|
0
registrerede
488
gæster og
441
søgemaskiner online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#17372 - 12/05/2014 01:16
her indberettes personangreb intimideringer
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
både ole bjørn og michael og ja RM påstår jeg er den eneste der personangriber og intimiderer, som beklikker og belyver, andre debattører.
Det lyder som sød skøn musik i mine ører,,
hermed skulle en årelang strid være bragt til ophør
Jeg foreslår at man i denne her tråd indberetter hvis man efter dette gyldne øjeblik (01:11 12 maj) føler sig personangrebet og intimideret groft, som beklikket og belyvet som person.
Man tager blot en/et kopi heraf, og vi vil hurtigt få et overblik over hvem der angriber hvem.
Ligeledes hvis ens seriøse indlæg sjofles, latterliggøres og spammes groft, uden at der overhovedet er tegn på debat og debatinteresse i sagen der er til drøftelse.
|
|
|
|
#17373 - 12/05/2014 01:51
Re: her indberettes personangreb intimideringer
[Re: Hanskrist]
|
bor her
|
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Jeg vil gerne indberette Hanskrist for i sit første indlæg i denne tråd at angribe Michael, RoseMarie og mig selv personligt med den løgnagtige påstand, at vi skulle have beskyldt ham for at være den eneste, der personangriber og belyver andre. Ingen af os er kommet med en sådan udtalelse, da både Arne og Thomas og andre trolde har foretaget personangreb eller beløjet flere debattører, og det har både Michael og jeg tidligere gjort opmærksom på, og RoseMarie har ikke påstået noget som helst om nogen, da hun konsekvent har undladt at deltage i nogen form for personlig polemik trods Hanskrists voldsomme personangreb på hende. Hvad Hanskrist vil opnå med disse falske anklager står jeg fuldstændig uforstående overfor, men det er da rart, at vi her får dokumenteret, hvem der starter de personangreb som ødelægger debatterne her på trosfrihed.dk. Hanskrist ønsker åbenbart ikke at vi skal debattere andre emner end hans egne indlæg, selv om ingen andre debattører har udvist interesse for ham og hans meninger. Lad os håbe, at han tager konsekvensen af denne afsløring, og undlader at spamme chatten og debatterne på trosfrihed.dk fremover med uinteressante indlæg om kontinental europæisk teologi og om hans privatliv og seksuelle kontakter. Mvh Ole Bjørn :o) __________________________________ Det kan ikke være Gud, der har gjort det, så det må være Hanskrist. Pas På!!
|
|
|
|
|
|
#17382 - 12/05/2014 10:47
[Re: ole bjørn]
|
veteran
|
|
|
Michael siger det til mig på chatten at der kun er mig der personangriber andre debattører, og hvis jeg stoppede ville det stoppe, jeg tar ham på ordet. Du bjørn skrev i chatten om mig: Man (HansKrist) angriber enhver, der ikke bakker op om denne mening (altså det jeg står for og præsenterer), med en stribe hadske personangreb i et svinsk sprog, der ville medføre eksklusion på alle andre debatportaler.
Han kan ikke forstå, hvorfor det ikke virker. Det må derfor være "de andres" skyld, at redningsaktionen virker håbløs. 'parenteserne er mine' RoseMarie svarer straks dig på den længere smøre du havde om min person,følgende: Ja, jeg kan godt forstå, at det ikke virker Hvilket indikerer at både du bjørn og RoseMarie betragter min debatadfærd som værende ihvertfald noget så stærkt medvirkende i at trosfrihed ikke ændrer sig til det bedre. Det glæder mig om jeg skulle være hovedansvarlig for at vores debat etiske drøftelse ikke vil munde ud i noget positivt (for jeg mener til enhver at kunne demonstrere jeg ikke er problemet), derfor satte jeg en streg i sandet og tog michael på ordet. du skriver bjørn: Hvad Hanskrist vil opnå med disse falske anklager står jeg fuldstændig uforstående overfor, men det er da rart, at vi her får dokumenteret, hvem der starter de personangreb som ødelægger debatterne her på trosfrihed.dk. Ja det med fede typer er jeg enig med dig i. Min første tætte på indberetning (men lad så gå for den her gang) følger her: det er ole bjørn der skriver: Hanskrist ønsker åbenbart ikke at vi skal debattere andre emner end hans egne indlæg, selv om ingen andre debattører har udvist interesse for ham og hans meninger.
Lad os håbe, at han tager konsekvensen af denne afsløring, og undlader at spamme chatten og debatterne på trosfrihed.dk fremover med uinteressante indlæg om kontinental europæisk teologi og om hans privatliv og seksuelle kontakter.
"Hanskrist ønsker åbenbart ikke at vi skal debattere andre emner end hans egne indlæg"et forhold jeg aldrig har givet udtryk for, og som der intet er der kan indikere i den retning. "med uinteressante indlæg om kontinental europæisk teologi og om hans privatliv og seksuelle kontakter"finder man andres indlæg uinteressante, kan man blot ignorere disse, sådan gør jeg selv, vi er nogle der gerne dele med hinanden noget fra vores privatliv, og ja jeg nyder de billeder Michael har sat i og som Treram har sat i. at have et billede af sin kæreste fra en ferie, har intet at gøre med seksuelle kontakter
|
|
|
|
#17383 - 12/05/2014 10:57
|
veteran
|
|
|
her følger min første indberetning:Simon: Mich: hans hovedinteresse består jo i at hælde sig selv udover andre mennesker, og den type menneske må man leve med, også på debatter, evt. ignorere dem ;) Simon: Mich: mange af os der skriver dag- eller oplevlsesbog, af en eller anden art, synes hovedsaglig at det er en praksis der ikke er interessant for andre. Hønsemand derimod, har en underlig forestilling om at han som fænomen er interessant for medmennesker, Simon: hvilket fremgår af samtlige meninger og idlæg.
Simon: Sådanne vrangforestillinger kan man se i mange blogs, som egentlig er et bedre sted at "servicere" andre mennesker med selvinteressen, men det ville ikke gi' hønsemand det kick som lidt selvtilfredse trosonani her på chatten gir. Simon: Man kan skille troende udfra hinanden i to grupper: dem der har noget interessant at tiføre verden, og dem der ikke har det, og selv godt ved det. ;) Simon: Og så har vi dem, der sidder og piver lidt over mangel på det ene og det andet, og som bare gerne vil ses/høres, uanset prisen. Ak ja.. det taler helt for sig selv, iøvrigt har jeg stået model til dette i mange år nu, og kun arne har påpeget det urimelige i at en person i den grad systematisk forfølges, intimideres, latterliggøres og ringeagtes (som jeg også systematisk belyves og beklikkes som person at være utroværdig, altså usandfærdig)
|
|
|
|
#17384 - 12/05/2014 11:26
|
bor her
|
|
|
Som sædvanlig vender du tingene fuldstændig på hovedet, PlatHans, og igen indeholder dine indlæg kun en stribe personangreb og en forherligelse af dig selv. Men spørgsmålet om, hvem der er årsag til den dårlige tone kan jo let afgøres ved, at du som et forsøg holder dig væk fra trosfrihed.dk i et par måneder. Jeg gjorde det i 11 måneder uden at personangrebene stoppede, så 2 måneder kan vel ikke være urimeligt for at konstatere, hvem der har ret. Du kan jo boltre dig på religionsdebatten imens, hvor du ifølge dine egne angivelser nyder stor respekt, og hvor den massive censur sørger for, at du ikke kan blive forfulgt personligt. Som amerikanerne siger: "Put your money where your mouth is." Du forstår forhåbentligt metaforen. :o)
|
|
|
|
|
|
#17385 - 12/05/2014 11:47
|
veteran
|
|
|
spam indlæg bjørn, ja useriøs indlæg
og kun forsøg på at afspore debatten og bringe total forvirring ind i billedet
som det er et forsøg på at sætte følelser i kog, hvilket ødelægger den gode kommunikation
|
|
|
|
#17386 - 12/05/2014 12:00
|
veteran
|
|
|
indberetning for personforfølgelse og intimideringer, latterliggørelse og ringeagt en anden debattør, frem for debat det er simon der skriver om arne (ikke så meget til arne): Jah, englebassen dér kommer tilsyneladende aldrig ned fra kirkevæggen - hvilket jeg nu synes er et pudsigt sted for en sanglærke at befinde sig. Han vrøvler derudaf, uden hverken mål og mening, som altid før - suk, hvor han dog stråler af mangel på komplikation! ;) for mig (og jeg tror også for andre) er det meget trættende, inerverende, at åbne indlæg på indlæg og så blot finde kun grove personforfølgelser og nul debatinteresse, nul udvist interesse for trådens emne,, igennem flere år har jeg fundet disse systematiske intimiderende personangreb på arne, hvor han ud over enhver anstændigheds grænse skal latterliggøres og ringeagtes i et væk, for inerverende og meget trættende, og det gør mig altid trist til mode at åbne et sådant indlæg, for jeg åbner selvsagt fordi jeg forventer at finde noget interessant der bliver debatteret,,, trist trist trist syn at blive mødt med dagligt
|
|
|
|
#17387 - 12/05/2014 12:20
|
bor her
|
|
|
Igen et personangreb, Hans brøleabe. Du vil altså ikke stoppe med det, og du vil heller ikke lade os i fred i et par måneder, så vi kan skabe en fredelig og konstruktiv debat. I det mindste har du dog nu klart bekendt kulør, at du agter at fortsætte med at spamme chatten og debatterne, og beskylde alle andre for at være skyld i det. Jamen så må vi jo fortsat nøjes med at gøre dig og andre trolde til grin, og undlade at diskutere jeres syge postulater. I det mindste kan i så gøre lidt nytte som underholdning. :o)
|
|
|
|
|
|
#17388 - 12/05/2014 12:29
|
veteran
|
|
|
igen spam fra bjørns side og ikke andet
der er hverken hoved og hale i hvad der skrives
nul kommunikation, nul debat
|
|
|
|
#17389 - 12/05/2014 13:08
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Hanskrist.
Jeg forstår selvfølgelig godt din frustration, harme, eller hvad du nu vil kalde det, over - lad mig blot benævne det: usaglige personfikserede indlæg.
Jeg er også selv utilfreds med, at den slags hærger portalen, og der er andre debattører, som har delt denne utilfredshed med mig.
Men når en debattør påtaler noget sådant hos en anden debattør, er standardsvaret jo: "Det ka' du selv være" 
Hvad motiverne til sådan opførsel - "manden i stedet for bolden" - kan være, vil jeg ikke søge at gøre mig klog på, men et af dem kunne vel være, at vedkommende ikke selv har andet og bedre at komme med - men åbenbart gerne alligevel vil deltage - og så er et "hundeslagsmål" vel den eneste mulighed (En enkelt debattør har dog meddelt at ville eksperimentere med kommunikationen her på Trosfrihed.dk - dog uden at orientere nærmere herom)
Jeg har valgt så vidt muligt at ignorere den slags - også selv om det ofte kan være rigtig meget "øretæveindbydende" Men så siger jeg ofte til mig selv: Tænk at de gider!
I øvrigt har Trosfrihed.dk jo nogle debatregler skrevet af Admin:
Bølgerne kan gå højt i en god debat, men grænsen for hvornår et debatindlæg er gået over stregen, kan være meget individuel. Vi opfordrer derfor debattørerne til at holde debatten på et sagligt plan. I det følgende kan du læse nogle retningslinjer, som skal overholdes. Mener du, et indlæg bryder med disse retningslinjer, kan du gøre os opmærksom på det via e-mail til webmaster@trosfrihed.dk
1. I debatten kan man selv vælge om man vil optræde som registreret eller anonym. Uanset hvordan man vælger at optræde, er man selv ansvarlig for, hvad man skriver. 2. Indsendte indlæg må ikke indeholde racistiske, æreskrænkende eller blasfemiske udsagn. Indlæggene må heller ikke indeholde tekster eller billeder, der er ophavsretsligt beskyttet (kortere citater er dog tilladt). I det hele taget må der ikke i indlæggene være noget, der er strafbart i forhold til den danske lovgivning. Ansvaret for evt. lovbrud påhviler alene skribenten. 3. Debatredaktionen har ret til at slette eller redigere indlæg – eller dele af indlæg – der er i modstrid med disse retningslinjer, eller som af andre grunde vurderes til at være upassende i forhold til god takt og tone. 4. Debatredaktionen har til enhver tid ret til at forhindre en bruger adgang til debatten enten ved at slette personens bruger-id eller ved at formene brugerens adgang til tjenesten. 5. Debatredaktionen har til enhver tid ret til at lukke en debat eller flytte en debattråd grundet redaktionelle hensyn.
Udover disse krav anbefaler vi også brugerne: 6. at holde debatten på dansk. 7. Ikke at indsende det samme indlæg mere end én gang. 8. Kun at indsende indlæg til det i tilfældet relevante forum. 9. Kun at oprette én brugerprofil. 10. Ikke at anvende portalen til spam og chikane. Brud på disse krav og anbefalinger kan i visse tilfælde medføre redaktionelle indgreb jf. punkt 3-5 Dem forsøger jeg så at efterleve, så godt jeg nu kan - og er der debattører, som har andre intentioner, må det vel være et mellemværende mellem dem og Admin 
M.v.h. Arne
|
|
|
|
|
|
#17390 - 12/05/2014 13:32
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
|
|
Vi seriøse debattører går skam kun efter "trolden i stedet for bolden", og det rimer endda. Det er troldene, der ødelægger både denne og andre debatter, og deres bolde er så talrige at de spammer debatten, for de ser fuldstændigt ens ud og er pumpet med varm luft. At de både forsøger at spænde ben for seriøse debattører og bruger andre unoder i strid med reglerne gør ikke deres spil mere interessant, og fraværet af en myndig dommer øger unodernes antal.
|
|
|
|
|
|
#17392 - 12/05/2014 16:23
|
bor her
|
|
|
Igen har du misforstået indlægget, Arne. Det er troldenes "bolde" der er spam og chikane. Vi går efter de trolde, der sparker dem ind i debatten, for at få dem til at forstå, at det må de ikke. Hvis trolde til en fodboldkamp sparkede en masse bolde ind på banen, ville de hurtigt blive smidt ud, men her på trosfrihed.dk er der ingen dommer, der giver dem det røde kort, så her må "spillerne" selv tage affære, hvis de vil gennemføre et seriøst spil. Men det er svært, når alle troldene kræver, at det netop er deres bold, der skal spilles med, og kun deres selvopfundne regler, der gælder. Er det klart for dig nu, Arne, eller skal jeg klippe det yderligere ud i pap, for at du kan forstå. :o) _______________________________________ Det kan ikke være Gud, for ham har Hansetrolden taget patent på. Pas På!
|
|
|
|
|
|
#17395 - 12/05/2014 19:51
|
veteran
|
|
|
Denne tråd er nu af Admin lagt i "Papirkurven" - og det glæder mig!
For det er - efter min mening - hér, sådanne "manøvrer" eller "kommunikationsforsknings-eksperimenter" (af ikke oplyst art) hører hjemme.
Såsom dét at betegne andre debattører som "trolde" - for derefter at hævde en selvopfunden ret til at angribe dem personligt.
Uden sammenligning i øvrigt var det jo netop dén metode, Adolf Hitler brugte, da han i forrige århundrede udnævnte jøder til syndebukke for alt dårligt Psykologer benævner det projektion (klik).
Arne
|
|
|
|
|
|
#17397 - 12/05/2014 23:25
|
bor her
|
|
|
Er du ikke lidt langt ude nu, Arne? At sammenligne vores afsløring af din og PlatHans chikane af debatterne med Hitlers jødeforfølgelser. Det var jo ikke humor, som var nazisternes "våben" mod jøderne, men det er vores våben mod troldene. Har du helt mistet grebet om virkeligheden? Nu er det jo ikke den først af Hansetroldens debatoplæg, der er havnet i papirkurven, og med rette. Denne tråd skulle aldrig have været oprettet. Det tilkommer hverken Hans eller dig at afgøre, hvordan debatreglerne skal fortolkes. I øvrigt blev debatreglerne formuleret i fællesskab af Peter og mig, da vi startede trosfrihed.dk, så jeg ved udmærket, hvordan de skal forstås. Mine "eksperimenter" med f.eks. at bruge humor i argumentationen, er i øvrigt væsentligt pænere end jeres eksperimenter med forskellige måder at chikanere debatterne på, herunder PlatHans grove personangreb i gadedrengesprog, og dit eget citatfuskeri ord primitive ordkløveri. Men jeg deler da gerne din glæde over, at denne tråd nu ikke længere figurerer i oversigten over nyeste indlæg. Lad os håbe at glemslen snart falder over den. Ole Bjørn :o)
|
|
|
|
|
|
#17403 - 13/05/2014 11:44
Arnes uetiske eksperimenter på trosfrihed.
|
bor her
|
|
|
For lige at sætte tingene i forståelig sammenhæng, kan vi se lidt nærmere på trolden Arnes dybt uetiske eksperimenter. Gennem de 6 år, som trosfrihed har eksisteret, har Arne udfoldet stor fantasi for at finde måder, han kunne genere de debattører på, som han var uenig med og ødelægge deres troværdighed.
Han har eksperimenteret med flere forskellige former for citatfusk som at fejlcitere sin modpart, trække dele af et indlæg ud af sin sammenhæng, citere det korrekt og derefter skrive "du mener altså.." efterfulgt af en totalt misvisende forklaring, søgt på nettet efter links, der kunne underbygge hans version, og ignoreret de mange links, der sagde det modsatte, samt konsekvent at søge at fremstille naturvidenskaben som dybt uvidende om universets fænomener.
Hvis ovenstående metoder ikke gav det ønskede resultat, eksperimenterede han med ordkløveri, hvor han med udvalgte citater fra ordbøger beskrev alternative betydninger af ordene, som var i strid med forfatterens kontekst, og hævdede at det var sådan ordene skulle opfattes, uanset om ordbogen angav Arnes version som den tredie eller femte betydning af ordet, og ikke den mest almindelige.
Han har også konsekvent beskyldt ateister for at mangle en spirituel dimension i deres liv, underforstået at det skulle gøre dem ringere end troende mennesker, uanset at ateister har bidraget med masser af litterære, digteriske, kunstneriske og på anden vis spirituelle værker til den menneskelige kultur.
Som om ovenstående ikke har været tilstrækkeligt, står Arne for det groveste regelbrud og uetiske eksperiment i trosfriheds historie, da han forsøgte at offentliggøre private oplysninger om mig på nettet, som han havde søgt at skaffe sig. At oplysningerne vist sig at være forkerte, og handlede om et os ukendt menneske uden hans viden, og som kunne føre til fjendtlige reaktioner mod vedkommende, generede ikke Arne. Hans reaktion var kun fornærmelse over, at admin greb ind, da Arne hævdede, at når han kunne finde oplysningerne, så kunne andre også, og dermed var han i sin gode ret til at offentliggøre dem. Sådan handler et etisk og moralsk menneske ikke i de fleste menneskers opfattelse.
Mine eksperimenter med Arne begrænser sig til med saglige argumenter at gendrive hans påstande, som dog ikke virkede på ham, at ignorere hans udtalelser, hvilket ikke fik ham til at stoppe, at stille ham direkte spørgsmål om hans postulater, hvilket han konsekvent nægtede at svare på, og her på det seneste at bruge humor til at gøre opmærksom på hans eksperimenter.
Jeg overlader trygt til læserne her at vurdere, hvad de anser for etisk og uetisk i de to former for eksperimenter. Det kan blive interessant at se, hvilke eksperimenter Arne nu vil forsøge for at gendrive ovenstående fakta. Det bliver nok kun til variationer over de gamle.
Men det kan vel ikke undre nogen, at jeg betragter Arne som en typisk internettrold.
Mvh
Ole Bjørn :o)
|
|
|
|
|
|
#17405 - 13/05/2014 13:45
Re: Personangreb
|
veteran
|
|
|
Ole skriver bl.a.:
- står Arne for det groveste regelbrud og uetiske eksperiment i trosfriheds historie, da han forsøgte at offentliggøre private oplysninger om mig på nettet, som han havde søgt at skaffe sig. De oplysninger, jeg bragte, var ikke private men offentligt tilgængelige, og de var (mener jeg at huske) formet som et spørgsmål. Admin gjorde opmærksom på, at denne handling ikke var etisk acceptabel, og jeg beklagede.
Det øvrige, Ole skriver, er - for mig at se - så udpræget tendentiøst, at jeg ikke vil spilde tid på at svare.
I øvrigt forholder Oles replik sig jo overhovedet ikke til etikken i hans egne "trolderier"
Det ligner for mig: Hurtigst muligt væk, væk, væk fra emnet:
Ole udnævner en af ham selv opfundet gruppe ("troldene") som syndebukke - og personforfølger dem.
Arne
|
|
|
|
|
|
#17407 - 13/05/2014 14:23
Re: Personangreb
|
bor her
|
|
|
Og Arne reagerer fuldstændigt som ventet med løgne og fordrejninger. Privatadresser og privattelefon numre er skam private når man ikke ønsker dem offentliggjort på debatten. Nu har jeg hemmeligt nummer på min privattelefon, fordi jeg har været udsat for telefonchikane af islamvenlige aktivister, så Arne offentliggjorde navn og adresse på en helt uskyldig mand. Men uetisk optræden er jo et af kendetegnene på internettrolde.
|
|
|
|
|
|
annonce
|
|