annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 33 af 117 < 1 2 ... 31 32 33 34 35 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27574 - 18/06/2019 22:10 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Gerth
Ok til Arnes nyeste kommentar om mig, selv om jeg dog faktisk synes, at man skal passe på sig selv, hvor en selv ikke lader eksempelvis nogen fra en potentiel sekterisk trosretning hjernevaske ens sind med for meget informationer om den slags ting og jeg vil/kan heller ikke bare naivt læse interesseret om alt fra hele verden:

Hej Tikka uanset dit køn.
Her er et svar med et klik der på dit tidligere indlæg. Prøv at forklare hvad, du mener med det, så lytter jeg lige nu ?

Tikka skrev der: " Regnbuen er tegnet på guds pagt med alt levende og betyder, at de onde – de som ikke vandre med gud som Noa - ikke igen vil blive tilintetgjort i en vandflod, men - det betyder jo ikke, de onde ikke vil blive udslettet ved Jesu andet komme, når de udvalgte bliver hentet til himmelen."

"Prøv at forklare hvad, du mener med det, så lytter jeg lige nu ? "

- Jeg har ikke tid til at svare dig lige nu ... måske i morgen aften - tidligst?

Måske du kan præcisere hvad i mit indlæg: #27523 - 14/06/2019 16:33 - du ikke forstår.

Har jeg skrevet noget, som bibelen ikke siger?

Mangler du henvisninger til bibelvers?

Og hvorfor mener du, den yderste dag betyder undergang – er der bibelsk belæg for dette?

Citat:
Gerth:
Citat:
Husk igen de ord i Biblen, hvilket ikke er ment som en frygtelig trussel og istedet min opfordring til jeres håb i verden. Det minder om myterne Atlantis og i det gamle testamente Babelstårnet men, ifølge fortællingen om Noahs pagt med en gud, blev der lovet højhelligt, at Jorden bliver ikke som en straf ligesådan ødelagt igen og har dermed ikke en undergang på den såkaldte metaforisk formuleret - yderste dag.
#27523 - 14/06/2019 16:33

o-o-o-o-o-o-

#27523 - 14/06/2019 16:33
Citat:
yderste dag.
Den yderste dag taler mig bekendt ikke om undergang, men om opstandelse – de der sover i jorden skal opstå til et jordisk liv.

Jesus sagde til hende: »Din bror skal opstå.« Martha sagde til ham: »Ja, jeg ved, at han skal opstå ved opstandelsen på den yderste dag.« Johannes 11:23-24

Johannes 11:24 har eksempelvis krydshenvisning til Daniel kapitel 12:2
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Dan/12


o-o-o-o-o-o-

Formoder det er dette indlæg du vil tale om

#27523 - 14/06/2019 16:33

Indsendt af: Tikka

Gerth:
Citat:
Jeg vil ikke svinge med for mange citater fra Bibelen, fordi jeg snakkede engang nogle gange med en Jehovas vidner, som ikke talte med Helligånden i ham selv og istedet bare viste mange eksempler fra dens hellige skrifter.

Selvindsigt kan være godt, men Ånden er i ordet – derfor siges det også at være guds ord, og som skrevet står:
"hvor to eller tre er forsamlet i mit navn, dér er jeg midt iblandt dem." - Jesus er som Ordet guds talsmand.

*

Gerth:
Citat:
Husk igen de ord i Biblen, hvilket ikke er ment som en frygtelig trussel og istedet min opfordring til jeres håb i verden. Det minder om myterne Atlantis og i det gamle testamente Babelstårnet men, ifølge fortællingen om Noahs pagt med en gud, blev der lovet højhelligt, at Jorden bliver ikke som en straf ligesådan ødelagt igen og har dermed ikke en undergang på den såkaldte metaforisk formuleret - yderste dag.

Regnbuen er tegnet på guds pagt med alt levende og betyder, at de onde – de som ikke vandre med gud som Noa - ikke igen vil blive tilintetgjort i en vandflod, men - det betyder jo ikke, de onde ikke vil blive udslettet ved Jesu andet komme, når de udvalgte bliver hentet til himmelen.

Som jeg forstår bibelen, vil der dog stadig efter Jesu andet komme - når menneskesønnen åbenbares - stadig være mennesker på jorden, efter han har hentet de udvalgte, hvad der jo nødvendigvis må være, hvis guds rige også skal være på jord.

yderste dag.
Den yderste dag taler mig bekendt ikke om undergang, men om opstandelse – de der sover i jorden skal opstå til et jordisk liv.

Jesus sagde til hende: »Din bror skal opstå.« Martha sagde til ham: »Ja, jeg ved, at han skal opstå ved opstandelsen på den yderste dag.« Johannes 11:23-24

Johannes 11:24 har eksempelvis krydshenvisning til Daniel kapitel 12:2
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Dan/12

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#27575 - 18/06/2019 22:27 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Når jeg fokuserer på ordet OPLYSTHED, er det fordi du jo bruger det om din café - og det må vel betyde et eller andet, siden du vælger netop dette ord fremfor alle andre?
Det er jo netop den overordnede idé i dit projekt, der for mig er uklar.

Angående Tikkas ord om "regbuen" m.m., så fandt jeg dem her: #27523 - 14/06/2019 16:33 blinker
I håb om at det kan hjælpe jeres dialog.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27590 - 20/06/2019 11:10 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

Tak for svar.
Det er stadig lidt uklart for mig, hvad "oplystheden" helt konkret går ud på, men det er måske heller ikke så vigtigt, og jeg er ikke i tvivl om, at formålet er godt - så held og lykke med det! smiler
Egentlig er det vel lidt lignende dét, vi laver her på Trosfrihed.dk., hvor der jo også er plads til alle, men hvor vi jo ikke risikerer korporligt slagsmål
blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27595 - 21/06/2019 12:17 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
I mit første indlæg i denne tråd skrev jeg bl.a.:
Citat:
Tilbage står dog stadig for mig tilværelsen her og nu – et vidunder – et mirakel – totalt ufattelig!

Torsdag aften den 20.06.19 sendte DR K: Hvorfor eksisterer universet? - om sidste år afdøde Stephen Hawking og hans M-teori:
Citat:
Da der findes en lov for gravitation, vil og kan Universet skabe sig selv ud fra ingenting. Spontan skabelse er svaret på, hvorfor der findes noget i stedet for ingenting.

Citat:
I et uddrag af bogen, som The Times har bragt i sidste uge, fremgår det tydeligt, at Stephen Hawking ser M-teori som svaret på Einsteins søgen efter en altomfattende teori. Ingen ved rigtigt, hvad M står for; måske master, mirakel eller mystik. Hawking mener, at M tilsyneladende dækker over alle tre muligheder.

Citat:
M-teori tillader mange forskellige universer at eksistere med forskellige fysiske værdier. Helt op til 10^500 forskellige universer med forskellige fysiske love. Vi befinder os i et, hvor de fysiske konstanter er fintunede for at kunne udvikle liv.

"Spontan skabelse af et enormt antal universer ud fra ingenting" - det lykkedes ikke mig at fatte nogen forklaring.
Men måske andre fik fat i det?
I så fald: Kom frit frem!

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27598 - 21/06/2019 15:58 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Stephen Hawking hævder at "en lov om gravitation" kan føre til spontan skabelse ud fra intet.

Det er svært for mig at forstå, og det kunne være spændende, om nogen kunne hjælpe her.

Men selv, hvis påstanden er sand, efterlader det jo fortsat spørgsmålet: Hvor kom den lov fra? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 33 af 117 < 1 2 ... 31 32 33 34 35 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk