annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 280 gæster og 268 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 63 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28434 - 23/10/2019 23:29 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Fejlfri bliver man vel aldrig ler men den er set og rettet yeah og giver mig en mulighed for at drikke mig endnu mere fuld og tænke på min elskede halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=Ao8cGLIMtvg

Your friend forever

Jan



Redigeret af ABC (24/10/2019 00:11)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#28475 - 31/10/2019 21:24 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Så du er altså...men er vi ikke allesammen det? Det som jeg lidt føler dig sige er...er I virkeligt Jer selv?

Men det er måske bare mig? Du må betænke at vi kommer forskellige steder fra...har forskelligt i bagagen...og selv om de andre er ældre end os, så skal det jo ikke holde os tilbage, men stadigvæk, de har trodsalt været her længere tid end os og vi er ikke alvidende.

Men nu drikker jeg igen ler noget som du ikke er tilhænger af og det er fint med mig, så...bær over med mig halvfuld

Har lige købt mit website idag og har siddet og bakset med det og dette er hvad jeg har kunne lave indtil videre...er ikke IT mand, men jeg synes nu det er okay:

http://thebeginning.one/

Nu venter jeg bare på lidt feedback fra Dina Sharana das:

https://twitter.com/dinasharanadas

Måske det kan hjælpe dit projekt lidt på vej? Hvem ved?

Læste du iøvrigt det med stort som HansKrist bad os om? Hvad tænker du om det? Og hvor står du i forhold til Vandrer mod Lyset?

Måske du også kunne fortælle os lidt om retfærdighed - for mig er det noget med ret færd...

Det som jeg desuden godt kan lide ved Krishna bevægelsen er at alle - en dag - vender tilbage til Krishna:

https://www.youtube.com/watch?v=SRyETD0iGY4

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#28478 - 01/11/2019 09:12 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej du FARMAND (ikke fordi jeg er din datter) og KÆRLIGHEDENS ABC JAN

Jeg kiggede ind på din hjemmeside og fulgte link til Krishna.com og her surfede jeg rundt og læste jeg lidt og alt var smukt, meget smukt, intet vækkede anstød og jeg forstod hvert et ord

Jeg må være i Krishna lige så meget som jeg er i KRISTUS

- jeg blev meget forbavset, overrasket, og hvor var det smukt, en smuk åbenbaring og genkendelse også, min sjæl, den del af min sjæl der vender imod det spirituelle genkendte dette "univers" denne "verden" og hvor var det godt at døren, porten, igen blev åbnet op herind eller herop til, eller sløret blev taget fra mit sind.

Krishna "læren" som jeg her mødte er nyt for mig. Selv om jeg åbenbart nok opfatter dette at være i KRISTUS på samme vis.

Kræn-p sendte mig dog et signeret eksemplar af Bhagavadgita som han var med til at lave en ny dansk oversættelse af i 2009. Efter at have haft en rigtig go oplevelse med Krishna.com siden, er jeg måske blevet lidt nysgerrig på Bhagavadgita bogen derhjemme (ja jeg er ikke meget derhjemme, er stort set kun i sommerhuset hvor jeg kan dyrke mit KRISHNA barfodsløb i klitterne og på stranden). KRISHNA er et stort legebarn i universet, dansende, syngende, fløjtende, legende, løbende og svømmende, fyldt med latter glæde og stor begejstring. Der er godt nok ikke så lidt Paulus her at finde:

Creativeness is neither permitted nor justified by religion - creativeness is itself religion. Creative experience is a special kind of experience and a special kind of way: the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world. .. The creative experience is unique and self-sufficient - it is not something derivative; its roots go into the deepest depths. .. Creativeness is the final revelation of the Holy Trinity
- its anthropological revelation. This is a consciousness which has never existed in the world - it is being born in our epoch.
MCA Nicolai Berdyaev.

Det med fede typer er det der ikke findes spor af hos Arne og ja Jehovas Vidner og Tikka bibelfundamentalist (uanset hvor forskellige de er), de har simpelthen ikke denne religiøse spirituelle dimension, også derfor jeg afviser dem som værende uden SPIRITUALITET overhovedet.

The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch. MCA Nicolai Berdyaev.


Mange kærlige hilsner HansKrist

the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world

SPIRITUALITET bygger på disse emotionelle (the hole of man's being) affektfulde ekstatiske åbenbarings begivenheder i vores liv hvor vi transcenderer eller overgår, overskrider, vores væren i sindet, i fornuftighed, kun, vores indelukkethed og 'shot down' i vores endelighed uden håb og fremtid, lys forude.

I stedet for bare at være er mennesket et skabende væsen på verdensscenen - det skaber sin egen fremtid, gennem en ny tolkning af de kulturelle overleveringer vi møder som en ny tolkning af vores fortid. Og var vi ikke konkrete legemlige kunne vi ikke skabe. Ja uden vores legemlighed kunne vi ikke handle, ikke skabe, kun tænke og fantasere og spekulere, hvilket er et sandt helvede. Spør bare ulegemlige Tikka der lever abstrakt i sprog og tænkning hvor hun slås med et bibelsk overtroet system der skal gå op og ellers forkastes.

Jeg tror vi alle ønsker JV Tikka på over 80 år et lidt sjovere liv, ikke?

Jan - du kærlighedens ABC - kan du ikke lige dele nogle YouTube musik videoer med Tikka som førhen, så hun kunne blive lidt glad her op til weekenden, det stakkels bibelfortænkte nedstemte menneske blottet for enhver SPIRITUALITET - ja nøjagtig som Arne der dog er selvglad, hvilket det dog kniber med for vores Tikka JV
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28485 - 02/11/2019 18:20 Re: En pind til bålet ... [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg finder også Krishna tiltrækkende - derfor billedet på hjemmesiden.

Som jeg ser det har der været nogle store personligheder inkarneret i Indien:

https://en.wikipedia.org/wiki/Krishna

Men måske vi skulle lytte lidt til Sadhguru:

https://www.youtube.com/watch?v=Mlw9PcWs8y4

På hjemmesiden stiller jeg desuden ikke (direkte) spørgsmålstegn ved dette:

http://www.krishna.com/who-are-we-how-did-we-get-here-and-why

Men jeg stiller Sadhguru et spørgsmål.

Når jeg iøvrigt nævner, at jeg har begået nogle dumheder gennem tiderne, så er det selvfølgelig ikke noget som falder mig nemt, men jeg har sgu begået nogle dumheder og det kommer jeg ikke udenom. Måske det kan hjælpe andre på deres vej...ja...du har begået nogle dumheder...hvad vil du gøre ved det? Sæt du dig ned og lyt lidt til Sadhguru:

https://www.youtube.com/watch?v=tmcuXcuCmIc

Hvor gik det galt henne?

For mig er der kun en vej og det er fremad halvfuld mod bedre tider for alle...ja...lad os få lidt sang og dans i gaderne:

https://www.youtube.com/watch?v=FYGos8ohFtc

Så kan vi altid tale om filosofi og religion.

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#28592 - 18/11/2019 20:59 Re: En pind til bålet ... [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Som HansKrist holder jeg også mig helst i baggrunden blinker Ja, jeg vil hellere stå for maden - om det er pølser eller bagte kartofler - bare det at stå ved ilden og lave noget mad og drikke nogle øller og være med til at skabe den gode stemning - det er livet ler

Jeg har det med alkohol som med årstiderne - det er godt med lidt afveksling - men alt med måde stortchock

Drikker jeg for meget? Er jeg ved at blive alkoholiker? Det tror jeg ikke.

Fik jeg at vide at jeg skulle dø i morgen, så ville jeg nok bare bruge resten af tiden på at ryge noget free-base og tænke...sikke et liv.

Selvfølgelig ville jeg også bruge lidt tid på familie og venner...men det skulle sgu ikke være en sørgeparade...nej...det ville være gudløst.

Hvorfor forhindre mig i at ryge noget free-base på mine sidste dage?

Jeg mener det bedste "forsvar" er en god opdragelse. Min datter har snuset til hash og jeg har bare stået ved siden af og sagt at det skulle hun nok lade være med at gøre...har ikke sagt at det må hun ikke og alt sådan noget. Har bare ladet hende være hende og taget den derfra. Masser af kærlighed og bare ladet hende udvikle sig i en god retning.
Nu er hun 21 og på et godt spor...så noget godt har jeg/vi da udrettet yeah

Men jeg er enlig og interesseret i Lene og så må man jo gøre noget for sagen - er du også enlig Lene halvfuld Hvad siger du til en guddommelig date? Måske Arne vil stå for underholdningen heart

https://www.youtube.com/watch?v=b-3BI9AspYc

https://www.youtube.com/watch?v=j5-yKhDd64s

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 63 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 62 63 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Israel rammer syriske militærfacilitete..
19/03/2024 02:57
Landsby i Slovakiet i alarmberedskab eft..
19/03/2024 01:23
Efter israelsk operation ved hospital i ..
18/03/2024 23:27
Kongeriget Danmark støtter FN-forslag o..
18/03/2024 21:44
Randers bevilger yderligere 150 millione..
18/03/2024 20:25
Nyheder fra Religion.dk