annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 26 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 25 26 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23577 - 22/08/2017 13:27 Re: Den kristne tro [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
Tilføjelse:

Ligesom vi har FN: Forenede Nationer, kunne vi også søge at få FR: Forenede Religioner.

Håbet ville jo så være, at få den fredelige del af islam med - samt naturligvis ateister og agnostikere blinker

I maurernes tid i det sydlige Spanien var man faktisk nået et godt stykke ad den vej.
De samme bygninger blev brugt af islam om fredagen, at jøderne om lørdagen og af de kristne om søndagen blinker

M.v.h. Arne smiler

Nu er en bygning jo ikke afgørende for, at en kristen kan tilbede den eneste sande Gud, da denne skal tilbedes i ånd og sandhed.

En fælles bygning kan ikke gøre verden til et vidunderligt sted …
Skal noget ændres, må man starte med sig selv, men der må være nogle fælles "spilleregler" når der er tale om at gøre verden til et vidunderligt sted for verden er jo vidunderlig.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#23578 - 22/08/2017 17:19 Re: Den kristne tro [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Jeg kan kun være enig med dig, når du skriver:
Citat:
Skal noget ændres, må man starte med sig selv, men der må være nogle fælles "spilleregler" når der er tale om at gøre verden til et vidunderligt sted for verden er jo vidunderlig.
Her er en inspiration til, hvordan man kunne "starte med sig selv" blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23579 - 22/08/2017 18:14 Re: Den kristne tro [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Tikka.

Jeg kan kun være enig med dig, når du skriver:
Citat:
Skal noget ændres, må man starte med sig selv, men der må være nogle fælles "spilleregler" når der er tale om at gøre verden til et vidunderligt sted for verden er jo vidunderlig.
Her er en inspiration til, hvordan man kunne "starte med sig selv" blinker

M.v.h. Arne smiler

Jeg har læst dit link.

En for mig tung tekst at læse der på ingen måde inspirerede mig.

Hvad skulle jeg hæfte mig ved, mener du? - Hans flugt fra sin depression til et sted hvor han fandt en vis ro og ligesindede, der alle levede i nuet for at overleve og i forsøg på at undgå smerten?

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#23580 - 22/08/2017 23:59 Re: Den kristne tro [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Hvad jeg henviste til, var taget fra "En tænketank for tilgivelse", som du kan se ved at klikke her - en hjemmeside, som jeg netop tilfældigt har set i min søgen efter oplysninger om religionsfordrageligheden i sin tid i mauriske Andalusien.

Overskriften - idéen - i denne hjemmeside er:
Citat:
Mit hjerteærinde er, at samle baggrundsviden og historier om tilgivelse og forsoning, historier som inspirerer de stridendes vilje til tilgivelse. Historier hvor intet er for småt og intet er for stort… Fra den lille forurettelse til folkedrab.
"Tilgivelse og forsoning" er jo ikke just dét, der mest præger de store verdensreligioner, men jeg er enig i, at netop dét må være vejen til "Paradis på jord".

Og som idémanden bag tænketanken, Karsten Mathiasen, skriver:
Citat:
Mere fredsforskning efterlyses! Jeg vil gerne stille spørgsmålet: Mens vi bruger astronomiske pengesummer hvert år på våben og militær, hvor meget bruger vi så til forskning i Tilgivelse og Forsoning? Jeg vil foreslå et ”krone til krone”-princip, således at hver gang der bruges en krone på våben og militær, så bruges der også en krone på forskning i Tilgivelse og Forsoning. Det ta´r nok lidt tid at få overbevist politikerne om, at der er nogle prioriteringer, der skal laves om. I mellemtiden må græsrødderne arbejde.

Det ville være skønt, synes jeg, hvis sådan noget kunne udvikle sig til en global folkebevægelse - som modvægt til de etablerede religioners konfliktskabende "vi-alene-vide-holdning" blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23581 - 23/08/2017 13:12 Re: Den kristne tro [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Arne:
Citat:
"Tilgivelse og forsoning" er jo ikke just dét, der mest præger de store verdensreligioner, men jeg er enig i, at netop dét må være vejen til "Paradis på jord".

Tilgivelse er en kærlighedsgerning.

Det er vigtigt man har/får denne indsigt og en nødvendighed for at "komme videre" da dette åbner op så man slippes ud af et fængsel.

I forhold til kristendommen er tilgivelsen nødvendigt for et godkendt forhold til Gud.

For tilgiver I mennesker deres overtrædelser, vil jeres himmelske fader også tilgive jer.
Men tilgiver I ikke mennesker, vil jeres fader heller ikke tilgive jeres overtrædelser.
Mattæus 4:14-15


Det at tilgive er noget man bør gøre uendeligt, da dette - ikke at gøre det - står i vejen for kærligheden som er så nødvendigt for både det ydre og indre liv.

¨¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 19 af 26 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 25 26 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk