annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3801651
Et andet syn 1144175
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 890982
Jesu ord 797367
Spirituel omsorg 759825
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 103 gæster og 12 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 33 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 32 33 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27097 - 24/03/2019 23:55 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Simon]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Citat fra Arne Thomsen om noget andet og mig i et andet emne: " så ligner det her mere noget i retning af den katolske kirkes spanske inkvisition overfor dem, der ikke var rettroende."

Eller hekseafbrændingen af den ikke fredelige helgen måske blot psykisk syge Jeanne D´Arc og lignende forfølgelser i andre former igennem tiderne i historiens gang om forskellige ting. Af den grund kan nok ingen heller ikke fortælle folk det, hvis man arbejder som en frelser idag ? Selv HansKrist skrev noget om folks aggressive tendens til at ville ´jagte´ en person med en sådan direkte, ligefremt og ærlig erklæring. Måske er det grunden til, at profeterne i Biblen ikke turde at fremsige til folket deres hellige rolle helt sandfærdigt ? Istedet brugte de kryptiske ord, lignelser og metaforer som : Moses: " Jeg Er har sendt mig til jer." Jesus: " for jeg er kommet ned fra himlen, ikke for at gøre min egen vilje, men hans vilje, som har sendt mig." En del personer spørger mig om muligvis på grund af mit fravær af lyst hår og blå øjne hvor, at jeg kommer fra endda her i mit eget hjemland, hvor mit svar er: " Jeg både kommer fra og er evigheden." En bekendt sagde engang til mig, at man kan ikke være en selv-proklameret profet, fordi det er folket, som skal vælge anerkendelsen af denne." Folk i nutiden fra de tre forskellige abrahamistiske religioner Kristendom, Jødedom, Islam og andre relaterede forskellige trosretninger er ikke enige med hinanden angående en guds sandhed om religiøse de