annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3917251
Et andet syn 1153330
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 906734
Jesu ord 804774
Spirituel omsorg 764590
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 8 gæster og 90 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 33 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 32 33 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27435 - 20/05/2019 23:52 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Simon]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015

Indsendt af: Simon
"Som jeg forstår det, er hendes tanke, at hun vil styrke den kristne tro, så mennesker ikke vælger at blive muslimer. Set med mine briller har hun meget lidt tiltro til guds indgriben."

- Det er ikke gudetro hun taler om, men bevarelse af dansk kultur.

Hmm ok … vi får se smiler

Hun har fået lov til at udfylde det åndelige tomrum, som hun ser i partiet Stram kurs af Rasmus Paludan, der opfatter sig selv som en god kulturkristen.

Iben Thranholm siger:

Citat:
Det handler om, at vi i Danmark og Europa ikke længere har stærke værdier, og at vi lever i et åndeligt vakuum, efter at kristendommen er gledet ud, og vi derfor ikke har noget at stå imod med overfor islamiseringen. Paludan og jeg er enige om, at hvis der ikke reageres nu, kan vi risikere at stå med et islamisk kalifat i Europa om mindre end 50 år.
https://udfordringen.dk/2019/05/iben-thranholm-har-sat-alt-paa-et-braet/

Se, hvis dette ikke skal forstås som styrkelse af kristendommen, så forstår jeg ikke teksten ... Jeg ser faktisk mulighed for religionskrig i teksten.
Det med de stærke værdier forstår jeg ikke. Det må vist stå for hendes egen regning.

Ang. dansk kultur?
Den ændre sig jo hele tiden, og kulturen er jo forskellig alt efter hvilken gruppe man tilhører.

Men -
det er jo også sådan, at så længe en gruppering ikke er så stor og dermed ikke kan tage styringen, bliver den "accepteret".

Det er jo først nu med Islam nogle protesterer, men af dét jeg har læst om Iben Thranholm, så tror hun jo, at gud og satan er lige så virkelig som regnen, så hvis dansk kultur er lig med kristendom og religion har betydning for det at være i et folkeligt fælleskab så har det i mine øjne noget med gud at gøre.

Citat:
Kristne værdier?

Hvordan forbinder du Stram Kurs med kristne værdier?

- Rasmus Paludan er kulturkristen og mener bestemt, at religion har betydning for det at være i et folkeligt fælleskab. Jeg oplever ham i øvrigt overhovedet ikke som racist, for havde jeg gjort det, var vores samtale blevet meget kort. Men han er den eneste politiker, efter min mening, som tør erkende og sige sandheden.

Havde du betænkeligheder, når nu du godt kendte Rasmus Paludans stil?

– Ja, det var derfor, jeg skrev kritisk om ham. Vi har forskellige måder at gøre tingene på, og han respekterer, at jeg ikke går med til hans demonstrationer. Der er plads til kritik i Stram Kurs. Husk også på, at det var Rasmus, der henvendte sig til mig. Jeg havde overhovedet ingen planer om at stille op for Stram Kurs, men han gav mig mulighed for at præge partiet værdimæssigt og tale om, at den tabte kristne tro er en af hovedårsagerne til, at islamiseringen vokser.
Mine fremhævninger
https://udfordringen.dk/2019/05/iben-thranholm-har-sat-alt-paa-et-braet/

Summa summarum ... jeg forstår, Iben Thranholm sammen med Rasmus Paludan vil styrke religionen kristendommen i Danmark som et bolværk mod Islam fordi religion har betydning for det at være i et folkeligt fællesskab og for at forhindre et evt. kalifat.

Men vi får se.

50 år er gået for at komme fri af et system, der har tvangskristnet folket og styret deres liv, så jeg ser bestemt ikke frem til en evt. opgradering af kristendommen.

PS: Frit efter hukommelsen: Jeg så et sted, hun fremhævede grundloven i forhold til Islam, så det betyder vel, hun står for gud konge og fædreland.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#27443 - 22/05/2019 13:53 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Tikka]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hej Tikka
Nogen synes, at politikeren Rasmus Paludan minder om Hitler.
Der som et eksempel blandt mange andre en metafor om ´himlen´ i Biblen Det Gamle Testamente Anden Mosebog om pagtbeslutningen på Sinaj v15: "Så gik Moses op på bjerget. Skyen dækkede bjerget, og Herrens herlighed tog bolig på Sinajs bjerg. I seks dage dækkede skyen bjerget, og på den syvende dag kaldte han på Moses inde fra skyen. For israelitterne så Herrens herlighed ud som en fortærende ild på bjergets top. Men Moses gik ind i skyen og op på bjerget, og han blev på bjerget i fyrre dage og fyrre nætter."
Både himlen og gudsriget er beskrevet som en psykisk/åndelig tilstand i sindet-´hjertet´ også ligesom en værdifuld skat og på den måde væren ved blandt andet de såkaldte troende kristne mennesker og dermed heller ikke kun hos særligt ´udvalgte´ profeter. Sådan beskrives både i det gamle og nye testamente, at en gud er hos, i og med sit folk ligesom med treenigheden, dåbens betydning men, kroppen er også hellig. Et hvert menneske kan ifølge dette sådan i sit eget liv have mulighed for som person at udtrykke en guds rige, tilmed måske forsøge at lave det materielt på Jorden med tingene eller blot fysisk gøre det helligt gode for andre. Profeten Moses folk vandrede igennem synd men, der var deres gud også og så videre. Jeg er ikke kristen men, jeg har alligevel oplevet tre oplysende åbenbaringer om min dåb, en frelser i form af et menneske og det guddommelige som eksisterende. Læs som et eksempel sognepræst Michael L.N´s fortolkning om dette og jeg har engang set en Jesus film med ord fra ham som følgende: " Himlen er nu." Ved en af mine åbenbaringer om hvem, jeg er, der opdagede jeg senere, at det omhandler en guddommelig tilstedeværelse nu og her i verden. Men det lyder da godt, hvis jeg trygt kan opleve en ren nydelses dimension efter mit liv selv om, jeg ikke kan forestille mig logisk en sådan måde at være på som kun ånd uden kroppens begrænsninger og materielle ting som en sammenhæng og ingen behov for naturvidenskabelige teorier der ? Jeg trænger ´biiiiip´ (censur) til en ferie efter dette hersens liv i fyrre år, hvor jeg har udholdt mange plager, masser af lidelser, meget ondskab fra mennesker, ekstrem modgang som en prøvelse, stadig endnu gide at klare hverdagens praktiske pligter og kan derfor sagtens undvære det for evigt.
Her er et link om Michael L.N:

https://www.kristendom.dk/sp%C3%B8rg-om-bibelen/hvad-er-guds-rige

Arne T: " Jeg vil dog tilføje, at et forløb som dette er sket masser af gange her på Trosfrihed.dk, og selv om man er den, der har startet en tråd, giver det ikke ret til at fastholde den - og styre den - som ens private "prædikestol."

Trosfrihed her har struktureret forskellige kategorier med emner, der har overskrifter, fordi ellers ved læsere ikke hvad, noget bestemt handler om. Så kan der jo bare istedet kun være en side til alt fra alle med overskriften - FRI CHAT OG TILFÆLDIGE ORD OM DET HELE OG ALT. Jeg vil ikke læse om noget bestemt fra nogen, hvor indholdet istedet er om andet end det. Din kritik af mine ord her er derfor latterlig og de er ikke ment som diktatur. Vil du læse en bog med en misvisende titel, forkert introduktion og rodet indhold, der ikke er som, du forventer af den i store træk ?

Hvorfor har i ingen kommentarer til mine oplevelser mellem side 23-27 ? Ingen af mine bekendte har omtalt dette indhold som værende dårligt eller forkert på en eller anden måde ej heller godt og er det ligesom med jer her ?
En fornuftig bekendt siger: " Jeg ved ikke hvad, jeg skal tro om det."
En anden siger: " Jeg ved ikke hvad, jeg skal mene om det, fordi det lyder ligesom med din første åbenbaring."

Og var ham med den mærkelig opførsel faktisk bare en person, som har psykisk sygdom eller hvad ?
#27446 - 22/05/2019 18:02 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

Du kommenterer mine ord til dig:
Citat:
Jeg vil dog tilføje, at et forløb som dette er sket masser af gange her på Trosfrihed.dk, og selv om man er den, der har startet en tråd, giver det ikke ret til at fastholde den - og styre den - som ens private "prædikestol".
med:
Citat:
Trosfrihed her har struktureret forskellige kategorier med emner, der har overskrifter, fordi ellers ved læsere ikke hvad, noget bestemt handler om.
Mit svar:
Jeg er principielt enig med dig - og det er redaktøren Admin jo også:
Citat:
8. Kun at indsende indlæg til det i tilfældet relevante forum.
men i praksis er der jo altid en "glidebane" væk fra det centrale i tråden, som vi selvfølgelig skal stræbe efter at undgå - hvad jeg jo omsider også fik gjort - men hvor vi jo ikke kan give hinanden ordrer - og det var sådan, jeg - måske fejlagtigt? - opfattede dine ord:
Citat:
Vil i venligst stoppe jeres irrelevante kristendom undervisning her.

M.v.h. Arne blinker
Top Svar Citer
#27453 - 25/05/2019 02:41 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Arne Thomsen: " men hvor vi jo ikke kan give hinanden ordrer - og det var sådan, jeg - måske fejlagtigt? - opfattede dine ord."

Ja, jeg er ok med alle de gode menneskerettigheder som eksempelvis et i fællesskabet rimeligt fornuftigt brug af både fri tros og ytringsfrihed. Jeg har blot vist min personlige mening om jeres ord i mit emne her.
Men, pas du nu på med at kritisere mig for meget, fordi ellers kan jeg ligesåvel komme igang med at afsløre til folket noget tilsyneladende måske skummelt ved dig, som jeg har bemærket et andet sted og det er ikke ment som en trussel altså. Lad da endelig sandheden komme frem.
#27455 - 25/05/2019 12:28 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

Tak for svar. Forstår at du ikke havde til hensigt at udstede ordrer.

Når du skriver, at du har bemærket "noget tilsyneladende måske skummelt" ved mig, så be'r jeg dig komme frem med det.
Min deltagelse i Trosfrihed.dk har først og fremmest det formål at udvikle mig. Det har jeg oplevet megen gavn af.
Nu tilbyder du mig en ekstra mulighed, og - surt eller sødt - den håber jeg, du vil give mig blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 33 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 32 33 >

Seneste indlæg
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Arne Thomsen
20/09/2019 00:19
Samtaler omkring bålet...
af ABC
19/09/2019 22:59
Mellemrummet
af RoseMarie
19/09/2019 16:33
OPLYSTHED
af Simon
19/09/2019 12:36
Lyser på vej
af Simon
17/09/2019 10:32
Nyheder fra DR
Regeringen udskyder politiforhandlinger:..
20/09/2019 10:21
Ellemann, Støjberg og Nørbys turné er..
20/09/2019 09:42
'Vi vil se de aliens' - over to millione..
20/09/2019 09:35
Google investerer i fem solcelleparker i..
20/09/2019 09:35
Ekstrabevilling på plads: P6 Beat og P8..
20/09/2019 09:15
Nyheder fra Religion.dk
Er selvudvikling det moderne svar på Gu..
20/09/2019 08:00
Professor: Svend Lings-sag har mudret de..
19/09/2019 22:00
Er ordentlighed virksomhedernes nye valu..
19/09/2019 22:00
Test dig selv: Hvor godt kender du Højs..
19/09/2019 08:00
Natur og kultur har præget de shamanist..
18/09/2019 08:00