annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4243030
Et andet syn 1157184
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 913117
Jesu ord 808144
Spirituel omsorg 766853
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist ,(2 usynlige), 9 gæster og 19 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 35 af 107 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 106 107 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27545 - 16/06/2019 16:33 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Dit link til folkebevægelse er ikke i orden.
Man henvises til at skrive et nyt svar anonymt

Tikka

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27546 - 16/06/2019 16:37 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

smiler

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27547 - 16/06/2019 17:06 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Tak for dit tip.
Mit link til folkebevægelsen skulle have været dette.
Jeg havde åbenbart "for mange jern i ilden" - beklager blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27555 - 18/06/2019 02:00 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Tikka svarede: " ved Jesu andet komme, når de udvalgte bliver hentet til himmelen." Og jeg spurgte til det: " Er du en af dem, som bogstaveligt talt tror på nogle religiøse trosretningers beskrivelse vedrørende ´bortrykkelsen´, der dog ikke beskrives om i Biblen som dette ord ? Fortolker du den som enten noget metaforisk eller usand? " Tikka kommenterede derefter: " Kan ikke se hvorfra du har min tekst og det du kommentere på. Dit indlæg hægter du på Arnes indlæg."

Hej Tikka
Jeg synes, at det er lettest, når jeg i et indlæg samlet kommenterer alle jeres emner i en tråd og det gør jeg ved kun at klikke dette som mit svar på det nyeste fra en af jer. Det er spild af tid, at lave flere indlæg på en gang i træk til alle. Jeg synes, at du snakker udenom mit direkte spørgsmål til dig.

Svar venligst. Tror du bogstaveligt talt på den ifølge min mening sekteriske og totalt ulogiske version ´bortrykkelsen´ om, at omkring Dommedag bliver alle de gode kristne midlertidigt trygt flyttet til det bedre sted i himlen, hvor så alle de mange som et stort flertal af fortabte syndere som straf fra ´Gud´ lider grufuldt og forfærdeligt i et apokalyptisk Harmagedon og sådan dør. Ja - Nej ? Jorden må da bagefter være et lortested for de få helligt udvalgte.

Arne Thomsen: " 1. Dét, der i religionerne især har gjort indtryk på mig, er den helt rene kærlighed, som jeg oplevede i en Kristus Ikon for første gang i mit liv - min ´gnist´. Det, jeg føler som fælles med dig, er alene tanken, følelsen, oplevelsen af den aktive helt rene kærlighed. Og så er det, jeg tænker: Ligger den ikke i os alle?

2. Altså en holdning hos enkeltpersoner, der griber om sig og bliver til en folkebevægelse, der har et logo, og som sætter sin vilje igennem. Hvilken ´gnist´, der kan starte en folkebevægelse for den rene kærlighed, ved jeg ikke, men det må vel starte med noget kommunikation, og min fornemmelse - rigtig eller ej - er at tiden er ved at være moden.

Hej Arne Thomsen
1. Dit link til Kristus billedet, den handler altså blandt andet om en guds kærlighed med hellig ånd i form af et menneske. Svar venligst derfor direkte på følgende: Tror du på, at der eksisterer noget guddommeligt ? Tror du på, at der er ´ånd´ ? I mit ´tilfælde´ har dette for mig at gøre med ren kærlighed, fordi det er essensen ('væren', afledt af esse 'være', direkte oversat fra græsk ousia 'væren, substans, væsen, det væsentlige´ ydermere også det centrale indhold i en tankerække, en tekst eller et andet åndsprodukt ) i hvad, livet handler om som det centralt meningsfulde hovedemne især for mig, som nu ikke bare kun skal kæmpe for at overleve. Min spirituelle tro på det, det er min psykiske driv´kraft´, som er Helligånden fra det guddommelige i evigheden. Du spørger mig om den ´gnist´ er i alle. Først vil jeg bede dig om at beskrive hvad, den er ifølge du, så jeg kan svare senere på det ? Øh denne fælles ´gnist´ ?

2. Ja, Jeg er enig med dig i det med et glimt i mine øjne. Jeg synes derfor, at ´mit´ projekt CAFE OPLYSTHED, der har både en gennemtænkt beskrivelse og et positivt symbol er mega relevant og den skal være uselvisk som således inspiration til folket ? Noget af det, som jeg kan li ved flere af Biblens figurer, det er historier om en person, som næsten virkede til at være intet i et samfund og alligevel til trods for dette udrettede større hjælp for mange andre.
#27556 - 18/06/2019 08:33 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indsendt af: Gerth
Tikka svarede: " ved Jesu andet komme, når de udvalgte bliver hentet til himmelen." Og jeg spurgte til det: " Er du en af dem, som bogstaveligt talt tror på nogle religiøse trosretningers beskrivelse vedrørende ´bortrykkelsen´, der dog ikke beskrives om i Biblen som dette ord ? Fortolker du den som enten noget metaforisk eller usand? " Tikka kommenterede derefter: " Kan ikke se hvorfra du har min tekst og det du kommentere på. Dit indlæg hægter du på Arnes indlæg."

Hej Tikka
Jeg synes, at det er lettest, når jeg i et indlæg samlet kommenterer alle jeres emner i en tråd og det gør jeg ved kun at klikke dette som mit svar på det nyeste fra en af jer. Det er spild af tid, at lave flere indlæg på en gang i træk til alle. Jeg synes, at du snakker udenom mit direkte spørgsmål til dig.

Svar venligst. Tror du bogstaveligt talt på den ifølge min mening sekteriske og totalt ulogiske version ´bortrykkelsen´ om, at omkring Dommedag bliver alle de gode kristne midlertidigt trygt flyttet til det bedre sted i himlen, hvor så alle de mange som et stort flertal af fortabte syndere som straf fra ´Gud´ lider grufuldt og forfærdeligt i et apokalyptisk Harmagedon og sådan dør. Ja - Nej ? Jorden må da bagefter være et lortested for de få helligt udvalgte.

Dine spørgsmål til mig må du hægte på de af mine indlæg, hvor du ser min tekst, som du spørger til, så jeg har mulighed for, at se sammenhænget teksten er skrevet i – så vil jeg måske svare, hvis jeg ellers forstår dit danske skriv.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
annonce
Side 35 af 107 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 106 107 >

Seneste indlæg
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Tikka
19/10/2019 02:15
Frihed ... ?
af Tikka
18/10/2019 22:32
Mellemrummet
af Simon
18/10/2019 09:30
ATEISTER OG BIBELEN
af Hanskrist
16/10/2019 16:06
Lyser på vej
af Simon
14/10/2019 13:28
Nyheder fra DR
Kørestole, rollatorer og røntgenanlæg..
19/10/2019 00:03
Klokke-klatrer og en landmand med overbl..
18/10/2019 22:53
Boeing-pilot kan have opdaget fejl i 737..
18/10/2019 22:12
Ny app: Find kærligheden eller anmeld e..
18/10/2019 21:49
Over en halv million demonstrerer i Barc..
18/10/2019 20:11
Nyheder fra Religion.dk
Skal staten bestemme hvor og hvordan vi ..
17/10/2019 07:32
Den jødiske løvhyttefest i billeder
17/10/2019 06:00
Mormonsk mini-Hollywood blomstrer i Utah
17/10/2019 05:48
Fravalg er en ny social markør og vor t..
17/10/2019 05:41
Sukkot er fyldt med traditioner og symbo..
16/10/2019 05:35