annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19692 - 04/10/2015 00:58 Re: At Ære Verdens Væren [Re: Tikka]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
SVAR: Ja vi er alene med vores bevidsthed på godt og ondt.

Nu har det at kigge ud af vores øjne ikke så meget med vores bevidsthed at gøre, snarere tværtimod, men jeg antager at dit svar betyder at du er klar over at vi altid er alene. Har jeg ret.

Der står ganske vist at Guds Rige vil blive taget fra jøderne og vil blive overgivet til et andet folk men det er noget vrøvl.

Gud ønsker ingen ære, han er ikke forfængelig.

SVAR: Joe … gud salvede Jesus med hellig ånd ifølge skrifterne. Messias betyder den salvede, og Jesus blev salvet … ikke med olie, men med guds hellige ånd, da Johannes døber døbte ham.
Gud havde udsendt/udvalgt Jesus som den eneste, der kunne frelse menneskene fra synd og død.

Ja eventyr er opbyggelige, men Jesus kan ikke frelse nogen. Det kan man kun selv. Forøvrigt var Jesus ikke Messias, det er et jødisk fænomen.

SVAR: Der var profetierne om ham og de budskaber Maria og Johannes døberens mor modtog før deres børns undfangelse/fødsel og Johannes selvfølgelig.

Mere eventyr, som sagt var Jesus ikke af davids slægt (det var der vist ingen der var, et andet eventyr).

Jesus har dybest set ingen lære. Det ville da være dybt tåbeligt at have en lære om virkeligheden.

Men du har ret i at der kun kan være en forståelse. Det er nu engang sandhedens egenskab.

Gud har kun et ”folk”. Det er menneskeheden.

Indsigt fører til forståelse, ja. Forståelsen er det uimodsigelige.

Hvordan kan vi være syndere i Guds øjne når han ikke dømmer. Vi er snarere nogle stakkels fjolser.

Jo, det er såmænd Jesu ord, det kan ikke være andet.

Paulus er ligegyldig han er ikke Jesus. Om Paulus så var den største på Jorden, var han dog ikke større end den mindste i Himmerige. Paulus gjorde så mange fejl, Jesus gjorde ingen.

Paulus, (”Damaskus omvendelse”) er refereret forskelligt de 3 gange den er nævnt og har sandsynligvis aldrig fundet sted.

Paulus påpeger at kærligheden er størst, og uden den er alt andet intet værd trods den rette forståelse/kundskab og vilje, selv om han også siger han ikke erkender fuldt ud.

Nej, det gør han ikke og så bør man tie.

Ja, hold ud. I sagtmodighed, stilhed og venlighed. Hvilken ”sejrskrans” kunne man monstro få af ham som vaskede vores fødder. Hvad er en ”udvalgt”? Er du sikker på at du ved hvad kærlighed er

Bevidstheden er tanken og tanken er fortiden. Fortiden er det vi er. Tanken må være stille før der kan være kærlighed.

Jesus bad os kun om at bede en bøn nemlig ”Fadervor”, idet han sagde: ”Jeres Fader ved allerede hvad i har brug for før i beder ham.”

Og endelig hedder Gud ikke Jahve, det er den gamle semitiske vulkangud. Gud har intet navn. smiler
Top Svar Citer
#19694 - 04/10/2015 23:22 Re: At Ære Verdens Væren [Re: Michael]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Mine bibelcitater er fra Bibelselskabets online bibel.
https://www.bibelselskabet.dk/


Hej Michael smiler her er mine svar.


(CITAT: SVAR: Ja vi er alene med vores bevidsthed på godt og ondt.)

Michael: Nu har det at kigge ud af vores øjne ikke så meget med vores bevidsthed at gøre, snarere tværtimod, men jeg antager at dit svar betyder at du er klar over at vi altid er alene. Har jeg ret.

SVAR: Hmm … Jeg kender 2 muligheder for at kigge ud af øjnene.

1: At se pr. automatik med bevidstheden … gennem fortidens erindringer … for det meste uden at tænke over det er de ”briller,” jeg har på.

2: At flytte ovennævnte bevidsthed til en ”barne tilstand” så ”alt bliver nyt” = er fri for stivnede fortids opfattelser.

Når jeg skrev: ”Ja vi er alene med vores bevidsthed på godt og ondt.” så betyder det, at det et menneske oplever/”ser” i sit livsforløb ikke kan opleves af andre, da vi alle skal leve vort eget liv på godt og ondt og den bevidsthed vi derved får/har er vor egen, som jeg her forsøger at sætte ord på.

*
Michael: Der står ganske vist at Guds Rige vil blive taget fra jøderne og vil blive overgivet til et andet folk men det er noget vrøvl.

SVAR: Jesus indgik en ny pagt med sine udvalgte og salvede apostle, som betød de skulle være medarvinger.

”For alle, som drives af Guds ånd, er Guds børn. I har jo ikke fået en ånd, som giver trællekår, så I atter skulle leve i frygt, men I har fået den ånd, som giver barnekår, og i den råber vi: Abba, fader! Ånden selv vidner sammen med vores ånd om, at vi er Guds børn. Men når vi er børn, er vi også arvinger, Guds arvinger og Kristi medarvinger, så sandt som vi lider med ham for også at herliggøres med ham. ”
Romerne 8:14-17

*
Michael: Gud ønsker ingen ære, han er ikke forfængelig.

SVAR: Gud Jahve har æren, da han er skaberen af det skabte, ifølge skrifterne …
OG … mennesket giver Gud æren ved at stille sig på hans side, frem for Satans, da der bibelsk kun er disse 2 valgmuligheder.

*
(CITAT: SVAR: Joe … gud salvede Jesus med hellig ånd ifølge skrifterne. Messias betyder den salvede, og Jesus blev salvet … ikke med olie, men med guds hellige ånd, da Johannes døber døbte ham.
Gud havde udsendt/udvalgt Jesus som den eneste, der kunne frelse menneskene fra synd og død.)


Michael: Ja eventyr er opbyggelige, men Jesus kan ikke frelse nogen. Det kan man kun selv. Forøvrigt var Jesus ikke Messias, det er et jødisk fænomen.

SVAR: Jesus var jøde og blev ifølge skrifterne sendt af gud, for at frelse mennesket fra synd og død, ved at han gav sit liv.
De der tro på dette og handler derpå, kommer til at stå rene for gud og opnår evigt liv. Det lover bibelen selv om man ikke kan gøre sig fortjent.

*
(CITAT: SVAR: Der var profetierne om ham og de budskaber Maria og Johannes døberens mor modtog før deres børns undfangelse/fødsel og Johannes selvfølgelig.)

Michael: Mere eventyr, som sagt var Jesus ikke af davids slægt (det var der vist ingen der var, et andet eventyr).

SVAR: Det er bibelen ikke enig med dig i.

*
Michael: Jesus har dybest set ingen lære. Det ville da være dybt tåbeligt at have en lære om virkeligheden.

SVAR: Sikken noget vrøvl!

Underviser/opdrager forældre ikke deres børn til virkeligheden? … den virkelighed de mener, er virkelig.

Det var vel det Jesus gjorde ved at forkynde om Guds Rige … eller hvilken mission mener du, Jesus havde ifølge skrifterne?

*
Michael: Men du har ret i at der kun kan være en forståelse. Det er nu engang sandhedens egenskab.

*
Michael: Gud har kun et ”folk”. Det er menneskeheden.

SVAR: Ja alle inviteres, men valget er vort eget, og vælger vi Satan som herre, hører vi ikke til Guds folk.
”Gå ind ad den snævre port; for vid er den port, og bred er den vej, der fører til fortabelsen, og der er mange, der går ind ad den. Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til livet, og der er få, som finder den!” Mattæus 7:13-14

*
Michael: Indsigt fører til forståelse, ja. Forståelsen er det uimodsigelige.

SVAR: Ja indtil det uimodsigelige bliver modsagt på grund af ny indsigt/forståelse.

*
Michael: Hvordan kan vi være syndere i Guds øjne når han ikke dømmer. Vi er snarere nogle stakkels fjolser.

SVAR: At synde betyder at ramme ved siden af, og det gør mennesket, fordi det ikke er fuldkomment.

Hvorfra har du den ide, at bibelens gud ikke dømmer når bibelen siger han gør? … og som du jo selv har gjort opmærksom på ved at citere Jesus for at ha’ sagt: "Jeg dømmer ingen, men den som vil dømmes har sin dommer, nemlig det ord Jeg har talt." … Det ord Jesus taler er Guds ord … han gør kun sin fars vilje.

*
Michael: Jo, det er såmænd Jesu ord, det kan ikke være andet.

SVAR: Dit skriftsted … "Jeg dømmer ingen, men den som vil dømmes har sin dommer, nemlig det ord Jeg har talt." … Det kan jeg ikke finde, i beretningen du henviste til. Beretningen om at kaste den første sten.
Og jeg kan ikke finde det andre steder i bibelen.
Googler jeg skriftstedet, kommer kun vores snak om det frem.

Men skal jeg acceptere det som Jesu ord, det du citerede, læser jeg at Gud er dommeren, og det er også min forståelse af bibelens ord.

*
Michael: Paulus er ligegyldig han er ikke Jesus. Om Paulus så var den største på Jorden, var han dog ikke større end den mindste i Himmerige. Paulus gjorde så mange fejl, Jesus gjorde ingen.

SVAR: Jamen hvad er det, du har imod Paulus? Han siger jo selv han er den ringeste af de hellige/udvalgte apostle.
Uden Paulus ingen kristendom mener jeg, og Paulus kalder Jesus sin herre og Paulus påberåber sig ikke at være fejlfri.

Romerbrevet 7:18-20: ”Jeg ved, at i mig, altså i mit kød, bor der intet godt. Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke. For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg. Men når jeg gør det, jeg ikke vil, er det ikke længere mig, der handler, men synden, som bor i mig.”

Vi er født syndere på grund af Adams synd, og derfor dør vi ifølge bibelen.

”Derfor: Synden kom ind i verden ved ét menneske, og ved synden døden, og sådan kom døden til alle mennesker, fordi alle syndede.” Romerne 5:12

*
Michael: Paulus, (”Damaskus omvendelse”) er refereret forskelligt de 3 gange den er nævnt og har sandsynligvis aldrig fundet sted.

SVAR: Ja 3 forskellige referater, men sandsynligvis også 3 forskellige vidner, der er blevet spurgt, de 3 forskellige steder oplevelsen fortælles.

*
(CITAT: Paulus påpeger at kærligheden er størst, og uden den er alt andet intet værd trods den rette forståelse/kundskab og vilje, selv om han også siger han ikke erkender fuldt ud.)

Michael: Nej, det gør han ikke og så bør man tie.

SVAR: Paulus siger kærligheden er størst.
”Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er kærligheden.” 1. Korintherbrev 13:13

Og når han siger, han ikke erkender fuldt ud, er der tale om ydmyghed og indsigt af, han ikke kender guds hensigt fuldt ud.

”Kærligheden hører aldrig op. Profetiske gaver, de skal forgå; tungetale, den skal forstumme; og kundskab, den skal forgå. For vi erkender stykkevis, og vi profeterer stykkevis, men når det fuldkomne kommer, skal det stykkevise forgå. Da jeg var barn, talte jeg som et barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige. Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.”
1. Korinther 13:8-12
Fremhævningen er min.

*
Michael: Ja, hold ud. I sagtmodighed, stilhed og venlighed.

SVAR: Ja kristne skal elske gud og næsten, men kampen står mod verdensherskerne i det mørke.

”Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet.” Efeserbrevet 6:11-12

*
Michael: Hvilken ”sejrskrans” kunne man monstro få af ham som vaskede vores fødder.

SVAR: Det evige liv … Paulus forventede et udødeligt himmelsk liv.

*
Michael: Hvad er en ”udvalgt”?

SVAR: En udvalgt er i denne sammenhæng de hellige … Jesu medarvinger.

”Ånden selv vidner sammen med vores ånd om, at vi er Guds børn. Men når vi er børn, er vi også arvinger, Guds arvinger og Kristi medarvinger, så sandt som vi lider med ham for også at herliggøres med ham.” Romerne 8:16-17

*
Michael: Er du sikker på at du ved hvad kærlighed er

SVAR: Min oplevelse af sikkerhed er aldrig permanent, men jeg kender kærligheden, når jeg oplever den, …

MEN … Bibelen siger, gud ER kærlighed og at han/de har skabt mennesket i guds billede, derfor er kærlighed … både det at give og modtage… grundlæggende for mennesket som livsnødvendig … SÅ meget at Jesu ord siger, vi skal elske vor fjende.

*
Michael: Bevidstheden er tanken og tanken er fortiden. Fortiden er det vi er.

Michael: Tanken må være stille før der kan være kærlighed.

SVAR: Ja det er nødvendigt, for at kunne elske både ven og fjende da egoismen ellers står i vejen for kærligheden.

*
Michael: Jesus bad os kun om at bede en bøn nemlig ”Fadervor”,

SVAR: Disciplene sagde: »Herre, lær os at bede, ligesom Johannes lærte sine disciple det.« Lukas 11:1
Fremhævningen er min.

Michael: idet han sagde: ”Jeres Fader ved allerede hvad i har brug for før i beder ham.”

SVAR: Jeg kan ikke se: ”idet han sagde: ”Jeres Fader ved allerede hvad i har brug for før i beder ham.” i de 2 udgaver af Fadervor.

Bønnen Fadervor er en mønsterbøn.

Jesus siger også: ” Men når du vil bede, så gå ind i dit kammer og luk din dør og bed til din fader, som er i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig.” Mattæus 6:6

… Men det da klart, Gud kender vor bønner før de bedes … han er jo almægtig.

*
Michael: Og endelig hedder Gud ikke Jahve, det er den gamle semitiske vulkangud. Gud har intet navn.

SVAR: I følge Bibelselskabets online bibel står der:

”Gud sagde videre til Moses: »Sådan skal du sige til israelitterne: Jahve, jeres fædres Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud og Jakobs Gud, har sendt mig til jer. Det er mit navn til evig tid, og sådan skal jeg kaldes i slægt efter slægt.” 2 Mosebog 3:15

Med venlig hilsen. smiler



Top Svar Citer
#19696 - 05/10/2015 12:15 Re: At Ære Verdens Væren [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Har været "lost" i denne verden, Arne, men ikke længere føler jeg, så tak til jer alle for hjælpen.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#19697 - 05/10/2015 13:17 Re: At Ære Verdens Væren [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Kære ABC.
Citat:
Har været "lost" i denne verden -
Det lyder bekymrende hjælp
Citat:
men ikke længere føler jeg
Det lyder som noget godt og glædeligt - var det "spirituelle fødselsveer"? blinker

K.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#19699 - 06/10/2015 15:02 Re: At Ære Verdens Væren [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Har ikke tænkt så meget over det, Arne, men det kan man vel godt kalde det "spirituelle fødselsveer".

Vil bare være mig selv med jer andre i denne verden.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk