annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Et historisk fly, man helst vil glemme.
Hvem er online?
4 registrerede ABC, somo, Diana, Arne Thomsen 322 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1852 - 25/07/2008 00:30 Til Thomas
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hvorfor prøver du at gøre en stor historie ud af dine Jesus ord og sætte dem op som en modsætning til alle andre.

Den kristne historie er fyldt med overgreb. Uvidende og selviske mennesker som har misbrugt religionen til at undertrykke andre. Men i dag i vores moderne verden er der en ny slags personlige kristne som prøver at nå frem til en ny forståelse.

Forholdet til Gud og kristus må altid være et personligt forhold og ligesom man må respektere sig selv, må man også respektere andre mennesker. Man kan ikke fordømme dem når de er midt på deres vej til en form for erkendelse. Det tager tid.

Derfor nytter det ikke at poste en masse Jesu ord.

Det er meget vigtigere at vi indbyrdes diskuterer vores egen personlige erkendelse, så at vi kan lære af hinanden og komme videre. Hvis vi virkelig går den rette vej, vil vi, i kraft af vores egen udvikling, opdage sandheden i Jesu ord.

Det er ikke et spørgsmål om at få det fortalt udefra. Det er blevet fortalt i 2000 år og se hvordan verden har udviklet sig.

Det er et spørgsmål om at forstå det indefra. Så bliver man ikke en del af en propaganda, men man bliver respekteret som et voksent menneske, der giver sit bidrag til vores alles fælles udvikling.

Nogle er langt fremme af deres livs vej og andre er ikke så langt, men skal opleve en masse før de kommer til erkendelse. Det nytter ikke at presse en forståelse ned over hovedet på et andet menneske.

Vi bliver alle nødt til at respektere hinandens integritet selvom vi måske synes at andre burde forstå det vi siger. Men forståelsen af sandheden burde ikke være noget problem idet der kun findes den samme.

For nogle af os tager det måske lidt længere tid end for andre og det må vi lære at respektere.

Mvh.

jmp

Top Svar Citer
#1857 - 25/07/2008 01:00 Re: Til Thomas [Re: Michael]
Thomas
Uregistreret

"Hvorfor prøver du at gøre en stor historie ud af dine Jesus ord og sætte dem op som en modsætning til alle andre."

1) Ordene er ikke kun 'mine'. Enhver, som tager dem til hjertet, hans er de!

2) Jeg sætter dem ikke op som modsætning til alle andre. Jeg viser f.eks. deres relation til andre, der er af sandhed, f.eks. Buddha og Krishna.

Men jeg sætter dem op over for dem, der tager Jesu navn i mund, men som taler ham lodret imod. Og SÅ skal jeg ellers love for, at sablen bliver trukket. Hvad bilder jeg mig dog også ind?! Tsk, tsk...

"Den kristne historie er fyldt med overgreb. Uvidende og selviske mennesker som har misbrugt religionen til at undertrykke andre. Men i dag i vores moderne verden er der en ny slags personlige kristne som prøver at nå frem til en ny forståelse."

Det nytter ikke at erstatte hans ord og budskab med åndelig dovenskab. Det handler om at ELSKE, ikke om at sidde og glo i al stilhed og 'vippe med tæerne', som du ynder at sige, og bilde sig ind, at hele verden og alle lidelser blot er en illusion, som Jan elsker at påpege.

"Forholdet til Gud og kristus må altid være et personligt forhold og ligesom man må respektere sig selv, må man også respektere andre mennesker. Man kan ikke fordømme dem når de er midt på deres vej til en form for erkendelse. Det tager tid."

Ikke alle ønsker det. Og hvis de associerer Jesu budskab til deres egne dogmer af åndelig dovenskab, så er jeg NØDT til at tale dem imod, så Jesu lys ikke skjules.

"Derfor nytter det ikke at poste en masse Jesu ord."

Jeg gør det af flere årsager. Nogle gange lander folk her ude fra google og læser. Nogle der aldrig ville have sat sig bladret i biblen. Jeg gør det også for, at vi - bortset fra at I ikke er det mindste interessrede - kunne have en side fuld af vidunderlige Jesus-ord.

"Det er ikke et spørgsmål om at få det fortalt udefra. Det er blevet fortalt i 2000 år og se hvordan verden har udviklet sig."

Hans ord er IKKE forkyndt. De er skjult under røvligegyldige salmer og 'trosbekendelser' og andet gøgl. Dovenskab i hjertet - dét har vundet indpas.

"Vi bliver alle nødt til at respektere hinandens integritet selvom vi måske synes at andre burde forstå det vi siger." Og: "For nogle af os tager det måske lidt længere tid end for andre og det må vi lære at respektere."

Selvfølgelig skal vi da respektere hinanden, og selvfølgelig tager det tid... MEN hvis folk tager hans ord i mund og associerer ham til DERES EGEN lære, så narrer de andre samtidig. Og dét kan jeg under ingen omstændigheder respektere!

Jesu ord skal frem! Ikke alle mulige divergerende ord, som lægges ind under samme etiket af 'vi er troende'.
Top Svar Citer
#1858 - 25/07/2008 01:03 Re: Til Thomas [Re: ]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
smiler
Top Svar Citer
annonce


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Skandaleramt stutteri endte på tvangsau..
19/04/2024 13:04
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Nyheder fra Religion.dk