annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 53 af 603 < 1 2 ... 51 52 53 54 55 ... 602 603 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18038 - 17/07/2014 15:08 Re: Mellemrummet [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvad gør du her, Hans, når du ikke forstår en pind af, hvad vi skriver?

Er du her for at hyppe kiv, så går du forgæves. Mellemrummet er et sted for poesielskere, som har noget godt at give hinanden.

Mvh

Ole Bjørn :o)



Top Svar Citer
#18041 - 18/07/2014 12:11 Re: Mellemrummet [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hjerter, der sønderrives,
kan ikke forklares i ord,
men med metaforer kan gives
en pil mod hvor smerten bor.

- Godt Set Ole. Jah, kunstnerisk aktivitet er selvfølgelig også et selvterapeutisk virke, hvor eksempelvis digtningen ka’ være værktøjet til lindring af sår hals hos Skrighalsen som fænomen, såvel som til lindring for de såre ører, men centralt som bearbejdning af sindbilleders aftryk fra virkelighedsrummet.
Skrighalsen har jo udviklet denne mærkværdige trang til at rette hele sit kærlighedsbehov mod egne fantasier, fremfor imod det levende i det sociale rum. Selve skrigeriet er tilmed selvforstærkende, da kun fantasiens referent (Skrighalsen) ka’ besvare kærlighedsbehovet, og så fremdeles har man altså her den selvopofrende cirkelslutning om kærligheden i og til sig selv.
Den stilfærdige kunstneriske syssel vil medvirke til deling af smerte og glæde i det sociale rum – ligesom anstrengte ører får det tiltrængte hvil – men altså også være en gestus til krop og sind, idet den skrigende hals får en tiltrængt hvile efter års strabadser ud i et uhørt selvpineri, der tillige kan regenerere det tilstrækkelige overskud til præcisering af akkurat kærlighedsbehovet, der nu rammer et socialt miljø med mulighed for gensvar. Voila!
Her har vi altså et eksempel på ’den elskværdige selvudvikling’ med hånd på lidt kunstnerisk aktivitet, der om jeg så må sige, ”munder” ud i og afbilleder virkelige sanseindtryk, i det sanseimpulser bearbejdes – fremfor bare at repliceres.

Efterspil: endelig var det muligt at skære dagen for, sætte sit fingeraftryk, sin klo, på noget udenfor pattedyrs-leksikonet - tilføjede Skrighalsen, sidenhen… ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (18/07/2014 12:27)
Top Svar Citer
#18042 - 18/07/2014 12:34 Re: Mellemrummet [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du glemte at forholde dig til sidste vers, Simon.

For her er vi alle venner
og ingen er bedre fordi,
vi har givet afkald på fjender,
vi deler blot poesi.


Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18044 - 18/07/2014 12:50 Re: Mellemrummet [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Det var unødvendigt Ole ;)
Top Svar Citer
#18045 - 18/07/2014 13:34 Re: Mellemrummet [Re: ole bjørn]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
stærk set

og held og lykke med dit forehavende om hvad det egentlige er eller bør være

hvorfor skal vi nu på 10. år høre på hvad en Kain Abel ramt person mener om andre meddebattører

det er trættende og inerverende at trykke på disse indlæg som kun har et formål og det at latterliggøre andre, at få dem ringeagtet (gerne i et opstyltet kunstigt sprog, hvor der kun er ejermanden selv der kan finde Voila heri)

HVORFOR SKAL DU SIMON udbasunerer på 10. år hvad DU mener om visse andre debattører???? KAN DU GIVE ET SVAR HERPÅ?

Noget andet, hvad skal der til for at du har fået nok, er blevet tilfredsstillet i denne din trang? Altså jeg tænker hvad skal til for at du stopper denne din helt egen personlige yndede debat-adfærd -stil, hvor folk på det groveste skal intimideres, latterliggøres og ringeagtes ud over enhver anstændigheds grænse, ja hvor det kun er personen der bliver skrevet om.

Jeg tror alle ved hvad du mener om mig (både som person og det jeg skriver), men jeg tror ikke de gider se det fortsætte på 10. år overalt du træder frem. Jeg har også for længst taget til mig, til efterretning, hvad du skriver om mig gang på gang.

Jeg kan leve med det, men jeg synes stadig det er en underlig debat-optræden så systematisk som du står for det. Og jeg kan sige dig at når jeg trykker på et indlæg i en af arnes tråde, og jeg så finder at det eneste der er at finde i disse dine indlæg er personhetz, arne der intimideres latterliggøres og ringeagtes ud over enhver anstændigheds grænse, så bliver jeg vred og ja jeg skriger/råber nok højt. Men jeg orker bare ikke at blive konfronteret konstant med denne din debat stil. Jeg har fået nok af denne stil hvor det kun er personen der gås efter, hvor der ingen substans overhovedet er i det du skriver, blot går ud efter at latterliggøre og ringeagte en anden debattør.

HVAD SKAL DER TIL FOR AT DU DROPPER DENNE DIN DEBAT-ADFÆRD SIMON?

Kan du svare på om du på ingen måder nogensinde kunne tænkes at have til sinde at droppe denne din debatstil??? for i så fald kan jeg og vi andre jo godt droppe de utallige appeller til dig om at stoppe.

ER DER NOGET DU SKAL HA LUFT FOR, før du eventuelt kunne overveje at stoppe denne din debat adfærd?


Har du nogensinde haft en stille stund med dig selv, hvor du samvittighedsfuldt har haft den tanke at det da godt ku være din debatstil var kritisabel, dårlig stil, og burde ændres? Til gavn for trosfrihed og brugerne af trosfrihed.

Jeg tør næsten ikke skrive det her, men forsøger alligevel. Dit had til mig, eller skal man sige dine meningstilkendegivelser om hvad du mener om mig og mine skriverier. Ja sådan må jeg formulere mig, fordi du gang på gang siger at jeg ikke engang kan irritere dig, fange din interesse som opmærksomhed, men hvorfor så 10 års sidden på nakken af mig konsekvent. Så et og andet i forhold til min person må der være aktiveret i dit sind, emotionelle system, eller i dine forsvarsmekanismer, rationaliseringer (her har du temmelig sikkert rationelle årsager til at personforfølger mig).

Kan jeg/vi få dig i tale om hvorfor du udøver dine personforfølgelser, grove intimideringer, latterliggørelse og ringeagtelse, som beklikkelse og belyvelse visse andre debattører. Lad os ta mig, hvorfor er det du på den måde varter mig op nu på 10. år?

Hvad vil du sige til hvis vi alle som dig, koncentrerede den største del af vores debataktivitet, som du gør det, med hvad vi mener om visse andre af vores meddebattører alene og ikke det de skriver, har fokus på vores uenigheder og forskellige synspunkter her? Kan du ikke se at det hele ville ende galt?

Og jeg synes det er for billigt hvis du blot skriver pladdermås, eller ikke svarer bare lidt seriøst på det her indlæg, som nok havner i papirkurven, fordi den er for tæt på et kilden emne, vores største fælles moralske problem som vi slås med, kæmper med, og som bestemt ikke gavner trosfrihed.

'v'h HansKrist

citationstegn for jeg aner simpelthen ikke længere hvordan jeg kan eller skal tale til dig, grundet dine hæftige tilbagemeldinger
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 53 af 603 < 1 2 ... 51 52 53 54 55 ... 602 603 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk