, der nævner, at den pågældende faraos legeme blev hentet, efter at han var druknet !!
og hans legeme blev bevaret af Guds vilje indtil i dag som et tegn for folket ...


Sidebemærkning: Dr. Maurice konverterede til islam, og han fortsatte med at undersøge "Koranen" i mere end 10 år i moderne videnskabs øjne og han studerede også arabisk, og han kom til den konklusion, at "Koranen" & moderne videnskab er i total harmoni.

Jeg finder denne video, der forklarer det hele detaljeret

https://www.youtube.com/watch?v=ZLINW1pldvs
Top Svar Citer
#32023 - 30/04/2021 18:08 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Det er da interessant, at vi har fundet en "saltet" mumie, men jeg vil gerne høre, hvad andre siger til det...

https://www.quora.com/How-could-Muhammad-know-that-the-pharaohs-body-will-be-preserved

Kender du til anden kritik...

https://www.biblen.info/Alder.htm

Hvorfor blive muslim...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32029 - 03/05/2021 16:18 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Hvorfor en sådan variation i synspunkter? Til at begynde med er forskellige teologiske lejre uenige om, hvilke bøger der skal medtages i Bibelen. Én lejers apokryfe er en andens skrifter. For det andet mangler de mange forskellige kildetekster ensartethed blandt de bøger, der er blevet kanoniseret. Denne manglende ensartethed er så allestedsnærværende, at The Interpreter's Dictionary of the Bible siger: "Det er sikkert at sige, at der ikke er en sætning i NT, hvor MS [manuskript] traditionen er helt ensartet." [2]

Ikke en sætning? Vi kan ikke stole på en enkelt sætning i Bibelen? Svært at tro.
måske

Faktum er, at der er over 5700 græske manuskripter af hele eller en del af Det Nye Testamente. [3] Desuden er ”ikke to af disse manuskripter nøjagtigt ens i alle deres oplysninger .... Og nogle af disse forskelle er signifikante. ”[4] Faktor i omkring ti tusind manuskripter af den latinske vulgata, tilføj de mange andre gamle varianter (dvs. syriske, koptiske, armenske, georgiske, etiopiske, nubiske, gotiske, slaviske) og hvad har vi?
En masse manuskripter

Mange manuskripter, der ikke korresponderer steder og ikke sjældent modsiger hinanden. Forskere estimerer antallet af manuskriptvarianter i hundreder af tusinder, nogle estimerer så højt som 400.000. [5] I Bart D. Ehrmans nu berømte ord, "Muligvis er det nemmest at sætte sagen i komparative termer: der er flere forskelle i vores manuskripter end der er ord i Det Nye Testamente." [6]
Hvordan skete dette?

Dårlig journalføring. Uærlighed. Inkompetence. Doktrinær fordomme. Vælg dit valg.

Ingen af ​​de oprindelige manuskripter har overlevet fra den tidlige kristne periode. [7] / [8] De ældste komplette manuskripter (Vatikanets MS. Nr. 1209 og den Sinaitiske syriske kodeks) stammer fra det fjerde århundrede, tre hundrede år efter Jesus ' ministerium. Men originalerne? Faret vild. Og kopierne af originalerne? Også tabt. Vores ældste manuskripter er med andre ord kopier af kopierne af kopierne af ingen-ved-lige-hvor-mange kopier af originalerne.
Ikke underligt, at de adskiller sig

I de bedste hænder ville kopieringsfejl ikke være nogen overraskelse. Imidlertid var det nye testamentes manuskripter ikke i de bedste hænder. I perioden med kristen oprindelse var skriftkloge utrænede, upålidelige, inkompetente og i nogle tilfælde analfabeter. [9] De, der var synshandicappede, kunne have lavet fejl med lignende bogstaver og ord, mens de, der var hørehæmmede, muligvis tog fejl ved at optage skrifterne, da de blev læst op. Ofte var de skriftkloge overanstrengte og følgelig tilbøjelige til de fejl, der ledsager træthed.

Med Metzger og Ehrmans ord: "Da de fleste (hvis ikke alle) af dem [de skriftkloge] ville have været amatører i kopikunsten, kom et relativt stort antal fejl uden tvivl ind i deres tekster, da de reproducerede dem." [10] Værre endnu, nogle skriftkloge tillod lærdomsfordomme at påvirke deres overførsel af skrifter. [11] Som Ehrman siger, "De skriftkloge, der kopierede teksterne, ændrede dem." [12] Mere specifikt, "Antallet af bevidste ændringer, der er foretaget i doktrins interesse, er vanskeligt at vurdere." [13] Og endnu mere specifikt, "I teknisk sprogkundskab af tekstkritik - som jeg bevarer på grund af sine betydningsfulde ironier - disse skriftkloge 'ødelagde' deres tekster af teologiske grunde. ”[14]

Fejl blev introduceret i form af tilføjelser, sletninger, erstatninger og modifikationer, oftest af ord eller linjer, men lejlighedsvis af hele vers. [15] [16] Faktisk kom "adskillige ændringer og tilvækst i teksten", [17] med det resultat, at "alle kendte vidner i Det Nye Testamente i større eller mindre grad er blandede tekster, og endda flere af de tidligste manuskripter er ikke fri for alvorlige fejl. ”[18]

I Misquoting Jesus præsenterer Ehrman overbevisende bevis for, at historien om kvinden, der blev taget i utroskab (Johannes 7: 53-8: 12), og de sidste tolv vers af Markus ikke var i de oprindelige evangelier, men tilføjet af senere skriftkloge. [19] Desuden repræsenterer disse eksempler "kun to ud af tusinder af steder, hvor manuskripterne i Det Nye Testamente kom til at blive ændret af skriftkloge." [20]

Faktisk blev hele Bibelens bøger smedet. [21] Dette betyder ikke, at deres indhold nødvendigvis er forkert, men det betyder bestemt ikke, at det er rigtigt. Så hvilke bøger blev smedet? Efeserne, Kolosserne, 2 Thessaloniker, 1 og 2 Timoteus, Titus, 1 og 2 Peter og Judas - en kæmpestor ni af de syvogtyve bøger og breve fra Det Nye Testamente - er i en eller anden grad mistænkt.

Sådan bliver man en bedre muslim - Nouman Ali Khan
https://www.youtube.com/watch?v=r7V9B95grjg

Hvorfor bærer I korset? Tænk over det! Med Eddie fra TheDeenShow
https://www.youtube.com/watch?v=APHouj9vvqI

Haram forhold og ægteskab - Shaykh Bilal Assad


https://www.youtube.com/watch?v=p-zCmzXEURM

Har Allah brug for mig? - Mohammad Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=ssce4LtWLvM
Top Svar Citer
#32030 - 03/05/2021 16:23 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Koranen og Egypts hemmeligheder

The Qur'an and the Secrets of Egypt


https://www.youtube.com/watch?v=ux-YldtTbJk
Top Svar Citer
#32038 - 05/05/2021 16:41 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Ramadan er en måned med åndelig renselse og renselse for muslimer, hvor vi forsøger at øge vores tilbedelse, gode gerninger og velgørenhedshandlinger. De sidste ti dage og nætter har endnu større betydning, da Allah viser stor nåde over hans skabelse. De er en chance for at drage fordel af de enorme velsignelser fra Ramadan og søge frelse inden måneden slutter.
Søger Laylatul Qadr

Laylatul Qadr, Night of Decree eller Night of Power, er en af ​​de mest hellige nætter i den islamiske kalender. Det finder sted i de sidste ti dage af Ramadan og var den nat, hvor Koranen blev åbenbaret for profeten Muhammad (fred være med ham).

Det menes også at være natten, hvor Allah viser stor nåde over hans skabelse og natten, hvor ens skæbne er bestemt.


Med venlig hilsen at bede om tilgivelse, recitere den hellige Koran, sende salawat (velsignelser over profeten) og tilbyde valgfri (nafl) bønner er eksempler på gavnlige handlinger for tilbedelse på disse nætter.

Den nøjagtige dato for Laylatul Qadr er ukendt, selvom det menes at forekomme en underlig aften i de sidste ti dage af Ramadan (fx den 21., 23., 25., 27. eller 29. nat). Profeten Muhammad (fred være med ham) sagde: "Søg det i de sidste ti dage, på de ulige nætter," (Hadith, Bukhari og muslim).


Udfører i'tikaf

Mange muslimer vælger at tilbringe de sidste ti dage af Ramadan i afsondrethed (i'tikaf), hvor man udelukkende fokuserer på at tilbede Allah og afholder sig fra involvering i verdslige anliggender. Det er en tid til at reflektere, øge tilbedelsen og øge ens religiøse viden og søge nærhed til Allah.

Sunnah skal forblive i i'tikaf i ti dage, men som et minimum kan det være en dag og en nat. I'tikaf er en fantastisk mulighed for at genoprette forbindelse til Allah i ensomhed. Det er også tid til at implementere god religiøs praksis, som kan udføres gennem hele året.

Denne afsondrethed finder normalt sted i moskeen, men med mange moskeer lukket denne ramadan midt i COVID-19-pandemien, kan et afsondret rum i hjemmet udpeges, hvis det er muligt uden støj og distraktioner.
At give sadaqa i løbet af de sidste ti nætter

De sidste ti dage af Ramadan er en mulighed for at vinde flere belønninger ved at give sadaqa til dem i nød af hensyn til Allahs glæde.

Belønningen ved at give sadaqa under Ramadan ganges med 70, og belønningen for enhver retfærdig handling under Laylatul Qadr svarer til at have udført den samme handling i over 83 år!


Profeten (fred være med ham) sagde "Sadaqa slukker synd, som vand slukker ild," (Hadith, Tirmidhi).

Giv generøst, før Ramadan slutter, og giv hjælp til de liv, der er blevet revet i stykker af krig, hungersnød og naturkatastrofe. Vis barmhjertighed over for andre, så Allah kan vise dig barmhjertighed.

Bønnens 17 fordele fra Qur'an - Hold fast i Salah

https://www.youtube.com/watch?v=3XmXFxuc690

Der findes ikke noget der hedder muslimske gangstere - Mohamed Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=rInBrhLzq7g

Kære menneske - Et kald til ikke-muslimen
https://www.youtube.com/watch?v=9DSaE-w_xrI

Sandheden om ægteskab - Mufti Menk


https://www.youtube.com/watch?v=nod0HNYgFjA
Top Svar Citer
#32039 - 05/05/2021 17:40 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvorfor blive muslim...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32048 - 06/05/2021 02:30 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Is Islam a religion of peace debate - Mehdi Hasan https://www.youtube.com/watch?v=XlvpGshhTrI

10-02-2017 Dr. Zakir Naik: IslamThe Religion Of Peace
https://www.youtube.com/watch?v=7gAfMrXmAxU

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Ramadan er en måned med åndelig renselse og renselse for muslimer, hvor vi forsøger at øge vores tilbedelse, gode gerninger og velgørenhedshandlinger. De sidste ti dage og nætter har endnu større betydning, da Allah viser stor nåde over hans skabelse. De er en chance for at drage fordel af de enorme velsignelser fra Ramadan og søge frelse inden måneden slutter.
Søger Laylatul Qadr

Laylatul Qadr, Night of Decree eller Night of Power, er en af ​​de mest hellige nætter i den islamiske kalender. Det finder sted i de sidste ti dage af Ramadan og var den nat, hvor Koranen blev åbenbaret for profeten Muhammad (fred være med ham).

Det menes også at være natten, hvor Allah viser stor nåde over hans skabelse og natten, hvor ens skæbne er bestemt.


Med venlig hilsen at bede om tilgivelse, recitere den hellige Koran, sende salawat (velsignelser over profeten) og tilbyde valgfri (nafl) bønner er eksempler på gavnlige handlinger for tilbedelse på disse nætter.

Den nøjagtige dato for Laylatul Qadr er ukendt, selvom det menes at forekomme en underlig aften i de sidste ti dage af Ramadan (fx den 21., 23., 25., 27. eller 29. nat). Profeten Muhammad (fred være med ham) sagde: "Søg det i de sidste ti dage, på de ulige nætter," (Hadith, Bukhari og muslim).


Udfører i'tikaf

Mange muslimer vælger at tilbringe de sidste ti dage af Ramadan i afsondrethed (i'tikaf), hvor man udelukkende fokuserer på at tilbede Allah og afholder sig fra involvering i verdslige anliggender. Det er en tid til at reflektere, øge tilbedelsen og øge ens religiøse viden og søge nærhed til Allah.

Sunnah skal forblive i i'tikaf i ti dage, men som et minimum kan det være en dag og en nat. I'tikaf er en fantastisk mulighed for at genoprette forbindelse til Allah i ensomhed. Det er også tid til at implementere god religiøs praksis, som kan udføres gennem hele året.

Denne afsondrethed finder normalt sted i moskeen, men med mange moskeer lukket denne ramadan midt i COVID-19-pandemien, kan et afsondret rum i hjemmet udpeges, hvis det er muligt uden støj og distraktioner.
At give sadaqa i løbet af de sidste ti nætter

De sidste ti dage af Ramadan er en mulighed for at vinde flere belønninger ved at give sadaqa til dem i nød af hensyn til Allahs glæde.

Belønningen ved at give sadaqa under Ramadan ganges med 70, og belønningen for enhver retfærdig handling under Laylatul Qadr svarer til at have udført den samme handling i over 83 år!


Profeten (fred være med ham) sagde "Sadaqa slukker synd, som vand slukker ild," (Hadith, Tirmidhi).

Giv generøst, før Ramadan slutter, og giv hjælp til de liv, der er blevet revet i stykker af krig, hungersnød og naturkatastrofe. Vis barmhjertighed over for andre, så Allah kan vise dig barmhjertighed.

Bønnens 17 fordele fra Qur'an - Hold fast i Salah

https://www.youtube.com/watch?v=3XmXFxuc690

Der findes ikke noget der hedder muslimske gangstere - Mohamed Hoblos

https://www.youtube.com/watch?v=rInBrhLzq7g

Kære menneske - Et kald til ikke-muslimen
https://www.youtube.com/watch?v=9DSaE-w_xrI

Sandheden om ægteskab - Mufti Menk


https://www.youtube.com/watch?v=nod0HNYgFjA
Top Svar Citer
#32062 - 07/05/2021 15:08 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvorfor blive kristen...

http://carstenplougolsen.dk/gud.pdf

Hvilke spørgsmål tumler du rundt med...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32063 - 07/05/2021 15:47 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Hvorfor konverterede du til islam fra kristendommen?

Kristne følger ikke engang deres egen såkaldte Gud, hvordan ville de kende budskabet om kærlighed. I Mathew Profet Jesus PBUH nævnte, at han ikke kom for at afskaffe loven eller profeterne, men se på kristne, følger de nogle af befalingerne. Kristne vælger de bud, de skal følge. Uanset hvad de kan lide, følger de, og hvad de ikke gør, siger de simpelthen, at det ikke gælder for dem. Først og fremmest forstå kristendommen, hvis den virkelig giver et budskab om kærlighed.


Lad os tale om islam, og hvorfor folk konverterer til den. Hvis islam giver en besked om krig, had osv. Ifølge nogle mennesker, hvorfor så alle disse mennesker forlader kristendommens fredelige religion og slutter sig til islam. Svaret er simpelt min ven. Islam er den sande religion. Allah SWT giver vejledning. Se hvad bibelen siger om prohet lot PBUH. Det nævnes i bibelen, at profeten Lot PBUH havde sex med sine egne døtre. Dette er et budskab om kærlighed og etik, der skal følges. Bibelen siger også, at profeten Noah PBUH var fuld og han havde sex med sin datter. Hvilken slags meddelelser Bibelen giver folk at følge. Er dette kærlige budskab? I hele Bibelen læser du ikke et ord eller et vers, der taler om kvinder. Hvorfor? I Koranen er der et helt kapitel med navnet Merry. Profeten Muhammad PBUH sagde, at hvis nogen ikke er sikre mod muslimens hånd og tunge, så er han ikke muslimer. I Islam elsker Allah SWT sit folk mere end 70 mødre. Islam giver respekt for kvinder, mens kvinder i kristendommen kun er et middel til nydelse. Islam er en komplet livskode. Det handler om alt i livet.

Bortset fra det, hvorfor folk konverterer til islam, er fordi de ved, at alle profeterne bragte det samme budskab om monoteisme. Fra profeten Adam PBUH til den sidste og sidste budbringer af Allah SWT Prohet Muhammad PBUH. Alle underviste i monoteisme inklusive profeten Jesus. Profeten Jesus PBUH sagde, at Israels børn, din og min herre er en. Profeten Jesus PBUH hævdede aldrig guddommelighed, han var en af ​​Allahs mægtigste profeter.

En anden grund til, at folk konverterer til islam, er på grund af begrebet treenighed. Hvilket komplekst koncept at kende din herre. Dette koncept giver ingen mening, det er derfor, når folk studerer om dette koncept uden for kirken, indser de, at det ikke giver mening. I Islam er hovedbudskabet kernebeskeden så let at forstå. Der er ingen, der er værd at tilbede, undtagen Allah. Hvorfor fordi der ikke er nogen som ham. Han avler ikke, og heller ikke er han født. I kristendommen er en mand Gud, og han blev dræbt. Gud blev dræbt, hvad der virkelig var. Den hellige profet Muhammad PBUH blev sendt som en barmhjertighed for hele menneskeheden, og islam betyder fred.



Den grundlæggende grund til, at kristne konverterer til islam, er deres fitrah: naturlig disposition for alle mennesker til at acceptere Tawhid (Guds enhed). Deres fitrah kan ikke acceptere, at 1 = 3.

1) Koranens mirakel
2) islams rationalitet
3) begrebet guddommelig retfærdighed (alle bliver nødt til at svare for deres gerninger uanset hvem de er, "en sjæl kan ikke bære en anden sjæls synder" Koranen)
4) kvinders rettigheder i islam (flere kvinder end mænd konverterer, et stort antal er højtuddannede)
5) islamfilosofi i forhold til social retfærdighed
6) islamfilosofi i forhold til alle menneskers lighed undtagen i tro og gode gerninger
7) direkte kommunikation med Gud når som helst og hvor som helst


Jeg anbefaler dig at forstå Koranen, læse den og dens oversættelse.

KONVERTERET TIL ISLAM

https://www.youtube.com/watch?v=Mu6xqnW_Tl0
Top Svar Citer
#32065 - 07/05/2021 19:04 Re: Måneden Ramadan, [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Somo

Kan du give mig en liste med profeter...

https://videnskab.dk/naturvidenskab/sensationelt-fund-homo-sapiens-levede-laenge-foer-troet

Jeg holder mig til dette, indtil andet er bevist...

http://thelightuniversal.org/page67.html

Hvorfor konverterer mennesker...

http://www.sistersufi.com/evil-good-how-major-religions-informed-my-conversion-to-sufism/

Hvad er vejen frem...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32075 - 08/05/2021 19:33 Re: Måneden Ramadan, [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Bryder opkastning mig hurtigt?

. Opkastning af en stor mængde, med vilje, når det kommer ud med magt og ikke kan holdes inde, bryder hurtigt fasten. Dette er normalt et sjældent scenario, fordi det sjældent gøres med vilje. Imidlertid bryder utilsigtet opkast ikke fasten.


Er det ok at bruge øjne / øre / næsedråber eller lavement?

Det er tilladt at bruge øjne / øre / næsedråber, fordi væsken normalt ikke når maven eller nærer kroppen. Derfor er det ikke analogt med mad eller drikke. Men når du bruger næsedråber, er det vigtigt ikke at sluge noget af væsken, hvis den går ned og når munden. Brug af enema til at tømme tarmene eller indgive medicin i blodbanen bryder ikke fasten. Men hvis enema bruges til hydrering eller næring, og det når maven, så bryder det hurtigt.


. Bryder en medicinsk injektion det hurtige?

en. Normalt bryder en medicinsk injektion ikke det hurtige, da det hverken nærer eller når maven. Injektion af glukose eller andet nærende stof bryder dog hurtigt.

[
. Kan jeg pusse tænderne med tandpasta, mens jeg faste?

. Det er tilladt at børste tænder, mens du faste, og det kan endda opfordres til at gøre det. Brug af tandpasta bryder ikke det hurtige, så længe du er meget forsigtig med ikke at sluge noget af det. Det er dog bedre at ikke bruge tandpasta, medmindre det er nødvendigt, fordi det efterlader en smag i munden. Det ville være ideelt at bruge tandpasta lige inden du starter din hurtige, så du kan starte dagen med rene tænder.


. Kan jeg bruge mundskyl?

. Det anbefales ikke at bruge mundskyl under fasten, da det efterlader en smag i munden. Men hvis det er nødvendigt at fjerne dårlig ånde, der kan påvirke mennesker, du er i nærheden, bryder det ikke hurtigt, så længe du er forsigtig med ikke at sluge nogen [f.eks. gennem gurgling].

Hvad hvis jeg ved et uheld sluger små madstykker, der sidder fast i mine tænder?

At sluge mad ved et uheld bryder ikke fasten, selvom det er en stor mængde. Fortsæt med at faste som normalt.

. Kan jeg give blod, mens jeg faste?

At give blod under faste påvirker ikke fasten,


Del 4. Stien til paradis - Tjen paradis ved at adlyde profeten (saw)

https://www.youtube.com/watch?v=4DjqXTEpNTQ

De 70.000 - Jannah uden dom - Ali Hammuda

https://www.youtube.com/watch?v=sDkufLjrohI
Top Svar Citer
Array
Side 1 af 12 1 2 3 ... 11 12 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk