annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15655816
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379948
Et andet syn 1989363
Jesu ord 1522370
Åndelig Føde 1513757
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 382 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18272 - 14/08/2014 21:46 Re: Dagens humør, spirit/gejst, begejstring. [Re: Hanskrist]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Ja, du er et helt fænomenalt menneske, så helt ulig os andre almindeligheder.

Og det er ikke kun mig, der siger det...

...det gør du også selv.

Konstant.

smiler
Top Svar Citer
#18273 - 15/08/2014 01:20 Re: Dagens humør, spirit/gejst, begejstring. [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Samfundsnassere vrimler det med overalt, men hvad de mener om deres egen begavelse kan ikke gøre deres hykleri interessant for andre. Personligt respekterer jeg kun de mennesker, der har viljen til ikke at ligge samfundet til last.

Ingen kan gøre for, at de ikke har evnerne til at forsørge sig selv, men derfra og til at gøre en dyd ud af sine manglende evner er der et stort spring. Psykologisk kan jeg godt forstå behovet hos samfundsnassere for at kompensere for deres utilstrækkelighed med en pralende herremenneske attitude, for det er svært for svage sjæle at erkende deres personlige fiasko.

Vi kan være lykkelige for, at vi bor i et samfund, der både har råd og har den fornødne medlidenhed til at forsørge selv de for samfundet overflødige individer. I islamiske lande bliver de simpelthen henvist til at tigge sig frem for at overleve. Der giver det kun respekt at give almisser, ikke at modtage dem.

Mvh

Ole Bjørn :o)

__________________________________________

Det har aldrig været guds mening, så det er kun Hanskrists,



Top Svar Citer
#18275 - 15/08/2014 18:12 Re: morsomheder.. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ohøj Ole..

”Når det kommer til stykket, er dine daglige tyve kilometer nok også bare en løgn for at forsøge at imponere andre debattører, lige som dine påstande om at have været den dygtigste på Århus universitet. Jeg har mødt forskere fra AU fra de samme årgange som dig, og ingen af dem har nogensinde hørt om dig.”

- Typisk er det kun mennesker med særlig lavt selvværd, der må skryde sig selv opover bakkekammen, som adfærden der ka’ observeres hos hønsemand dér. Hos mennesker med selvværd, er denne adfærd jo ikke nødig, idet behovstilfredsstillelse forekommer i virkelige sociale lag. Adfærden ses mange steder, den holdes bare bedst ude fra virkeligheden på internet eller i små sociale lag, hvor mennesker ligefrem overtager andres identitet og igennem denne søger bekræftelse og ofte med økonomiske formål. Men selve den sociale mekanisme blev flot beskrevet af Patricia Highsmith i 1955 med bogen The talented Mr. Ripley, der senere blev til flot film med Matt Damon i hovedrollen.
Her er der nok udelukkende tale om at skabe en imaginær identitet med rent sociale formål i bøssen, men mekanismen er i grunden identisk, for bedraget handler typisk om netop at konstruere et imaginært selvbillede, og få helt ukendte mennesker til enten direkte eller indirekte at bekræfte det. Sandsynligvis er der ikke engang en gymnasial udd. bag, men pointen er jo at det er komplet ligegyldigt på debatten her, for hvis han har behov for at fantasere om sig selv som en storslået, om end lidt miskendt for ikke at sige ukendt forsker og blandt mennesker der ikke kender ham, ja så fortæller det jo i sig selv en lille historie, som idet mindste det observante menneske vil studse lidt over, og siden bare ryste lidt på hovedet og lade det passere. At afdække det imaginære, er i sig selv en del af selve mekanismen for behovstilfredsstillelse, altså går du bare indirekte hans ærinde.

Mvh & god weekend dér..
Simon


Redigeret af Simon (15/08/2014 18:18)
Top Svar Citer
#18276 - 16/08/2014 13:25 Re: morsomheder.. [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
så meget behøver I nu ikke gøre ud af det, for det var blot en redegørelse for min evneprofil som er ret speciel og nørd'et i en bestemt retning, andet var det ikke

men det er måske lidt svært for jer at forstå

Nu sagde jeg jo ikke noget om at være den dygtigste på Århus Universitet, men påpegede det forhold at da året var omme var jeg den eneste på hold og årgang, der havde magtet at løse samtlige opgaver i biofysik og kemi vi fik udleveret (dette var til stor forundring for min 'læsegruppe', studiegruppe, da de kendte min studentereksamen 6,9 og dem jeg var i gruppe med havde alle over 11 i snit og hende den kloge 12,7). Der er ikke mere i det, men velbekomme om I kan få en masse mere ud af det.

at det opfattes som pral, sådan tænker jeg ikke selv på det, her på mine gamle dage (58 år) når jeg reflekterer over det hoved der sidder på mig, som viste sig at være speciel ud i en bestemt retning såvidt skolekundskaber, og ganske ordinær hvad alt andet gjaldt,

iøvrigt er det stort set det samme hoved der sidder på mig den dag idag og som jeg må lære at leve ved eller med. Og da jeg så Good Will Hunting forleden aften, kan jeg se at jeg endnu ikke har forstået som taget forholdet til mig. Der er bare nogle ting jeg har nemmere ved end andre, som der sørme er rigtig meget mere som jeg har så meget sværere ved end andre.



jeg må ha gjort jer meget ondt eller være jer til stor Kain Abel misundelse og jalousi

og ja jeg kan da også se at jeg kan noget I ikke kan

som at jeg ikke er bange for at gå op imod jer og undsige jer I jeres debatadfærd som er under al kritik

Og I kan rotte jer sammen lige så meget I vil, men mig får I ikke bugt med (ned med nakken) og jeg vil alle dage kunne magte 2 spor;

1): seriøs debat hvor jeg holder skruen i vandet som jeg kontinuerligt har gjort siden 2003 fordi jeg har noget på hjertet og

2): fra tid til anden holde jer op på jeres ødelæggende debatstil med så grove personforfølgelser som tilfældet er (hvis I da ikke en dag bliver så kloge at I kommer på bedre tanker)


mange kærlige hilsner HansKrist

og go weekend til jer der magter at gennemskue og se igennem Ole Forskning Bjørn's dagsorden som hans tro væbner i samme stil simon og lakaj'en michael (alle 3 debattører dybt sårede personer, men på et tidspunkt må de da komme over deres nederlag for åben skærm)

Selv om HansKrist tydeligvis har sat sig på tværs i jeres univers, er det så ikke på tide vi kommer videre???

Jeg er jo blot en debattør blandt andre, og ovenikøbet, ifølge jeres opfattelse, en uinteressant og ubetydelig og uden værdi af slagsen, så jeg har lidt svært ved at forstå I er gået i stå omkring min person.

En mand der har løbet hver eneste dag siden 30 december 2011 med et minimum uge gennemsnit på 120 km/ugen, ham kan I næppe stoppe. Her står I overfor al for megen karakter og viljes -styrke og således kan I ikke ændre en tøddel på mine intentioner så vidt min debataktivitet. Så I kan lige så godt lære at leve med mig såvel som andre, Arne fx..




http://open.spotify.com/track/5066JxlAbFLJHZ83FhNOO8
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#18277 - 16/08/2014 18:01 Re: morsomheder.. [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det kan være svært at forstå Hanskrists "kæmp-til-det sidste-mentalitet", efter de stribevis af nederlag han har måttet konstatere i sin debataktivitet. Hans benægtelse af virkeligheden og beskyldninger mod alle andre debattører har efterhånden antaget helt groteske dimensioner.

Men Monty Python har givet en rammende beskrivelse af syndromet i scenen med den sorte ridder. Andre kommentarer til Hanskrists selvbillede behøves ikke. smiler

http://www.youtube.com/watch?v=ikssfUhAlgg

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Droner gjorde ingen skade, siger Iran
19/04/2024 18:35
Bryggerigigant lukker med deres største..
19/04/2024 17:49
Nyheder fra Religion.dk