annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 15 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18062 - 20/07/2014 00:38 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hej Arne

Er du klar over, at med din reaktion overfor Ole Bjørn, så anbringer du dig i en position som ”underdog”. I transaktionsanalysen har man et begreb, der siger: ”Hvis du anbringer et skilt på din ryg hvor der står ”spark mig venligst ikke”. Hvad tror du så folk gør?

Jesus har et ord om det: ”kast ikke dine perler for svin, at de ikke skal trampe dem under fode for derefter, at vende sig mod dig og sønderrive dig.”

Perlerne er selvfølgelig de ord, som du fortæller andre om det, som du føler dybt for. Disse ord bliver afvist af de uempatiske mennesker, som du fortæller dem til. De tramper dine ord under fode.

Denne oplevelse vil sønderrive dig og få dig til at tvivle på det, som du selv troede på.

Med andre ord, så må man have lidt hård hud for at kunne deltage på en debat som denne. Man må ”have salt i sig selv” ellers duer man kun til at blive trampet ned af menneskene.

Måske er det netop Ole Bjørn, som du har brug for at lytte til, måske kunne han lære dig noget. smiler

Før man kan ønske ærlighed må man gøre op med sig selv hvad ærlighed er. Det er så let at være ”ærlig og oprigtig”.

(Citat) Og nej, jeg er sikker på, at jeg ikke "ved en masse" om hverken ærlighed eller noget andet, men jeg er ret sikker på, at jeg gør det bedste, jeg kan, og hvis du kan fortælle mig noget om den fejl, du nævner, og mener, jeg begår, men ikke specificerer så er jeg "lutter øren"! (Citat slut)

Er du sikker på, at synes, at du ikke ved en masse og at du derfor er lutter øren, Arne? Og hvad betyder dit ”men”? Er det du så gør, det eneste rigtige alligevel?

Jeg ved ikke hvad du mener med at du bliver ”mere og mere klar over”. Noget sådant findes ikke.

Hvis du ikke er klar over, så er du ikke klar over. At være klar over er det, som Jesus i Biblen benævner: ”at forstå sandheden”. At forstå sandheden betyder, at se sammenhængen.

Forstår du sandheden, Arne? Så kan du måske fortælle mig, hvorfor denne forståelse vil gøre mig fri?

Jeg kan, ud fra det, som du skriver, forstå, at du med ikke væren mener døden. Jeg har da også forestillet mig dette, ikke at være. Man bliver bange, ikke sandt? Dødens problem kan ikke løses, hvad gør man så, Arne?

Der er desværre ikke meget dynamisk ved at være død, Arne.

Snarere tværtimod.

Men for den, som lever, er døden kun en tanke og tanken skaber, som bekendt, frygt. ;)
Top Svar Citer
#18064 - 20/07/2014 02:13 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du kan sikkert ikke forstå, Arne, hvad Michael skriver til dig. Det forstår jeg godt. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#18070 - 20/07/2014 12:41 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Michael]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Michael.

Jeg var begyndt at tro, at du virkelig havde noget at fortælle, som kunne interessere mig, men din "underdog" - ”spark mig venligst ikke” - fortælling, siger mig, at du tænker i baner, som nok er meget sande, men som jeg ikke vil spilde tid på smiler
Mit "skilt på ryggen" ville nok snarere have en tekst noget i retning af: "Spark blot alt, hvad I vil, det rø'r mig ikke" blinker

Og når du skriver:
Citat:
Jeg kan, ud fra det, som du skriver, forstå, at du med ikke væren mener døden. Jeg har da også forestillet mig dette, ikke at være. Man bliver bange, ikke sandt? Dødens problem kan ikke løses, hvad gør man så, Arne?
så forstår jeg da godt, at du ikke er i stand til at opleve den begejstring, skønhed, lykke, kærlighed, jeg oplever og - ret så mislykket - søger at skrive om smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#18071 - 20/07/2014 19:44 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Uha, det ville jeg ikke gøre. jeg er sikker på, at folk ville undersøge om det nu også passede, at det ikke rør' dig. smiler

Jeg betragter selvfølgelig mig selv som et omnipotent unikum men én ting er jeg dog ikke i stand til. Jeg er ikke i stand til at opleve den begejstring, skønhed, lykke og kærlighed, som andre føler.

Det kommer måske engang, hvem ved i hvilken retning vi mennesker udvikler os.

Jeg er ked af, at jeg ikke kan fortælle dig noget, som du finder interessant, men det er ikke noget nyt for mig. Folk finder mig jævnt kedelig og uinteressant, ja Hanskrist synes ligefrem, at jeg er en svagpisser.

Nu er jeg jo efterhånden blevet 58 år, så det er egentlig ikke så mærkeligt, men jeg forstår, at råde bod på det.

To iskolde Guinness i solen og så er det problem løst. smiler

Men ellers er det da rart at høre, at du har det så ovenud godt. Sørgeligt, at du har besvær med at fortælle os andre om det, men måske det kommer.

Ellers må du jo nøjes med at skabe en ny religion og prøve at anvise veje hen til det sted, som du alene så forunderligt har fundet her midt i den triste dagligdag. smiler

Top Svar Citer
#18075 - 21/07/2014 07:26 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Michael]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Michael.
Citat:
Uha, det ville jeg ikke gøre. jeg er sikker på, at folk ville undersøge om det nu også passede, at det ikke rør' dig. smiler
Ja, lad dem bare kvaje sig blinker
Citat:
Jeg er ikke i stand til at opleve den begejstring, skønhed, lykke og kærlighed, som andre føler.
Det tror jeg ikke på, at du behøver at finde dig i. Krishnamurti (klik) skrev bl.a.:
Citat:
Kærlighed er noget hjernen umuligt kan forstå; kærlighed er noget som ikke kan formuleres.
Du skriver:
Citat:
Jeg er ked af, at jeg ikke kan fortælle dig noget, som du finder interessant -
Det har du lige gjort smiler

Du skriver:
Citat:
Ellers må du jo nøjes med at skabe en ny religion og prøve at anvise veje hen til det sted, som du alene så forunderligt har fundet her midt i den triste dagligdag. smiler
Mit svar:
Jeg er hverken missionær eller religionsstifter. Jeg forsøger bare at skrive om, hvad jeg oplever, og det at skrive hjælper mig til lidt mere klarhed - det gør en dialog som vores også smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 15 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 15 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk