annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3751009
Et andet syn 1140061
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 882809
Jesu ord 793308
Spirituel omsorg 757857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 107 gæster og 21 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 32 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 31 32 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26904 - 20/02/2019 18:59 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Aften' du..

Det ligner mere en søgning efter aktionærer der ikke venter andet udbytte, end at ku' få lov til at sidde og gynge lidt til sang om gud i det høje.
Naturligvis ka' 500 tusser sætter gang i biksen, samme antal bag bardisken får derimod hurtigt taget til at lette.

Med tilsvarende drømme ka' man bygge hvad som helst, tilmed en konkurrencedygtig insulinfabrik på borgernes egne hænder, dog vil du vel ikke mene at en sådan drøm ville få Novo til at ryste i bukserne?
Drømmestof ka' være nok så interessant, men mere set i psykologisk perspektiv. Virkeligheden er dog det eneste sandsynlige udgangspunkt ved enten lån eller lidt guld på kreditkortet. Det ved du vist også udmærket..,)

Men for nu at tilskrive din drøm lidt realitet, ville det næsten være mere sandsynligt at bede 100.000 mennesker om en sølle fem'er. Og for nu at udfordre din hovedregning lidt, hvor mange dage skal i to gudsaktivister så stå foran Brugsen med lapperne ude, tror du? ;)

mvh
Simon

Redigeret af Simon (20/02/2019 19:06)
Top Svar Citer
#26905 - 21/02/2019 02:59 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Simon]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
ABC: " Hvorfor har vi dette legeme? Ifølge "Vandrer mod Lyset" har vi dette legeme, fordi nogle faldne engle skabte det, og Gud knyttede så en ånd til dette legeme. Mener du der er en himmel og alt sådan noget? "

Arne: " Men jeg tænker på, om du kan fremføre noget, der gør dig troværdig ? Det hævdes, at Moses ved den brændende tornebusk spurgte Gud, hvem Gud er - og kun fik det svar, at Gud ER. Kan du sige noget her ? Har set, at du har brugt udtrykket: "uransagelig" - men det øger jo ikke troværdigheden af dit møde med Gud - i hvert fald ikke set med mine øjne. Jeg er ikke ude efter at "jorde" dig, søger blot sandheden.

Kun Gud er skaberen af alt og har en plan med den. Helligånden fra Gud er den livgivende kraft og uden den kan intet legeme leve og ingen er derfor gudsløs. Guds ånd er med i legemets personlighed ved at leve som den. Overskriften ´mystisk identet´ handler blandt andet om en selv-realisering på en spirituel rejse i livet, hvor ordet ´uransagelig´ i dette emne her tidligere fra før min nyeste åbenbaring i mødet med Gud skete som en vej, jeg menneskeligt ikke helt kunne forvente, ønske eller udregne som noget spændende. Denne åbenbaring var derfor ligesom en uventet gave som en så stor overraskelse, at jeg ligefter dette sad og grinte med smil og tårer i en henrykkelse i cirka tolv timer i træk. Det var i mit sinds proces en i nuet afklaring. Det er bedst ikke at vide som en forudsigelse hvornår, hvorfor og hvordan, at Gud via Helligånden og hvem, jeg er, det afsløres helt.

Folk fra forskellige religioner skændes eksempelvis om profeten Jesus var Gud, Guds søn som en halvgud, et guddommeligt menneske, blot et menneske eller, at han måske ikke var en profet. De diskuterer idag noget religiøst om en fortid, der ikke kan bevises og med tanker om en endnu uvirkelig fremtid. Og så er der spirituelt interesserede uden religion, som er mere ligeglad med den slags detaljer om tingene men, ingen ved sandheden om det. Befri dit sind ved at give slip på din identitet fra fortiden og glem dine bekymringer om fremtiden, fordi den såkaldte åndelige himmel er her, hvor Gud er. Der er kun en Gud og dermed kun en virkelighed, så hvorfor snakker nogen om flere realiteter, dimensioner eller universer, som ikke er blevet bevist ? Himlen er nu i det evige selv. Kend først Gud og dermed også dig selv og så hvad himlen er. Jeg er et vidnesbyrd på det, at Gud eksisterer i nutiden.

Jeg kan ikke personligt som et krav bevise, at Gud er. Gud bestemmer hvornår og hvor, at mirakler, tegn og undere skal ske og ingen har jo endnu bedt mig om at lægge velsignende min ene hånd på deres hoved eller være i forbøn for dem om dette. Lyt til mine ord med et rimeligt åbent hjerte men, jeg anbefaler dog alligevel alle til samtidigt med også at vurdere mig med en fornuftigt sund skepsis istedet for at give mig magten over jer. Jeg har selv været igennem livet som en erfaring frem til nu og derfor er jeg den, som forstår jeres tvivl på både Gud, mig og jer selv. Det falske Jeg som et Ego er imod Guds gode vilje med modstand, kamp og krig lige til dens ende og i behøver faktisk ikke at tro personligt på mig. Jeg er allerede lykkeligt nok sammen med Gud og elsker jer alle. Livet sker ligesom en fortællende historie, hvor vi alle har en rolle i den. Kroppene har et godt formål, når de med individers frie vilje laver noget meningsfuldt ved at tjene Gud og folket som værende kærlige figurer. Dette kan vi være sammen om og gøre noget ved med Helligåndens kraft og ord fra Gud. Dette sker ikke bare på kun en dag men, det vil handle om udtrykket, at Gud Er.
#26908 - 21/02/2019 16:17 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Simon]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Simon

Hvor er dine visioner henne ler

Mon ikke det vil kaste godt af sig med sådan en café?

Hovedregning burde jeg kende til som ludoman blinker

Du trænger vist til en øl:

https://www.youtube.com/watch?v=OorZcOzNcgE

Nu vil jeg drikke nogle øller og tænke lidt mere over den café...CAFE OPLYSTHED eller CAFE SPIRIT? Mon vi kan blive enige om noget? Gerth har skrevet et lille mesterværk...

Og Arne er nok på trapperne.

Men hvem drikker af de gyldne dråber?

Og så på en torsdag...

Kærlig hilsen

ABC
Top Svar Citer
#26909 - 21/02/2019 16:32 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth Drost

Du skriver:
Citat:
Denne åbenbaring var derfor ligesom en uventet gave som en så stor overraskelse, at jeg ligefter dette sad og grinte med smil og tårer i en henrykkelse i cirka tolv timer i træk. Det var i mit sinds proces en i nuet afklaring. Det er bedst ikke at vide som en forudsigelse hvornår, hvorfor og hvordan, at Gud via Helligånden og hvem, jeg er, det afsløres helt.
Det overbeviser mig om, at du har haft en stor, stor oplevelse, som du beskriver, hvordan du reagerede på.
Men selve oplevelsen fortæller du - som jeg læser dig - ikke noget om, ja du skriver endda: "Det er bedst ikke at vide -" o.s.v.
Det kan du måske have ret i - det kan jeg ikke vide - men denne lukkethed, den risikerer at ligne - tænker jeg - "Kejserens nye klæder" - og det er jo nok ikke din hensigt.

Er du virkelig helt sikker på, at du ikke vil søge at dele din oplevelse med os andre. Det har andre mystikere jo søgt.

M.v.h. Arne smiler

Redigeret af Arne Thomsen (21/02/2019 16:33)
Top Svar Citer
#26912 - 21/02/2019 18:54 Re: MYSTISK IDENTITET [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Har vi ikke en deadline:

https://www.youtube.com/watch?v=CC5ca6Hsb2Q

Kan ikke huske den næste sang...

Men det hele er meget interessant og spændende og meget udviklende.

Skal vi ikke snart spille lidt petanque sammen? Mig og Gerth mod dig og HansKrist...det kunne være så grineren...men hvad med Thomas?

Kærlig hilsen

ABC
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 32 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 31 32 >

Seneste indlæg
Lyser på vej
af somo
24/06/2019 09:50
CAFE OPLYSTHED
af Gerth
24/06/2019 06:37
MYSTISK IDENTITET
af Gerth
24/06/2019 06:13
Mellemrummet
af Simon
23/06/2019 17:19
Spiritualitet - skitser og udkast
af Hanskrist
23/06/2019 12:59
Nyheder fra DR
Korrespondent om Danske Banks gebyrsag: ..
24/06/2019 17:20
EU-Domstol: Polsk pensionslov i strid me..
24/06/2019 16:22
Cypern: Syvdobbelt livstid for seriemord
24/06/2019 16:09
Røde partier vil hente danske børn hje..
24/06/2019 15:48
Majs kulde gør laderne fulde: Afgrøder..
24/06/2019 15:42
Nyheder fra Religion.dk
Sankthanstale: Hold op med at brænde kv..
20/06/2019 11:10
Kan man være buddhist og hinduist på s..
20/06/2019 06:00
Lektor: Paludan viser, hvad frihedsretti..
18/06/2019 08:25
Hvad er tøjetiketten i folkekirken?
18/06/2019 06:00
Efterkommer af polsk-jødisk flygtning: ..
13/06/2019 11:47