annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 434 gæster og 1020 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 11 < 1 2 ... 8 9 10 11 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18773 - 03/11/2014 19:23 Re: Fornuft og følelser [Re: Arne Thomsen]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 337
Hvad mener du med at kritik frabedes?
Top Svar Citer
#18778 - 04/11/2014 07:33 Re: Fornuft og følelser [Re: Michael]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Hej Michael.

Det var et forsøg på at gøre denne tråd fri af destruktive tiltag.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#18807 - 08/11/2014 20:22 Re: Fornuft og følelser [Re: Arne Thomsen]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 337
Ah, javel.

Jeg er nu af den opfattelse, at kritik er sundt. Først når man lufter sine teorier i virkeligheden overfor andre mennesker møder man modstand og kan slibe sine meninger af og blive klogere.

Hvis man frabeder sig kritik siger man samtidig, underforstået, "jeg alene vide".

Jeg tror også, at såvel Adolf Hitler som Josef Stalin meget gerne ville frabede sig kritik. Det slap de også for idet konsekvenserne af at forholde sig kritisk til dem var frygtindgydende.

Men uden kritik er der intet demokrati og da slet ikke noget oplyst samfund.

Eftersom det meste af hvad du skriver er noget vrøvl er det svært at forholde sig til det uden at være kritisk. smiler
Top Svar Citer
#18808 - 08/11/2014 20:50 Re: Fornuft og følelser [Re: Michael]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Hej Michael.

Hensigten var at undgå usaglig kritik - og naturligvis på ingen måde "jeg alene vide" blinker

Dine ord:
Citat:
Eftersom det meste af hvad du skriver er noget vrøvl er det svært at forholde sig til det uden at være kritisk.
vil jeg dividere med dig selv blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#18810 - 08/11/2014 22:13 Re: Fornuft og følelser [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 759
Sted: Sverige/Danmark

Jeg er 100% enig med dig, Michael, i dine betragtninger ovenfor. Det er Arne altså desværre ikke. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 11 < 1 2 ... 8 9 10 11 >


Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
37-årig erkender hvidvask for millioner
22/06/2026 17:36
The Smiths-guitarist sælger 80 af sine ..
22/06/2026 16:56
Endnu en person fundet død i sø i Rosk..
22/06/2026 15:48
Tidligere amerikansk centralbankchef er ..
22/06/2026 15:02
Naboer bekymrede for sikkerheden på ny ..
22/06/2026 14:42
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Udenrigsministeriet lemper rejsevejledni..
22/06/2026 16:21
Sprudlende og farverig eller uforpligten..
22/06/2026 16:00
En søns undren
22/06/2026 16:00
Styrelse undersøger legetøj efter meld..
22/06/2026 15:57
Politiet efter flere ulykker: Læn jer i..
22/06/2026 15:31