annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4368514
Et andet syn 1166105
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 923188
Jesu ord 812474
Spirituel omsorg 770355
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
0 registrerede 3 gæster og 118 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 33 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 32 33 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26965 - 26/02/2019 12:52 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

"Ifølge Paulus kunne kvinder være overapostler (svarende til vore dages Biskop), men ikke nok med det ifølge Paulus, en kvinde kunne endda være den ypperste af alle overapostler."

- Overapostle og ypperste af alle overapostle ?

- Har du nogle skriftsteds henvisninger ?
Top Svar Citer
#26966 - 26/02/2019 13:33 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej Anonym, håber du har det godt min gamle ven.

Paulus og en kvinde, som den ypperste (fremmeste)) af overapostlerne

Vh HansKrist

Hvem Anonym er kan jeg have en fornemmelse af, endda til tider en klar fornemmelse af, men jeg kan jo ikke vide med sikkerhed, dog gennem en længere efterfølgende debat vil som oftest en anonym før eller siden afsløre sin identitet. Gerne gennem at en tidligere agenda eller mission træder tydeligt frem.

Russiske troll har jeg sjældent problemer med at genkende på facebook siderne og straks man nævner hvem de er, en russisk troll, er de væk, trækker de sig.

En ulv i fåreklæder vil før eller siden afsløre sine skarpe tænder og spytsekretet hvilket byttedyr det har for øje.
#26968 - 26/02/2019 14:27 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indsendt af: Hanskrist
Hej Anonym, håber du har det godt min gamle ven.

Paulus og en kvinde, som den ypperste (fremmeste)) af overapostlerne

Vh HansKrist

Hvem Anonym er kan jeg have en fornemmelse af, endda til tider en klar fornemmelse af, men jeg kan jo ikke vide med sikkerhed, dog gennem en længere efterfølgende debat vil som oftest en anonym før eller siden afsløre sin identitet. Gerne gennem at en tidligere agenda eller mission træder tydeligt frem.

Russiske troll har jeg sjældent problemer med at genkende på facebook siderne og straks man nævner hvem de er, en russisk troll, er de væk, trækker de sig.

En ulv i fåreklæder vil før eller siden afsløre sine skarpe tænder og spytsekretet hvilket byttedyr det har for øje.

¨¨¨¨¨¨¨¨

Citat:
"Ifølge Paulus kunne kvinder være overapostler (svarende til vore dages Biskop), men ikke nok med det ifølge Paulus, en kvinde kunne endda være den ypperste af alle overapostler."

- Overapostle og ypperste af alle overapostle ?

- Har du nogle skriftsteds henvisninger ?

Tak for link.

https://www.biblen.info/Bibelen-romerne-167.htm

Og ja tak, jeg har det godt, håber også dette er gældende for dig.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#26969 - 26/02/2019 15:02 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Men Hanskrist ... måske bare forbogstaver så? Jeg husker noget med en hr. Visdommen ... How are you?
Top Svar Citer
#26970 - 26/02/2019 15:36 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej du,

Visdommen, har jeg altid troet var Thomas (men måske det ikke var sådan, uanset hvordan det var, så fik Visdommen og Thomas i sin tid en uretfærdig og under al kritik "behandling" af mig, hvilket jeg har undskyldt (men også andre har jeg opført mig overfor under al kritik, nå men dette er fortid og jeg håber jeg er blevet klogere og ja vi alle er blevet klogere her på stedet, men til trods for om vi skulle være blevet klogere vil vi nok alle komme til at fejle igen, det er såre menneskeligt at fejle, men bare vi har den gode vilje og forsøger at være nogenlunde "ordentlige" i vores debatoptræden, adfærd, så går det nok og vi tilgiver hinanden og de der træder over stregen undskylder og angrer nok og retter op på uheldig debatadfærd)). Hvorfor vi skulle udrydde og slagte hinanden i sin tid, må stå hen i det uvisse. Jeg kunne jo spørge mig selv, og det skyldes selvfølgelig ud over en personlig brist også at 1): al debat aktivitet på nettet har en risiko for at blive modbydelig og under al kritik, hvilket er en kendt sag og 2): den teologiske debatkultur i Danmark er i forvejen alt alt for hård og nådesløs, hvilket jeg nok var præget af, at man skulle jagte hinanden og jorde hinanden.

Uanset om Thomas er identisk med Visdommen, så er Thomas her stadig og han har formået at tilegne sig en imponerende stor mængde teologisk viden og forståelse. Læs nogle af hans indlæg eller find hans blog, blogpost. Og han skriver flot og godt om tingene.

VH HansKrist

PS:

nå først nu ti-øren falder,, såvidt det med forbogstaver,,,

men må jeg ikke slippe for at nævne hvem jeg tænker på, og det fordi jeg egentlig ikke er interesseret i at rippe op i noget,

og selvfølgelig er det også præget af at jeg er hysterisk følsom, overfølsom, overfor at bare fordi man kan plukke citater ud fra Paulus der er lidt kontroversielle og får Paulus til at lyde som en forfærdelig reaktionær patriarkalsk person der har et nedværdigende syn på kvinder, så er dette langt fra sandheden ved et nærmere studie, som forståelse af hvilke breve der er ægte Paulus breve, og hvordan dette at skulle "lære at kunne tie i forsamlinger" nu lige skal forstås, det skal vi jo alle og det betyder jo ikke at vi ikke må sige noget, ikke må åbne vores mund, ikke kan komme til orde og har taleret, men at vi sgu da må lære at kunne holde vores bøtte til det bliver vores tur. Paulus redegør jo for hvor vigtigt det er at alle i menigheden kommer til orde, og ja ifølge Paulus er der ingen der er mere præster end andre, vi er alle lige værdige når vi drøfter tingene med hinanden, selv om vi kan have forskellige jobfunktioner, eller tjenestefunktioner, i menighederne.

Som Paul Tillich siger så finder vi hos Paulus en flad demokratisk struktur, samtalekultur, der er ikke noget hierarkisk hakkeorden hos Paulus, og dette forsøger Luther da også at få genindført med reformationen under punktet almindelige præstedømme, hvor vi alle er lige meget præster (fordi vi alle er lige overfor Gud i og med begivenheden Kristus som er en kongstanke hos Paulus), ikke sådan at forstå en person i praksis ikke kan være udpeget til den tjenestefunktion at være lærer eller præst.

Ja har vi ikke alle i Kristus den samme frie lige adgang til Guds Tanker, Ideer, og Motiver eller Motivationer og Arketyper og tilskyndelser, vi modtager? Jo vi har sgu da sige den gode Paulus. Så Paulus er mere end alle andre Gerth's mand, altså det Gerth oplever af åbenbaring er nøje i overensstemmelse med den gode Paulus vejledning om disse åndelige spirituelle forhold.

-0-0-0-0-

Anonym før var Tikka, men Anonym her, du er en anden,, og jeg ved ikke om stedet her kunne være et sted for dig at lande igen og skrive og debattere på livet løs. Ja jeg tror, antager, at du har været aktiv her før. Jeg synes ikke stedet er så "giftig" som tidligere.
Side 12 af 33 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 32 33 >

Seneste indlæg
Lyser på vej
af Simon
12/12/2019 21:32
OPLYSTHED
af Hanskrist
12/12/2019 18:37
Gerth Drost
af Arne Thomsen
12/12/2019 17:20
Mellemrummet
af Simon
11/12/2019 23:21
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/12/2019 11:53
Nyheder fra DR
Fogh forsvarer Mette Frederiksen: 'Kriti..
12/12/2019 21:36
Tre personer fængslet for at forberede ..
12/12/2019 21:15
'Det nytter ikke noget, at den danske re..
12/12/2019 21:05
Detektor: Afrikas største vandfald er i..
12/12/2019 20:55
Forbudt lydfil på Færøerne rejser sp..
12/12/2019 20:48
Nyheder fra Religion.dk
I Danmark lever antisemitismen i bedste ..
12/12/2019 07:12
Forsker undersøger muslimske kvinders e..
09/12/2019 06:11
Asatroende tænder lys som nedtælling t..
05/12/2019 13:48
Hvem vil ikke have jøder som naboer?
05/12/2019 06:27
Holger Bech Nielsens ”teori om alt” ..
03/12/2019 06:21