annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3801651
Et andet syn 1144175
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 890982
Jesu ord 797367
Spirituel omsorg 759825
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 103 gæster og 12 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 33 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 32 33 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27097 - 24/03/2019 23:55 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Simon]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Citat fra Arne Thomsen om noget andet og mig i et andet emne: " så ligner det her mere noget i retning af den katolske kirkes spanske inkvisition overfor dem, der ikke var rettroende."

Eller hekseafbrændingen af den ikke fredelige helgen måske blot psykisk syge Jeanne D´Arc og lignende forfølgelser i andre former igennem tiderne i historiens gang om forskellige ting. Af den grund kan nok ingen heller ikke fortælle folk det, hvis man arbejder som en frelser idag ? Selv HansKrist skrev noget om folks aggressive tendens til at ville ´jagte´ en person med en sådan direkte, ligefremt og ærlig erklæring. Måske er det grunden til, at profeterne i Biblen ikke turde at fremsige til folket deres hellige rolle helt sandfærdigt ? Istedet brugte de kryptiske ord, lignelser og metaforer som : Moses: " Jeg Er har sendt mig til jer." Jesus: " for jeg er kommet ned fra himlen, ikke for at gøre min egen vilje, men hans vilje, som har sendt mig." En del personer spørger mig om muligvis på grund af mit fravær af lyst hår og blå øjne hvor, at jeg kommer fra endda her i mit eget hjemland, hvor mit svar er: " Jeg både kommer fra og er evigheden." En bekendt sagde engang til mig, at man kan ikke være en selv-proklameret profet, fordi det er folket, som skal vælge anerkendelsen af denne." Folk i nutiden fra de tre forskellige abrahamistiske religioner Kristendom, Jødedom, Islam og andre relaterede forskellige trosretninger er ikke enige med hinanden angående en guds sandhed om religiøse detaljer. Der er ikke troende. Der er religiøse, som ifølge hellige skrifters advarsler er bange for en sand frelsers væren i mængden af de mange falske for et helligt navn. Der er folk uden religion men med spirituel interesse, som er imod religiøse titler. Der er de af mennesker både skrevne og uskrevne regler eller love, som kan og skal brydes nu. Hvis det er sandt for nogen at have rollen som frelser, hvorfor så skjule det som en strategisk psykisk manipulation med mennesker i et gådefuldt gætteværk og ikke åbenlyst afsløre det ? Blasfemiloven i Danmark er vistnok fjernet i nyere tid ? Hvem siger, at det er forbudt med ordene uden censur fra en ægte budbringer om at være kaldet som en frelser fra Gud ? Ikke som Guds lov.
#27300 - 22/04/2019 02:43 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
DET NÆSTE SPIRITUELLE FREMSKRIDT ER OG SKER NU

Jeg vil ikke genfortælle historier om alle mine forskellige slags ekstraordinære oplevelser og kun nogle få af disse er blevet nævnt forskellige steder. Nogen har misforstået mig til at være mega religiøs og kristen, fordi jeg har oplevet åbenbaringer med åbenbart et indirekte kryptisk skjult mønster, der er ligesom i Bibelens både det gamle og nye testamente. De er således mere anderledes end Islam, Jødedommen og alle de andre meget ældre religioner og myter med flerguderi og halvguder eller mangel på samme helt uden en/flere guder. Tilmed elsker jeg med mine personlige fortolkninger at snakke og skrive om disse oplevelser, min spirituelle tro og andet dybsindigt men, jeg er ikke tilhænger af religion. Jeg er ikke medlem af til religioner lignende relaterede trosretninger. Jeg er ikke religiøs. Jeg tror ikke på en guddom, fordi det er enten en gud eller gudinde. Det guddommelige er ikke de to begreber og heller ikke religiøse ting. Det guddommelige er ikke om noget overtroisk. Jeg er ikke kun det guddommelige. Ordet ´gud´ er fra græsk og latin. Gud udtales på latin som ’deus’ og på græsk ’theos’, der på begge sprog er grammatisk maskuline. Det var derfor min menneskelige fejl, at jeg i mine skriveriers selv-realisering har nævnt som favorit navnet Gud. Jeg tror ikke på sådan noget patriarkalsk, selv om som noget struktureret man kan forholde sig til, at min midlertidigt menneskelige krop er et hankøn. Ligestilling mellem kønnene er bedre end troen på gamle gudebilleder imod det. Der er ikke guddommeligt en herre, han eller fader. Ingen mandegud. Jeg prædiker ikke mere om Gud.
#27304 - 22/04/2019 17:01 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Kunne det ske med en øl i hånden blinker

Kærlig hilsen

ABC
Top Svar Citer
#27306 - 22/04/2019 18:28 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

Spændende, at du lægger ordet, begrebet: Gud bag dig.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27315 - 23/04/2019 16:01 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Det virker som om, at en del eller muligvis mange folk som studerer ´naturvidenskabeligt´ til eksempelvis psykiatri, filosofi, psykologi, religions videnskab, antropologi og sociologi, de er uvidende om, at især i nutidens mest moderne vestlige del af verden og norden, her kan man som en menneskerettighed i frihed tro spirituelt på noget uden religion og dermed ikke være religiøs, hvilket er en historisk set nyere udvikling indenfor de seneste tres år. Det er netop en af grundene til mit cafeprojekt, så folket oplyses om dette istedet for den slags misforståelser om sådan en troende som mig og andre.

En filosofistuderende som kender mere detaljeret til en af mine åbenbaringer, han siger om det: " Du har helt sikkert haft en religiøs oplevelse. Den var som en mulighed måske virkelig."

En ung kvinde med et kors tatoveret, som mystisk siger, at hun ikke kender til Gud, hun spørger mig om, jeg er en spirituel ateist og jeg svarer: " Nej, jeg er ikke aggressivt imod folks forskellige religioner og trosretninger, fordi jeg respekterer fredeligt alle folks forskellige overbevisninger."
Side 19 af 33 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 32 33 >

Seneste indlæg
Gerth Drost
af Gerth
18/07/2019 00:53
OPLYSTHED
af Gerth
17/07/2019 23:48
Mellemrummet
af Simon
17/07/2019 05:22
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Gerth
16/07/2019 16:58
Lyser på vej
af Simon
16/07/2019 07:41
Nyheder fra DR
Kunderne flygter: Overskuddet dykker i D..
18/07/2019 08:09
Forbrugerombudsmanden politianmelder e-c..
18/07/2019 08:05
Brand i animationsstudie i Japan: Flere ..
18/07/2019 07:58
Nye toner fra S-regeringen: Overvejer sk..
18/07/2019 06:54
Nordea har overskud på fem milliarder i..
18/07/2019 06:47
Nyheder fra Religion.dk
Skolen skal kunne give eleverne etisk ba..
17/07/2019 12:29
Kan du gætte, hvem der sagde dét?
16/07/2019 12:05
Daniel Nørgaard: Find 10 minutter hver ..
16/07/2019 06:00
Annika Aakjær: Jeg glæder mig til det ..
10/07/2019 08:58
Hvorfor skal ultraortodokse jøder frita..
09/07/2019 06:00