annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689000
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382330
Et andet syn 1991925
Åndelig Føde 1525772
Jesu ord 1523544
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, ABC ,(1 usynlig), 428 gæster og 126 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 30 af 34 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17276 - 06/05/2014 08:14 Re: Debat-etik? [Re: ole bjørn]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3669
Sted: Nørresundby
enig bjørn yeah det er nøjagtig hvad vi alle håber på,

men det bliver svært for han skal først gennemskue din manipuleren, men det finder han vel ud af med tiden, dog tror jeg det er de færreste der bliver her så længe grundet personangrebene og personforfølgelserne, ingen vil forfølges som arne bliver det fx, og det får folk til at trække sig, når de ser hvad man her kan blive udsat for.

Vi kunne lave et eksperiment, ingen personangreb i en uge, eller ja en måned, og så kunne vi gøre status herover. Men selvfølgelig er det tilladt at gå efter bolden og være rygende uenige, altså at debattere på livet løs, men vi skal argumentere tekstnært og ikke bare overfalde folk personligt fordi det de skriver ikke falder i vores smag, eller vi mener det er uinteressant og noget vrøvl fra a - z (og var det vrøvl fra a - z ville det jo også via tekstnær argumenteren være en smal sag at demonstrere og påvise dette).

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17277 - 06/05/2014 09:38 Re: Debat-etik? [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg har skam allerede foretaget dette eksperiment, og holdt mig udenfor debatten i flere perioder på op til 11 måneder, men troldenes personangreb mod både andre debattører og mod mig som fraværende fortsatte med uformindsket styrke.

Det kræver ikke den store begavelse på dette grundlag at konkludere, hvor årsagen til personangrebene kan findes. griner

Prøv at udføre eksperimentet selv, og se hvad der sker. ler

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#17278 - 06/05/2014 10:46 Re: Debat-etik? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne,

Citat:
Jeg håber, at du T. vil hjælpe mig til en bedre forståelse ved at uddybe dine ord, så jeg kan få øje på, hvad det er for "tallerkener", jeg - efter din mening - skulle invitere til at få "smadret".


Jeg skulle måske have været mere forsigtig med mine ord her, så de ikke misforstås og vækker anstød. Undskyld. Min pointe er, at selv om du skriver sobert - bruger sobre ord (dog med et stænk sarkasme man ikke kan fortænke dig i) - så er kommunikationen ikke sober. Du vedbliver jo at svare nogle mennesker, der kun vil dig ondt.

Lad være med at gå i trætte med mennesker, der vil fordreje alt, hvad du skriver, og kun er ude på at drive spot med dig. Herved vinder både du og Trosfrihed:

- Dit oprindelige, saglige indlæg for lov til at stå pletfrit. Det tynges ikke, glemmes ikke, under månedsvis (ja årevis) af kiv og strid.

- Trosfriheds gæster får lov at se det saglige indlæg, der ikke er blevet dænget til af slag og parader. Lad være med at parere; du bliver jo slet ikke ramt til at begynde med! Tro mig: Set udefra er sagen ganske klar, og dine oprindelige indlæg stråler, men den fortsatte, og helt unødige trætte fordunkler dem.

Nu ønsker jeg ikke at sige mere om denne sag foreløbig. Hvis mine ord kan inspirere dig og Hanskrist til at træde tilbage og helt konsekvent ignorere de personlige angreb på jeres indlæg, så er jeg overbevist om, at Trosfrihed vil vinde gavn deraf.

Selv ønsker jeg at debattere med jer. Men samtidig vil jeg kun debattere med mennesker, som jeg ved ikke bliver provokeret ud af en lang tangent. Hvor mange år har det ikke stået på allerede?

Venlig hilsen
T.
Top Svar Citer
#17280 - 06/05/2014 12:33 Re: Debat-etik? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej T.

Tak for dine ord.

Jeg forstår jo godt din bekymring for skadevirkninger på Trosfrihed.dk som følge af "personlige angreb", som du bl.a. kalder det, og jeg er enig i, at den slags langtrukne skænderier nok kan virke afskrækkende på eventuelle nye potentielle debattører.

Hvad de personlige angreb angår, er jeg fuldstændig enig med dig.
Men når sådanne debattører, som de, der her er i fokus, ind imellem kommer med noget sagligt - eller i hvert fald noget ikke-personligt - så har min måske lidt uklare modsætning hertil faktisk af og til inspireret mig til egen videreudvikling - til yderligere egen afklaring blinker

Reelt har det for mig kun handlet om to debattører, hvoraf den ene for længst er helt droppet af mig, mens den anden netop nu nok også er det blinker

Når du skriver:
Citat:
Selv ønsker jeg at debattere med jer. Men samtidig vil jeg kun debattere med mennesker, som jeg ved ikke bliver provokeret ud af en lang tangent.
så er det jo dit valg at opstille et sådant krav.

Om jeg kan opfylde det, ved jeg ikke, men jeg er dog tilbøjelig til at tro det smiler

Jeg foreslår, at du "lader det komme an på en prøve" smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#17282 - 06/05/2014 17:35 Re: Debat-etik? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej T.

Lige en tilføjelse:
Hvis du er identisk med den Thomas, der tidligere skrev her, så er du jo ophavsmanden til denne tråd (klik) som jeg husker med glæde smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 30 af 34 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 33 34 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 13:02
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Beredskab er nu i normal drift: 'Børsen..
25/04/2024 11:56
Politisk ordfører går i rette med krit..
25/04/2024 11:11
Nyheder fra Religion.dk