annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3857467
Et andet syn 1148186
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 898778
Jesu ord 800915
Spirituel omsorg 761603
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 7 gæster og 78 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 4 < 1 2 3 4
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27804 - 28/07/2019 18:59 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008

"På forummet Selvet.dk blev jeg for årevis siden smidt blokerende ud af dens ledende administrator dog med vistnok en bevarelse af mit daværende virke, fordi der var for høj en internet trolde aktivitet imod mig sådan i alle folks emner"

- Arh, de har velsagtes bare ment at du vrøvlede for meget og skrev for få interessante iagttagelser - og mon ikke du her bare gentager det.
Men reelt har det jo ingen betydning hvad nogen måtte mene, idet du jo udelukkende skriver til og om dig selv, fordi du frygter kritik. I den forbindelse findes der jo rundt om i verden, masser af mennesker der ligesom du anser sig for at være "profeter". Men igen har dette ingen betydning, idet der jo ska' lidt mere til end, ska' vi sige "let opløftede selvanskuelser" for at flytte noget af betydning i den virkelige verden. Og det er nu engang dén der er sjovest at forholde sig til, og derfor den der er morsomst at debattere. Fyr du bare løs, og pyt i pande så med hvad nogen måtte mene...;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#27813 - 29/07/2019 15:20 Re: Gerth Drost [Re: Simon]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
SKÆBNEBESTEMT KÆRLIGHED SOM ET BEVIS

Simon: " I den forbindelse findes der jo rundt om i verden, masser af mennesker der ligesom du anser sig for at være ´profeter´."

Jeg har tidligere oplyst, at jeg har ingen definerende selvopfattelse. En profet er en person, der formidler åbenbarende et eller flere budskaber fra en guddom. Nogle ikke-religiøse clairvoyante kan kaldes for profeter som Nostradamus. Jeg synes ikke, at han var en profet, fordi hans for kryptisk mærkelige skriverier var noget gudløst. Jeg vil ære det guddommelige med Helligånden uden en religiøs identitet som den, jeg er. Det guddommelige er ingen guddom ( gud - gudinde ), som istedet er noget mere og større end et menneskeligt køn. Profeter kendes fra flere forskellige religioner men, jeg udtrykker min opposition mod al religion og alle religiøse trosretninger. Jeg er derfor ikke en profet, hvilket er en religiøs titel.

Biblen - Det Nye Testamente, Matthæusevangeliet Kapitel 24: " Jesus forlod templet, og da han var på vej ud, kom hans disciple hen til ham og pegede på tempelbygningerne. Men han sagde til dem: »Ser I alt dette? Sandelig siger jeg jer: Der skal ikke lades sten på sten tilbage, men alt skal brydes ned.« Mens han sad på Oliebjerget, kom hans disciple, da de var alene, hen til ham og sagde: »Sig os, hvornår dette skal ske, og hvad der er tegnet på dit komme og verdens ende?« Jesus sagde til dem: »Se til, at ingen fører jer vild! For der skal komme mange i mit navn og sige: Jeg er Kristus! og de skal føre mange vild. Mange falske profeter skal stå frem og føre mange vild. Hvis nogen da siger til jer: Se, her er Kristus! eller: Her er han! så tro det ikke; for der skal fremstå falske kristus'er og falske profeter, og de skal gøre store tegn og undere for om muligt at føre selv de udvalgte vild." Jeg har forklaret hvorfor, at jeg ikke er en sjælelig reinkarnation af menneskepersonligheden Jesus. Jeg er ikke kristen og derfor heller ikke Kristus, fordi Kristendommen handler om den kun maskuline patriarkalsk hellige treenighed i form af Fader, Helligånd og Søn. Jeg prædiker istedet om ´Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket´. Religiøse templer, kirker, synagoger og moskéer er som tidens ting i verden ikke evig ånd. Fordi jeg er den, jeg er, er jeg ikke muslim, jøde, budhist, kristen og så videre.

Følgende citater fra Biblen lyder ligesom Jesus lignelse om den fortabte søn, som vender hjem:

Lukas evangeliet: " Men han sagde til dem - Jeg så Satan falde ned fra Himlen som et Lyn."
Lukas evangeliet: " Jesus fortsætter - For ligesom lynet glimter fra én del af himlen til en anden del af himlen, sådan vil det være på Menneskesønnens dag."
Menneskets syndefald omvendes til dets ophøjelse. Sådan går det jo faktisk lige op med syndsforladelsen.

Biblen har fortællingen om Noahs pagt med en gud om, at Jorden ikke igen skal som en straf konkret være under vandet og begge testamenter varsler muligvis måske istedet et håb for både verden og dens befolkning på den allegoriske yderste dag.

Et internet leksikon: " Harmagedon, Armaged(d)on, ifølge Joh. Åb. 16,16 i Bibelen stedet for det sidste slag mellem Gud og hans dæmoniske fjender. Ordet betyder måske 'Megiddos bjerg' efter en lokalitet i det nordlige Israel, Megiddo. I moderne sprogbrug er harmagedon et kodeord for forestillinger om verdens undergang."

Jeg synes, at Asatroens profetier minder om noget i Biblen:

1 - " Derudover er der en række naturkatastrofer , herunder en oversvømmelse, der placerer hele verden under vand." Jeg sammenligner det metaforisk med dåbens betydning, hvor folk især som et ritual i Biblens nye testamente gik under vandet.

2 - " Så stiger verden igen." Det lyder ligesom med Menneskesønnens ophøjelse - opstandelse. Hvad/hvem der blev undertrykt til at være nede, det-de skal således op igen.

3 - " Når Ragnarök er forbi, går to mennesker, Liv og Livtrånad , som har overlevet, i land og starter det nye liv i det nye Midgard eller Gimle , verden skabt efter Ragnarök. En ny æra kommer." Det gamle testamente - Og jeg så en ny himmel og en ny jord. Thi det, der var før, er forsvundet. Og han, der sidder på tronen, sagde: »Se, jeg gør alting nyt! Den, der tørster, vil jeg give af kilden med livets vand for intet. Men de feje og troløse og afskyelige og morderne og de utugtige og troldmændene og afgudsdyrkerne og alle løgnerne skal få deres lod i søen, der brænder med ild og svovl; - Det fortolker jeg til at være det nye Rige på Jorden ligesom i himlen. Bemærk, at en brændende ´ildsø´ har en rensende betydning ligesom med dåben og der er faktisk vand i en sø. Det er ikke det samme som at true frygteligt med helvedet eller en skærsild. Dåben handler om en fornyelse til det bedre liv også åndeligt men, hvad så med alle de gamle religioners skæbne i verden ? Apostlene talte med Helligånden ligesom tungers ild. Ifølge Johannes døberens forudsigelse skulle profeten Jesus istedet senere døbe med ild.

4 - Der er noget for patriarkalsk ved dette;" De overlevende guder omfatter Thors sønner Mode og Magne, og Odins sønner Vidar , Balder og Höder , Odins bror Höner. Det bliver ledet af Balder." Det virker ligesom i Biblen ( Den, der sejrer, skal arve dette, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min søn.)

5 - Biblens nye Tusindårsrige frem til, hvor Satan slippes løs i en kort tid, men kun for straks efter at lide det endegyldige nederlag = Men ondskabet er ikke forsvundet helt, da Nidhugg stadig lever. Derefter kommer nedklædningen / dragen flyve, / en blank slange, nedenunder, / fra Nidafjällen . / Fjedrene bære, og / og flyve over sletten, / Nidhögg lige. / Nu skal hun synke.

Det udvalgte folk får ikke et for stort oprydningsarbejde efter ´endetidens´ dag. Leksikonet om ´undergang´: " Det at noget eller nogen bliver fuldstændig ødelagt, udslettet eller nedbrudt." Det kommer ikke til at ske i vores livstid. Solen vil endnu fortsat skinne ved himlen og dens skyer på Jorden.

Jeg genfortæller her ikke mere om mine to guddommelige tegns betydning, der var en båd ( skib ) og vand. Jeg har lige opdaget noget mere om mit emne - den fornyende pagt som et kald til folket. Der skrev jeg: " Det er ligesom noget med fortællingen om Noah og historien vedrørende profeten Jesus i båden." Det handler om følgende:

Lukas i Biblen om Jesus ord på Oliebjerget: " Som det var i Noas dage, sådan vil det også være i Menneskesønnens dage ... Eller som det gik i Lots dage: De spiste, de drak, de købte, de solgte, de plantede, og de byggede. Men den dag Lot gik ud af Sodoma, regnede ild og svovl ned fra himlen og udslettede dem alle. Det vil være det samme den dag Menneskesønnen åbenbares."

Ifølge et internet leksikon: " Messias - Den salvede, hæderstitel for israelitiske ypperstepræster og konger. Salvning udtrykte nærhed til det hellige, og i GT berettes fx om salvede ypperstepræster (fx 3.Mos. 4,3) og om kongen som ´Herrens salvede´ (fx 1.Sam. 24,7). Men ´salvede´ kunne også andre være, der gik Guds ærinde, bl.a. profeter (fx 1.Kong. 19,16); i Esajas' Bog 45,1 kaldes perserkongen Kyros for Herrens salvede. Som udtryk for besiddelse af Guds ånd blev prædikatet i de gammeltestamentlige pseudepigrafer og i Dødehavsteksterne brugt om fremtidige skikkelser, der skulle bringe Israel frelsen og genoprette Davids rige, nogle gange sådan, at der var både en præstelig og en kongelig messias. Brugt om Jesus i NT udtrykker det således, at han optrådte i kraft af Guds ånd, som han fik ved dåben; kun to steder i NT står formen Messias (Joh. 1,41; 4,25), desto hyppigere det græske christos (i NT i alt 531 gange), der tidligt også optræder som egennavn, via latin fordansket til Kristus ( frelser )."

Både den hedensk med flerguderi Asatro og den legendariske myte om Noahs pagt med en gud har en regnbue på himlen. Bemærk, at Noahs udsendte due vendte hjem med et olieblad i næbbet. Duen kendes også metaforisk om Jesus dåb med vand og det samme med olie om hans salvning. Da Jesus prædikede en ifølge min fortolkning profeti, sad han på Oliebjerget.
#27828 - 31/07/2019 06:56 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
På grund af muligvis tekniske problemer har ingen læst mit her svar til den Rasmus Paludan lignende Simon kristen nationalistiske trold. Læs derfor forrige indlæg.
#27832 - 31/07/2019 12:54 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Psst!

Nej snarere læser ingen den slags vås, fordi det skrevne er ureflekteret - m.a.o. bare dine sædvanlige små trosbekendelser...;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#27905 - 06/08/2019 16:05 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
MENNESKEHEDENS FRIKENDELSE I DAG

H: " Ha ha LOL. Det er simpelthen for dumt og kvajpandet, og du/I er færdige, det er simpelthen ikke holdbart i længden. Det er at spænde ben for sig selv og det er dømt til at mislykkes før eller siden. Det er simpelthen så barnligt med dig Gerth, at du kommer til at ligne A og T, også de to kan ikke finde ud af begrebet Gud, hvor A så er tæt på dig Gerth, og T. I er (bip - censur p.g.a. H´s blasfemiske bandeord i en guds navn, hvilket faktisk lyder som noget ikke kristent?) nogle kvajpander allesammen, også T, B, S og RM alliancen. Der kommer intet vi kan bruge. Øv øv at vi ikke kunne gøre det bedre, det er så frustrerende. Niveauet er simpelthen ikke højt nok. Og du Gerth har dummet dig for Gud hvilken gang. Man kan ikke være i besiddelse af SPIRITUALITET eller spirituel intelligens og så gi op overfor begrebet Gud. Er der i det hele taget nogen af jer der har forstået de der evangeliernes ´far søn´ dialoger og hvad de betyder? Nej, I fatter simpelthen ingenting af, at det er lignelser på den dynamiske livlige spiritualitet eller samtale vi alle oplever der foregår. Tidsånden, en ny generation af dumme unge mennesker, er iøvrigt idiotisk uintelligent såvidt disse spørgsmål. Hvordan skal det dog ikke gå. Ateisten T ( virker som en falsk sekterisk kristen ) og ateisten S mener begge, at kristendommen er lig med bibelfundamentalisme. Det er jo et genialt træk fra ateisternes side hvis, det lykkes dem at fremføre kristendommen som bibelfundamentalisme, for dermed har man en gang for alle diskvalificeret kristendommen og så er den pot ude af verden. Og noget tyder på, at det er hvad, der bliver forsøgt her med fuld overlæg. A og gerth og j/m gjorde det af andre grunde, simpelthen p.g.a. at de ikke forstår kristendommens spiritualitet. Hvor er Gerth? Find Holger, Find Gerth. Men jeg tror du fejler og kløjs i det med den umodne barnlige krig, som du fører imod kristendommen. Du virker som om, du går mere op i dig selv, end du går op i at forstå kristendommen og dens tekster fx. Også når A prøver at forstå kristendommen, virker det som selvforherligelse, mere end der gemmer sig oprigtig interesse i at sætte sig ind i kristendommen."

A siger om dette til H: " At du så tillige forekommer at være ret så arrogant over dem, der ikke tilslutter sig din kristendom, det øger i mine øjne ikke din troværdighed. Jo, du kan da have ret i, at jeg ikke lydigt og ukritisk underkaster mig den her i landet dominerende religion. I gamle dage blev man brændt på bålet for den slags. I vore dage nøjes man med dommen: selvforherligende."

Jeg svarer til H : " Jeg synes, at istedet for en god kommunikation, laver du om mig analytiske forudindtagne formodninger/antagelser. Du mener, at jeg ikke vil/kan forstå interesseret det kristne budskab som en religion. Du har heller ikke interesseret dig for min spirituelle tro, fordi du endnu ikke med en nysgerrig indlevelsesevne har spurgt mig om noget, hvor man ellers på den måde stiller nogle undersøgende spørgsmål uden aggressivt hån. Du kender mig derfor ikke, som jeg er. Du fortjener ikke lige nu sådan her min forklaring eller modargument. Fra nu af er jeg helt tavs overfor dig indtil, jeg kan opleve en fornuftig dialog med dig. Det er ulogisk, at du blandt andet snakker lidt fagligt om sindet i menneskets bevidsthed, hvor du opfordrer os til mere kristen bibelkundskab og alligevel til trods for dette selv burde udtrykke følgende ligesom profeten Jesus visdomsord om at dømme andre:

Jesus: " Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje."

Jeg tilføjer til H: " Du er et medmenneske men på grund af min vurdering om dig, behandler jeg dig også som Jesus ord i Biblen - Giv ikke hunde det hellige, og kast ikke jeres perler for svin, for at de ikke skal trampe dem ned med deres ben og så vende sig om og sønderrive jer."

Senere har jeg på cafe en snak med en ældre kvinde, hvor jeg fortæller hende, at jeg er blandt folk, som har svært ved at forstå mig. Hun svarer: " Det er med dig ligesom Jesus bjergprædiken, hvor mange nok heller ikke kunne forstå ham." Jeg siger noget om mine skæbnebestemte oplevelser, hvor hun svarer: " Kender du til den spirituelle bog (jeg vil ikke nævne dens navn) angående loven om tiltrækning, der handler om, at man kan have alle de ting og mennesker i ens eget liv, som der ønskes med sin egen tankevilje? " Jeg svarer: " Det lyder ligesom noget, der er inspireret fra de gamle indiske religioner Hinduismen, Budhismen men også fra 1970érne Vestens New Age bevægelse og frem til den nyeste spiritualitet idag blandt andet om karmaens energier med en ond egoistisk overdreven liberalisme. Det hævdes også om dette, at man ved denne spirituelt universelle lov kan heale ved hjælp af tankens kraft, hvor kvantefysik bruges til at legitimere troen på menneskers individualistiske magt over tilværelsen. Det vil eksempelvis sige, at hvis man fokuserer på masser af penge, god sex, succes i mødet med mennesker om en heldigere karriere eller overflod af ting, så får vedkommende alle behov lykkeligt opfyldt. Det er jeg ikke enig i, fordi alle folks mange forskellige lyster kan ikke ske i hele verden ej heller samtidigt. Jeg vil derfor istedet i mit liv, at der kun kan ske det gode med Helligåndens vejledende kraft, der er uselvisk og derfor er den guddommelige vilje for mig om kærlighed som den eneste spirituelle lov."

Derefter sker dette på den samme dag:
A: " Du, Gerth, har fortalt om oplevelser, du har haft, og som fører dig til, at du vil andre mennesker noget godt.
Også du synes at have rod i kristendommen, men det hindrer dig dog ikke i at se kritisk på kristendommens patriarkalske indstilling som en skævhed, og det åbner da for et nyt syn på det guddommelige - som måske kunne afklares yderligere."

Jeg svarer ham: " Åbenbaring igennem mig om selverkendelse har ikke en oprindelse fra Kristendommen som religion. Før al religion var den, jeg er. Åbenbaring er en direkte kontakt med det guddommelige. Mit fornyende budskab til folket er dermed ikke kun fra mig selv ligesåvel som, at jeg er ikke blevet skabt af en religion. Biblen er i sig selv ikke en religion, fordi den mere frit er kendt som en hellig skrift, hvilket ikke er det samme for mig med den bog på biblioteket eller i en butik. Som en del af det kan jeg heller ikke have den religiøse ophøjet titel Profet for en guddom, fordi jeg er ikke en religiøs skabning. Det sker med mig som noget, der kan genkendes i Biblens både det Gamle og Nye Testamente. Jeg kan derfor ikke relatere mig med alle religioner og trosretninger som noget for gammelt i verden men dog alligevel sådan som en ny videre forlængelse af evangeliet, repræsenterer jeg Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket og alle er velkommen til at være spirituelt med helt uden det religiøse."

Også opdager jeg endnu uvidende om Jesus bjergprædiken nu et vidunderligt sammentræf i det her emne, der minder om den.

På bjerget prædikede Jesus blandt andet om:
1. Man skal ikke dømme hinanden og det med de hellige perler. Bemærk, der er noget relevant ved mit tilsyneladende i mit sind ´tilfældige´ men relevante valg af et citat, hvor jeg faktisk der kun ved online søgning på internettet tænkte på de ord uden et kendskab til deres sammenhæng med den begivenhed.
2. To nye bud som en sammenfatning af Moselovens bud: " Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad er det største bud i loven?« Han sagde til ham: »Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind. Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: Du skal elske din næste som dig selv. På de to bud hviler hele loven og profeterne."
3. Ifølge Wikipedia - Den frie encyklopædi: " Bjergprædikenen er en tale fra Jesus i Matthæusevangeliet som modstykke til overrækkelsen af de 10 bud /dekalogen på Sinaibjerget (2. Mosebog kapitel 20) og en understregning af, at med Jesus er der blevet indgået en ny pagt, et nyt testamente. Bjergprædikenen er udtryk for en radikalisering af Moseloven. Nu er det ikke længere nok at overholde loven, nu skal motivet bag handlingen også være godt (´motivaspektet´). Dette aspekt underminerer fundamentet for de jødiske skriftkloge, nu er der ikke længere brug for dem, eftersom at kun Gud kender menneskets tanker."

1. En ældre kvinde sammenligner min nuværende livssituation med Jesus prædiken på bjerget, hvor jeg faktisk kun har fortalt hende om min tilstands forhold til flertallet af de andre mennesker i mit liv.
2. Jeg prædiker til den ældre kvinde om min spirituelle tro på en hellig kærlighedslov.
3. Jeg vidste ikke, at Jesus på hans bjergprædiken var rebelsk imod Jødedommen som religion med dens gudebillede og religiøse love og nu har jeg endvidere et kontroversielt budskab imod al religion og alle religiøse love ved en ny opfattelse af Det guddommelige og også i samfundet med Helligånden folkets fælles rolle.
Side 4 af 4 < 1 2 3 4

Seneste indlæg
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Arne Thomsen
17/08/2019 12:50
OPLYSTHED
af Gerth
16/08/2019 19:21
Mellemrummet
af RoseMarie
15/08/2019 15:47
DYBETS DIMENSION
af Hanskrist
13/08/2019 14:55
Lyser på vej
af Simon
12/08/2019 19:47
Nyheder fra DR
Korrespondent om danskere stemplet som P..
17/08/2019 13:22
Operation Goldfinger: Nu er 20 fængslet..
17/08/2019 13:02
Kom med bag rattet, når Torben træner ..
17/08/2019 12:00
Hun kæmper for overlevelse, mens han k..
17/08/2019 11:35
Flere end 200.000 følger med i Frederik..
17/08/2019 11:00
Nyheder fra Religion.dk
Muslim: Kære præster og politikere, un..
16/08/2019 07:00
Mystikeren er både hyldet og hadet af v..
14/08/2019 14:18
Vu Lan festivalen er en vietnamesisk fej..
14/08/2019 09:45
Muslim: Kun i fællesskab kan vi definer..
13/08/2019 13:45
Må staten understøtte religiøse symbo..
13/08/2019 09:18