annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 117 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27113 - 26/03/2019 21:34 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Citat:
Du ville næppe finde mange læger der vil holde liv i livet, bare for livets skyld.
se Livs-/Behandlingstestamente. cool
Arne.
Top Svar Citer
#27115 - 26/03/2019 23:32 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Psst!

Vil det sige, at du ikke længere begrænser dig til

1) din kristusikon
2) snak med din kærlige gud i det mystiske univers pr. intuition

- der måske ligefrem overføres til arvinger pr. testamente?

Jeg forstår det er din gud, men det må altså være trist for en universel skaber at være forvist til mystik uden sprog. Har du idet mindste sørget for andre guder i omegnen, bare sådan for socialitetens skyld; eller er det ikke en guddommelige værens lod?

mvh
Simon


Redigeret af Simon (26/03/2019 23:33)
Top Svar Citer
#27117 - 27/03/2019 09:33 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”En mor til et barn fortalte mig engang, at hun elskede sit barn, hvor hun havde et fuldt ansvar for at passe på hende og derfor ikke bare kunne kun tænke på sig selv. Er det for dig Arne noget uselvisk kærlighed i verden ? Jeg har for nylig mødt en forældre til et barn, som sagde til mig: " Hvis en indbrudstyv truer alvorligt mit barn, som jeg elsker mere end alt andet og højere end alle andre, vil jeg helt sikkert instinktivt uden tøven dræbe den person. Vil du gøre det samme? " Jeg svarede: " Nej, fordi det havde bare været ligesom med evolution og menneskets kamp for kun sin egen fysiske overlevelse og i dette tilfælde her som genetisk via børn som nogle efterkommere til at videreføre menneskearten,”

- Vås! der forøvrigt ligner lægprædikantens egen forveksling af moral & naturlig selektion, hvorfor enhver jo ku’ forveksle jer to ”kristusbrødre” med ”soldater” i Frelsens Hær..;)
Men et udmærket exempel der understøtter forslaget om, at du i stedet for at sidde og lege med idéer som ”Café din sjæls frelse”, nok hellere sku’ anvende bibliotekets muligheder og gerne ud i den rene misbrug, der jo ka’ tilbyde dig fortrinlig litt. om evolutionsbiologien – hvor fx Dawkins The selfish gene udover varmt at ku' anbefales, samtidig ville løse dig fra en selvpåført arbejdsopgave som rådgiver for mennesker du møder på din vej. Det må da også være betydeligt lettere bare at tale med andre mennesker om sine forhåbninger om den tro man værdsætter, som noget der måske kunne have værdi for andre mennesker, forudsat de viser interesse.

”Jeg mener det stadig, at jeg tror ikke på, at du ved, hvad uselvisk kærlighed er uden Guds ånd men, jeg kender dig ikke som person. Er du ikke troende ? Men netop disse to citater eller den ene af dem er imod den onde griskhed, grådighed som egoistiske behov og folks enten voldelige eller drabelige handlinger på grund af det uden Guds kærlighed for medmennesket. Fordi istedet for den slags aggressivitet ønsker jeg meget mere kærlighed og fred i verden som et lys, synes jeg ikke at være ligesom den spanske inkvisition og jeg respekterer demokratisk om ytringsfrihed samt næstekærligt vores uenigheder vedrørende forskellige holdninger om det hele”

- Her et andet udmærket exempel på misforstået rådgivning og forvirrede spørgsmål. Det burde i øvrigt stå også dig klart, at lægprædikanten skam er en troende religiøs mand med ”kærlighed” til samme overnaturlige mystik, der til forveksling ligner din, i det omfang at også han tiltror sig at være et guddommeligt skabt afkom. Lægprædikantens gud er desværre bare vist ud af sproget og ind i en mystik der både er synd for guden og fablens informationsværdi som spændende litteratur, og det forhindrer jo så fablen i overhovedet at existere som fabel.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (27/03/2019 09:37)
Top Svar Citer
#27118 - 27/03/2019 10:38 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Simon]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Simon

Det har du sikkert ret i.

Jeg ville nok også bede om en sprøjte, hvis jeg bare skulle ligge og lide, men jeg ved ikke om det ville være det rigtige at gøre...

Som reinkarnationstroende mener jeg vi har sagt ja til at leve her på jorden.

Nogle får en krop som er forbundet med meget lidelse...

Hvad skal vi gøre ved det?

Mange gange skyldes vore lidelser vel også dårlig livsførelse.

Skal vi ikke mærke konsekvenserne af det?

Jeg ender nok op med et iltapparat som tingene ser ud. Det tager jeg med og tænker nok til den tid, at jeg skulle have levet lidt anderledes. Lige nu gør jeg ikke noget for sagen og det er jo ikke videre klogt, så...

Det største problem (som jeg ser det) er dem med lidelser som ikke kan smertebehandles og det er selvfølgelig en forfærdelig situation at befinde sig i.

Her ville vi nok allesammen tage imod en sprøjte, men hvad nu hvis man i et tidligere liv havde forvoldt en masse lidelse?

Hvis jeg vidste at der ikke var noget efter døden, så ville jeg gå op til min læge og bede om en sprøjte, og så vende tilbage til intetheden med det samme. Det giver mening for mig. Et midlertidigt liv har ikke min store interesse. Der må være noget mere...

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27119 - 27/03/2019 12:33 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg må give dig ret i, at den helt rene uselviske kærlighed, den magter jeg nok ikke - forstået på den måde, at der nok altid også er lidt selvisk med - som f.eks. "en god fornemmelse i maven". Tak for dine ord her.

Du spørger, om jeg er "troende", og det må jeg nok benægte (uanset Simons evindelige påstande om det modsatte) men jeg er dybt betaget af "verdens væren" og oplever den som et ufatteligt mirakel, hvilket føder kærlighed i mig - hvad jeg heller ikke fatter.
Mere indviklet er det ikke for mig, og de mange forsøg på at forklare miraklet: Verdens væren med, hvad der lægges i ordet: Gud, forekommer mig klodsede, snæversynede og forsimplede.

Allerede dér, hvor forestillingen om en almægtig Gud møder forestillingen om "det onde", kniber det jo gevaldigt: Har Gud skabt "det onde"?
Jeg synes kun jeg hører "søforklaringer" her - og du svarer jo ikke på mit spørgsmål til dig om dette emne.

Du fortæller, at du har oplevet nogle store åbenbaringer, og det har min respekt, men min fornemmelse er, at du endnu ikke er helt afklaret om, hvad de skal føre dig til.
Men det kommer måske - med tiden.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 117 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk