annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 24 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21611 - 09/10/2016 10:03 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ja jeg føler det er spild af tid når jeg skal side her og gentage mig selv den ene gang efter den andes, som om at du egentlig ikke gider læse det jeg skriver.
Nej jeg er ikke i tvivl om at det ikke gør indtryk på dig, og lad endelig være med at påstå at du prøver at finde ud af hvad jeg tror på, for det intereserer dig overhovedet ikke.

At jeg ikke har fortalt før at jeg er Jehovas Vidne er fordi at det er den første debat jeg har været med i, og der er jo ingen det har spurgt mig, og for øvrigt så venter jeg stadig på at du skal tilkendegive hvor du står men det er så fortsat en hemlighed, men jeg er ikke at den slaks der sider og tæller indlæg for at finde noget at krediserer folk med.

Jo alle må hjertens gerne vide at jeg et et Jehovas Vidne, det er jeg nemlig som der var en der sagde, stolt af, men du har jo så ikke noget at være stolt af, det kan jeg godt forstå.
Jehovas Vidner benytter os ikke af Dogmer, det overlader vi til de navnkristne, vi holder nemlig ikke noget skjult som jeg også har pointeret andetsteds, det ville du også vide hvis du gad tænke dig om, vi fortælder nemlig vidt og bredt hvad det du kalder Dommedag er for noget og hvad man skal gøre for at overleve, men det har du sikkert hellerikke læst.
Din altomfatterde kærlighed ligger man ikke mærke til når man føre debat med dig, den gæmmer du godt.
Håne nej det er ikke mit bord, det overlader jeg til dig, men det har du sikkert ikke opdaget.
Top Svar Citer
#21612 - 09/10/2016 10:29 Re: Kristus [Re: Simon]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hej Simon: ja du har fuldstændig ret, der er mange utroligt flotte steder, jeg har selv Boet i Rocki Mountan i Canada og flottere steder findes ikke selv om jorden er fyldt med de pragtfuldeste steder, men det er ikke alene jordens skøndhed der gør et paradis, der skal også være fred og ingen sygdom og død, og det er det Biblen lover at disse ting skal herske i det kommende paredis.

Og ja jeg tror også at jorden har eksisteret i mere end 6000 år, jeg tror at mennesket har eksisteret i ca. 6000 år, jorden kan sagtens være meget ældre.


Redigeret af Jørgen Primdahl (09/10/2016 10:34)
Top Svar Citer
#21613 - 09/10/2016 10:44 Re: Kristus [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jørgen Primdahl.

Du skriver:
Citat:
- for øvrigt så venter jeg stadig på at du skal tilkendegive hvor du står -
Mit svar:
Det har jeg da gjort, senest med dette:
Citat:
Jeg tror jo på, at der er noget ufatteligt mirakuløst og vidunderligt bag verdens væren, og det føder i mig en spontan altomfattende kærlighed.
Hvad mangler du svar på? blinker

Du skriver også:
Citat:
Jehovas Vidner benytter os ikke af Dogmer -
Mit svar:
Jeres Harmagedon tror jeg ikke, nogen kan benægte, er et dogme blinker
I er selvfølgelig i jeres gode ret til at tro på jeres Harmagedon som en "grundlæggende trossandhed", men tro er det - ikke viden.

Bibelen kan jo ikke bruges som et videnskabeligt bevis.

I øvrigt har naturvidenskaben også et "Harmagedon".
Det er, når solen har brændt sin brint af i sit brint-til-helium-atomkraftværk.
Så ophører denne klode at eksistere blinker

Jeg har i denne tråd søgt fordomsfrit at få et klart billede af det væsentligste i Jehovas Vidner.
Det synes jeg, jeg har opnået, og jeg respekterer, at I har jeres tro.
At det så ikke er min tro er en anden sag blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21616 - 09/10/2016 13:38 Re: Kristus [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Hej Jørgen

Jeg er nysgerrig efter din tro, selv om jeg ikke selv tilhører et bestemt kristent trossamfund.

Hvordan forholder du dig til de befalinger, som Jesus giver gennem hele evangeliet, om at gøre det gode og afstå fra det onde - og gennem hele sit sind og levned at være uselvisk?

T.
Top Svar Citer
#21617 - 09/10/2016 13:47 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hej Arne: spontan altomfattende kærlighed kærlighed regner jeg ikke som religion, det skulle være noget der kendetegner menneskers adfærd, at det så ikke er det der kendetegner de fleste mennesker i dag er fordi at HELE VERDEN LIGGER I DEN ONDES MAGT som vi har snakket om, men det er ikke en religion i den forstand.
Ja jeg kan godt se at det er rigtig det du siger om dogmer, men det dogme som vi har om Harmagegon er i så fald et Bibelsk dogme ide at det er taget fra Biblen og det er guds rige også som er hele temaet i Biblen, men det er Treenigheds dogmet eller Helveds dogmet eller dogmet om den udødelige sjæl ikke, det er alt sammen noget som de navnkristne har fundet på, Jesus og de første kristne trode ikke og talte ikke noget om disse ting.
Du siger at Biblen ikke kan bruges som en videnskabelig bog, men alligevel så er der mange arkærologer der stødter sig til Biblen, måske du har læst bogen af WERNER KELLER der heder SÅ HAR BIBLEN ALIGEVEL RET så vil du få syn for sagen, og der er kommet uendelig mange andre udtallelser fra andre der ved noget om de ting og som arbejder inden for nettop det feldt, videnskaben som du nævner har også fundet at mange af de ting de går og arbejder med har de kunnet læse i Biblen i årtusinder.

I øvrigt har naturvidenskaben også et "Harmagedon".
Det er, når solen har brændt sin brint af i sit brint-til-helium- skriver du, men Biblen siger at Jorden aldrig i evighed skal rokkes eller gå til grunde.

mvh Jørgen
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 24 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk