annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4368514
Et andet syn 1166105
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 923188
Jesu ord 812474
Spirituel omsorg 770355
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
0 registrerede 3 gæster og 118 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 33 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 32 33 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26988 - 04/03/2019 00:30 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
HALLELUJA

Anonym: " Du har da også udviklet dig meget. Jeg er meget imponeret, når jeg læser, hvad du skriver. Det er gået op for mig gradvist, at du ER virkelig intelligent. Det er faktisk berettiget, når du roser dig selv (og det er også sjovt; nogle gange er der sandhed i sjov, her er der sjov i sandhed). Og jeg finder det mere og mere interessant, hvad du skriver."

Du skrev i hele dit svar ikke præcist hvem, at de forskellige ting var ment til men, jeg genkendte dette ? Og også tak til dig, HansKrist og Arne Thomsen, så vi ikke kun kritiserer som diskussion hinanden hele tiden og lad os gå efter boldens ord istedet for personen. Desværre har jeg oplevet dårlige eksempler på, hvordan religiøse folk forsøger som en mission at omvende mig til forskellige trosretninger og religioner, hvor man aldrig er god nok ifølge dem, fordi jeg ikke vil være med i deres bestemte måde at tro på. Jeg kan ligne at være et let offer for sådan noget, fordi jeg lever alene nu eller endnu men aldrig ensom med Gud.

Hans Krist citater:
1. Det der er interessant er hvad du får ud af det hele i fremtiden. Og ja så at du holder fast i den, identificerer dig hermed og vælger den kristne spiritualitet og dens begreber. Har du nogen forklaring herpå?

2. Kom åbenbaringen efter en bestemt større begivenhed i dit liv? Dit liv ændrer sig radikalt i og med en bestemt begivenhed. Er åbenbaringen før eller efter. Din mere "naive" indstilling til det hele omkring din åbenbaring finder jeg interessant. Hvor pokker fører det dig hen?

3. Og i den sammenhæng er du ikke lige i nøje overensstemmelse med Paulus (selv om du er på andre punkter, som såvidt noget, jeg kunne finde på at kalde den spirituelle epistemologi hos Paulus). Der hvor du ikke er i overensstemmelse med Paulus (hvilket du ej heller behøver være) er at du ikke har et særligt stort behov for at lovsynge med din forstand om din åbenbaring.

4. Folk uden ego har det ikke godt. Egoistisk og egoisme og egocentrisme eller egocentrisk er et problem, ikke egoet min ven. Så pas på med at komme dit ego til livs. Mange er så bange for at turde hævde sig som subjekt fordi de har fået en uheldig opdragelse hvor de ikke fik lov til at nyde en sund nødvendig primær narcissisme. Nogle bliver herefter selvudslettende neurotiske.

Hej HansKrist.

1. Med Guds helligånd ved jeg, hvem, jeg er. Jeg har intet behov for en religiøs identitet som den, jeg er. Menneskeheden er splittet ved, at i kalder jer for muslimer, jøder, budhister, ateister, kristne og så videre. Det vil jeg forklare mere om længere nede her. Jeg tilhører ikke Kristendommen men istedet kun Gud og måske med Guds mirakuløse vilje en dag som noget midlertidigt hele resten af mit liv en kone og nu folket som min spirituelle familie.

2. Jeg har for kort tid siden henvist til to af mine tekster om mit kontroversielle JA som min for mig højtidelige renselse og dåb til Gud imod alt det onde og beskidte fristelser ligesom med børns dumme konfirmation og voksnes kærligt forpligtende ægteskab eller konvertering til en religion. Mit direkte bevidste JA til kun Gud i mig selv var min bekræftelse på troen på Gud som værende en del af mit liv og så svarede Gud i en ny åbenbaring på dette som en belønnende bekræftelse til mig som en gave og modbeviset på vores illusoriske adskillelse. Jeg har i fyrre år udholdt meget lidelse, ekstrem modgang og mange prøvelser som en overlevelse men nu, skal jeg leve livet bedre og godt med Gud. Det kunne lige før jeg valgte alene at vende hjem til Guds lys virke som det mørkeste, tomme, kedelige og et fortabt sted, hvor der ikke skete så meget eller noget specielt af betydning. Selv en persons egoistiske jagt efter lykken på en selv-realiserende spirituel rejse stopper også som denne slags eufori i sindet og hvad skal vedkommende så istedet desperat dyrke af behov og interesser som en anden erstattende søgen og dermed undgå at være det helligt stille og rolige sted, hvor Jeg med Helligånden er Guds fred ? Jeg skal ingen steder hen og istedet at være til nu som, Jeg Er. Ligesom med at blive forelsket med en senere udvikling til kærlighed genfandt jeg mig selv og dermed også Gud. Jeg er lige nu og her, hvor jeg hører til.

3. Din tro lyder som en dyrkelse af Paulus i henhold til epistemologi - erkendelsesteori, der også kan bruges om videnskabsfilosofi og i dit tilfælde religiøst ? Guds virkelighed er større end naturvidenskabelige teorier også hinsides psykologiens logik. At lovsynge betyder, at udtrykke sin stærke hyldest - ros eller beundring med vers, sang eller højtidelige ord. Min rolle er ikke at skrive et endnu mere Ekstra Nyt Testamente til Bibelen ej heller flere nye hellige skrifter som amatør musiske sange eller skøre digte som en ny religion. Du får mig ikke til som for mange gentagelser at råbe i gaderne konstant lalleglad til tusinder af mennesker om mine åbenbaringer eller genfortælle dem til alle borgere overalt. Desuden kan de mange psykisk syge folk og personaler som ateister, som jeg møder på sociale væresteder hver dag, de har sagt om dem selv : " Jeg kan ikke klare at høre på noget om dine åbenbaringer og Gud. Nu kan det være nok ellers går jeg væk herfra og du går sikkert naivt til gudstjeneste hver uge." Jeg tror, at de på den måde undertrykkende undgår symptomer på et forstyrrende tankemylder i sindet ved ikke at tænke for meget især på det abstrakte og de mere intelligente emner. Istedet udtrykker de mest smalltalk, almindelige ting, lidelser og deres egen uciviliserede adfærd uden et socialt hensyn og derfor har jeg ingen grund til at hylde mine åbenbaringer med nogen, fordi det vil de ikke sammen med mig. Jeg har dog i nogle emner her og i Facebook postet noget om dette men, i Facebook reagerer ingen af mine bekendte på det, så det er ligemeget og jeg har ingen kontakt til min krops forældre. Jeg har på den hårde måde oplevet og lært fra mit tidligere liv frem til det nye nu, at jeg ikke blev anerkendt i min hjemby og mine slægtninge fra en fortid. Det med noget historisk om Paulus var dengang, der ikke burde sammenlignes med vores Nye Jord og Himmel, der har en pris for alle ligesom med en symbolsk selvopofrelse og der opløses også det falske Jeg. Det er for selv-højtideligt at hylde både mig og mine åbenbaringer. Jeg vil istedet kun ære Gud.

4. Pas på med at sygeliggøre folk med faglige teorier om neuroser i sindet, fordi denne naturvidenskabelige tænkning ved ikke alt, har intet at gøre med metafysisk troen på som noget helt andet Gud eller ånd og kender derfor ikke sandheden om dette. Vi må være uenige om noget og stadig helst ikke på den negativt nedladende måde kalde hinanden for naive. Selv Jesus kunne li´ børns uskyldige naivitet. En naturligt medfødt eller som ved min åndelige dåb genfødt spiritualitet ? Det falske Selv skulle udslettes og dø. JA, Jeg er evigt liv. Psykisk syge især ved en psykose mangler selvfølgelig noget mere af det rationelle. Men når jeg prædiker noget om Ego, det er ikke ment som den i psykologien, fordi en hel del spirituelt interesserede bruger dette ord anderledes om menneskehedens lort. Måske Ego for dig er det såkaldte Jeg ? Min personlighed med dens tilsyneladende ´psykiske´ begrænsninger er et Jeg. Der er Jeg som udtrykkes med Helligånden og Gud i et. JEG udstråler Guds kærlighed og vilje.
#26989 - 04/03/2019 05:21 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Simon Online   content
veteran
Registeret: 04/04/2008
Ak ak, flere trosbekendelser; ja det er sgu' snart ikke til at skelne den ene jesusaktivist fra den anden, velsagtens ligger forskellen i følelser hvormed der stemmes ringeklokker. Ja tænk hvis det var den slags skøre påfund der truttedes ud af højtalere i Tinget; nuj hvor alle dog ville ha' elsket hinanden ihjel..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26992 - 04/03/2019 09:57 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej Gerth hvis nu du havde fulgt med i debatten ville du vide at efterfølgende var noget anonym T***** skrev til mig:

Citat:
Anonym: " Du har da også udviklet dig meget. Jeg er meget imponeret, når jeg læser, hvad du skriver. Det er gået op for mig gradvist, at du ER virkelig intelligent. Det er faktisk berettiget, når du roser dig selv (og det er også sjovt; nogle gange er der sandhed i sjov, her er der sjov i sandhed). Og jeg finder det mere og mere interessant, hvad du skriver."

Vi er siden blevet facebook venner og efter at jeg/vi har kendt anonym T***** i mere end 10 år her fra debatten, det er jo vidunderligt at få ansigt på manden og ja sjovt nok viser han sig at være netop den smukke yngre mand jeg havde forestillet mig det, med tydelige tegn på markant stærke åndsfunktioner eller forstandsfunktioner. Kan man se sådan noget på et billede HansKrist? Ja det kan man godt.

-0-0-0-0-

Du skriver Gerth:

Citat:
Og også tak til dig, HansKrist og Arne Thomsen, så vi ikke kun kritiserer som diskussion hinanden hele tiden og lad os gå efter boldens ord istedet for personen. Desværre har jeg oplevet dårlige eksempler på, hvordan religiøse folk forsøger som en mission at omvende mig til forskellige trosretninger og religioner, hvor man aldrig er god nok ifølge dem, fordi jeg ikke vil være med i deres bestemte måde at tro på. Jeg kan ligne at være et let offer for sådan noget, fordi jeg lever alene nu eller endnu men aldrig ensom med Gud.

Ja det er befriende at man/vi ikke bare bevidstløst pr automatik overfalder hinanden.

Hos Paulus er der ikke bestemte måder at tro på, alle mulige forskellige religiøse mennesker kan være med i Kristus, være i Kristus (være kristne). Det fremgår så tydeligt af Paulus breve. I Kristus har vi dog Friheden og Ånden direkte fra Gud så Paulus forstår ikke de mennesker der sætter dette Guds Nådesværk i Kristus overstyr og lader sig binde og begrænse af "lille tro" "mindre tro" hvor man ikke har Friheden og Ånden direkte fra Gud. Så Paulus opfordrer os til at stå fast på vores Frihed og arveret som Guds Børn, med Guds Ånd eller Helligånden, i og med og ved begivenheden Kristus ind i verden, i historien, verdenshistorien, og ind i vores liv, personlige livshistorie, også, gennem vi i TRO og Nåde tager imod og ikke ved lovgerninger eller asketiske øvelser hvor vi forsøger at frelse os selv.

Citat:
1. Med Guds helligånd ved jeg, hvem, jeg er. Jeg har intet behov for en religiøs identitet som den, jeg er. Menneskeheden er splittet ved, at i kalder jer for muslimer, jøder, budhister, ateister, kristne og så videre. Det vil jeg forklare mere om længere nede her. Jeg tilhører ikke Kristendommen men istedet kun Gud og måske med Guds mirakuløse vilje en dag som noget midlertidigt hele resten af mit liv en kone og nu folket som min spirituelle familie.

"Jeg tilhører ikke Kristendommen men istedet kun Gud og måske med Guds mirakuløse vilje en dag som noget midlertidigt hele resten af mit liv en kone og nu folket som min spirituelle familie."

Hvad du skriver ovenfor er præcist hvad de Kristne stod for og praktiserede 2000 år før dig Gerth. Så velkommen i flokken Gerth. Nå men ihvertfald de kristne var her 2000 år før dig Gerth.

Citat:
2. Jeg har for kort tid siden henvist til to af mine tekster om mit kontroversielle JA som min for mig højtidelige renselse og dåb til Gud imod alt det onde og beskidte fristelser ligesom med børns dumme konfirmation og voksnes kærligt forpligtende ægteskab eller konvertering til en religion. Mit direkte bevidste JA til kun Gud i mig selv var min bekræftelse på troen på Gud som værende en del af mit liv og så svarede Gud i en ny åbenbaring på dette som en belønnende bekræftelse til mig som en gave og modbeviset på vores illusoriske adskillelse. Jeg har i fyrre år udholdt meget lidelse, ekstrem modgang og mange prøvelser som en overlevelse men nu, skal jeg leve livet bedre og godt med Gud. Det kunne lige før jeg valgte alene at vende hjem til Guds lys virke som det mørkeste, tomme, kedelige og et fortabt sted, hvor der ikke skete så meget eller noget specielt af betydning. Selv en persons egoistiske jagt efter lykken på en selv-realiserende spirituel rejse stopper også som denne slags eufori i sindet og hvad skal vedkommende så istedet desperat dyrke af behov og interesser som en anden erstattende søgen og dermed undgå at være det helligt stille og rolige sted, hvor Jeg med Helligånden er Guds fred ? Jeg skal ingen steder hen og istedet at være til nu som, Jeg Er. Ligesom med at blive forelsket med en senere udvikling til kærlighed genfandt jeg mig selv og dermed også Gud. Jeg er lige nu og her, hvor jeg hører til.

Meget smukt skrevet og igen stort set i overensstemmelse med Paulus og urkristendommen.

"Jeg har i fyrre år udholdt meget lidelse, ekstrem modgang og mange prøvelser som en overlevelse men nu, skal jeg leve livet bedre og godt med Gud."

Jamen det siger/skriver Paulus også.

Citat:
3. Din tro lyder som en dyrkelse af Paulus i henhold til epistemologi - erkendelsesteori, der også kan bruges om videnskabsfilosofi og i dit tilfælde religiøst ? Guds virkelighed er større end naturvidenskabelige teorier også hinsides psykologiens logik. At lovsynge betyder, at udtrykke sin stærke hyldest - ros eller beundring med vers, sang eller højtidelige ord. Min rolle er ikke at skrive et endnu mere Ekstra Nyt Testamente til Bibelen ej heller flere nye hellige skrifter som amatør musiske sange eller skøre digte som en ny religion. Du får mig ikke til som for mange gentagelser at råbe i gaderne konstant lalleglad til tusinder af mennesker om mine åbenbaringer eller genfortælle dem til alle borgere overalt. Desuden kan de mange psykisk syge folk og personaler som ateister, som jeg møder på sociale væresteder hver dag, de har sagt om dem selv : " Jeg kan ikke klare at høre på noget om dine åbenbaringer og Gud. Nu kan det være nok ellers går jeg væk herfra og du går sikkert naivt til gudstjeneste hver uge." Jeg tror, at de på den måde undertrykkende undgår symptomer på et forstyrrende tankemylder i sindet ved ikke at tænke for meget især på det abstrakte og de mere intelligente emner. Istedet udtrykker de mest smalltalk, almindelige ting, lidelser og deres egen uciviliserede adfærd uden et socialt hensyn og derfor har jeg ingen grund til at hylde mine åbenbaringer med nogen, fordi det vil de ikke sammen med mig. Jeg har dog i nogle emner her og i Facebook postet noget om dette men, i Facebook reagerer ingen af mine bekendte på det, så det er ligemeget og jeg har ingen kontakt til min krops forældre. Jeg har på den hårde måde oplevet og lært fra mit tidligere liv frem til det nye nu, at jeg ikke blev anerkendt i min hjemby og mine slægtninge fra en fortid. Det med noget historisk om Paulus var dengang, der ikke burde sammenlignes med vores Nye Jord og Himmel, der har en pris for alle ligesom med en symbolsk selvopofrelse og der opløses også det falske Jeg. Det er for selv-højtideligt at hylde både mig og mine åbenbaringer. Jeg vil istedet kun ære Gud.

Paulus er far til mig i Kristus, det er gennem Paulus Kristusvidnesbyrd, hvad han skriver om dette at være i KRISTUS og så HELLIGÅNDENS, Guds Ånds, Værk med mig at KRISTUS forhåbentligt til stadighed vinder skikkelse i mig, jeg iklæder mig Kristus. Luther, Rudolf Steiner, Albert Schweitzer, Paul Tillich, Karl Barth med mange mange flere millioner af mennesker har erfaret deres vækkelse og omvendelse gennem Paulus's Kristusvidnesbyrd.

Citat:
4. Pas på med at sygeliggøre folk med faglige teorier om neuroser i sindet, fordi denne naturvidenskabelige tænkning ved ikke alt, har intet at gøre med metafysisk troen på som noget helt andet Gud eller ånd og kender derfor ikke sandheden om dette. Vi må være uenige om noget og stadig helst ikke på den negativt nedladende måde kalde hinanden for naive. Selv Jesus kunne li´ børns uskyldige naivitet. En naturligt medfødt eller som ved min åndelige dåb genfødt spiritualitet ? Det falske Selv skulle udslettes og dø. JA, Jeg er evigt liv. Psykisk syge især ved en psykose mangler selvfølgelig noget mere af det rationelle. Men når jeg prædiker noget om Ego, det er ikke ment som den i psykologien, fordi en hel del spirituelt interesserede bruger dette ord anderledes om menneskehedens lort. Måske Ego for dig er det såkaldte Jeg ? Min personlighed med dens tilsyneladende ´psykiske´ begrænsninger er et Jeg. Der er Jeg som udtrykkes med Helligånden og Gud i et. JEG udstråler Guds kærlighed og vilje.

Det her vi taler om forstår jeg "alt" om Gerth, der er nok ikke noget jeg ved mere om. Og jeg ser at du også forstår tingene godt.

Nå men jeg finder hvad du skriver Gerth interessant og er spændt på din udvikling eller vej her i livet. Så endnu engang pøj pøj med alting Gerth.

Venlig hilsen HansKrist

PS: jeg skrev følgende i et tidligere indlæg om/til dig Gerth:

Citat:
Nå men din mere "naive" indstilling til det hele omkring din åbenbaring finder jeg interessant. Hvor pokker fører det dig hen? Og iøvrigt ligner du på dette punkt en tidligere debattør her på stedet.

Her vil jeg lige nævne at den tidligere debattør jeg tænker på er jmp eller Michael.
#26997 - 05/03/2019 23:46 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hej HansKrist:

Du glemte at fortælle mig om hvem, du sammenligner mig med i en eller anden grad og er det dårligt eller godt om den tidligere debattør jmp eller Michael ? Nå, ligemeget da folk i forvejen her i dette emne ustruktureret har fyldt for meget med informationer om mit cafeprojekt, Simons plageri - dog ikke min her opfordring til mere af dette til et svar tilbage på det eller Anonym´s irrelevante svar til HansKrist, hvilket er endnu en grund til, at jeg ikke gider at hylde mine åbenbaringer i dette forum, fordi folk nok ikke vil elektronisk på en skærm læse det hele igennem i mængden af indholdet og hellere konkret hygge sig koncentreret et sted i timevis med en bog. Nok om det. Øv, du synes kun, at projektet minder lidt om noget ved Urkristendommen og lyder derfor ikke som et betydningsfuldt kompliment ?

Uh, nu må jeg som endnu seksuelt uerfaren i en halvskaldet moden alder meditere en lille ekstra gang med flere tanker om Guds fromhed, så jeg ikke behandler dette medmenneske med for meget egoistisk begær og instinktivt desperate lyster. Idag mødte jeg på et kun om tirsdagen socialt spisested en vistnok meget yngre, nuttet, sød, måske mere end middel intelligent kvinde dog muligvis med en sindlidelse, som synes at huske mig fra årevis siden på en eller anden cafe i byen, hvor hun sagde nu til mig om dengang: " Jeg kan huske dig fra længe siden, fordi du har nemlig et meget markant karakteristika. Du sagde meget kloge ting og snakkede om Gud. Jeg synes, at CAFE OPLYSTHED lyder lige som noget for mig, hvor man med spirituel frihed som individ kan være på ens egen vej og jeg interesserer mig også for dybsindigt intelligente emner. Ja, jeg vil gerne have en seddel om det." Pludseligt synes jeg at møde som noget nyt flere mennesker, som er egnet og / eller har behov for den slags samvær uden en bestemt religion. Og flere personer har i senere tid omtalt mig som at være tydeligt mere glad og velfungerende uden stress reaktioner med videre af forbedringer i mit personlige udtryk på forskellige måder på vej til den gode ende. Hmmmm. Jeg vil ikke sygeligt overfortolke følgende men, jeg undrer mig over dette pudsige sammentræf oveni andre på det seneste, som om Gud vil fortælle mig noget bestemt om sin tilstedeværelse nu igen synligt i verden:

Jeg forklarede HansKrist noget om, hvorfor jeg ikke vil hylde mine åbenbaringer og skrev der overskriften ´halleluja´ med mit ønske om at ære kun Gud. Jeg vidste ikke i mit sind, at præcist dette faktisk er helt og aldeles relevant til mit emne her om det med, Jeg Er + ligesom HansK´s ord om væren. Jeg har i senere tid læst en smule af en religiøs persons fortolkning om profeten Moses kald som en frelser ved mødet med Gud at give afkald på stort set materialistisk tilmed endda dermed muligvis også ligesom med dåben symbolsk ´alt´ det gamle til det helligt nye ´land´, hvor han endnu egoistisk kæmpede personligt imod med noget tvivl. At være sandheden med Gud, betyder, at jeg ikke er på en spirituel vej. Jeg opdagede for nylig en forunderlig sammenhæng om det førnævnte ord, som jeg ellers kun uvidende kender fra en julesang, religiøst korsang på film eller som noget sarkastisk kritik fra ikke troende ? Jeg har også opdaget en noget mystisk ekstra kontekst om mig som, Arne ( du forstod, at jeg sagt med mine egne ord ved åbenbaring ligesom Moses har mødt Gud i mig selv men også for mig overbevisende nok som en større ´teologisk´argtig begivenhed som tilsyneladende kristne træk end mit eget sinds teoretiske viden om det ) måske ikke ved det følgende om profeten Jesus. Han blev anklaget for blasfemi og gudsbespottelse om Gud ved at svare på et spørgsmål vedrørende identiteten som Guds søn: " Jeg Er."

Halleluja
Navnet på Israels gud nævnes i 2. Mosebog i forbindelse med det hebraiske haja, der betyder: "At være". Jahve var oprindeligt en stammegud for nogle af stammerne omkring Sinaj. Jahve er tilknyttet Moses-skikkelsen. Jahvenavnet indgår også i den liturgiske glose Halleluja, hvilket betyder - Lovpris Jahve.
#27000 - 06/03/2019 09:09 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej Gerth

Du skriver:

Citat:
Øv, du synes kun, at projektet minder lidt om noget ved Urkristendommen og lyder derfor ikke som et betydningsfuldt kompliment ?

Jo Gerth, større kompliment kan du ikke få fra mig og ja de moderne filosoffer der beskæftiger sig med Paulus og de historiker der beskæftiger sig med den Paulinske urkristendom.

Den Paulinske urkristendom og dens originalitet og ikke autoritære spiritualitet (endnu ødelagt af bibel konkordantisk overtænkning og mentalisering eller intellektualisering), før Kirken som institution kom og fik kristendommen forvansket og gjort udemokratisk fx. Jo Gerth det er et stort kompliment hvordan du formår at finde bach to basic.

Den Paulinske urkristendom står der den største respekt om i de år her, og der er stærke videnskabelige historiske forsøg igang i de år her med at forstå den Paulinske urkristendom, ikke intellektuelt ud fra bibellære men ud fra sober historisk videnskabeligt arbejde.

De Kirker der ikke kan rumme hvad du står for Gerth og søger sammen med mange andre fordi I har et åndeligt udækket behov, er ikke Kirker i verden som på urkristendommens tid.

Der findes en del historiske dokumentariske film om hvordan urkristendommen var.

Paulus er kendt for at hævde og fremme en antiautoritær og antihierarkisk struktur, ja menighedslivet var livlig og demokratisk og det var eksperimenterende som et laboratorium hvor alle var lige meget præster, hvor alles spirituelle erfaringer og oplevelser var lige betydningsfulde og vigtige.

Den urkristendommens originalitet og kreativitet og virkelige healing (gøren rask) og hjælp hinanden indbyrdes med alt, også materielle økonomiske forhold, skulle vi nødig miste forbindelsen til.

Og igen pøj pøj med alting Gerth og det bliver spændende at følge dig jer.

Vh HansKrist
Side 14 af 33 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 32 33 >

Seneste indlæg
Lyser på vej
af Simon
12/12/2019 21:32
OPLYSTHED
af Hanskrist
12/12/2019 18:37
Gerth Drost
af Arne Thomsen
12/12/2019 17:20
Mellemrummet
af Simon
11/12/2019 23:21
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/12/2019 11:53
Nyheder fra DR
Fogh forsvarer Mette Frederiksen: 'Kriti..
12/12/2019 21:36
Tre personer fængslet for at forberede ..
12/12/2019 21:15
'Det nytter ikke noget, at den danske re..
12/12/2019 21:05
Detektor: Afrikas største vandfald er i..
12/12/2019 20:55
Forbudt lydfil på Færøerne rejser sp..
12/12/2019 20:48
Nyheder fra Religion.dk
I Danmark lever antisemitismen i bedste ..
12/12/2019 07:12
Forsker undersøger muslimske kvinders e..
09/12/2019 06:11
Asatroende tænder lys som nedtælling t..
05/12/2019 13:48
Hvem vil ikke have jøder som naboer?
05/12/2019 06:27
Holger Bech Nielsens ”teori om alt” ..
03/12/2019 06:21