2
registrerede Arne Thomsen, Gerth
108
gæster og
25
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#30580 - 04/09/2020 21:39
Re: Så er der linet op...
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
|
|
Hej Arne og RoseMarie Jeg har et glas rødvin og fire cigaretter tilbage, så nu må I feste videre sammen  🍷 https://www.youtube.com/watch?v=WZ8vp7D1hrIYour friend forever Jan
|
Svar
|
|
|
#30581 - 05/09/2020 12:29
|
bor her
|
|
|
Hej Arne For mig giver det ikke mening med et enkelt liv... https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KIHvorfor har jeg fattet interesse for Lars Muhl... https://www.youtube.com/watch?v=fTqzZneWw18Mon ikke han kunne bidrage med noget på et forum for spirituelle mennesker... Jeg er enig med Rumi i, at denne flygtige verden - der jo hele tiden forandrer sig - og som vi kun opfatter så langt og så meget, som vi har evner til - at det, vi her opfatter, er et tegn - men altså kun et tegn - på den fulde sandhed - miraklet: Verdens væren - som vi jo ikke fuldt ud magter at opleve Hvad magter du at opleve  🍷 https://www.youtube.com/watch?v=wb7D-W-QW-8Hvem der bare kunne lave vand om til vin  Your friend forever Jan
|
Svar
|
|
|
#30584 - 05/09/2020 17:25
[Re: ABC]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Du spørger mig:
Hvad magter du at opleve  🍷  som svar på, hvad jeg skrev:
Jeg er enig med Rumi i, at denne flygtige verden - der jo hele tiden forandrer sig - og som vi kun opfatter så langt og så meget, som vi har evner til - at det, vi her opfatter, er et tegn - men altså kun et tegn - på den fulde sandhed - miraklet: Verdens væren - som vi jo ikke fuldt ud magter at opleve Min replik: Jeg tænkte ikke på, hvad vi hver især mere eller mindre magter at opleve, men på sådan noget, som at vi kun kan se bestemte bølgelængder af lys - ikke infrarød eller ultraviolet. Noget lignende gælder lydbølger - og en masse andet!
Kort sagt: Der er en meget stor del af verdens væren - sandhedens mirakel - vi mennesker ikke har mulighed for at opleve, men dog opfatter/oplever en smule af, og som Rumi kalder "tegn på sandhedens mirakel" - det mirakuløse er jo, at verden er.
For mig ser det ud, som om vi mennesker er tilbøjelige til at glemme vores ydmyge position her i denne fantastiske verden, som vi kun kender så lidt til  I stedet lever vi i et storhedsvanvids beruselse af vore teknologiske evner - endda uden reelt at bekymre os om de uoprettelige ulykker, vi derved begår Har iøvrigt nylig set, at overbefolkning kun spiller en meget lille rolle i ressourcesvineriet, fordi de fattige kun har så få ressourcer - hvorfor ansvaret primært ligger på os i de rige lande.
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#30586 - 05/09/2020 20:34
|
bor her
|
|
|
Hej Arne Du spørger mig:
Hvad magter du at opleve  🍷  som svar på, hvad jeg skrev:
Jeg er enig med Rumi i, at denne flygtige verden - der jo hele tiden forandrer sig - og som vi kun opfatter så langt og så meget, som vi har evner til - at det, vi her opfatter, er et tegn - men altså kun et tegn - på den fulde sandhed - miraklet: Verdens væren - som vi jo ikke fuldt ud magter at opleve Min replik: Jeg tænkte ikke på, hvad vi hver især mere eller mindre magter at opleve, men på sådan noget, som at vi kun kan se bestemte bølgelængder af lys - ikke infrarød eller ultraviolet. Noget lignende gælder lydbølger - og en masse andet!
Kort sagt: Der er en meget stor del af verdens væren - sandhedens mirakel - vi mennesker ikke har mulighed for at opleve, men dog opfatter/oplever en smule af, og som Rumi kalder "tegn på sandhedens mirakel" - det mirakuløse er jo, at verden er.
For mig ser det ud, som om vi mennesker er tilbøjelige til at glemme vores ydmyge position her i denne fantastiske verden, som vi kun kender så lidt til  I stedet lever vi i et storhedsvanvids beruselse af vore teknologiske evner - endda uden reelt at bekymre os om de uoprettelige ulykker, vi derved begår Har iøvrigt nylig set, at overbefolkning kun spiller en meget lille rolle i ressourcesvineriet, fordi de fattige kun har så få ressourcer - hvorfor ansvaret primært ligger på os i de rige lande. Det er godt at have dig med på holdet Fortsat god weekend Your friend forever Jan
|
Svar
|
|
|
#30590 - 06/09/2020 02:05
[Re: ABC]
|
bor her
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Du: "Hvem der bare kunne lave vand om til vin."
For mange år siden snakkede jeg med en ven, som drak noget kaffe. Pludseligt mærkede jeg Helligåndens kraft og derefter sagde han meget undrende: "Øh, hvorfor smager min kaffe af rødvin og nu ser den faktisk også sådan ud i farven?" Jeg sammenlignede det lidt med et af Jesu mirakler til en anden også dengang tidligere ven, hvor han senere omtaler dette som, at det nok bare kun skete i mandens sind om noget spirituelt.
Jeg har mærkeligt også en anden gang oplevet noget lignende, hvor jeg sagde et eller andet til bartenderen på en cafe. Han reagerede på mine ord, hvor han misforstående troede, at jeg snakkede om en kæmpestor fugl oppe ved vinduet, der var lige over mit hoved. Da jeg sagde, at det passer ikke, så kommenterede han seriøst: "Nå, men jeg synes ellers, at jeg så den der."
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|