annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 44 af 190 < 1 2 ... 42 43 44 45 46 ... 189 190 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25488 - 19/05/2018 01:29 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Jeg tror du tvivler blinker

Mon dette kan overbevise dig ler

https://www.youtube.com/watch?v=U5rLz5AZBIA

Overbevise mig?

Nu ligner du næsten Arne rockon

Er du blæst?

Nok nærmere besat af HansKrist engel

Hvor er kreativiteten henne?

Det spurgte jeg også præsten om forleden bank

Hvad sagde han?

Hun tog en flaske rødvin frem og så lavede vi et gudebarn yeah

Er det tilladt?

Det er vist det forkerte spørgsmål tommelop
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#25493 - 19/05/2018 12:37 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Thomas (og Arne og HansKrist)

Var det godt eller skidt...

Sad og drak en flaske rødvin "igår" og så løb tingene af med mig.

Forhåbentlig kan dette frembringe et smiler

https://www.youtube.com/watch?v=RtkeNuCwinc
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#25495 - 19/05/2018 13:26 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Var det godt eller skidt...

Sad og drak en flaske rødvin "igår" og så løb tingene af med mig.


Du, ABC, er vist en rigtig Simon Peter og det er altid godt at udvise kærlig spontanitet og menneskelighed

At tingene løber af med os er vel et skridt på vejen imod at Kristus (Livet selv) løber af med os, tager over

Uanset hvad så om vi ønsker at tilhøre de kristne så kommer vi ikke udenom det gode humør. I den sammenhæng er de Paulinske breve et dokument for al fremtid på dette forhold. At være kristen er at være karismatiker og det aldrig udenom det gode humør. Mere end alt andet står kærlighed og et godt humør helt centralt i den Paulinske Spiritualitet.

Visdommen fra Gud er anderledes end filosoffernes visdom.

Og du ABC (Kærlighedens ABC) er fyldt med din egen helt særlige visdom fra Gud jeg først lige er begyndt at forstå og ane konturerne af.

Min bedstefar sagde altid at det var bedre at komme galt afsted end slet ikke at komme afsted (afstedet).

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Dag for dag vokser min kærlighed til Paulus og kristendommen. Troede ikke dette mere var muligt, men hele tiden opdager jeg hvor livsbekræftende og robust den urkristne Paulinske Spiritualitet er og hvor meget vi til stadighed profiterer heraf den dag i dag i vor moderne verden og ja mere skal komme til i årene fremover, selv Dawkins (og Russell i sin tid) har fået øje på noget stærkt, sundt og livsbekræftende, såvel som ophøjet og sublimt.

At være KIRKE i verden er vores opgave og udfordring som kristne, som det altid har været.

Hvordan vi iklæder os Kristus og Kristus vinder skikkelse i os afgøres af det Guds Nådeskraftværk vi er i KRISTUS, vores den Åndens kreative ekstatiske nye handlingsbasis vi har her i Gud.

Aldrig nogensinde er verden blevet tilført så stor spontanitet og kreativitet (så robust og stærk en Spiritualitet er religionshistorisk set en gåde). Aldrig nogensteder er der i den grad blevet åbnet op for de suveræne livsytringer på en så kærlig og etisk ansvarlig måde.

Paulus er blevet far til mig i Kristus - det er hans kerygma og evangelium om begivenheden Kristus ind i verden ved Jesus der har fænget hos mig ved Helligåndens hjælp.

Den Ny Væren og Virkelighed ind i verden ved Jesus i kraft af Gud, Guds Ånds Ekstatiske Nærvær her, der betyder en hel ny kreativ noumenal spontan handlingsbasis i Gud for os mennesker.

Det er en forløsning og en frisættelse af alle vores iboende intelligente kreative ressourcer, såvel som de kærlighedens spontane suveræne livsytringer (som du ABC er så fyldt med) uden at det bliver på bekostning af andre mennesker, tværtimod må vi sige med Paulus.

Jeg begynder at forstå Paulus når han må summere op og give slip på kontrollen af Kristi mægtige virkekraft i verden, at ordene må lyde som følger her:

Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.

lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren


Liv og ja det er liv i overflod, liv der flyder over og overvælder os. Uimodståelig Liv, Kærlig Spontanitet og Healing Power ind i verden.

Religionshistorisk set er den Paulinske KristusMystik og Spiritualitet fyldt med en skræmmende frihed og kreativitet grænsende til anerki, vi må sige det er anerKristisk. Selv en autoritet som Albert Schweitzer giver udtryk for noget lignende og han følger op og siger at det er en gåde at Kirken kanoniserede de Paulinske breve, fordi de ville udgøre en bombe under Kirken.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25496 - 19/05/2018 13:45 Re: Så er der linet op... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Tak for dine smukke og kærlige ord.

Håber jeg fremadrettet kan leve op til dem.

Har desuden lige hørt en amerikansk præst (biskop) tale til Harry og Megan og det var helt utroligt opløftende (kærlighedens kraft).

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#25497 - 19/05/2018 14:41 Re: Så er der linet op... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Beklager stavefejlene fra mit forrige indlæg, sådan skulle det kyde:

Religionshistorisk set er den Paulinske KristusMystik og Spiritualitet fyldt med en skræmmende frihed og kreativitet grænsende til anarki, vi må sige det er anarKristisk. Selv en autoritet som Albert Schweitzer giver udtryk for noget lignende og han følger op og siger at det er en gåde at Kirken kanoniserede de Paulinske breve, fordi de ville udgøre en bombe under Kirken.



Den Paulinske KristusMystik og Spiritualitet er:

Den Paulinske Kristusimpuls ind i verden er:

"Heartbeautifulness AnarKristisk Kreativ Spiritualitet".
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 44 af 190 < 1 2 ... 42 43 44 45 46 ... 189 190 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk