annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15638496
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378734
Et andet syn 1988078
Jesu ord 1521606
Åndelig Føde 1507217
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 120 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 24 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21647 - 13/10/2016 07:32 Re: Kristus [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ja hej igen, ja det er da rigtig at Jesus gav både bud og vijledning i hvordan man bør opføre sig , og Biblen er jo et helt leksikon i hvad skaberen har ladet nedskrive til gavn for hans skabninger, og hvem er mærmere til det end ham som ved hvordan vi er indrettet, og selvfølgelig har jesus givet os mennesker vejledning for at vi kan opnå evig liv.

Tro er da fint men det er da ikke nok for Jakob 2:24-26 siger24 I ser at et menneske bliver erklæret retfærdigt som følge af gerninger, og ikke som følge af tro alene. 25 Blev ikke også skøgen Ra′hab på samme måde erklæret retfærdig som følge af gerninger, efter at hun havde taget gæstfrit imod sendebudene og sendt dem bort ad en anden vej? 26 Ja, ligesom legemet er dødt uden ånd, således er også troen død uden gerninger, altså det er ikke nok bare at sige JEG TROR uden at vide hvad det drejer sig om nej man sskal som ddu også gør, undersøge tingene, som Paulus siger i Apostelgerninger 17:2-3 I overensstemmelse med hvad Paulus plejede gik han ind til dem, og på tre sabbatter ræsonnerede han med dem ud fra Skrifterne 3 idet han forklarede og ved hjælp af henvisninger beviste at Messias nødvendigvis måtte lide og opstå fra de døde, og [han sagde]: „Han er Messias, den Jesus som jeg forkynder jer.

Så ja du har fuldstændig ret, der skal både tro og gerninger til.
mvh Jørgen

Top Svar Citer
#21648 - 13/10/2016 09:39 Re: Kristus [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7176
Sted: Sydsjælland
Til Simon.

Jeg synes ikke dine indlæg hører hjemme i denne tråd.

Hvorfor opretter du ikke selv en tråd til dine mange indlæg, hvor du kritiserer og kritiserer - men glemmer at fortælle, hvor du selv står.

Ateisme er jo da et værdigt emne her på Trosfrihed.dk blinker

(Forslag til emne: Hvordan er verden - og hvordan vil jeg forholde mig til den?)

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21650 - 13/10/2016 11:53 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne og Jørgen

Nu vi alle tre taler om buddene, vil jeg gerne oprette en ny tråd til Jesu bud.

Det har jeg forsøgt før, men med ringe succes. Der er ofte sket det, at jeg er blevet skudt noget i skoene - som "skinhellighed". Så derfor siger jeg det med det samme:

- Jeg er tilsyneladende selv totalt ude af stand til at holde buddene. For mig er de idealer, som jeg ville ønske, at jeg var i stand til at handle på og tænke/føle efter. Men jeg er for ringe!

Hvilke bud tænker jeg på, spørger du, Arne. Før jeg bliver specifik - hvilket jeg gerne vil blive i den anden tråd - vil jeg sige, at alle buddene er facetter af netop det dobbelte kærlighedsbud, du selv har nævnt.

Jeg vil gerne sammenligne med det hvide lys, der brydes i et prisme og bliver til alle regnbuens farver. Alle farverne er ét i det hvide lys. Således også med buddene. De er alle facetter af den ene, uselviske kærlighed. - Eller netop af det dobbelte kærlighedsbud som du nævner Arne.

Thomas
(Hans-Kristian har afsløret mig!)
Top Svar Citer
#21652 - 13/10/2016 12:39 Re: Kristus [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hej Thomas: det skal du ikke tage dig af, jeg var også selv forbavset over tonen i dette forum, bare injorerer de der mærkelige mennesker og lad være med at svare dem for de er ikke værd at spilde tid på.

Nej kære ven du ikke for ringe, der er ikke nogen af os der er fuldkommen som Jesus var, Jakob 3:2, 5.Jakob skrev: „Vi fejler alle mange gange. Hvis nogen ikke fejler i ord, så er han en fuldkommen mand, i stand til også at tøjle hele sit legeme. . . . Tungen [er] et lille lem og praler dog stort. Se! Hvor lille en ild der skal til for at tænde en stor skov i brand!“ — Jakob 3:2, 5.

Hvad heder din nye tråd ?
mvh Jørgen
Top Svar Citer
#21653 - 13/10/2016 13:58 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Hvilken forbindelse er der mellem dine fantasier om kristus, og dine fantasier om naturvidenskab? – det er vist desværre det eneste spørgsmål der her har en smule relevans, er jeg bange for!

Man ka’ forestille sig flere mulige scenarier, forklaringer og svar på bl.a. din såkaldte interesse for metafysikken (gr. for ’det der kommer efter fysikken’), eller som du for tiden bedre ka’ lide: ontologien (gr. for ’det der angår det værende’ – ligeledes med særlig henvisning til Aristoteles). Men hvad der virkelig ér tilstede, er i al fald din frygt for at guden ikke har styr på den gravitation du fantasifuldt nok har tilskrevet den – ved på forhånd blindt at acceptere påstanden om dennes evne til eksistens udenfor din fantasi, hvad der derfor blankt må afvises – idet guden din på et tidspunkt synes at være faldet ud af din fantasi, hvad der så forklarer det store eftersøgningsarbejde du indtil videre har brugt 10-12 år på, alene her på Trosfrihed…
Her vil Newton selvfølgelig ha’ en vis interesse, da et så voldsomt tab jo ka’ medføre store skader for en lægprædikant, men altså, som tidligere sagt og med særlig henblik på omtalte ældre herre (Aristoteles), blir du altså nødt til at underopdele og præcisere dine spørgsmål m.m. Da ikke mindst at indkredse eftersøgningen til selve området og tidspunktet hvor din fantasi sidst løb løbsk, og hvorved guden jo altså så udsatte dig og sig selv for det tragiske fald – ja måske ligefrem at Faldet fører til association!

Men hele butikken ka’ skam systematisere betragteligt, der kræves bare mængder af data og tiden til at behandle dem korrekt, netop en omfattende del af det videnskabelige arbejde – men at guder altså sagtens ka’ behandles videnskabeligt, det ka’ jo så være dig en grænseløs trøst at vide. Og for yderligere at optimere din optimisme, så finder folk jo guder hver dag, nogen af dem er vel ikke deres egne, hvorfor din jo ku’ tænkes at være indleveret hos politiet eller på et posthus, selvom sidstnævnte også kræver et topmål af fantasi at finde!
Dog skal du stadigvæk ikke regne med at finde din gud i selve videnskaben, hvad jeg jo før har sagt dig, hvorimod du sagtens ka’ finde dens vugge i det gamle Grækenland, og det er jo ikke det værste sted at tilbringe en nysgerrig tid. Har du tænkt på at guden bare kan være rejst hjem igen, at du har taget den for givet og at den blev ked af dét?

Var jeg dig her til en smule hjælp, hr. lægprædikant? ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 24 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 23 24 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Tikka
16/04/2024 22:30
Kom op på bjerget...
af ABC
16/04/2024 19:15
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Trump blev irettesat under retsmøde
16/04/2024 22:08
EU-lande opfordrer til besindighed i Mel..
16/04/2024 21:36
Gigantisk udgravning til Femern-tunnel e..
16/04/2024 21:20
Storbritannien tager første skridt mod ..
16/04/2024 21:13
Afspærringer ved Børsen opretholdes og..
16/04/2024 20:41
Nyheder fra Religion.dk