annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 32 af 117 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27556 - 18/06/2019 08:33 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Gerth
Tikka svarede: " ved Jesu andet komme, når de udvalgte bliver hentet til himmelen." Og jeg spurgte til det: " Er du en af dem, som bogstaveligt talt tror på nogle religiøse trosretningers beskrivelse vedrørende ´bortrykkelsen´, der dog ikke beskrives om i Biblen som dette ord ? Fortolker du den som enten noget metaforisk eller usand? " Tikka kommenterede derefter: " Kan ikke se hvorfra du har min tekst og det du kommentere på. Dit indlæg hægter du på Arnes indlæg."

Hej Tikka
Jeg synes, at det er lettest, når jeg i et indlæg samlet kommenterer alle jeres emner i en tråd og det gør jeg ved kun at klikke dette som mit svar på det nyeste fra en af jer. Det er spild af tid, at lave flere indlæg på en gang i træk til alle. Jeg synes, at du snakker udenom mit direkte spørgsmål til dig.

Svar venligst. Tror du bogstaveligt talt på den ifølge min mening sekteriske og totalt ulogiske version ´bortrykkelsen´ om, at omkring Dommedag bliver alle de gode kristne midlertidigt trygt flyttet til det bedre sted i himlen, hvor så alle de mange som et stort flertal af fortabte syndere som straf fra ´Gud´ lider grufuldt og forfærdeligt i et apokalyptisk Harmagedon og sådan dør. Ja - Nej ? Jorden må da bagefter være et lortested for de få helligt udvalgte.

Dine spørgsmål til mig må du hægte på de af mine indlæg, hvor du ser min tekst, som du spørger til, så jeg har mulighed for, at se sammenhænget teksten er skrevet i – så vil jeg måske svare, hvis jeg ellers forstår dit danske skriv.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#27557 - 18/06/2019 12:06 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du spørger mig:
Citat:
Tror du på, at der eksisterer noget guddommeligt ? Tror du på, at der er ´ånd´ ?
Mit svar:
Jeg aner, fornemmer, formoder, at der nok er noget bag verdens væren, men at enhver beskrivelse her vil være for primitiv.
Jeg opfatter religionerne som en længsel efter dette for os mennesker totalt ufattelige "noget", og jeg vurderer, at religionernes dogmer er menneskeligt storhedsvanvid.
Jeg deler religionernes længsel, men jeg er imod religionernes dogmer og det religiøse magtmisbrug, de har ført til.

Oplevelsen af miraklet: Verdens væren føder i mig taknemmelighed, ydmyghed, begejstring og kærlighed.
At forsøge at grave i miraklets åndelige sammenhæng er for mig at spotte tilværelsen - og hvad der måtte være bag den.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27561 - 18/06/2019 16:13 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Hej Arne
Du svarede ikke på følgende spørgsmål fra mig: Jeg er enig med dig i det. Jeg synes derfor, at ´mit´ projekt CAFE OPLYSTHED for alle forskellige både troende og ikke troende borgere, der har både en gennemtænkt beskrivelse og et positivt symbol er mega relevant og dens ideologi skal være uselvisk som således inspiration til folket ? Du har tidligere beskrevet den som et udtryk for uselvisk kærlighed. Jeg har tilmed lavet en relevant Facebook gruppe, T-Shirt og mange sedler om det til uddeling i gaderne.
Mit svar:
Jeg havde - åbenbart fejlagtigt - ikke opfattet dine ord, som et spørgsmål, men vil da gerne svare:
Jeg er ikke i tvivl om, at dit projekt: CAFE OPLYSTHED har gode formål, men det står ikke rigtig klart for mig, hvad "oplystheden" går ud på.
Er det noget bestemt, du vil "prædike" - eller er det snarere nogle grundholdninger, du vil fremme - eller er det noget helt tredie?
Du nævner, at du har "en gennemtænkt beskrivelse" og "et positivt symbol".
Er du i stand til at præsentere begge dele her på Trosfrihed.dk?
Så ville det være betydeligt nemmere at svare dig - jeg er ikke så glad for at "rode rundt" på dine Facebook-sider blinker
M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27564 - 18/06/2019 17:03 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Gerth
Tikka: " ved Jesu andet komme, når de udvalgte bliver hentet til himmelen."

Hej Tikka
Hvad mener du med de ord her fra dig ? Hvad og hvordan er din fortolkning af dette ? Beskriv med dine egne ord denne begivenhed, som ifølge du bogstaveligt talt fysisk konkret og/eller bare om metaforisk det åndelige i mennesker. Og hvad mener du specifikt med - At blive hentet til himlen ?

Har jeg skrevet det?

Vis mig det - og stil dine spørgsmål til det indlæg, du mener, det drejer sig om på et forståeligt dansk.

¨¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27571 - 18/06/2019 19:13 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg savner stadig hovedoverskriften over din OPLYSTHED, men hvis det indeholder noget om gensidig forståelse, skulle du så ikke i stedet for at "forkaste" Tikka, berigtige dét, du citerer hende (m/k) for med en kildeangivelse - og så iøvrigt søge at indleve dig i hendes (m/k) synspunkter/bibeltro/bibeltydning?
Det er i hvert fald dén holdning, jeg tilstræber for mig selv blinker
M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 32 af 117 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk