annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 488 gæster og 441 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#17505 - 23/05/2014 12:57 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
du lodret lyver bjørn,

jeg nøjes med at påpege et par steder:

Her skriver du:

Citat:
så skrev jeg jo, at I kunne diskutere jeres forskellige opfattelser af kristendom i fred. Jeg har kun forholdt mig til de personangreb mod mig, som er kommet i denne debat.

nikke nej har du, der var ingen, ikke det der lignede personangreb på dig (nøjagtig som før du holdt din 9 måneders pause, hvor du påstod overfor andre at jeg i chatten havde personangrebet dig i et væk, uheldigvis havde jeg taget kopi af chatten og der var ikke det der lignede personangreb på dig, hvortil du svarede, at du ej heller havde læst det (hvor manipulerende dum kan et menneske være, at du ikke engang gør dig den ulejlighed at forholde dig til sandheden, dette viser mig at du groft er ude på at manipulere)

og du begyndte at spamme med følgende:

Citat:
Da jeg var soldat, havde vi på vor stue en indremissionsk vestjyde, a la Hanskrist. Han revsede os hver dag til højre og venstre uanset hvor meget vi bad ham holde kæft. Ved sengetid lagde han sig på knæ ved sengen og bad højlydt til Gud om at tilgive os vore "synder" samme dag, hvilke han remsede op for hver enkelt af os. Til sidst blev det for meget for mine stuekammerater. De hentede en spand iskoldt vand og hældte ud over ham.

Hans eneste reaktion var at vende blikket mod himlen og sige "Herre tilgiv dem, thi de ved ikke, hvad de gør", hvorefter han fortsatte opremsningen af vort synderegister.

Gud bønhørte os ikke, men det gjorde telegraftroppernes ledelse, der sendte ham tilbage til vestjylland.

Citat:
Den fornuftige del af denne debat var stort set overstået efter de to første indlæg. Resten har været ligegyldige personlige opfattelser samt en masse decideret vrøvl og ørkesløst paranoidt brøleri, der overhovedet ikke har handlet om kristendom generelt, som emnet lægger op til

her har jeg valgt simons spam og personforfølgende indlæg fra, som var meget værrer end dine, men helt klart opmuntrer du simon til at fare på mig, med netop din tilbagekomst og igen travlhed med mig.

Nå du skriver bjørn:

Citat:
Man kan heller ikke i nogen af de tidlige debatter finde belæg for, at jeg skulle "have hældt lort ud over Plathans". Det er slet ikke min stil, som enhver kan overbevise sig om ved at læse mine indlæg.

det er slet ikke min stil den tror du ikke engang selv på bjørn, det er intet mindre end grotesk at du kan finde på at sige det, hvorfra tror du så al den konstante bøvl med dig, lige meget hvor du opholder dig stammer fra????

hertil er kun et at sige, NU STOPPER FESTEN, hvad har du gang i mand???

Du overfaldt mig fra dag 1 uden nogensinde at have været i debat med mig, og det gjorde du over for rigtig mange, hvorfor pokker tror du dit ry er som det er bjørn?

Den dag du indrømmer din debat terroriseren (og manipuleren andre mennesker konstant) eller hvad vi skal kalde det, da får du begyndelsen til et helt nyt og bedre liv med dig selv, med bedre samvittighed og selverkendelse til følge.

Som det er nu hvor du lyver overfor dig selv, og retfærdiggør din dårlige debat adfærd, og manipulerer os alle med din højt italesatte OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende progrom agenda om at arne, hanskrist, thomas og michael (i sin tid var han med) de ødelægger trosfrihed debatportalen og at de derfor om man ikke kan få dem udelukket skal personlig forfølges og intimideres og holdes nede.

Alt er manipulation fra din side, og nu er du ved at rense arne for at være en trold, alene fordi du ser en mulighed for at bruge ham som en nyttig idiot til dit projekt med at vi gerne må jagte og personforfølge visse personer.

Den dag du dropper dine manipulationer og din slette ondskabsfulde højt italesatte OS IMOD DEM (troldene) progrom, og indser at der skal herske de samme debat etiske regler for alle, uanset om du ka li folk eller ikke li folk, da har du vundet en stor sejr over dig selv mand.

hilsen HansKrist.

PS:

kunne sige meget mere om det usande og manipulerende i dit indlæg, men beviset på at du ikke er den rene uskyldighed som du fremstiller dig selv som, er ført i det ovenfor.

hvis du var det, ville vi slet ikke ha alt det forbandede bøvl med dig hele tiden, og det værste nok, dine manipulationer med os andre debattører og forsøg på at så splid og sætte os op imod hinanden.

PPS:

simon skriver:

Citat:
Du ka’ intet gøre ved det Ole, omvendt er kommunikation også med tavshed at lade nogen forstå, at deres meninger er uinteressante og at de må finde på nyt.

kunne du dog bare det simon, forbigå mig og mine indlæg med tavshed,

det har jeg ønsket og bedt dig om nu i flere år

men også sagt at debat var okay og ville blive hilst velkommen til enhver tid

hvad er det der gør at du sidder på nakken af en anden debattør nu på 10. år i træk og kun angriber ham personligt men aldrig forholder dig tekstnært til noget som helst af hvad han skriver

hvad er og var grunden til at du kravler på arne og vi skal lukke alle disse indlæg op fra dig hvor du bare latterliggør og ringeagte en anden debattør og fremfører de samme barnligheder på 10. år af religionskritik du skyder arne i skoene, som der sjældent er belæg for om man læste hvad arne skriver
#17507 - 23/05/2014 13:11 Re: Hvad er kristendom? [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Sted: Sverige/Danmark

Hold dig nu til debattens emne, Plathans. Der er ingen normale mennesker, der tror på dine løgne, for det fremgår tydeligt af de tidligere indlæg, hvem der lyver og hvem der taler sandt. Folk kan faktisk godt både læse og tænke selv.

:o)

#17508 - 23/05/2014 13:33 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Sted: Nørresundby
Citat:
Hold dig nu til debattens emne, Plathans

det har jeg gjort hele tiden, lige indtil dine 2 og simons meget grove personforfølgende intimideringer dukkede op ud af ingenting (her har jeg valgt at påpege forholdet, at I nu spammer og kun skriver intimiderende personforfølgende synspunkter uden at være i debat, skæve til debattens tema, emne).
Altså ind med teskeer; som de første vælger du og simon pludselig at spamme tråden???

HVORFOR?

Citat:
Folk kan faktisk godt både læse og tænke selv.

nej det giver folk sig ikke af med, de har ikke overskuddet hertil, og det skal du være glad for,

og det er netop det forhold du benytter dig groft af,

hvis alle var aktive læsere af hvad der blev skrevet, ville din OS IMOD DEM progrom dagsorden ikke have haft en kinamands chance, og du ville slet ikke kunne køre rundt med os og manipulere os som sætte os op imod hinanden som det nu lykkes dig over alt forventning, desværre

og det er dig der er en medvirkende årsag til at folk ikke tør tænke selv, som det endnu mere farlige at undsige dig når du gang på gang går over stregen

de andre debattører er bange for dig bjørn, ellers havde du været sat på plads for lang tid siden, såvel som simon

sålænge denne overdrevne respekt for dig og simon hersker, vil trosfrihed nok ikke blive et sted uden personforfølgende intimideringer, selv om vi er nogle der kæmper herfor.

1):

Enten skal I to undsiges af nogle af de andre debattører, så er jeg sikker på at I stopper jeres dårlige debatadfærd,

2):

eller også skal du og simon af jer selv komme på bedre tanker, fx som simon skriver, ignorere dem I ikke synes skriver noget godt og interessant, frem for at fare løs på dem i en personforfølgende intimiderende agenda uden ende.

3):

eller også må vi vente på at trosfrihed få mobiliseret kræfterne til at de skrevne debat etiske retningslinier også skal holdes i hævd i praksis,

disse 3 muligheder er der, og det ville da være skønt om du var i virkeligheden som du grædende flæbende beskriver dig selv, som den rene uskyldighed der aldrig har været for grov overfor andre debattører (du er stort set ikke andet, overfor visse personer, troldene)
#17509 - 23/05/2014 14:06 Re: Hvad er kristendom? [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her

Det var dog et usædvanligt groft personangreb på samtlige debattører - at de hverken kan læse eller tænke selv - underforstået, at så skal du nok gøre det for dem. griner

Du skal nok ikke frygte at blive anmeldt for det, for der er ikke længere nogen, der kan tage dig alvorligt her, så de vil nok som jeg nøjes med at grine af dig. ler

Jeg vil nærmest karakterisere din opførsel som karaktérselvmord for åbent tæppe, men hvad - der var jo alligevel ikke noget af værdi for debatten at gå glip af. smiler

#17511 - 23/05/2014 16:29 Hvad er kristendom?
ole bjørn Offline
bor her

Sig det til din medtrold, Thomas, og lad iøvrigt være med også at slå plat på en mand, som ikke kunne fordrage dit bombardement af bibelcitater.

Hvis du er utilfreds med nogle indlæg, så kan du jo bare tippe dem, som du jo bruger at gøre om natten for at sende Admin på overarbejde. At spille from ændrer ikke på vores mening om dig. Vi husker nemlig godt din tidligere optræden under flere pseudonymer for at genere de seriøse debatter.

#17512 - 23/05/2014 17:35 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
"Vi husker nemlig godt din tidligere optræden under flere pseudonymer for at genere de seriøse debatter".

- Ikke mindst under et hylende morsomme navne som "visdommen" og "buldrende stemme" ;)

#17562 - 26/05/2014 11:42 Re: Hvad er kristendom? [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Hej Simon

Jeg ser du har modtaget et ønske fra en meddebattør. Jeg håber ikke at denne får sit ønske opfyldt. Jeg læser kun med her på sitet for at læse dine indlæg/svar. Jeg nyder din tørre lune og din fabulerende stil, hvor du alligevel altid får afleveret dit 'budskab'. Kort sagt, jeg glæder mig altid over at læse dig, og mit ønske er derfor at du beholder din stil.

Med respekt

smiler
#17563 - 26/05/2014 14:59 Re: Hvad er kristendom? [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her

Prøver du nu igen at sætte lus i skindpelsen, Thomas, under anonymitetens feje dække. Simon skriver som det passer ham, og han behøver ingen vejledning fra dig og din tomme smiger.

Men du kan ikke skjule dig Thomas, for både din stil og indholdet af dine kommentarer stinker langt væk af troldevirksomhed. Du kan måske narre Arne og Hanskrist i et stykke tid, men du kan ikke narre mig. Din tankegang er så naiv, at den eneste du kan narre konstant er dig selv. ler

#17564 - 26/05/2014 16:58 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Jeg er ikke Thomas og det er ikke tom smiger, jeg mener hvert et ord. Jeg kan ikke mere sætte et navn øverst i svar, som man har haft mulighed for før; nu bliver man bedt om at logge ind, når man sletter ordet Anonym og sætter sit Nick ind.

Jeg ved dog ikke om jeg havde valgt at benytte mit Nick i dette korte indlæg, da din tilstedeværelse afholder mig fra at blande mig i debatten. Selvom vi ikke ser så forskelligt på visse debattørers evindelige nonsens, så finder jeg det uhyrligt at betegne medlemmer, som tilmed har været registrerede i gennem flere år, som trolde, ligesom jeg ikke kunne drømme om at foreslå dem at ophøre med at skrive på et frit tilgængeligt, offentligt forum.

Personligt finder jeg at du ligner debattøren Hanskrist. Du er klart bedre begavet, du er i stand til at formulere dig i et let forståeligt sprog på normalt dansk og kommer også ind imellem med samfundsrelevante indlæg - men i min optik skriver du også på bogen se mig, hør mig, - mig alene vide.

Jeg glæder mig over at læse Simons tanker om dette og hint og som sagt den lune, han anskuer tingene med nyder jeg.

Med despekt

#17566 - 26/05/2014 17:07 Re: Hvad er kristendom? [Re: Anonym]
Testprofil
Uregistreret

Test af profilnavn
#17567 - 26/05/2014 17:13 Re: Hvad er kristendom? [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her

Skal vi nu gennem din sædvanlige serie af benægtelser, Thomas, inden du indrømmer, hvem du er. ler

Du er ikke så begavet, som du selv tror, og jeg kan læse dig som en åben bog. Selv dit nye indlæg er så umiskendeligt dig, at det er til at grine af. griner

Menneskers måde at skrive på er lige så karakteristisk som et fingeraftryk, så selv dengang du forsøgte at sende dine giftigheder via Harlys computer, kunne jeg kende dig med det samme. Du er en "middelmådig skakspiller", og dit sprog er præget af, at du har meget lidt social kontakt med andre mennesker. Derfor prøver fortvivlet at skabe dig pseudovenner på diverse debatter.

Admin kan kun se ID numre på computere. Jeg kan se personerne bag dem. smiler

#17568 - 26/05/2014 17:17 Re: Hvad er kristendom? [Re: Anonym]
Admin Offline

godt igang
Sted: Solskinsøen
Kære Anonym og Ole

Venligst fortsæt jeres diskussion i forummet papirkurven.

Hvis du får en fejlmeddelse eller bliver bedt om at logge ind er det muligvis fordi du anvender et i forvejen anvendt brugernavn. Prøv at vælg et andet nick.

#17569 - 26/05/2014 17:30 Re: Hvad er kristendom? [Re: Admin]
ole bjørn Offline
bor her

Jeg kan forstå, at det faldt vor "fromme" dyrlæge så meget for brystet, at han følte det nødvendigt at klage til dig Peter. ler

Personligt har jeg intet behov for at diskutere med Thomas, men jeg synes på den anden side heller ikke, at han skal have lov til at drive gæk med de seriøse debattører, ligesom det irriterer mig, at han sender dig på overarbejde ved at tippe stribevis af indlæg om natten.

Mvh

Ole Bjørn :o)

#17570 - 26/05/2014 17:35 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Admin Offline

godt igang
Kære Ole Bjørn

Alle er velkomne på trosfrihed, også Thomas. Jeg ved ikke om det er Thomas eller ej der har skrevet indlægget hvilket også er underordnet. Jeg har skrevet det før og skriver det igen. Har du noget at udsætte på andre personer / debattører, så opret en særskilt tråd i papirkurven. Det kan ikke være meningen at alle tråde skal forurenes af alle mulige personlige udfald.

På forhånd tak!
#17571 - 26/05/2014 18:02 Re: Hvad er kristendom? [Re: Admin]
ole bjørn Offline
bor her

Det var jo så ikke mig, Peter, der startede forureningen af debatten om kristendom, men den anonyme Thomas med sin opfordring til Simon om at ignorere mig. Det havde jo intet at gøre med debattens emne. Simon og jeg er måske nok uenige om nogle ting, men vi har ingen problemer med at tale pænt til hinanden, og jeg har heller ingen problemer med andre, der opfører sig ordentligt.

Men det er jo påfaldende, at de serier af tipninger, du sommetider får om natten fra den samme anonyme alle går på mig og Simon, og ikke på f.eks. Hanskrists gadedrengesprog og voldsomme personangreb, synes du ikke. ler

For min skyld kan du flytte samtlige debatter til papirkurven. Jeg har fuld tillid til at de fornuftige debattører selv kan indse, hvem der forurener debatterne, og hvem der faktisk prøver at gøre dem seriøse. ler

Mvh

P.S. Personligt gider jeg ikke tippe nogen, og hvis du ikke finder, at f.eks. Hanskrists personangreb skæmmer debatterne, kan du jo bare fortsat lade dem stå. smiler

#17572 - 26/05/2014 18:54 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Admin Offline

godt igang
Det er fuldstændigt irrelevant hvem der tipper indlæg eller ej, men for din sjælefreds skyld kan jeg oplyse at jeg var logget på for at læse en PB.

For at præcisere personudfald, så mener jeg din anvendelse af øgenavne om andre debattører er uforskammet. Prøv at forhold dig til trådenes emne og ikke hvem der skriver det. Mere kompliceret er det ikke.
#17574 - 26/05/2014 22:28 Re: Hvad er kristendom? [Re: Admin]
Anonym
Uregistreret

[i]'Hvis du får en fejlmeddelse eller bliver bedt om at logge ind er det muligvis fordi du anvender et i forvejen anvendt brugernavn. Prøv at vælg et andet nick.'
[/i]

Jeg brugte det samme (og eneste) Nick som jeg før har anvendt uden problemer. Det kan være min IE browser (?), den har været mærkelig igennem et godt stykke tid; f.eks. kommer den med en fejlmeddelelse, hver gang jeg lukker en fane.

Med tak

#17575 - 26/05/2014 22:34 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Jeg gider ikke beskæftige mig med dig. Grunden til jeg svarede var min retfærdighedssans. Mit første indlæg i denne tråd havde intet med dig eller nogen anden end Simon at gøre, det var ikke en opfordring til at ignorere dig men et ønske om at han ikke ændrede sin skrivestil og jeg begrundede dette ønske. Jeg har læst Simons indlæg, med glæde, igennem mange år. Jeg har stor respekt for ham og vilde ikke, end i min vildeste fantasi, prøve at blande mig i hvad han gør eller ikke gør (ej heller nogen anden).

Denne udveksling slutter fra min side med dette indlæg. Jeg kan oplyse dig om at jeg ikke er Thomas, om du griner eller græder, mener jeg er ubegavet eller hvad du nu tror, du ved eller kan regne ud om mig, er mig så revnende ligegyldigt.

Med despekt
#17576 - 27/05/2014 00:06 Re: Hvad er kristendom? [Re: Admin]
ole bjørn Offline
bor her

Kære Peter.

Du må da gerne synes, at jeg er uforskammet, når jeg tildeler nogle trolde nogle velvalgte øgenavne. Det er jo det samme pressen gør ved alle personer, der fører sig frem offentligt.

Men hvorfor er du ikke konsekvent, når f.eks. Hanskrist kommer med sine voldsomme angreb mod Michael, RoseMarie og andre tavse debattører, fordi de hverken vil bakke ham op eller skændes med ham. Der har jeg ikke set din "løftede pegefinger".

Når jeg diskuterer denne debatportal med andre mennesker, undrer de sig over, at du tillader det platte sprog, som alle andre debatportaler bandlyser på stedet og smider de pågældende ud. Jeg forsvarer dig hver gang med, at du som jeg er tilhænger af absolut ytringsfrihed. Men du har åbenbart svært ved at sluge konsekvensen, at du har skabt et fristed for trolde, der forhindrer, at seriøse debatter kan foregå her.

Der er ingen, der har startet flere seriøse debatoplæg her på trosfrihed end jeg, men de er hvergang blevet ødelagt af troldene, der simpelthen ikke kan acceptere andre opfattelser end deres egne. men det er i virkeligheden dit ansvar, at debatterne løber ud af kontrol.

Du må efterhånden have fået så mange reklameindtægter på alle de hits, som bl.a. Simons og min troldejagt har givet, at der må være økonomi til at realisere min oprindelige ide, der gemte troldene i et diskret "Speakers Corner", som gav mulighed for at de seriøse debatter kunne foregå i fred, og tiltrække flere kvalificerede debattører.

At du ikke vil ofre de penge, er helt din egen sag, selv om det kunne vise sig at være en lukrativ investering, men det er da OK med mig, for siden gør i sin nuværende for m fyldest for mig som studieobjekt for, hvad fuld ytringsfrihed også under anonymitetens dække medfører. Det vil ikke engang boulevardpressen lægge navn til, selv om de som jeg også bruger rammende øgenavne. Det opfatter de fleste mennesker nemlig som humoristiske indslag, hvis de rammer plet.

Denne debat bliver som alle andre offentlige debatter ikke bedre end kvaliteten af styringen. SÃ¥ enkelt er det.

Med venlig hilsen og held og lykke med økonomien.

P.S. Så længe troldene har holdt sig væk, har jeg altid holdt mig alene til trådenes emner.

annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >

Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
03/06/2026 11:24
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Næstekærlighed
af Arne Thomsen
05/04/2026 22:14
Nyheder fra DR
Kim og Xi enige om at udvide samarbejdet..
09/06/2026 04:45
Fire dræbt i russisk angreb mod Ukraine..
09/06/2026 03:18
Mindst 21 personer dræbt i busulykke i ..
09/06/2026 02:58
ICC-chefanklager suspenderet i sag om se..
09/06/2026 00:40
Trump nominerer sin tidligere advokat ti..
08/06/2026 23:04
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump melder piloter i god behold efter ..
09/06/2026 05:05
Atommagter bruger markant flere penge pÃ..
09/06/2026 04:53
Vælgernes opbakning til Trump er tæt p..
09/06/2026 04:04
Myndighed vil åbne unges øjne for fare..
09/06/2026 04:00
Trump indstiller officielt Blanche til p..
09/06/2026 02:02