annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
0 registrerede 262 gæster og 298 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28627 - 21/11/2019 19:20 Re: åndelig [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Jan Kærlighedens ABC

Du der som Paulus og HansKrist aldrig bliver træt af at sige det samme igen igen. Se lige her:


Sadhguru i Skavlan - elsker Skavlan


Vi ser frem til å gi dere helgens program! Her er denne ukens gjester:

Skuespiller Kristofer Hivju, bloggere og TV-profiler Magdalena Graaf og Hannah Graaf, brannsjef Sabrina Cohen-Hatton og sist men ikke minst yogi Sadhguru. Vi sees på SVT og TV 2 Norge!
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28633 - 22/11/2019 12:37 Re: åndelig [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Skavlan optakt med Sadhguru

Hej Jan du Kærlighedens ABC

Og ja Arne - tror faktisk at han er en person du vil synes godt om

Personligt kan jeg godt li manden, finder ham smuk på alle måder, men jeg er dybt uenig med ham i hvad han siger mod slutningen af det her klip

Men jeg beundrer hans sundhed, fysisk såvel som mentalt

Et dejlig varmt menneske med gode gener

Ud over hvad han siger mod slutningen af det her klip, så kender jeg ikke rigtig noget til hvad han står for

det er op til Jan ABC at gøre mig sulten, motiveret. Men med den religionsfilosofiske viden og dannelse jeg er i besiddelse af, afslører hvad han siger imod slutningen af det her klip hvilket verdensbillede og hvilken menneskelig virkelighedsforståelse, antropologi han er et barn af.

Øst eller vest

Østens visdom og spiritualitet eller vestens visdom og spiritualitet

Det emotionelle og motivationelle indre liv gælder det ikke om i den vestlige kultur og spiritualitet at få bragt til ophør, tværtimod

Sjælslivets dynamik i vesten er et gode og jo mere motiveret og emotionelt berørt vi er jo bedre, vores dybere liggende affektliv og sjælsrørelser har vi med den Paulinske Kristus Spiritualitet valgt at sige JA til

Ro, calm, er ikke noget vi søger i Kristus, tværtimod

Vi lever grædende og elskende og vi dør grædende og elskende og nogle af os oplever også at blive elsket, af andre og af os selv (selvaccept), det sidste forhold er det sværeste, den sunde primære narcissisme, hvor vi tør leve begærende (tørstende sulten og elskende), tør række indefra og ud mod verden, ihvertfald indrømme overfor os selv at vi har behov

Vi smiler måske igennem tårer, skimte måske et håb

Vi formår at fryde og glæde os sammen med andre mennesker, altså at feste, så musik og sang og dans spiller en meget stor rolle hos os.

Safe, at vi føler os trygge er en forudsætning for at vi blomstrer og udfolder os kreativ. Så i vesten arbejder vi på "safe", at skabe trygge rammer for hinanden, og ikke på at vi skal være/blive rolige, berolige os selv og hinanden, som fx New Age Mindfulness Buddhismen dog er et udtryk for, men dette er noget fremmed der er kommet til os udefra, og er ikke vores metode, der består i at skabe trygge rammer der virker befordrende for menneskers selvaktualisering realisering, som vi finder denne så udtalt hos Paulus såvidt helligåndens værk med hvert enkelt af os.

HansKrist tror du ikke Sadhguru indgyder folk tryghed, safe? Jo det gør han tydeligvis, også derfor han burde lade være med at docere calm/ro, at berolige og dæmpe os, det er der ingen grund til

Ro er noget der kommer til os sidst på dagen efter vores dagsværk og gerning, arbejde her i livet, det er ikke noget vi skal bruge voldsomt meget tid på at gå os selv i rette med, ro kommer tidsnok, og skal ikke søges 24/7, skal vi ikke belaste os selv med 24/7, i så fald kommer vi til at leve i en depressiv tågetilstand hvor vores liv føles uvirkeligt, som om vi ikke rigtig har fået hul på dagen, formår at gribe dagen, altså livet, som vi får i portioner af et vist antal dage, derfor carpe diem

Dagene og tiden må ikke bare gå med ingenting, vi skal formå at strukturere vores liv og det gør vi med en slags fremtidsaktivisme,

Et menneske uden fremtid er uden liv og håb, det har ikke noget at se frem til, hvilket er så psykisk invaliderende, men psykiatrien forstår ikke dette forhold at formår ikke at hjælpe folk med fremtiden, tværtimod

At leve i stofmisbrug og dermed at sejle rundt i nuet og sansestimulation er så usundt og psykisk invaliderende

Ædruelighed er pinedød nødvendigt om man vil have med fremtiden at gøre, selv have noget at skulle have sagt i den forbindelse ellers kommer fremtiden som ulykker, ellers kommer de fra kommunen og tørrer ens røv fordi man skider i sengen

Vi må ikke bare sætte os, vi må ikke bare glemme og forsømme at strukturere vores liv, = vores dag og dage,,

Vi må ikke leve fremmedgjort og ved siden af os selv, i comfort og limbo tilstand - vi må vækkes af angst og frygt, vågne op og forstå vores eget ansvar, vi er ikke babyer længere, det var vi engang, og her blev vi måske gjort hjælpeløse pga forfejlet opdragelse, men det må vi så enten selv forsøge at komme fri af, eller måske få lidt hjælp til at modvirke, denne hjælpeløshedens magtesløshedens tilstand vi har det med at dumpe ned i, hvor vi fortvivler
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28635 - 22/11/2019 17:15 Re: åndelig [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej Hanskrist

Det var en dejlig overraskelse du der kom med - tak for det. Han er lidt af et fænomen. Kan se at du har lidt "kritik" i din næste respons. Den må jeg lige læse igennem og tænke over...mens jeg lytter til denne forunderlige chanten:

https://www.youtube.com/watch?v=_BuCqkNNbCo

Your friend forever

Jan

Ps. Sidder og drikker igen og det er jo ikke lige det Sadhguru anbefaler ler men mon ikke det går blinker vi får se halvfuld alt godt til dig heart
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#28636 - 22/11/2019 18:37 Re: åndelig [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej Hanskrist

Lad mig starte med stofferne - har været igennem nogle af dem og kan bare huske at freebase - at ryge kokain - var det fedeste som jeg har prøvet. Men ikke noget som jeg ville sidde og gøre hver dag. Har bare et positivt forhold til det. Det var sgu fedt. Er dog glad for at min datter ikke er tilhænger af stoffer. Så du kan nok se et dilemma jeg er i.

Når jeg så lytter til denne chanten (8.09):

https://www.youtube.com/watch?v=_BuCqkNNbCo

Så bliver jeg helt salig og tænker...hvad skal jeg med stoffer? Er vist ikke helt normal stortchock Nej...jeg må hellere holde mig til alkoholen og lade de unge om stofferne blinker har jo også et ansvar over for min datter...skal simpelthen have styr på mit liv...men formår jeg det? tænk et menneske jeg ville have været uden alle mine dumheder halvfuld men jeg er nu udmærket tilfreds med der hvor jeg er nu yeah der er stadigvæk ting der kan forbedres...er bare et menneske på vejen heart

Nu vil jeg se det klip som du omtaler:

https://m.facebook.com/skavlantalkshow/videos/759252597831735/?refsrc=http%3A%2F%2Fwww.trosfrihed.dk%2Fdebat%2Fubbthreads.php%2Ftopics%2F28635.html&_rdr

Hmm...hvad skal jeg sige?

Jeg ville meget gerne se en samtale med dig og Sadhguru...det ville være en stor fornøjelse...så meget viden...forståelse samlet på et sted - øst møder vest smiler

Din "kritik" finder jeg relevant og noget som skulle tages op i en samtale med Sadhguru...og så må han jo tage den derfra. For mig er der et spørgsmål...kan du forklare begyndelsen Sadhguru? For at give spørgsmålet lidt kød på benet ville jeg nævne Krishna bevægelsens filosofi...er vi evige væsner som er faldet fra den åndelige verden? Eller er vi skabte væsner? Eller?

Man kunne også spørge hvordan han forholder sig til fortiden og fremtiden...jeg lever mere i nuet og tænker ikke så meget på fremtiden...den formes jo af nuet...hvad jeg gør nu betinger fremtiden?

Først må vi opfinde dette og så dette og så dette...har ikke spillet civilisation for ingenting...men når alt kommer til alt skal vi bare være rare mennesker og så skal det hele nok flaske sig for os allesammen ler

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#28659 - 26/11/2019 13:00 Re: åndelig [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Min hjerne fungerer nok bedst i ædru tilstand blinker derfor denne opfølgende respons.

Hvad er Sadhguru for et menneske:

https://www.youtube.com/watch?v=OUfEr_DeP3s

https://isha.sadhguru.org/us/en/wisdom/article/10-tips-on-good-parenting

https://isha.sadhguru.org/us/en/wisdom/article/parenting-advice-skills

Kan vi ikke lære noget af dette:

https://www.youtube.com/watch?v=tmcuXcuCmIc

Hvordan skabe en god atmosfære? Hvor man kan trække vejret og udvikle sig i en god retning? Skal der indføres yoga i skolerne? Gør vi nu også tingene på den bedste måde? Når vi åbner tv kassen skal der så være et program med Sadhguru? Jeg tror vejen frem er samtaler med Sadhguru og ikke med Putin...han kan sætte sig ned og se med.

Du har nok ret i det med stofferne...det er bare mig som er lidt miljøskadet ler kunne jeg gå tilbage i tiden ville jeg ikke være startet med at ryge hash som 13 årig...ja...der var mange ting som jeg ville have gjort anderledes.

Fortiden og fremtiden skal vi selvfølgelig have et øje på...måske derfor vi har 2 øjne...men det er nu i nuet at vi skal være tilstede.

Håber du vil sætte dig lidt mere ind i Sadhguru:

https://www.youtube.com/watch?v=mkhbA77CNs4

Du kan bedre sætte ord på ham end mig.

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Israel rammer syriske militærfacilitete..
19/03/2024 02:57
By i Slovakiet i alarmberedskab efter fl..
19/03/2024 01:23
Efter israelsk operation ved hospital i ..
18/03/2024 23:27
Kongeriget Danmark støtter FN-forslag o..
18/03/2024 21:44
Nyheder fra Religion.dk