annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
0 registrerede 318 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 48 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 47 48 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30624 - 12/09/2020 11:37 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvorfor blev Jesus korsfæstet...

http://vandrermodlyset.dk/m-a11.htm

http://vandrermodlyset.dk/m-ko11.htm

Hvad foregik der for 2000 år siden...

http://vandrermodlyset.dk/m-a22.htm

http://vandrermodlyset.dk/m-ko22.htm

Kan du give os en bedre forståelse af hans liv og lære?

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30627 - 12/09/2020 20:04 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Hvem er Jesus
HVILKEN BETYDNING HAR JESUS I ISLAM?

Jesus – En profet og budbringer

”Han (Jesus) sagde: ‘Sandelig, jeg er Allahs tjener. Han har givet mig Bogen (Evangeliet) og gjort mig til en profet.’” Koranen 19:30

Isa, som profeten Jesus hedder i Koranen, har en hel speciel betydning i Islam. I Islam kendes han som en profet, der har båret Allahs budskab ud og som har formidlet det samme guddommelige budskab ud til menneskeheden på samme vis, som de profeter, der kom før ham, viderebragte til menneskeheden.


Muslimer anser Jesus på samme måde, som de anser alle Guds profeter. Profeterne er hver især højt respekteret, anerkendt og elsket. At tvivle på Jesus eller nogen anden profet eller budbringer i Islam, uanset hvem det måtte være; Abraham, Moses, Muhammed eller andre (fred være med dem), betyder, at man bevæger sig uden for Islams fold. Det hører altså ikke med i den islamiske trosoverbevisning at være i tvivl om profeternes budskab og heller ikke Jesus’ profetskab.


Jødedommen betragter ikke Jesus (fred være med ham) som værende Messias. I Kristendommen, hvor han er tilbedt som Gud eller betegnes som ”Guds Søn,” står han i skarp kontrast til den jødiske overbevisning om hans egentlige rolle i menneskets historie. Islam har et standpunkt, som står imellem de to, hvor Jesus anerkendes for at være den ærefulde profet og budbringer af Gud, som han er, på samme tid, hvor troen også bekræfter, at Jesus er Messias. Men Jesus er for muslimer hverken Gud eller del af en treenighed. I Islam er profeter ikke tilbedt. Tilbedelse er en handling som helliges Gud alene, Skaberen af mennesket og alle profeterne. Intet menneske er tilbedt i Islam.


Hvordan betragter Islam den kristne overbevisning om, at Jesus er Gud?

I Kristendommen er Jesus kendt for at være selve Gud eller for at være Guds søn. Hvis disse overbevisninger skulle betragtes ud fra deres understøttende referencer, så vil man finde, at de er i modstrid med Det Gamle Testamente, Koranen og talrige passager i det Nye Testamente.


Mange vers i Koranen angiver klart, at Jesus ikke er Gud. Jesus er heller ikke Guds søn, da det ikke passer sig Guds Majestæt at have børn. Hævdes, at Gud har en søn, ville det indebære, at man tillægger Gudmenneskelige egenskaber og begrænsninger, mens Gud er langt fra at have sådanne ufuldkommenheder. I Koranen beskrives Jesus’ rolle og status meget tydeligt:

”Sandelig fornægtede de, der sagde: ‘Allah, Han er al-Masih (Messias), Maryams (Marias) søn.’ Men al-Masih (Messias) havde sagt: ‘O, Israels børn, tilbed Allah, min Herre og jeres Herre.’ Sandelig, den, der sætter partnere ved siden af Allah, (for) ham har Allah forbudt al-Jannah (Paradiset), og hans tilholdssted er Ilden. Og for Zalimin (de uretfærdige) er der ingen hjælpere.” Koranen 5:72

”Det (passer sig) ikke for Allah at tage Sig en søn. Lovprist være Han. Når Han beslutter en sag, siger Han blot til den: ‘Bliv til,’ og den bliver til.” Koranen 19:35

Tanken om, at en gud – der angiveligt skulle være et svagt hjælpeløst barn; én der ikke kunne overleve uden mad, drikke eller søvn – skulle være den samme Almægtige Gud som beskrevet i Det Gamle Testamente, er uacceptabelt, når man har forståelse for Guds Unikke Guddommelighed.

”O, I Bogens folk, overdriv ikke i jeres religion, og sig kun sandheden om Allah. Sandelig, al-Masih Isa (Messias, Jesus), Maryams (Marias) søn, er kun Allahs sendebud og Hans ord, (som) Han leverede til Maryam (Maria) og en ånd fra Ham. Så tro på Allah og Hans sendebud, og sig ikke ‘Tre.’ Afhold jer derfra, det vil være bedst for jer. Sandelig, Allah er kun Én Gud. Højt hævet er Han over at have en søn. Alt i Himlene og på Jorden tilhører Ham. Og Allah er tilstrækkelig som Værge.” Koranen 4:171

Gud er ikke sammenlignelig med mennesket på nogen måde. Det gælder endvidere også for påstanden om, at Jesus er en del af en treenighed, hvorom Gud nævner i Koranen:

”Sandelig har de, der sagde: ‘Allah er den tredje af tre,’ fornægtet (sandheden). Men der er ingen gud undtagen den Ene Gud. Og hvis de ikke afstår fra det, de siger, vil en smertefuld straf sandelig ramme fornægterne blandt dem.” Koranen 5:73

Hvordan betragtes Maria, Jesus’ moder, i Islam?

På samme vis som Jesus bærer Maria, den ædle jomfru, en stor status i Islam. Hun æres i Koranen på usammenlignelig vis med nogen anden kvinde ved at have et helt kapitel opkaldt efter hendes navn. Allah siger:

”Og (husk), da englene sagde: ‘O, Maryam (Maria), Allah har sandelig udvalgt dig og gjort dig ren og udvalgt dig frem for alverdens kvinder.'” Koranen 3:42

Profeten Muhammad ﷺ understregede også hendes værd og bekræftede hendes høje status med sin udtalelse: “Den bedste af verdens kvinder var Maria (i hendes levetid).”

Hvad bekræftes omkring Jesus’ fødsel?

I Koranen står nøje beskrevet, hvordan englen Gabriel blev sendt til Maria i form af en mand med et glædeligt budskab om et barn, der var ved at blive født på mirakuløs vist uden en far:

”Så satte hun et forhæng op for (at isolere sig fra) dem. Derpå sendte Vi Vor ånd (Gabriel) til hende, som viste sig for hende som et fuldkomment menneske. Hun sagde: `Jeg søger tilflugt hos Den Nådige imod dig – (nærm mig ikke) hvis du er gudfrygtig!´ Han sagde: `Jeg er kun din Herres udsending, der skal give dig (nyheden om) en retskaffen søn.´ Hun sagde: `Hvordan skulle jeg få en søn, når intet menneske har rørt mig, og jeg ikke har været usømmelig?´ Han sagde: `Således (skal det være). Din Herre siger: Det er let for Mig. Og Vi vil gøre ham til et tegn for menneskene og en barmhjertighed fra Os. Det er en afgjort sag.´” Koranen 19:17-21

Nogle hævder, at Jesus’ mirakuløse fødsel var et tegn på Jesus’ guddommelighed. Men Jesus var ikke den første til at komme til eksistens uden en far. Profeten Adam (fred være med ham), som kom før ham, havde hverken en far eller mor. Gud siger:

”Sandelig, Isas (Jesus’) eksempel hos Allah er som eksemplet med Adam. Han skabte ham af jord, hvorefter Han sagde til ham: `Bliv til,´ og han blev til. Sandheden er fra din Herre, så vær ikke en af tvivlerne.” 3:59-60

Hvis Jesus bliver tilbedt fordi at han ikke har en fader, så er det mere passende og overlegent at Adam bliver tilbedt ifølge denne analogiske præmis, eftersom han også blev til uden forældre. Tilbedelsen af Jesus kan altså ikke begrundes med at han blev født på mirakuløst vis


Hvad indebar Jesus’ budskab?

Jesus blev sendt til Israels børn for at bekræfte det samme budskab, som var sendt ned til dem af de seneste profeter; nemlig budskabet om at tro på Den Ene Sande Gud (Allah). Han blev også lært De Gamle Bøger (dvs. de tidligere åbenbaringer) af Gud (Allah), hvorom Gud siger:

”Og Han (Allah) vil lære ham Bogen og Visdommen, al-Tawrat (Toraen) og al-Indjil (Evangeliet).” Koranen3:48

”Og da Isa (Jesus) kom med klare beviser, sagde han: `Jeg er kommet til jer med visdommen og for at forklare jer nogle af de anliggender, som I er uenige i. Så frygt Allah og adlyd mig. Sandelig, Allah, Han er min Herre og jeres Herre. Så tilbed Ham. Dette er den rette vej.´” Koranen 43:63-64

Ærefuldt og lydigt over for Gud underkastede Jesus sig for Guds vilje og budskab. Og ud fra det betragtes han for værende “muslim”; en person, der underkaster sig Guds ord og vilje.


Jesus’ Mirakler

Når man nævner de mirakler, som profeterne med Guds hjælp udførte, refererer man til nogle religiøse hændelser, handlinger eller oplevelser, der er ud over det sædvanlige og som ofte bryder med naturlovene. Disse mirakler var også hos Jesus, som i sig selv var et mirakel, idet, at han blev født uden en fader. Ydermere bekræftes det i Koranen, at han som spæd kunne tale og forsvare sin mor mod Israels børn, der beskyldte hende for hor:

”Og han vil tale til menneskene i vuggen og som moden mand, og han vil være en af de retfærdige.” Koranen 3:46

Et andet særskilt mirakel ved Jesus var, at han kunne give liv til de døde, helbrede de spedalske og blinde med Guds vilje:

”Og (gøre ham til) en budbringer for Israels børn (han vil sige til dem): `Jeg er kommet til jer med et tegn fra jeres Herre. Jeg vil skabe jer noget af jord, der har lighed med en fugl, derefter vil jeg blæse luft i den, og den vil blive til en (levende) fugl med Allahs vilje. Og jeg vil kurere de blinde og de spedalske og gøre de døde levende med Allahs vilje. Og jeg vil fortælle jer, hvad I spiser, og hvad I oplagrer i jeres hjem. Sandelig, deri er der et tegn for jer, hvis I er troende.´” Koranen 3:49

Profeten Jesus (fred være med ham) kunne udføre mirakler, men var samtidig ikke mere end en ydmyg tjener af Gud (Allah). Mange sendebude kunne udføre mirakler på samme vis som ham, herunder Noah, Moses og Muhammed (fred være med dem alle), og disse mirakler kunne kun ske ved Allahs tilladelse. De var beviser for menneskeheden om, at disse profeter bragte sandheden til mennesket.


Blev Jesus korsfæstet eller rejst op til himlen?

Den islamiske overbevisning vedrørende Jesus er, at Jesus ikke blev korsfæstet, men snarere taget op til himlen af Gud. Dette punkt er yderligere præciseret i de følgende vers i Koranen:

”Og for deres udtalelse: `Vi har sandelig dræbt al-Masah Isa (Messias, Jesus), Maryams (Marias) søn, Allahs sendebud.´ Og de dræbte ham ikke, og de korsfæstede ham ikke, men det forekom dem sådan (på grund af ligheden). Og de, der stredes om sagen, er sandelig i tvivl om den. De har ingen viden derom, men de følger kun formodninger. Og de har med sikkerhed ikke dræbt ham. Nej, (men) Allah løftede ham op til Sig. Og Allah er Almægtig, Alvis.” Koranen 4:157-158

Jesus genkomst

Ydermere hører til den islamiske overbevisning, at Jesus på et tidspunkt vil blive nedsendt igen til denne verden inden Dommedagen, hvor Gud siger:

”Og sandelig, han (Jesus) er et tegn om Timen (Dommens Dag), så vær ikke i tvivl derom, og følg Mig. Det er den rette vej.” Koranen 43:61

Hvad, der skal forstås om ”et tegn” i det ovenstående vers, refererer til et af tegnene på Dommedagen. Et af tegnene er, at Jesus vil blive sendt ned på Jorden igen, hvor han som muslim (en som underkaster sig Guds love) vil kalde andre til Islam og afvise troen hos hvem, der tog ham som andet enden tjener og sendebud af Den Ene Sande Gud. Jesus blev født som en muslim, vil vende tilbage som muslim og dø som en muslim.

Islam bekræfter Jesus’ profetskab og afviser, at Jesus er Guds søn

Et tilbageblik på, hvordan muslimernes syn på Jesus er, viser, at troen på Jesus hos muslimer er den samme, som troen på enhver af Guds profeter. Muslimer respekterer og elsker Jesus inderligt, men de tilbeder ham ikke. Tilbedelsen af en muslim dedikeres til Gud Alene, Skaberen af alt og alle, der er til. Den rettes ikke mod Jesus, Muhammed eller nogen anden profet. Jesus betragtes heller ikke for at være Gud, ej heller for at være Guds søn. Han er heller ikke i en treenighed, hvilket bekræftes af Koranen, som er det endelige budskab for menneskeheden fra Gud. I Koranen fortæller Gud muslimerne om at invitere alle til ét fælles ord og til forståelse mellem sig selv og Bogens Folk dvs. (jøder og kristne), hvor Han siger:

”Sig: `O, Bogens folk. Kom til et fælles ord (det vi har til fælles) mellem os og jer, at vi ikke tilbeder andre end Allah, og at vi ikke stiller nogen partner ved Hans side, og at ingen af os skal tage andre til Herre end Allah.” Og hvis de vender sig bort, så sig: “Bevidn, at vi er muslimer.´” Koranen 3:64

http://udforskislam.dk/udforsk-islam/hvem-er-jesus/

Jesus ifølge Islam


https://www.youtube.com/watch?v=hjCSMT8jCzc&feature=emb_title
Top Svar Citer
#30628 - 13/09/2020 14:22 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Somo

Tak for din gennemgang af islams forståelse af Jesus.

Jeg vil gerne stille spørgsmålstegn ved, at Jesus ikke skulle være blevet korsfæstet? Hvorfor skulle de finde på sådan en historie?

Hvordan forholde sig til Jesu fødsel...

http://vandrermodlyset.dk/m-s1-47.htm

Hvad skulle meningen være med en jomfrufødsel? Hvorfor ikke lade os allesammen blive født af en jomfru?

Du taler om Adam (og Eva) og dem kunne jeg godt tænke mig en redegørelse for? Hvornår eksisterede de? Hvor eksisterede de? Hvad foretog de sig? Osv...

Hvad er Guds budskab til menneskene...

http://www.vandrermodlyset.dk/m-e03.htm

Angående mirakler...

http://www.vandrermodlyset.dk/m-a15.htm

http://www.vandrermodlyset.dk/m-ko15.htm

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30629 - 14/09/2020 08:18 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Hvorfor skulle de finde på sådan en historie?


"Og mens de sagde dette, befandt han sig der blandt dem og sagde til dem:
Og de, alle bange og fyldte med frygt, troede, at de så en ånd. Og han sagde til dem: Hvorfor er I urolige,
og hvorfor stiger tanker i jeres hjerter? Se mine hænder og mine fødder; - at det er mig selv; røre ved mig og se; for en ånd har ikke kød og ben,
Og han sagde dette til dem og viste dem sine hænder og fødder.

Og da de med glæde endnu ikke troede og blev forbløffede, sagde han til dem: Har du noget at spise her?
Og de gav ham et stykke fisk og
[lidt] af en bikage;


Så alle var i tvivl om sagen. Nogle bekræfter at have set ham korsfæstet med egne øjne, mens apostlene rapporterer at de mødte ham i kød og blod,


De fandt ingen forklaring på dette paradoks undtagen at sige: Han blev korsfæstet og døde, derefter begravet og blev oprejst fra de døde. Den ædle Koran kom for at fjerne dette mysterium og belyse denne gåde. Allah (ophøjet være han) siger - som kan oversættes som:


”Og for deres udtalelse: `Vi har sandelig dræbt al-Masah Isa (Messias, Jesus), Maryams (Marias) søn, Allahs sendebud.´ Og de dræbte ham ikke, og de korsfæstede ham ikke, men det forekom dem sådan (på grund af ligheden). Og de, der stredes om sagen, er sandelig i tvivl om den. De har ingen viden derom, men de følger kun formodninger. Og de har med sikkerhed ikke dræbt ham. Nej, (men) Allah løftede ham op til Sig. Og Allah er Almægtig, Alvis.” Koranen 4:157-158

\\\\\\\\\\\\\



.


Hvordan forholde sig til Jesu fødsel...

Marias tilbagevenden til sit folk med Jesus,
fred være med ham,
og efter fyrre dage efter hendes fødsel,
og den Almægtige Gud befalede hende ikke at tale med folk. Fordi den, der vil tale og forsvare hende, er hendes søn,
og da hendes folk så hende bære sit barn, anklagede de hende for en prostitueret,
og så pegede hun på sit barn
og de fortalte hende:
Hvordan taler vi med et barn?
Gud fik profeten Jesus til at tale, mens han var baby
Han sagde: (Han sagde: Jeg er Guds tjener, bogen bragte mig og gjorde mig til en profet, gjorde mig velsignet, uanset hvor jeg var, og instruerede mig i at bede og zakat så længe jeg var i live),
Da folk hørte hvad barnet sagde, blev de forbavset og troede ikke på det de hørte

Det var Jesu første mirakel, fred være med ham

\\\\\\\\\\\\\\

Hvad skulle meningen være med en jomfrufødsel? Hvorfor ikke lade os allesammen blive født af en jomfru?

Hvis Gud ville skabe mennesker som profeten Jesus,
Gud kunne have gjort det, men det er kun for profeten Jesus,
Bevis for Guds kraft
I Koranen står nøje beskrevet, hvordan englen Gabriel blev sendt til Maria i form af en mand med et glædeligt budskab om et barn, der var ved at blive født på mirakuløs vist uden en far:

”Så satte hun et forhæng op for (at isolere sig fra) dem. Derpå sendte Vi Vor ånd (Gabriel) til hende, som viste sig for hende som et fuldkomment menneske. Hun sagde: `Jeg søger tilflugt hos Den Nådige imod dig – (nærm mig ikke) hvis du er gudfrygtig!´ Han sagde: `Jeg er kun din Herres udsending, der skal give dig (nyheden om) en retskaffen søn.´ Hun sagde: `Hvordan skulle jeg få en søn, når intet menneske har rørt mig, og jeg ikke har været usømmelig?´ Han sagde: `Således (skal det være). Din Herre siger: Det er let for Mig. Og Vi vil gøre ham til et tegn for menneskene og en barmhjertighed fra Os. Det er en afgjort sag.´” Koranen 19:17-21


\\\\\\\\\\\


Hvad er Guds budskab til menneskene...
nemlig budskabet om at tro på Den Ene Sande Gud (Allah).
\\\\\\\\\\\


Angående mirakler...
Når man nævner de mirakler, som profeterne med Guds hjælp udførte, refererer man til nogle religiøse hændelser, handlinger eller oplevelser, der er ud over det sædvanlige og som ofte bryder med naturlovene.
Dette er et bevis på Guds kraft
Og for at bevise sandheden fra profeterne med beviser foran folk
Der måtte være overnaturlige mirakler på det tidspunkt
Koranen indeholder mange videnskabelige mirakler, som forskere har vist sig at være sande
\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Adam - det første menneske

Det første menneske er skabt
I starten var der ingen mennesker på Jorden. Allah fortalte englene, at han vil skabe mennesker, der vil bo på jorden og tage sig af dem. Allah skabte det første menneske gennem en slags blanding af ler og jord, som siden er blevet tørret ud. Bagefter tog han ind en sjæl og puste liv i den. Derefter blev den allerførste mand ved navn Adam skabt. Han var en mand og den første profet. Han kom til jorden som en voksen og udviklet person.

Iblis nægter at bøje sig
Så befalede Allah englene at bøje sig for Adam. Alle engle gjorde som Allah sagde undtagen Iblis (Djævelen). Engle blev skabt af lys og jinns blev skabt af ild. Iblis var arrogant. Han troede det finere og bedre end Adam, fordi han blev skabt af ild og Adam blev skabt af ler. Derfor var Iblis ulydig med Allah og nægtede at bøje sig for Adam. Derfor blev Iblis straffet, og Allah udelukkede ham fra hans nåde.

Den første kvinde er skabt
Allah gav Adam al den viden, han havde brug for. Allah lærte ham navnene på alle objekter. Allah forklarede, hvordan objekterne lignede, hvilke egenskaber de havde, og hvad de blev brugt til. Så Adam lærte for eksempel næsten alt om vand, ild og vind. Adam var verdens første geni og en sand videnskabsmand. Fordi han vidste, hvordan alt fungerede, og hvad der var nyttigt. Adam havde stor viden om alt, hvad der eksisterede på jorden. Ellers var Adam et almindeligt menneske som os. Efter Adam skabte Allah en kvinde ved navn Eva (Hawwa). Eva var den første kvinde, og hun var Adams kone. Fra dem er der skabt en generation til en anden generation. Mennesker er ikke nedstammer fra andre væsener, som nogle hævder.

Adam og Eva i paradis
Adam og Eva boede i paradis (Djannah). Allah fortalte Adam og Eva, at de kunne spise frugterne af alle træerne i paradiset undtagen fra et bestemt træ. Allah bad dem om ikke at nærme sig træet og ikke spise frugten af ​​træet. De adlød Allah og gjorde som Allah befalede. Iblis var vred og misundelig på Adam og Eva. Han hadede dem, fordi de var årsagen til, at han blev kastet ud af Allahs barmhjertighed. Derfor ønskede Iblis hævn over dem og fik dem til at blive udelukket fra paradiset.

Iblis bedrager Adam og Eva
En dag kom Iblis til Adam og forsøgte at overtale ham til at spise frugt fra det forbudte træ. Iblis fortalte Adam, at hvis han og Eva spiste frugten fra træet, ville de leve for evigt og aldrig dø. Adam ønskede ikke at lytte til Iblis, og han adlød Allah. Så derfor vil han ikke nærme sig det forbudte træ. Men Iblis gav ikke op, men forsøgte igen at få Adam og Eva til at spise frugten fra træet. Iblis svor, at han var en ven for dem, og at han ønskede at give dem gode råd.

Denne gang formår Iblis at narre dem. Både Adam og Eva smagte træets frugt og glemte hvad Allah havde sagt til dem. Men så snart de indså fejlen, angrede de. De vidste, at de havde begået en fejl, fordi de adlød Iblis og spiste den forbudte frugt. De bad Allah om at tilgive dem. Allah tilgav Adam og Eva, men han sagde, at de i stedet måtte forlade paradiset og bo på jorden. Ellers var Iblis fra begyndelsen Allahs absolutte favorit. Fordi Iblis gjorde alt hvad Allah befalede ham at gøre og endda gjorde ekstra ting.

Menneskehedens værste fjende
Fra den dag er Iblis (Djævelen) menneskehedens værste fjende, og han prøver at gøre alt for at bedrage os mennesker, fordi vi alle er Adams børn. Iblis vil have os til at synde og gøre onde ting og således ikke adlyde Allah. På det tidspunkt ender vi i helvede, og det er hvad Iblis vil have. Men Iblis har ingen kontrol over de mennesker, der adlyder Allah og er gode muslimer. Vi ved, at Iblis (Djævelen) er vores værste fjende, og vi bør aldrig lytte til ham. Vi bør ikke blive fristet af ham og blive bedraget af ham. Vi adlyder Allah og gør som vi er blevet befalet. Adam og Eva levede længe på jorden. De havde mange børn. Disse børn havde også mange børn, som havde mange børnebørn. Adam og Evas børn og børnebørn flyttede til forskellige dele af verden. Så vi er alle børn af Adan og Eva.


Redigeret af somo (14/09/2020 08:33)
Top Svar Citer
#30630 - 14/09/2020 08:34 Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Angående mirakler...
Når man nævner de mirakler, som profeterne med Guds hjælp udførte, refererer man til nogle religiøse hændelser, handlinger eller oplevelser, der er ud over det sædvanlige og som ofte bryder med naturlovene.
Dette er et bevis på Guds kraft
Og for at bevise sandheden fra profeterne med beviser foran folk
Der måtte være overnaturlige mirakler på det tidspunkt
Koranen indeholder mange videnskabelige mirakler, som forskere har vist sig at være sande
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 48 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 47 48 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
Nyheder fra Religion.dk