annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 117 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27246 - 16/04/2019 12:23 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Simon]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Simon

Jeg vil ikke udelukke at du har ret.

Kan bare ikke se at jeg gør andet end at tænke over tingene.

Det var ikke min mening at miskreditere nogen.

Tænker slet ikke i sådanne baner.

Hvis jeg skal gennemleve en sygdom som Huntingtons sygdom, så skal der noget på bordet som gør, at jeg siger okay.

Som alle andre vil jeg også helst have en sprøjte.

Jeg har fuld forståelse for at mennesker vælger en sprøjte, men jeg er bare ikke sikker på, at det er det rigtige at gøre.

Med tiden bliver jeg nok mere afklaret.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27247 - 16/04/2019 21:41 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej ABC..

"Kan bare ikke se at jeg gør andet end at tænke over tingene. Det var ikke min mening at miskreditere nogen."

- Det gælder os alle, at vi må tænke, og derefter handler udfra vor tænksomhed. Det er meninger skabt ved sproget, jeg med exemplet påpeger kan misforståes som bevidst og hensigtsmæssig forsøg på at flytte opmærksomheden væk fra selve problemet for de mennesker vi taler om.
Jeg kan jo kun forholde mig til hvad du skriver, altså hvad sproget præsenterer mig for af meningsindhold. Jeg har ingen grund til at tiltænke dig ubehagelige motiver.
Den eneste grund til at jeg deltager i netop denne diskussion er, at temaet er alvorligt for mange mennesker men angår os alle, idet vi alle jo kan komme udfor en dag at stå i samme situation. Og ville det ikke være rart hvis vi da blev hørt og taget alvorligt, fremfor at vi skulle til at oparbejde ressourcer til meningsforsvar overfor mennesker der grundet deres glade kristenhed anser livet for alle som et rosenbrød?

"Som alle andre vil jeg også helst have en sprøjte."

- Pointen er jo, at du ikke kan vide det på nuværende tidspunkt. Tænk på, at du jo ka' ha' familie og venner du gerne vil bruge din sidste tid sammen med, at du simpelthen vælger en længerevarende dødsproces, som fx Troels Kløvedal gjorde, i hengivenhed eller kærlighed til dine nærmeste. Det er jo ikke nødvendigvis nogen dårlig afslutning på livet. Jeg mener bare, at der må være den åbning eller mulighed, at hvis man ikke har det sådan, at man fx ikke har venner og familie man ønsker at bruge sin sidste tid sammen med, og er så udkørt af smerter at det nu må slutte, at også denne mulighed foreligger. Vi bliver da ikke mindre elskværdige eller dårligere mennesker af dén grund.

Døden er også en udvej fra lidelser. Det er denne grundtanke som huserer i mange menneskers tanker, når de ikke længere ønsker at leve.
Det ka' selvfølgelig være svært for politikere fortsat at indrette samfund rundt om i verden med tanke på mennesket som en rugbrødsmaskine, hvis mennesker stritter imod og rent faktisk mister livslysten i kontakt til et sådant samfund. Dette er vel også et grundelement i mange religiøse menneskers tanke om 'næstekærlighed', for andre måske bare en almen tænksomhed for medmennesker. Pointen er dog identisk: at vi kærer os om hinanden i et eller andet omfang, og ikke ønsker at udsætte andre for oplevelser vi ikke selv ønsker at udsættes for.
Det er hensynsløsheden som resultat og konsekvens af politiske overvejelser og beslutninger, den politiske realitet i samfundet, vi kan opponere imod og tage afstand fra. Fx måden hvorpå sindslidende mennesker behandles på i det daglige. Eller idéer om at presse økonomisk dårligt stillede mennesker yderligere ned i skidtet, med økonomisk pression - som om nogen fik større ressourcer af dén grund. Udsigtsløshed i det sociale får sandsynligvis mange mennesker til at stoppe op og tænke på om livet på sigt er værd at bruge tid på. Det er ikke til at vide hvilken barriere der ligger i uens menneskers sind, man kender dem ikke; hvorfor idéen om at behandle mennesker som ensartede rugbrødsmaskiner jo ka' få alvorlige konsekvenser, dette gælder også når kristne og andre troende regelretter og skærer medmennesker til med deres fortolkninger af små bibler!

"Med tiden bliver jeg nok mere afklaret"

- Det bliver ingen af os nogensinde. Levetiden er jo, nogenlunde som John Lennon udtalte det, den proces der hænder mens vi er optaget andetsteds. Det rækker vel også med udbytte i nære situationer, facitlister hører matematikken til.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (16/04/2019 21:48)
Top Svar Citer
#27248 - 17/04/2019 18:39 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Simon]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Simon

I sådan en situation ville jeg også gerne høres og tages alvorligt, så jeg er helt enig med dig.

Har de kristne lagt noget på bordet?

Jeg er rimelig sikker på, at jeg vil foretrække en dødspille, men ville det være det rigtige at gøre? Løser det noget? For dem som er tilbage ser mine lidelser ud til at være forbi, men er de nu også det? Sådan noget tænkte Kjeld Rasmussens også over.

Her er Vandrer mod Lyset meget klar i mælet:

http://www.vandrermodlyset.dk/s2-34.htm

Men er det sandt...

Tænk hvis det ikke var sandt, og jeg gik gennem lidelsen, og kom over på den anden side, og der så stod nogen og sagde...hvorfor tog du ikke imod dødspillen? Ja, det gjorde jeg jo ikke, fordi jeg troede det var forkert.

Jeg har ikke tænkt mig at lide for sjovs skyld.

Burde vi af denne grund undersøge bogens beskrivelse af universet:

http://vandrermotlyset.net/Om%20universet%20for%20viderekommende%20-%20del%204.html

Der er vist ikke meget andet vi kan undersøge?

Har vi som samfundsborgere ikke noget at skulle have sagt i forhold til det forskerne bruger tiden på? Er det ikke os som betaler deres lønninger?

Hvis denne beskrivelse fandtes i bibelen, så ville den blive undersøgt på kryds og tværs...

Man kunne selvfølgelig bare begå selvmord, for man kommer jo til at lide under alle omstændigheder, hvis det er sandt det der står? Men går lægerne så ikke glip af et tilfælde?

Jeg tror vi med tiden bliver afklaret.

I denne process skulle vi måske have nogle andre indover:

https://www.youtube.com/watch?v=zibNisV6uVU

Det er lidt ærgeligt hvis Sadhguru ikke bliver inviteret til danmark, for han virker som en kapacitet og kunne nok bidrage med et eller andet:

https://www.youtube.com/watch?v=rDjOjaXxIIY

Jeg vil til hver en tid foreslå Sadhguru som deltager i et panel, ja, jeg ville sgu gøre ham til statsminister, for så ville der nok komme andre boller på suppen tommelop

Hvad siger præsterne?

Han er måske borte om 10 år...

Fangede ikke lige den med weekenden, Simon, men det er jo påske, så du ønskes nogle dejlige solskinsdage smiler

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Beklager at jeg ikke følger op på det hele, men jeg har læst det, og det er godt at du deltager i diskutionen. Måske vi kan få andre til at tænke over tingene på hver vores måde...

Tænker jeg helt forkert ler Jeg sidder jo med fingeren på den røde knap blinker Så er der ingen som falder ned fra træerne og brækker halsen eller bliver spist af rotter eller skal gennem Huntingtuns sygdom eller så meget andet lort...

Nu er rødvinen vist ved at stige mig til hovedet, men jeg har da klaret den meget godt indtil videre, og min hjerne fungere stadigvæk. Kan dog mærke at spilopmageren kommer frem og vil have noget musik på banen, men hvad skal man sætte på:

https://www.youtube.com/watch?v=XpqqjU7u5Yc

Nu vil jeg drikke mig stangvissen og lade være med at dumme mig, for det har jeg det bedst med, men skulle jeg afligevel dumme mig, hvad så...

Min partner tilgiver mig nok:

https://www.youtube.com/watch?v=lWA2pjMjpBs

Underlig verden vi lever i...

Det fedeste jeg har prøvet var at ryge freebase sammen med vennerne...sikke et sus...man kommer helt til at tænke på Simon altså Spies. Sikke et liv. Og her sidder jeg og er blevet en tøsedreng halvfuld

Mon jeg lever om 5 år:

https://www.youtube.com/watch?v=LauDl7qwcA0

Hvem skal bære faklen videre? Sætte den rette musik på? Kommer der nogen som mig igen stortchock som os yeah Om hundrede år er alle borte og jeg står og kigger på dette skuespil af mennesker som ikke fatter en brik heart
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27254 - 18/04/2019 12:31 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Jeg vil bare gerne have styr på mine tanker og handlinger - altså leve et godt liv.

Måske det lykkes en dag:

http://harekrishna.dk/

Håber du fortsætter med at skrive herinde...

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27255 - 18/04/2019 13:34 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

Jeg ønsker dig lykke med din tro og dit indhold i din tilværelse.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 22 af 117 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk