annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 24 < 1 2 3 4 5 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29676 - 22/04/2020 11:15 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Til Hanskrist : Ja de er pomt og pragt ligesom farisærene og de skriftlærde på Jesus tid.
Her er hvad Jesus sagde om dem du hylder, Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! For I bygger profeternes gravsteder og udsmykker de retfærdiges grave, 30 og I siger: ‘Hvis vi havde levet i vores forfædres tid, ville vi ikke have været med til at dræbe profeterne.’ 31 I indrømmer altså at I er sønner af dem der myrdede profeterne. 32 Godt, så fuldfør det jeres forfædre begyndte på.
33 Slanger, giftslangeyngel, hvordan vil I undgå Gehennas dom? 34 Af den grund sender jeg profeter, vise mænd og offentlige lærere til jer. Nogle af dem vil I dræbe og pælfæste, og nogle af dem vil I piske i jeres synagoger og forfølge fra by til by. 35 Alt det retfærdige blod der er blevet udgydt på jorden, skal derfor komme over jer, fra den retfærdige Abels blod til blodet af Zakarias, Barakias’ søn, som I myrdede mellem helligdommen og altret. 36 Jeg siger jer at alt dette vil komme over denne generation.
37 Jerusalem, Jerusalem, der dræber profeterne og stener dem der er sendt til dig – hvor ofte har jeg ikke villet samle dine børn som en høne samler sine kyllinger under vingerne! Men I ville ikke. 38 Se! Jeres hus bliver overladt til jer selv. 39 For jeg siger jer at fra nu af skal I afgjort ikke få mig at se før I siger: ‘Velsignet er den der kommer i Jehovas navn!’”
Top Svar Citer
#29678 - 22/04/2020 13:59 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg læser dig ikke Jørgen Primdahl, du får som Jehovas Vidner bibelfundamentalist ikke nogen dialog og samtale med mig. Sammenstød mellem os vil der nok af og til være, men egentlig udbytterig drøftelse den kristne spiritualitet: I KRISTUS ENTUSIASME SPIRITUALITET vil aldrig kunne komme på tale. Derfor er I Jehovas Vidner Bibelfundamentalister og TIKKA bibelfundamentalist også udelukket af mig.

Jeg og vi andre der tænker videnskabelig såvidt menneskets den religiøse spirituelle dybdedimension vi skal videre i programmet, for os gik Gud ikke død i en bog for 2000 år siden - vi hævder som Paulus at Guds Ord har vi altid, ALTID fandeme, suverænt direkte fra Gud, Gud taler stadig til os mennesker ellers ingen KIRKE og Kristendom i verden, ellers ville ingen mennesker kunne siges at være kristne.

Færdig, slut finito, I får aldrig held med at vinde mig for jeres bibelfundamentalisme kætteri og sekteriske virksomhed i verden med 144000 og andre dybt dybt retarderede antagelser, LOL det er sgu til grin. Men hyg I jer, som Tikka siger, HJERNESPIND føles skønt, det gør alskens stofmisbrug, rygning og alkohol misbrug også. Men jeg behøver ikke bedøve mig selv, jeg behøver ikke jeres opium af en udenadslære der gentages til stor glæde for idioten, idioterne, der føler sig hjemme i disse gentagelser uden den mindste grad af forståelse.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29683 - 23/04/2020 10:32 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja du lyttet åbenbart til hvad jeg straks sagde til dig.

Men stadig er du kun ved begyndelsen, i opstartsfasen af at forstå det med Helligånden. Fx Paulus hvad han skriver om Helligånden, hvad Helligånden gør for vi mennesker er meget mere omfattende og dyb en forståelse der svarer til de moderne erkendelser psykologi og neurovidenskab i vor tid er nået frem til.

Men hyggeligt at se du lytter til hvad jeg siger og følger de råd jeg har givet dig. Du har nemlig meget at lære endnu unge mand!

Men stadig så er du rystende usikker, og vil hele tiden tækkes folk og du svinger som vinden blæser i det sociale miljø du er en del af. Du lider af menneskefrygt som Paulus mente var noget af det værste et menneske kunne være ramt af.

Tro nu lidt mere på dig selv Gerth. Hvil nu lidt mere i dig selv og brug hovedet, din kritiske forstand. Jeg skrev Gerth var Gerth der var Gerth, men dette positive skudsmål må jeg snart trække tilbage igen, du er bare lidt skør og specielt uden at det egentlig er dybt forankret ser det ud til.

Du skal blive dygtig, og dygtigere, ikke nødvendigvis være populær. Dygtighed alene er det der gør at du skal kunne tiltrække folks opmærksomhed, ikke din leflen for folk, om det er ungdommen der ikke forstår en hujende fis af kristendommen du tækkes og forsøger at tilfredsstille eller det er bibelfundamentalisterne her på siden du vil tækkes fordi du ikke egentlig forstår det religiøse spirituelle, som du forbinder med overtroenhed, som er så udbredt på selvet.dk også. Nej spiritualitet skal forbindes med først og fremmest videnskab, det skal i den udstrækning det er muligt underbygges naturvidenskabeligt.


-0-0-0-0-0-

PS:

Hans K: " Jeg tilhører ikke noget sekterisk."

Gerth:

Jeg har som sagt næsten fået nok af jer alle her. Opfør du dig bare igen aggressivt på grund af min kritik. Ligesom Tikka, Somo og Simon ligner du også en parodi på religiøsitet. Din specifikke Paulus fascination og hån imod os andre minder om sekter.

Jeg mindes her i emnerne, at du engang nævnte din relation til en anderledes kirke end den danske folkekirke Kristendommen, der hed EMERGENCY kirken? Fornægt dette eller ikke, men jeg kommenterede dette der. Citat slut.

Ved du overhovedet hvad "emergent Church" er for noget? Ved du hvad det vil sige at Kirke, at Kirke i verden? Hvad det vil sige at være Kirke i verden?

Jeg er den der ved mest om religiøsitet, det religiøse. Jeg er den der har studeret mest religionsfilosofi af jer alle her på stedet, og religionsvidenskab på et avanceret moderne neurovidenskabeligt grundlag. Du er ikke i nærheden af mig i den sammenhæng unge mand. Du er endda et forbandet vrøvlehoved indimellem, som hvad du i citatet ovenfor fik afsløret alt for tydeligt, at du ikke har styr på ret meget, men at du kaster dig hovedkulds ud i slagsmål du ikke magte.

Stop nu din idiotiske fremfærd.

Hvis jeg er i hundeslagsmål her på stedet har det årsag i at jeg har præsteret først i mange år i mange skrevne indlæg af høj kvalitet. Og når et menneske har præsteret rigtig godt og er nået frem til ny vigtig viden af almen interesse, er det forpligtiget til at slås for disse så vigtige ny viden erkendelser og forståelse. Jeg går jo ikke i slagsmål med de to værste Bibelfundamentalister Jørgen Primdahl og Tikka for nødvendigvis at være efter dem som personer, men årsagen er at vi skal nærme os mere og mere en dyb forståelse tingene og sandheden i en sag, hvori kristendommens Gudsliv, gudstjenesteliv og spiritualitet er at finde. Også din religionskritik og især kristendomskritik er på et uhyggeligt lavt intetsigende niveau Gerth, selv om jeg sporer en vis fremskridt fordi du har gjort som jeg sagde du skulle gøre og fordi du tydeligvis har læst flere af mine indlæg og tyvstjålet hvad du her kunne bruge uden at nævne mit navn, altså fra hvem du har fået dine ideer.

Store dele af new age selvet.dk miljøet i Danmark tyvstjæler fra hvad jeg har skrevet, og du Gerth gør tydeligvis det samme uden at udvise nogen som helst respekt for din kilde og lærermester.

PPS:

Efter at have mødt undertegnede HansKrist (Hans-Kristian Hindkjær) vil du aldrig nogensinde kunne glemme mig og hvad jeg skriver, hvorfor jeg ved at dine trusler om at forlade stedet her er tomme trusler. Din underbevidsthed har erkendt at hvis du vil forstå tingene dybt må du blive i nærheden af HansKrist og hvad han skriver, dog vil din dummere bevidsthed endnu ikke anerkende forholdet.

Da jeg mødte Jung, Berdyaev og Tillich med mange flere anerkendte jeg straks forholdet at deres forståelse og viden var meget meget større end min. På samme måde må du Gerth også anerkende at der hvor du møder mig er du den lille såvidt viden og forståelse de ting der er på tale såvidt det religiøse spirituelle og da ikke mindst i dit tilfælde såvidt det med Helligånden. Men derfor er du stadig vigtig, din vinkel og dine vidnesbyrd er stadig vigtige, men såvidt viden og forståelse har du meget at lære endnu.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29684 - 23/04/2020 11:43 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Til Hanskrist : Jeg har det halt fint med ikke at tale med en Videnskabeligfundamentalist som dig, behold du bare dine udgydelser for dig selv.
Top Svar Citer
#29685 - 23/04/2020 13:50 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg er så ikke videnskabeligfundamentalist overhovedet (som jeg er ej spiritist som du en dag spurgte til)

Paulus forlangte at vi tænkte selv og kritisk og at vi lærte at lovsynge med vores forstand og profitere, tyde tidens tegn.

Vi blev sendt afsted for at leve videre og for at tænke forstandigt over tingene. Verden gik ikke i stå for over 2000 år siden, Gud faldt ikke i stave i en bog, Gud døde ikke i og med bibelen, Guds Ord har vi alle direkte som Paulus slår det fast for al fremtid. Ingen kan sætte grænser for Gud og Guds virke i vores liv, dette er blasfemi og meget værre end ateisme.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 24 < 1 2 3 4 5 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk