annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 251 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#29127 - 21/01/2020 14:15 Re: At være KIRKE i verden [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Med tiden håber jeg at forstå dig meget bedre.

Du skriver dette:

Citat:
vores problem er ikke verdensfjerne abstrakte religiøse betragtninger næret af religiøs overtro, vores problem er at vi ikke forstår vores liv konkret, derfor Marx og Paulus, der er ingen Gud deroppe, hinsides eller over os, men kun i og med os, hvorfor vi må tage udgangspunkt i "immanensen", vores kropslige fysiske biologiske sanselige i verdens værens tilstedeværelse,,, ideen om KRISTUS, at der ingen Gud findes udenfor mennesket, er simpelthen genial og har revolutioneret det religiøse. Kristendommen har en stærk ateisme, som bliver begyndelsen på en ny stærk spiritualitet, hvor vi udforsker og kommer på sporet af de ufattelige sjælskræfter og evner der bor i mennesket,, mennesket er et guddommeligt (evnerig og kreativ) væsen der vil sin bror og søster det godt, i Kristus har vi hele guddomsfylden i kød og blod,,


Hvordan mener du mennesket blev til?

Hvis vi går med videnskaben - evolutionslæren - så blev mennesket udskilt fra dyrene? Vore forfædre (aberne?) skulle altså have født menneskene? Måsle en dreng og en pige der var anderledes end dem selv og som formåede at sætte tilstrækkeligt med børn i verden? Gud tilførte altså noget til 2 mennesker...noget som gjorde dem til mennesker? Det strider vel ikke imod evolutionslæren?

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29138 - 22/01/2020 21:20 Re: At være KIRKE i verden [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg vil gerne forstå menneskets oprindelse og udvikling:

https://videnskab.dk/25-soforklaringer/menneskets-evolution

Citat:
Det er uomtvisteligt, at mennesket og de afrikanske menneskeaber – gorilla, den almindelige chimpanse og bonobo – er hinandens meget nære slægtninge:

Vi mennesker delte forfader med de afrikanske menneskeaber for blot 6-8 millioner år siden.

Desværre har vi kun meget sporadisk kendskab til den første periode af menneskets udvikling, idet fossiler på menneskelinjen ældre end fire millioner år er meget sjældne. Vi har som følge heraf praktisk taget ingen reel viden om den fælles stamfader til gorillaen, chimpansen og mennesket og kun en yderst begrænset viden om, hvordan de ældste menneskelignende væsener så ud.


Hvordan kommer man fra den fælles stamfader og til mennesker og menneskeaber? Vores fælles stamfader var en art som vi ikke kender noget til? Men en art må der være tale om? Denne art skulle så have splittet sig op i forskellige grene - mennesker og menneskeaber? Nogle af dem fødte altså mennesker og nogle af dem fødte menneskeaber? Skyldtes det forskellig kost eller sådan noget? Levede arten på det samme sted? Parrede den sig med andre arter? Hvorfor har vi mennesker og menneskeaber?

MÃ¥ske forklaringen skal findes i Vandrer mod Lyset:

http://www.vandrermodlyset.dk/m-ko05.htm

Kan også være at vi har en fælles stamfader som videnskaben mener...

Hvad beskæftiger videnskaben sig med:

https://videnskab.dk/naturvidenskab/menneskets-oprindelse-alt-det-vi-ved-indtil-videre

Jeg ved ikke om videnskaben har ret i alle sine ting, men det er da interessant, at mennesket, som vi kender det, har været her mindst 300.000 år:

https://videnskab.dk/naturvidenskab/sensationelt-fund-homo-sapiens-levede-laenge-foer-troet

Der er nogle som mener, at mennesket (homo sapiens) har været her meget længere tid:

https://www.youtube.com/watch?v=DKfGC3P9KoQ

SÃ¥dan noget er da interessant...meget informativt...men hvad siger kritikerne:

https://en.wikipedia.org/wiki/Forbidden_Archeology

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29359 - 05/03/2020 12:35 Re: At være KIRKE i verden [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.

jeg er i øjeblikket kun interesseret i Ånden fra Gud, for at vide hvad Gud har til mig

på sådan vis ønsker jeg at lade mig føde af Gud

i trance erfarer jeg Ã…nden komme til mig og bede i mig, arbejde i mig

det er gennem mine daglige trance dagdrømmerier og fantasier jeg erfarer Åndens nærværelse i mit liv

den levende skabende restituerende helbredende Ã…nd, Guds Ã…nd

alle ved at jeg ikke er til mindfulness buddhismen og dens meditative praksisser, men at jeg er til trance dagdrømmerier og fantasier, hvor jeg har en åbning til det ubevidste (underbevidstheden) og Arkeånden her, Guds Ånd her

for mig er livlighed vigtig, at jeg i trance flow og ekstase selvforglemmende erfarer at blive revet med (selvforglemmende grebet og medrevet) af dagdrømmerierne og fantasierne,

selvforglemmende at blive mig selv fri og løs gennem dagdrømmerier og fantasier er en lise for min sjæl, et himmelsk skøn frirum hvor jeg bliver en hel anden (ja er nogen i Kristus = i Ånden, i Arkeånden, er han/hun en ny skabning, født påny af GUD af ÅNDEN)

jo længere sekvenser af trance selvforglemmende dagdrømmende fantasier jeg oplever, hvor jeg opnår at ha været væk fra mig selv, jo bedre, jo mere har Ånden, Guds Ånd, haft fat i mig, og givet sig til kende overfor mig, grebet mig og meddelt sig til mig og fornyet mig, restitueret og fornyet og helbredt mig

kongevejen gud meddeler sig til os mennesker er gennem drømmene vore

dette er levende, livlig, lystbetonet drømmende og fantasifuldt, forestillingsrigt, ja fyldt med enkeltstående symbolske stærke drømmebilleder og fyldt med sammenhængende drømmesekvenser, drømmeliv eller egentlig drøm, og vel at bemærke det foregår i trance vågen tilstand, altså jeg sover ikke, er ikke faldet i søvn, men jeg har blot bragt mig selv i trance, hvilket jeg som en anden Jung ingen problemer har med på den måde at bringe mig selv i proces med underbevidstheden, det ubevidste og ArkeÅnden eller "Gud-Selvet" her

drømme motiverne, motivationerne eller arketyperne er fra Arkeånden Gud. Sådan kommunikerer vi med Arkeånden eller "Gud-Selvet" (Gud os Selv) i det ubevidste, vi bringer "essens selv" i forbindelse vores jeg eller "eksistens selv"

disse motiver, MOTIVATIONER eller Arketyper der kommer til mig i mine trance dagdrømme fantasi seancer er meget kraftige virkende, fornyende, restituerende, fyldt med HEALING POWER, helbredende

de gir mig fornyet styrke og mod og spirit, gejst og optimisme, men især fornyet stærk MOTIV'ATION

hvor er jeg? ja det er her jeg er i øjeblikket

og jeg kan kun anbefale alle andre at begynde at arbejde som jeg gør, iøvrigt nøje i overensstemmelse, Paulus og Jung

Jung den mest succesfulde af psykoanalytikerne

psykoanalysen kulminerer med Jung

PS:

teknisk er der ikke den store væsens forskel på nattens drømme (hvor vi sover) og vore trance dagdrømmerier og fantasier (i trance vågen tilstand). Og endda gælder at det er igennem at beherske dette i trance at dagdrømme og fantasere, at vi kommer nærmere nattens drømme, altså vores sovende drømmerier

PPS:

at jeg er beskæftiget med det religiøse, og især med Paulinsk urkristendom, er tydeligt for enhver, men det er også tydeligt for enhver at der overhovedet ikke spores overtro eller spekulation i hvad jeg skriver, og til trods herfor er Gud en stærkere og mere nærværende størrelse end hos de religiøse fundamentalister, inklusivt bibelfundamentalister

bibelfundamentalister tror og overtror blot noget og dette overtroisk bavl har erstattet et reelt konkret erfaringsnært dynamisk skabende relation til Gud som jeg og andre heldigvis har, fordi vi ikke tror og overtror noget, men går videnskabeligt kritisk forstandigt til værks som Paulus forlangte det af os

er det mig eller bibelfundamentalisterne og andre religiøse fundamentalister der har fat i SANDHEDEN eller det ægte religiøse spirituelle, DET ER SELVFØLGELIG MIG fordi jeg overlader til GUD at komme til i mit liv at gøre de underfulde gerninger som fx Paulus omtaler i første citat ovenfor

hvis der er noget bibelfundamentalister ikke behøver er det GUD eller Guds Ånden, HELLIGÅNDEN som en konkret erfaringsnær størrelse i deres liv, fordi OVERTROEN fylder den plads den levende Gud burde have

grunden til at jeg på et tidspunkt meget konsekvent bryder med bibelfundamentalisterne skyldes at GUD, den levende GUD, ikke spiller nogen rolle i deres liv, erstattet med bibelsk overtroiskhed er GUD blevet i deres liv

de har simpelthen misforstået hvad TRO dækker over
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Mand får seks måneders fængsel for at..
19/03/2024 09:22
PÃ¥ trods af 'Barbenheimer' blev der sol..
19/03/2024 09:03
EU-penge skal give tildligere slagterime..
19/03/2024 08:46
Region Hovedstaden vil afsætte penge ti..
19/03/2024 08:44
Argentinske fodboldspillere varetægtsfÃ..
19/03/2024 08:39
Nyheder fra Religion.dk