annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 33 af 35 < 1 2 ... 31 32 33 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21447 - 19/09/2016 12:52 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse

Hej Arne

Vi er bare mennesker.

Det interessante for mig var hans bud på modersolen.

Måske andre forstår tingene anderledes?

Nu interessere jeg mig ikke for astronomi, så jeg kan ikke tale med om disse ting, men hvis beskrivelsen af universet ikke stemmer overens med virkeligheden, så tror jeg da, at mange VML´er ville være glade for at få det på plads.

Vi ønsker jo ikke at sidde med en eller anden fantasi om verden griner

Du har stillet spørgsmål omkring universets udvidelse og et sort hul/modersolen.

Det har jeg fundet nogle svar på til dig.

Nu kan jeg ikke bestemme hvad forskerne skal beskæftige sig med, men jeg synes da godt lige, at de kunne bruge lidt tid på denne sag blinker

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21450 - 19/09/2016 14:51 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Jeg ved jo ikke præcis, hvor din Kim Garlin har sine fantasier fra, men det er vel fra "Vandrer mod lyset!".

Astrofysikernes svar på hans "modersol" er ret klart.
Du kan se det her:
Citat:
I Mælkevejens centrum er der et stort sort hul, der er ca. tre millioner gange tungere end Solen, selvom det fylder mindre, og det bliver hele tiden tungere, fordi det sluger de stjerner, der kommer for tæt på.
Så hvis I tror, I vander mod lyset mod jeres "modersol", så er der en del videnskab, der har fundet frem til, at I bliver ædt op af et sort hul!!!

Hvorfor alle disse "gøren sig klog tiltag" på alt dét, vi mennesker jo alligevel ikke magter?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21451 - 19/09/2016 15:44 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse

Hej Arne

Jeg har meget svært ved at tro, at de ville opretholde deres hjemmeside, hvis det var endegyldigt bevist, at universet ikke kunne se ud som beskrevet i "VML".

Måske vores samtale kan sætte et eller andet i gang blinker

Det var vist ikke et sort hul Kim foreslog som vores modersol?

Kan du ikke forstå, at VML´erne gerne vil have bekræftet/afkræftet tingene?

Er universet en tekop i frit fald? Hvordan ser det ud? Hvad er et sort hul? Passer det ind i VML´s verdensbillede?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21452 - 19/09/2016 18:28 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Kan du ikke forstå, at VML´erne gerne vil have bekræftet/afkræftet tingene?
Mit svar:
Det er jo for længst sket!
Det er vel kun VML'erne, der ikke har fattet det.
VML'ernes lysende moderstjerne eksisterer ikke, i stedet er der et enormt sort hul.
Det er vel den størst mulige fejltagelse blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21453 - 19/09/2016 19:32 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse

Hej Arne

Det må de jo så åbentbart ikke mene er sket blinker

Hvor skulle modersolen befinde sig?

Det som jeg har kunnet finde er dette:

Citat:
Alt hvad der kan observeres fra Jorden af Sole, selv de fjerneste Stjernetaager, hører til det samme System, hvis Modersol - en af de fire - engang med Tiden vil kunne ses fra Jorden; antagelig først naar de dertil indrettede Observationsinstrumenter er undergaaet en Del Forandringer og Forbedringer. Til den Tid vil den kunne findes staaende lavt paa den sydvestlige Himmel.
Det Sol- og Planetsystem, hvortil Jorden hører, findes i den indre Del af "Mælkevejens" elliptisk formede Ring og bevæger sig hen imod det immaterielle Kraftcenter(1).


1. Ved yderligere Forespørgsel er følgende meddelt og bekræftet fra oversanselig Side: Alle Mælkevejskloderne passerer i deres Baner uden om Modersolen og det usynlige Kraftcenter. Efter som Kloderne nærmer sig Modersolen eller Centret, stiger deres Farthastighed, men aftager atter i samme Maal, som de fjerner sig. Farthastigheden om det immaterielle Center er dog langt ringere end om den materielle Modersol. Det samme gør sig gældende for Kometers og Planeters Vedkommende; deres Fart om de immaterielle Centre er ligeledes langt ringere end om de materielle (synlige). Hvor Banernes Form nærmer sig til Cirklen, er den forøgede Fart om det immaterielle Center saa ringe, at det neppe kan paavises. Udg. Anm.


Står der at modersolen befinder sig i mælkevejens centrum?

Kærlig hilsen

ABC



_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 33 af 35 < 1 2 ... 31 32 33 34 35 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk