Hanskrist: flere og flere søger svaret på balladen her på trosfrihed i Papirkurven, Skralderen, og derfor har jeg smidt endnu en lækkerbidsken derned
ole bjørn: Du kan da bare rette det til: Jeg er et mirakel!!!
ole bjørn: Hvorfor slettede du din kommentar, Hans? Blev du klar over, at du havde smurt for tykt på?
ole bjørn: Så forsøger Arne sig med nye trolderier på debatten om ateisme. Læs selv.
Arne Thomsen: "Trolderier" mon dog?
ole bjørn: Ja da, men læs det selv og dan din egen mening ud fra, hvad der faktisk står.
[x]Hanskrist: ta det roligt ole bjørn, børn/barn for det går nok altsammen, også selv om der skulle være nogle der perspektiverer og vinkler et spørgsmål, en problemstilling, anderledes end du gør det
[x]Hanskrist: bevar din evne til reflektion og sund logisk argumenteren når du møder andres synspunkter
[x]Hanskrist: hvorfor føler du det som en trussel at andre mennesker tænker, analyserer og perspektiverer anderledes end du gør
[x]Hanskrist: er du modstander af reflektion?
[x]Hanskrist: er du modstander af ytringsfrihed og debat??? modstander af at folk kommer til orde??? to af de mindst fundamentalistisk tænkende personer udnævner du til trolde
[x]Hanskrist: måske for en nyateist fundamentalist som dig (eller jer tre) det er forfærdeligt at folk med oprigtig interesse i de religiøse spirituelle forhold skal have lov til at komme til orde,,, selv om de to du udnævner til at være de værst tænkelige trolde i den
[x]Hanskrist: sammenhæng, overhovedet ikke er i nærheden af at være fundamentalistisk tænkende såvidt de religiøse spirituelle spørgsmål og forhold, men måske netop derfor udgør de den allerstørste trussel for jer nyateister
[x]Hanskrist: nøjagtig som de religiøse konservative kristne frygter en HansKrist meget mere end de frygter Dawkins (bjørn, simon og treram), så frygter Dawkins -bjørn, -simon -treram, meget mere en arne og en HansKrist end de frygter en somo eller bibelfundamentalist
[x]Hanskrist: fordi de sidste er nemme at argumentere imod, hvorimod de først to udnævnte trolde, er meget meget sværere at kunne og skulle argumentere imod
[x]Hanskrist: jeg personligt kan leve med ateismen fordi jeg selv såvidt astrofysik og evolutions -biologien alene er naturvidenskabelig orienteret (mener overhovedet ikke at menneskets religiøse spirituelle erfaringer her har noget at byde ind med objektivt set)
[x]Hanskrist: subjektivt set, hvordan det føles som erfares at være et med universet, det hele, disse kosmiske følelser såvel som erfaringsoplevelser, kan man ikke ugyldiggøre, men kun gøre gentand for naturvidenskabelig forskning
[x]Hanskrist: det er nøjagtig denne menneskets subjektivitet, hidrørende menneskehedens religiøse og spirituelle erfaringer gennem årtusinder, at fx neurotheologien tager seriøst op vha den naturvidenskabelige metode indenfor den ny videnskab om hjernen
[x]Hanskrist: her er man åbne overfor menneskehedens såvel som det enkelte menneskes religiøse spirituelle erfaringer,, ikke afvisende og lukkende af heroverfor som Dawkins og hans tilhænger
[x]Hanskrist: einstein var openminded også i den sammenhæng
[x]Hanskrist: nyateisterne såvel som de konservative religiøse kredse er negativt nervøse stemt overfor neurotheologien
[x]Hanskrist: de første frygter at menneskets religiøse spirituelle engagement og aktiviteter dække over noget positivt (og ikke står i vejen for fornuft såvel som videnskabelig fremskridt)
[x]Hanskrist: de sidste frygter at deres overtroiskhed (bogstavelige læsninger af Koranen såvel som Bibelen) en gang for alle vil blive udstillet som meningsløs tale
ole bjørn: Tak for anskuelsesundervisni ngen, Hans brøleabe. Nu kan enhver let se, at på troldesprog betyder alt, hvad der siges, det stik modsatte af menneskesprog.
[x]Hanskrist: du taler sort, ingen aner hvad du taler om
[x]Hanskrist: du er simpelthen blevet så åndelig sløv i betrækket (spirituel set sløv) at det eneste der kan hidse dig op er at forvirrer dig selv i krig med dine egne i hjertets og på hjernens hvælv trolde, men synd for dig så er der ingen af os du udnævner til trolde
[x]Hanskrist: der føler os spor ramt, så derfor får du så mange af de her:
[x]Hanskrist: du opfører et stunt og en teaterforestilling for åben skærm hvor du dag for dag gør dig selv mere og mere til grin
[x]Hanskrist: der gives kun 2 muligheder for dig, og det er at du dapper af igen som sidst (såret og fornærmet over at admin ikke var med på din OS IMOD DEM troldeide og trolde -fanatisme og vanvid) eller at du lærer at opføre dig bare nogenlunde normalt i debatten
[x]Hanskrist: selvfølgelig håber du på en tredie mulighed for dig selv, nemlig at folk æder dine rævekager og bliver lige så syge i hovedet og i sindet, hjertet, som du er troldesyg befængt der
[x]Hanskrist: noget andet er jo at vi godt kan kigge på hvornår man er en troll på internet debatterne, og her vil det vise sig at du om nogen netop opfører dig af alle som den mest troll'ede
[x]Hanskrist: jeg er ked af at sige det, men du er færdig ole bjørn, færdig som et menneske vi andre kan have tillid og tiltro til
[x]Hanskrist: du har simpelthen gjort dig selv en bjørnetjeneste, gjort dig selv utroværdig,, ingen kan længere have tillid til og tiltro til at du vil os, som trosfrihed debatportalen, det bedste, noget godt
[x]Hanskrist: du har sat det altsammen overstyr og disse dansende bananer du bliver mødt med viser netop at du har sat din troværdighed over styr og at du selvfølgelig ingen respekt møder fra os
[x]Hanskrist: mig af alle der har haft den største respekt for dig og forsvaret dig som ingen anden i fordums tid, jeg må idag erkende det var de andre der hurtigst fik øje på dig, og jeg tog grueligt fejl af dig
[x]Hanskrist: det fortryder jeg idag
[x]Hanskrist: du var det simpelthen ikke værd
[x]Hanskrist: men indenfor neurovidenskab ved man at det mest intelligente i forbindelse menneskets hjerne er at den kan begynde forfra og dedikere sig selv til en hel ny dagsorden, som spænde sig selv foran en ny sag, og indse at den gamle besættelse var en tabersag
[x]Hanskrist: sådan virker naturen ikke, men sådan virker den menneskelige intelligens og hjerne
[x]Hanskrist: så nu må du beslutte dig for om du vil følge din natur (primitive tilbøjeligheder, forfølgelse af andre debattører som at skabe fjendebilleder) eller du vil følge din moralske intelligenses muligheder
[x]Hanskrist: alene mennesket kan handle moralsk, kan du også bamse
alene mennesket kan handle moralsk, kan du også bamse
ole bjørn: Du har af gode grunde ingen mulighed for at forstå, hverken hvad hjerneforskning eller intelligens er, Hans brøleabe.
[x]Hanskrist: spændende at se hvad din nye gidsel grisling beslutter sig for, om du også her får en kurv, næsten synd for dig, nu når du har gjort så stort et stykke lobby arbejde
[x]Hanskrist: ligeledes spændende hvad den nye Ove beslutter sig for
[x]Hanskrist: om de begge tilslutter sig din ide om OS IMOD DEM (troldene (arne thomas hanskrist og i sin tid mich)) de skal personforfølges og intimideres non stop 24 timer i døgnet fordi de ødelægger debat portalen trosfrihed
[x]Hanskrist: bamse er du gået i hi, skal vi ikke ha en aftenswingom en Hansi-manisk og en Bamse-bananisk midnats swingom
[x]Hanskrist: tænk om du var en rar gammel bamsefar, hvor kunne vi ha det sjovt og godt og opbyggeligt med dig her på trosfrihed, men nu er du er arrig aggressiv gammel Bjørn der jagter trolde døgnet rundt
[x]Hanskrist: nå du er nok i himlen med englene nu, hvor det flyder med honning, og vi kan jo kun håbe at du er sød imorgen når du vågner
ole bjørn: Godmorgen Hans brøleabe. Klokken er 21 i Chicago, og den er 10 i Cebu på Fillipinerne, et passende tidspunkt at kommunikere med begge på samtidig.
ole bjørn: Efter dette tog jeg mig tid til at skrive et svar på dit sidste uvederhæftige indlæg, og tilfredsstille din nysgerrighed om, hvem jeg har forsket for. Jeg håber det ikke forstyrrer dine dagdrømme alt for meget.
[x]Hanskrist: nej hverken mine dagdrømme eller nattens drømme ser du ud til at have påvirket. Jeg har altid sovet godt og altid drømt godt, det sidste vil du nok holde med mig i
[x]Hanskrist: jeg har et drømmeliv, dagdrømmeliv
[x]Hanskrist: mit liv er meget et indefra og ud liv, altså jeg bevæger mig fra drøm til virkelighed, altså drømme der bliver realiseret
[x]Hanskrist: virkeligheden (den barske) kan knuse mange menneskers drømme og personlighed, men det menneske der bevarer sine drømme vil kunne forandre virkeligheden
[x]Hanskrist: ja det er vel det vigtigst Jung har lært mig
[x]Hanskrist: husk nu ikke flere OS IMOD DEM rævekager, du skal holde dommetale over dit troldebefængte hjerte og hjernens hvælv
[x]Hanskrist: udvikle og modne din "theory of mind" struktur så vil du kunne nå frem til at troldene er dit eget troldespin i hjertets og hjernens hvælv
[x]Hanskrist: ta det roligt,, dyb dyb vejrtrækning, mens du roligt indser at troldene slet ikke eksisterer andre steder end i dit hjertets og hjernens hvælv, det er der de kommer fra og du forstærker selv disse tåbelige ideer om trolde, når du konstant fremturer med
[x]Hanskrist: din OS IMOD DEM (troldene)
[x]Hanskrist: drop og slip denne dagsorden, og stå frem med et godt eksempel, ved at indrømme som jeg gjorde det (min forkerte kritisable debatadfærd)
[x]Hanskrist: thomas havde ret da han i sin tid sagde at der fandtes 3 debatterrorister her på stedet og det var Hanskrist simon og bjørn,,, det kan ingen af os tre løbe fra, jeg indså det hurtigt og indrømmede uden at undskylde mig selv
[x]Hanskrist: vi (trosfrihed) minder om et land i opløsning, i stor indre splid og krig, borgerkrig, ja vi bekriger hinanden, som de gør i syrien og mange andre steder.
[x]Hanskrist: det er ikke vores forskellighed og forskellige synspunkter som holdninger, vi skal til livs, disse skal bevares, som ej heller det er kritikken den kritiske debatteren vi skal til livs, men det er den der aggressive personforfølgende intimiderende agenda
[x]Hanskrist: som arne ynder at sige det, vi skal gå primært efter bolden og ikke manden,, og går vi efter bolden, så må der godt være som i fodbold en vis kropskontakt, nærkontakt
[x]Hanskrist: fodbold er en kontaktsport som man siger, og det er debat også, og sådan skal det fortsat være, men det må ikke være udelukkende at gå efter manden, det er bolden man går efter, og i den forbindelse får man personlig nærkontakt
ole bjørn: Thomas har aldrig haft ret i noget som helst. Han skjulte sig under flere falske pseudonymer og skrev også samtidig kommentarer som helt anonym. Han er dokumenteret den største løgner og hykler, der har været og fortsat er på trosfrihed.dk .
ole bjørn: Jeg har ingen frygt for at blive bedømt efter dine ord. Hans brøleabe. Folk kan godt skelne fantasi fra virkelighed og pral fra fakta.
[x]Hanskrist: at du er ved at gå fra sans og samling, og at der så ikke er nogle der tør undsige dig og dit sindssyge, det kalder jeg for omsorgssvigt fra dine 'venner',, helt utroligt at de ikke beder dig stoppe
ole bjørn: Jeg skulle nok have skrevet "voksne mennesker" i stedet for "folk", for du kan måske finde nogle støtter bland dem, der som børn tror på magisk tænkning og ønskeopfyldelse.
[x]Hanskrist: din OS IMOD DEM (troldene) intimiderende personforfølgende agenda (som fx din svada om thomas ovenfor) er steget dig til hovedet har gjort dig umenneskelig i sindet
[x]Hanskrist: du taler fuldstændig i vildelse og i floskler
[x]Hanskrist: det du siger giver ikke længere nogen god mening
[x]Hanskrist: du er besat og i sindet
[x]Hanskrist: til trods jeg håber det bedste for dig, ja jeg håber virkelig at du bliver rask igen, at du formår at finde tilbage til den sunde fornuft
ole bjørn: Ja er det ikke besynderligt, at mine venner ikke beder mig stoppe. Trøst dig, brøleabe, for det kan vel kun betyde, at de er lige så "syge", når de ikke vil bakke dig op.
[x]Hanskrist: enøjet fanatisme og en besættelse i sindet af forestillinger der ikke harmonerer med virkeligheden, det kunne du jo studere
ole bjørn: Jamen det studerer jeg jo netop - hos dig.
[x]Hanskrist: dette er ganske normalt at den der terroriserer vedkommende er det store tavse flertal bange for at undsige, så de er simpelthen bange for at sige dig imod,
ole bjørn: Ja man kan jo næsten mærke, hvor de ryster i bukserne. For mig ser det nu ud til, at det er af grin.
[x]Hanskrist: vi kan kun håbe på at den gode sag sejrer til sidst og at folk, det tavse flertal, beslutter sig for ikke længere at ville leve i fangenskab, hvor de ikke tør undsige dig, dersom du helt klart fortjener dette
[x]Hanskrist: jeg har sagt du er utilnærmelig og du står udenfor pædagogisk rækkevidde, og jeg aner virkelig ikke hvad vi skal gøre med dig og din hærgen her på trosfrihed
[x]Hanskrist: tilsyneladende kan vi ikke få dig i tale
ole bjørn: Hvad folk her fortjener er, at du dokumenterer din store indflydelse på "kontinental europæisk teologi".
[x]Hanskrist: hvilket nok har været mit håb, at vi kunne få dig i tale såvel som simon, men dette må jeg sige ikke ser ud til at ville lykkes,, det næste vi kunne håbe på var at det tavse flertal ville engagere sig i vores forsøg på at komme personangrebene til livs
[x]Hanskrist: det tredie punkt er at vi til trods din bamse OS IMOD DEM intimiderende personforfølgende agenda, stadig må holde skruen i vandet og skrive seriøse indlæg (for alt skal selvfølgelig ikke være vores forsvarskrig imod dine/jeres personangreb)
[x]Hanskrist: en lille korrektion, jeg har aldrig sagt at jeg har stor indflydelse på "kontinental europæisk teologi", men omvendt at denne er ukendt for en stor del i den anglosaksiske kulturkreds diskurser men at den har haft stor indflydelse på mig fx og ja Einstein
ole bjørn: Jamen jeg venter da spændt på at se nogle seriøse indlæg fra dig uden praleri og personangreb. Du kan jo passende starte med din dokumentation af din teologiske indflydelse.
[x]Hanskrist: du kunne jo læse mine sidste mange indlæg (minus dem hvor jeg svarer dig igen på dine pludselig personangreb)
[x]Hanskrist: fx det indlæg hvor jeg sammenlignede mig med Kevin Magnussen som en anden teologiens formel 1 stortalent
ole bjørn: Jamen ingen af dem opfylder jo ovenstående kriterium. Det viser en hurtig skanning tydeligt.
[x]Hanskrist: dette er et af mine mange indlæg jeg selv er tilfreds og mener er rimelig seriøst,, men ikke populær såvel som lige nemt at forstå fra a - z men med en vis engagement og interesse vil de fleste kunne hente noget
[x]Hanskrist: jeg gider ikke snakke med dig om hvem du anser for at skrive væsentlige betydningsfulde indlæg, dette vil være tåbeligt sådan som du rubricerer mig og aldrig læser mig,, jeg vil hellere tale om at vi ikke personangriber hinanden, at debatten bliver bedre
[x]Hanskrist: du er snakkesalig bamse, men du snakker konstant udenom
[x]Hanskrist: det er også udmærket at have nogle at snakke og chatte med, men der skal også være alvor og respekt i det, for det må ikke kun være pjat
[x]Hanskrist: alene det du sagde om thomas ovenfor burde være nok til at opgive at snakke videre med dig
ole bjørn: Jeg har da læst dit lange indlæg, og dit andet tilsvarende "indskud". Jeg tvivler på at nogen vil anse det for seriøst. Selvglad vrøvl dækker væsentlig bedre.
[x]Hanskrist: snakkesalighed er okay, men der skal også være fornuft og hold i hvad vi taler med hinanden om, så jeg overlader dig nu for en stund til din egen skæbne
ole bjørn: Mine udtalelser om Thomas er forlængst dokumenterede i hans skrifter, også hans seneste anonyme forsøg, hvor jeg genkendte ham med det samme.
ole bjørn: Tak Hans, kunne du ikke gøre det samme for trosfrihed.dk?
[x]Hanskrist: dine meninger om arne og thomas er totalt ude i hampen bamsefar, andre kan sige hvad de mener om dine ytringer om mig konstant
[x]Hanskrist: du er skinsyg jaloux og en skinsyg laloux bjørn kan man vente alt muligt fra, du er fuldstændig her i det livs efterår udenfor enhver pædagogisk rækkevidde
[x]Hanskrist: aldrig i mit liv har jeg set en mand spille sine kort så dårligt som du gør det bjørn,, det er en rystende fortælling om et menneske i frit fald moralsk set og ja åndeligt set
[x]Hanskrist: uanset hvor mange syge historier om troldene du opfinder om deres fortids synder (vel at mærke i dit hoved (hvor alene dette at skrive om spiritualitet og kristendom på en måde som du ikke bryder dig om, er en dødssynd)
ole bjørn: Er du på stoffer, Hans? Det virker sådan på mig.
ole bjørn: Prøv nu at sove rusen ud, og vend tilbage til virkeligheden.
[x]Hanskrist: ekstatisk fornuft (min paulinske spiritualitet) har i mange år været den gejst som begejstring jeg har profiteret af, og det stærkeste jeg har taget er kaffe og sund veltilberedt mad, god søvn, masse af motion, jeg nægter at ta stoffer, såvel som medicin
[x]Hanskrist: på mine arbejdspladser er jeg ofte blevet mødt med: " er du altid i så godt humør", så veloplagt og glad, og ja det er jeg vist meget, det er vist også en vuggegave, men sørme også noget jeg har lært gennem årene, gennem min spiritualitet
[x]Hanskrist: essensen i al religiøsitet er begejstring, livsmod, gåpåmod, det er entusiasme,, det er alt der har at gøre med vores humør
[x]Hanskrist: sådan udvikler Paul Tillich sit uovertrufne hovedværk Systematic Theology ud fra den paulinske kontstruktiv diskurs om vores væren i Kristus, Guds Åndens tilstedeværelse i vores liv
[x]Hanskrist: Gud forstås som Åndens ekstatiske nærvær i vores liv
[x]Hanskrist: altså alt hvad der har at gøre med vores entusiasme og begejstring
[x]Hanskrist: Tillich har også en diskurs herom hvor han taler om vores fornuft og vores ekstatiske fornuft,, hvor vores ekstatiske fornuft fuldender hvad fornuften er begyndt på, som at vores ekstatiske fornuft ikke fortrænger fornuften
[x]Hanskrist: det er min måde at kunne fremstille den kristne paulinske spiritualitet som jeg gør ovenfor, der gør mig til absolut en af de mest interessante stemmer i dansk teologi
[x]Hanskrist: kan man finde nogle man mener gør det mere levende og nærværende vil jeg gerne vide det og jeg vil straks bøje mig i støvet og anerkende vedkommende,, men jeg skriver alene fordi jeg så der manglede noget i dansk teologi
[x]Hanskrist: en dyb dyb forståelse af hvad den kristne paulinske spiritualitet dækkede over
[x]Hanskrist: og det har jo ikke en dyt med debatterrorisme at gøre når jeg skriver så seriøst og grundigt om et forhold, at jeg så humoristisk og med en vis tilpas alvor, tilkendegiver at jeg er tilfreds med mig selv som jeg formår at fremstille sagen,,
[x]Hanskrist: ofte i en tråd, er jeg blot inde og sige noget 1 eller 2 gange, og da meget seriøst,, mens I andre skriver indlæg på indlæg,, hvilket enhver selv kan konstatere ved at skifte til tråd-format oversigt
Hanskrist: ipso facto skrev anderledes end jeg gjode, og arne igen anderledes og thomas igen anderledes,, vi er så forskellige,, hvorfor vi umuligt kan være de der trolde du omtaler der ødelægger debatten¨
[x] Hanskrist: lad nu for pokker folk være, og drop dine voldsomme personangreb på dem du af den ene eller anden grund ikke bryder dig om,, også du skal overholde visse debat etiske retningslinier for anstændig opførsel bjørn, og det gør du ikke, og det hjælper dig ikke
[x] Hanskrist: med dine lange syge søforklaringer om hvorfor du mener troldene fortjener at blive personforfulgt og intimideret
[x] Hanskrist: STOP DET NU for helvede mand, før du mister den sidste rest af ære
ole bjørn: Hvad med dine angreb på mig, tror du at det er tilfældigt, at de er blevet forvist til papirkurven? Mener du at de er i overensstemmelse med debatreglerne?
[x] Hanskrist: er der angreb på dig der er endt i papirkurven for nylig
[x] Hanskrist: bjørn skriver: "Hanskrists angreb på alle, som holder af poesi?" citat slut, , vrøvl og atter vrøvl, jeg har ikke angrebet folk, debattører, der holder af poesi, jeg har skrevet en længere velargumenterende kritik af poesi,,dets begrænsninger
[x] Hanskrist: hvor langt række poesi, hvor går det grænser som begrænsninger, set fx i forhold til vores skabende noumenale viljesliv
[x] Hanskrist: du fortæller eller viser næppe dine venner hvordan du jagter og personforfølger folk her på debatten,, hvis du gjorde det kunne de måske bedre forstå min kritik af dig
[x] Hanskrist: hvad du skrev om thomas er bare for meget, som det du gang på gang skriver om arne,,, hvordan du ude i debatten pludselig begynder at overfalde mig personligt på et tidspunkt hvor jeg kun har skrevet seriøse indlæg, er også helt uforståeligt
[x] Hanskrist: skal jeg være helt ærligt så forstår jeg dig ikke bjørn, aldrig i mit liv har jeg set en mand spille sine gode kort så dårligt som du har gjort det
[x] Hanskrist: bjør du skriver: ""Men de advarselstegn, man skal holde øje med er først og fremmest hukommelsessvigt der påvirker ens daglige tilværelse, nedsat evne til at tilrettelægge og løse dagligdags opgaver, mærkbare ændringer i personligheden,
[x] Hanskrist: vanskeligheder med at finde og udtrykke sig i klare dækkende ord, hyppige svingninger i humøret, svigtende dømmekraft, perioder af forvirring og nedsat lyst og evne til at indgå i sociale sammenhænge"" citat slut
[x] Hanskrist: nu er det lang tid siden jeg har talt med dig om at du ændrede personlighed efter din Indiens rejse og jeg har også spurgt dig mange gange om der hændte dig noget på den tur, det har du ikke svaret mig på
[x] Hanskrist: ud over at du ændrede personlighed, så har jeg registreret hyppige humørsvingninger hos dig, og da ihvertfald eklatant svigtende dømmekraft,,,, Nå men det skyldes måske blot at du psykisk er uligevægtig, ude af balance, eller tror du mere det er alderen
[x] Hanskrist: det kan jo også være stress eller en mindre vinterdepression, som jeg har været inde på
[x] Hanskrist: jeg vil foreslå dig at du får kigget på dit liv, får ryddet lidt op i alt dit rod på øverste etage,, fx opgir din OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda og ja vanvids fanatisme, for det holder bare ikke en meter og det slider dig op
[x] Hanskrist: jeg har sagt det igen igen at det er en taber-sag der er dømt til at mislykkes og lykkes den, da vil du være dybt involveret i ondskab (så sådan set godt at det aldrig vil lykkes)
Hanskrist: tænk et liv hvor du bare skulle være ærlig og redelig, hvor du ikke skulle manipulere og bage rævekager
[x] Hanskrist: du ville få fred med dig selv og andre mennesker og du ville kunne nyde at være aktiv og produktiv der hvor du har dine stærke sider (som ikke har noget at gøre med andre mennesker, men er mere din store viden)
Michael: Hvordan går det med dig og din nye veninde, HansKrist? Er i stadig sammen?
Michael: Eller jeg kan forstå at du har taget navneforandring til "HansBrøleabe". Yderst velvalgt.
Michael: Så du Real Madrid i aftes? Jeg vil vædde en cigar på Chelsea som CL mester.
Michael: Men nu nærmer vi os ishockey VM. Danmark har allerede fået tilsagn fra 3 NHL spillere.
Michael: Sammenlignet med ishockey ser al anden sport ud som var den i slowmotion.
ole bjørn: Pas nu på, Michael. Tænk, hvad kan vor nytilkomne kristi stridsmand ikke få ud af, at du er tilhyænger af en sportsgren, hvor de ustandselig kommer i slagsmål med hinanden med en automatisk Dem-Og-Os-reaktion.
ole bjørn: Du er sikkert allerede blevet klassificeret i samme kasse som din ugudelige tyvagtige høne. Pas på, det kan ikke være Gud, der har gjort det.
Simon: Mich: dén tror jeg ikke du får en forklaring på - men i god gammel freudiansk terminologi, ka' jeg fortælle dig, at får man en kæreste, så får man også (som regel) god sex, og virker altså ikke nær så frustreret som hønsemand, hvorfor du nok bare skal
Simon: regne med, at der snarrere er tale om en kvindelig udgave af en guddommelig idé - alternativt en oppustelig en af slagsen ;))t
Simon: Nå, fis til side, hønsemand er uden humor ;)
Simon: A propos fodbold, ka jeg ind imellem godt ærgre mig over ikke at ku se sportskanalerne, for Real & Barca er jo yndig underholdning.
Simon: Ole: jeg tror du ska la' skipper hønsemand sejle sin egen sø, så ka man altid drille ham lidt med kursen? ;)
Simon: På de skrå brædder: hva skuer Odysseus her gerne, en Sirene skøn i det fjerne!...take a bite of them seas, Ole ;))
ole bjørn: Simon, jeg er her jo primært af forskningsgrunde, og når jeg vil studere reaktioner, bliver jeg jo nødt til at foretage forsøg. Det er jo en del af den videnskabelige metodik.
Simon: Jeg ville nok ha' valgt en anden kanin ;)
Simon: fx. en af dem med med alle fire i kontakt med jorden..
Simon: Hvem er Ove forresten, en fra en anden debat?
ole bjørn: Det ville jo ikke give nogen brugbare oplysninger om, hvad der driver internet-troldene, og det er jo væsentligt at studerer deres motiver, da de jo findes på alle åbne debatter.
ole bjørn: Hvem Ove er kan brøleaben sikkert fortælle dig mere om. Jeg gik blot ind på skabelse.dk og læste et par af hans indlæg.
ole bjørn: Det tydede på, at han blot var tilhænger af Intelligent Design, men det ser nu ud til, at han også er en af brøleabens påståede fans. Hvis det holder er det nok et af Hansetroldens forsøg på at lokke flere troende herover, til at hylde hans kampgejst.
ole bjørn: Men som på alle andre områder af menneskelivet er kvalitet vigtigere end kvantitet, og Ove erklærer jo, at han har skrevet 3-4.000 indlæg på de kristne sider. Jeg har dog ikke set ham deltage på videnskabssider, så kvaliteten af hans indlæg kendes ikke.
Simon: Javel ja, jamen jeg har set den side, som er det pureste overtroiske galimatias, det fås ikke i renere version - det er sikkert en fra reigion.dk.
Simon: du ved, folk der "facebooker" meget betragter sikkert også "venner" der som deres fans ;)
Simon: Ufattelig med sludder folk ka' finde på at fylde et off. rum med i "kærlighedens" navn. Nyd solen Ole ;)
ole bjørn: Det vil jeg gøre med en sildemad og en kølig færø-snaps, min egen opfindelse.
Simon: Tror sgu jeg vil følge eksemplet, bare for moskabens skyld, men nøjes med en "whasky" ;)
[x] Hanskrist: hej Mich, jeg så mit favorithold Real Madrid vinde 0 - 4 over Bayern München. Angel Di Maria er min kæledægge og Christiano Ronaldo har jeg den største respekt for, grundet: 5 forskellige mental træner; træningsnarkoman; sund sund kost; sover 10 timer/dag
[x] Hanskrist: hvordan kan en mand med så stor succes, og et så spændende liv, afse 10 timers søvn,, tænk vi andre mere dødelige vi tør næsten ikke sove, fordi vi er bange for at noget skal gå vores næse forbi
[x] Hanskrist: hvordan det går med min nye veninde, ganske udmærket på 3. år, måske jeg lige skulle sætte nogle billeder i fra vores Alanya og Østrigs og Norges ferier 2013, så du kan se vi trives
ole bjørn: Åh nej, Hans brøleabe, fri os fra flere selvglade billeder af dit privatliv. De er uinteressante og uvedkommende for debatten.
[x] Hanskrist: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda, de er uinteressante og uvedkommende for debatten, men dog et studium i et menneskes fald fra tinderne grundet aftagende åndsevner spiritualitet
[x] Hanskrist: du mangler spirit, humør og gejst, begejstring som entusiasme
[x] Hanskrist: du ser sort og negativt på alting, og formår ikke at få noget godt ud af samværet med os andre på trosfrihed
[x] Hanskrist: du er som simon ufri
Hanskrist: STOP DET NU FOR HELVEDE MAND, i MÆND, hver gang jeg åbner et indlæg for at læse noget spændende debat, så møder jeg fra dig bamse som fra vores poetiske spiritist simon, kun en tale om arne arne arne arne arne arne,, og så alt hvad I mener om arne,
[x] Hanskrist: men der er ingen sober debat aktivitet overhovedet i hvad I ellers skriver,, STOP DET DOG FOR HELVEDE
[x] Hanskrist: jeres konstante personforfølgende intimiderende latterliggørelse og ringeagt andre debattører er til at blive tosset i hovedet af, så trivielt og intetsigende er det i længden at være vidner til
[x] Hanskrist: men et kan jeg sige dig bamse såvel som vores poetiske spiritist simone, det bliver arne der trækker det længste strå,
[x] Hanskrist: nu spør jeg helt naivt, har debatten her på trosfrihed overhovedet ikke jeres interesse ?????
[x] Hanskrist: er det blot for jer et bordel hvor I kan komme af med jeres mest primitive gammelmands prostata tryk og drifter
[x] Hanskrist: små børn savler som de skider og pisser i bukserne, gamle mænd som simone og bamse, de gør noget lignende her på trosfrihed, skider i reden
[x] Hanskrist: SÅ STOP DET DOG!!!!!!!!!!!!
Simon: La være med at skab dig som et pattebarn, hønsemand - du er ikke et lille uskyldig barn, du har selv foranlediget drillerier af dine morsomme idéer om dig selv ;)
Simon: Det er nu et komisk syn, at se hønsemand lege voksen - efter i årevis ikke at ha væet andet end et pattebarn der isolerede ig her på chatten og surmulede over debattørerne der ikke ga' lidt opmærksomhed..;)
Simon: Hvor var det nu viså dn sidst, forestilligen...ku' det mon ha været på religion.dk? ;)
Simon: Jeg ka' gi' dig et godt råd, hønsemand: hvis du falder lidt ned på jorden, får lidt und fornuft i bestragtninger i det du faktisk skriver på debatten, så ku det jo være, nogen behandlede dig som et voksent menneske!
Simon: Ha' en god aften, dem med ben i næsen ;)
[x] Hanskrist: Så i stedet for at du bare afleder opmærksomheden fra forklaringer kun du skylder, så lad mig netop for at fastholde dig, henlede din opmærksomhed på Camus, Nizan, Ponty og Sartre; hvor Ponty med "Dialektikkens Vildveje"
[x] Hanskrist: forholder sig til Sartres Væren & Intet, ligesom Sartre gjorde op med Camus efter dennes "Den Fremmede" - som forklares nærmere i bl.a. "Situationer, udvalgte essays".
[x] Hanskrist: TILLYKKE SPIRITIST SIMONE, er det hvad du har taget tilløb til nu i 10 år
[x] Hanskrist: der er skam mange der behandler mig som et voksent menneske, du husker anne og kræn-p som fl vang,,, som alle de gode seriøse kontakter jeg har fået gennem årene via private mails og som nu er mine bedste fortrolige venner på facebook nogle in real life
[x] Hanskrist: at du og bamse ikke behandler mig som et voksent menneske, skyldes nu nok ikke kvaliteter som egenskaber hos mig som kvaliteten af det jeg skriver
[x] Hanskrist: det skyldes blot jeres mangelfulde theory of mind modning såvel som hjerne struktur
[x] Hanskrist: I er simpelthen ikke i stand til at relatere, men I har begge fået trolde i hjertets og på hjernens hvælv som I begge ikke formår at holde dommedag over, men som I i et væk infantilt projicerer ud
[x] Hanskrist: I karikerer og skaber fjendebilleder i et væk og gør grin med andre mennesker så man ikke skulle tro i var voksne,, ihvertfald det jeg har sværest ved at forbinde jer to med
[x] Hanskrist: hverken du poesi spiritist simone eller bamse, formår at være her sagligt fagligt interesseret i at debattere, udenom jeres OS IMOD DEM personforfølgende intimideringer og skyttegravskrig som ikke har flyttet en meter i 10 år, det hele er status quo
[x] Hanskrist: netop det forhold der har ødelagt en ellers udmærket debatportal som trosfrihed
[x] Hanskrist: vi er nogle der blot beder jer om at stoppe med at køre i denne samme rille år efter år, den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende automatisme bevidstløse debat adærds reaktion, som rent faktisk også på 10. år begynder at kede folk ih
[x] Hanskrist: uanset om I ikke bryder jer om min person eller hvad jeg skriver, såvel som arne thomas og i sin tid michael, så retfærdiggør dette ikke en vanvids personforfølgende agenda
ole bjørn: Nu skal jeg hjælpe dig med din argumentation, Hans: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
ole bjørn: Og igen: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
ole bjørn: Og hvis nogen stadig ikke har forstået dig, Hans brøleabe: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
ole bjørn: Og hvis der skulle være kommet nogle nye læsere til: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
ole bjørn: Og med speciel adresse til Simon: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
ole bjørn: Og til Ole Bjørn: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
ole bjørn: Og hvis der stadig skulle være nogle, som ikke har forstået Hans brøleabes mening. fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
ole bjørn: Skulle du behøve mere hjælp, trolde-Hans, så sig endelig til. Jeg hjælper dig gerne.
[x] Hanskrist: du er ikke rask bamse, og i de få år du har tilbage vil du ej heller nå at opleve at blive det, sorry, men det er tragisk at se dit fald fra tinderne
[x] Hanskrist: den sidste rest af ære er du ved at sætte overstyr i din alderdoms forvirring
ole bjørn: Hov Hans, du glemte: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
[x] Hanskrist: alle kan se du er en vidende mand, men alle kan også se at den personligheds brist der har domineret hele dit liv, nu virkelig overtar din dagsorden og vil farve dit eftermæle i en tragisk retning
ole bjørn: Ak nu glemte du igen: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
[x] Hanskrist: uanset om du er klog og vidende, så er du et sølle menneske, sådan rent moralsk og åndeligt set
ole bjørn: Svigter din korttidshukommelse? Nu glemte du igen: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
[x] Hanskrist: det mich forsøgte at påpege ved at sige du var et lille menneske og ja lige så stor viden du har lige så sølle og lille et menneske er du i moralsk som åndelig forstand, her gør du kun fortræd trods dine gode intentioner
[x] Hanskrist: du er intrigant og manipulerende ind i hver en fiber og celle af hele din personlighed
ole bjørn: Jamen Hans, nu har du skrevet flere linier uden dit sædvanlige: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda. Nu må du altså tage dig sammen.
[x] Hanskrist: tænk at der sidder en gammel idiot i sverige der ikke kan komme i omdrejninger uden at han hetzer og personforfølger andre debattører
[x] Hanskrist: magen til idioti
ole bjørn: Tænk at det virkelig skal være nødvendigt, at jeg skal minde dig om dit mest tungtvejende argument: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.
Hanskrist: ja alle kan læse mine indlæg til evig tid, regner jeg med, og der er gode ting at gå ombord i, dersom en og anden skulle få øje på mine kvaliteter som seriøs debattør, trods din og simones forsøg på at beklikke mig og belyve mig
ole bjørn: Det er da ikke os, der formulerer dine meninger. Jeg har blot hjulpet dig med dine evindelige gentagelser.
[x]Hanskrist: Mich spør mig: Hvordan går det med dig og din nye veninde, HansKrist? Er i stadig sammen?" du får lige nogle feriebilleder fra 2013 "kære" mich ;)
ole bjørn: Klogt af dig at holde hende væk fra at læse dine udgydelser her.
[x]Hanskrist: hæ hæ, du skulle høre hvad hun siger om dig bamse
[x]Hanskrist: vis du din søn hvad du her på trosfrihed bedriver
[x]Hanskrist: vis ham hvordan du behandler arne, thomas, og hanskrist
[x]Hanskrist: jeg vil foreslå simone at vise datteren og kvinden i hans liv, om hun stadig gider manden der ryger sig selv ihjel
[x]Hanskrist: hverken du eller simone vil stå ved hvad I bedriver her på siden,, også derfor I opfør jer som I gør
[x]Hanskrist: trosfrihed er et bordel for jer, en lyssky affære hvor I kommer af med alt det mest primitive der findes i jeres forskruede forkrøblede theory of mind struktur
[x]Hanskrist: nå billedegalleri funktionen virker ikke
[x]Hanskrist: selv om jeg indsætte mindre billeder i størrelsen 100 - 200 kb så påstår den at jeg overskrider de tilladte 3 MB
[x]Hanskrist: så I må vente med disse feriebilleder til en dag hvor billedegalleri funktionen virker
ole bjørn: Vi venter i rædsel på mere om dit ligegyldige privatliv, Hans brøleabe.
ole bjørn: Min søn og mine børnebørn finder dig ikke interessant nok til at beskæftige sig med.
ole bjørn: Og alle jeg ellers opfordrer til at se dine udgydelser reagerer som jeg allerede har fortalt dig.
ole bjørn: Du har kun interesse som forskningsobjekt som et eksempel på et forspildt liv uden fremtidsudsigter.
Admin: Kære Hanskrist. Jeg er ked af at høre at galleriet ikke fungerer for dig.
Admin: Jeg har været inde og valgt en anden billededitor og pusle lidt med indstillingerne, så det forhåbenligt virker for dig.
Simon: Synes det ville passe sig for en debat, ja også en chat, at man netop holdt privatlivet væk - det er ingen jo istand til at undersøge og derfor ligegyldig snak, den slags gider ingen "tro" noget om, ;)
Michael: Det er sgu en irriterende ordbogsfunktion den iPad har.
Michael: Den skifter hele tiden mine ord ud med andre ord, som jeg ikke bruger. Er der nogen der ved hvordan man slår den fra.
Michael: Eller måske er det Guds underfundige måde, at bede mig om at holde kæft?
ole bjørn: Jeg tror snarere, at det er Apples programmører som ikke har styr på, hvordan hjernen opfatter logiske sammenhænge.
ole bjørn: Jeg har ind imellem følt mig fristet til at lade google oversætte somo's indlæg tilbage til arabisk, så han kan se, hvad han serverer for os.
ole bjørn: Men så stopper han måske sin underholdning, og vi trænger til noget mere sund latter på debatten.
Michael: Ja, Somo er et positivt tillæg til debatten. Man må beundre hans vedholdenhed og uforstyrrethed. Jeg er sikker på, at Allah allerede har 72 jomfruer klar til ham.:)
Michael: Apropos. Jeg har altid undret mig over hvad der sker efter de første 72 dage. Får man så et nyt bundt jomfruer? Måske man skulle overveje at konvertere?
ole bjørn: Det har jeg spekuleret en del over, men jeg tror at forklaringen er, at Allah i sin visdom har kastreret alle martyrer, så de er ude af stand til at penetrere.
ole bjørn: Så de 72 forbliver jomfruer til evig tid, og dermed har han jo opfyldt sit løfte. 1001 nats eventyr er fyldt med beretninger om, hvordan troende mennesker bliver snydt.
[x]Hanskrist: billeder er nu engang billeder fra en ferie, og jeg deler gerne med jer billeder fra mit liv, og har nydt at treram og michael har givet mig et indblik i deres liv, både gennem billeder og hvad de skriver
[x]Hanskrist: at simone ikke vil have sin profil kædet sammen med sit borgerlige privatliv, det forstår jeg godt, det ville jeg ej heller hvis jeg havde opført mig som han gør (det er jo og bliver en lyssky affære, en slags bordel, hvor man kan komme af med trykket af
[x]Hanskrist: det mest primitive man huser)
[x]Hanskrist: jeg tror det er godt vi er forskellige som mennesker, nogle er ligefremme og generøse, som selvbiografiske ærlige, omkring deres liv (ikke fordi jeg mener andre absolut skal følge trop), men det er nu engang kendetegnende for min person, sådan har jeg
[x]Hanskrist: altid været, gennem hele mit liv.
[x]Hanskrist: Fyrst Mysjkin fra romanen Idioten skulle åbenbart ligne mig meget, husker ihvertfald da min bedste ven fra universitets tiden, der var matematiker men som også havde en passion for Dostojevskis forfatterskab via sit bekendtskab med Knud Hansen Askov Højsk
[x]Hanskrist: da han havde læst Idioten, at han overvældet kom og fortalte hvor meget jeg dog lignede fyrst Mysjkin,, og det sjove er at så godt 30 år efter der læser Jonna også Idioten, og hvad pokker siger hun: "Hans hvor du dog ligner ham fyrst Mysjkin i din optræd"
[x]Hanskrist: iøvrigt for at undgå demens og depression tror jeg det er vigtig at vi ikke mister troen på vores personlige udtryk, alle mennesker har et unikt autentisk måde at være person på og udtrykke sig på, og når man mister troen herpå, går en hel verden itu,
[x]Hanskrist: som Blachman siger, nu er det den kreative masse og ikke længere den kreative klasse, vi skal ha i fokus (nøjagtig som Paulus, hans oprør imod grækerne og jødedommen (det aristokratiske og patriarkalske)
[x]Hanskrist: akademiker med rod i en antik renæssance højrøvethed, de hader individet såvel som manden og kvinden nede på jorden
[x]Hanskrist: bamse har du tænkt på navnet hippocampus? om det skulle have noget med formen at gøre, altså jeg forstår ikke din ært sammenligning, hvorfor ikke søhest?
[x]Hanskrist: noget af det bedste jeg har læst om hippocampus findes her:
http://www.stressfor eningen.dk/om-stress /fakta-om-stress/hje rnen-og-stress
[x]Hanskrist: jeg skrev at de antikke renæssance højrøvede hader individet, jeg mener de hader universel lighed mellem mennesker, og dyrker det succesfulde socialt hyldede aristokratiske menneske
[x]Hanskrist: uanset om jeg er modstander af en personforfølgende intimiderende debatadfærd (heroverfor går jeg ind for at gå efter bolden og for ønsket om at vi lær hinanden at kende personligt (noget af det bedste ved trosfrihed er respekten og det kendskab vi har )
[x]Hanskrist: fået til hinanden),, men uanset dette er mit ideal, så tror jeg ikke at vi helt kan undgå kliker dannelse og fraktioner, desværre, og der vil være og opstå et pro et contra fx thomas arne hanskrist, men bare det ikke drukner i en meningsløs personforfølg
[x]Hanskrist: personforfølgende intimiderende ondskabsfuld agenda, så kan og må vi nok se i øjnene at vi bliver nødt til at leve med disse forhold
[x]Hanskrist: gennem hele mit lange liv, ikke mindst skoleliv, har jeg aldrig tilhørt en klike, som jeg ej heller har haft en gruppe -identifikation og tilhørsforhold, jeg har stået alene moralsk menneskeligt set hele mit liv, endda så meget at dette står sort på hvidt
[x]Hanskrist: i min realskole udtalelse. Og alle de grupper og kliker jeg har været omgivet af, har ofte bejlet til mig som selvstændig tænkende og moralsk stående menneske, hvor jeg ofte har fået højstatus (af respekt) i rivaliserende kliker og grupper,
[x]Hanskrist: mine forældre påstår at dette egensindige træk allerede stod tydeligt da jeg var 4 år gammel dreng og at de siden ikke har formået at kunne få mig væk fra mine egne tanker om tingene såvel som min egen moralske stilling i mellem menneskelige sagsforhold
[x]Hanskrist: jeg husker selv denne positive form for asperger -autisme natur over mig selv, men jeg troede alle mennesker havde det sådan, men der gik mange år før jeg fandt ud af, at sådan er mennesker flest ikke indrettet, for nemlig er de meget mere socialt oriente
[x]Hanskrist: orienterede og styrede. Men altså jeg har alle dage været ekstrem indrestyret og motiveret, indefra og ud styret, hvor jeg henter min styrke i en oppefra og ned åbenbarings (transcendens) spiritualitet
Hanskrist: det vigtigste for mig er hvad jeg har på hjertet som min mund løber over med, og denne generøse umiddelbarhed og åbenhjertige spontanitet, kan ofte virke meget overvældende på mine omgivelser, heldigvis bliver det oftest positivt modtaget og taget op
ole bjørn: Stop nu dit utidige praleri og sine selvglade udgydelser. Dit liv er ikke interesant for andre.
[x]Hanskrist: dit liv bamse er ikke interessant for andre hvordan ville du ha det om dette var sandt? tror du ikke michaels, trerams, arnes, RM's; admin's; thomas's liv, lykke, førlighed og succes som kampe og vanskeligheder og livserfaringer er interessant
[x]Hanskrist: for mig, jo det er de sgu!!!!!!!!1
[x]Hanskrist: du taler abstrakt om alting, jeg taler konkret
[x]Hanskrist: du generaliserer om demens og alt muligt andet, jeg trækker den viden vi har ind i vores konkrete personlige liv, og gør det dermed personligt nærværende og forståeligt for alle, så det ikke længere er abstrakt teori kun, generaliseringer kun
[x]Hanskrist: godt nok ikke helt retfærdigt overfor dig (for du er ikke den værste til at generalisere og upersonliggøre tingene, det vi drøfter)
[x]Hanskrist: dog har du en tendens til at glemme at hvad vi taler om ikke bør være kun abstrakt teori og generaliseringer, men at vi bør kunne omsætte det til, hvad betyder dette så lige i mit og dit liv
[x]Hanskrist: taler vi sundhed og fx sund livsstil (fx demens forebyggende som diabetes 2 forebyggende som kræft forebyggende), det kan være motionsvaner; kost -vaner; rygning og alkohol, så må vi ind og kigge på os selv konkret hver især og bidrage som de eneste sand
[x]Hanskrist: sande forsøgskaniner, der er på tale, det er jo ikke pjat, teori og generaliseringer, det hele, det er og bør jo være konkret og personligt relevant
[x]Hanskrist: hele tiden at studere psykologi, psykiatri; medicin (sundhed); religion og spiritualitet (transcendens erfaringer); og filosofi mm uden at kunne forstå dette konkret, som værende personligt relevant for mig og dig og vores liv, er sgu for dumt,
[x]Hanskrist: jeg gider ikke havne i en triviel og ørkesløs abstrakt teoretiseren (generalisering), for mig skal tingene være konkret og personligt relevant,,
[x]Hanskrist: denne stil med at jeg inddrager mig selv, min person som mit liv, i de videnskabelige problemstillinger vi drøfter med hinanden, kan jeg godt se I er nogle der er bange for, har berøringsangst overfor
[x]Hanskrist: Dawkins og Hitchens de vil af med religion og spiritualitet som mystik (transcendens erfaringer) og så vil de ha videnskab i stedet for (personligt vil jeg ha begge dele). Nå men Dawkins og Hitchens de får så den naturvidenskab de ønsker, og den siger at
Simon: Du har aldrig været konkret hønsemand, tværtimod har du altid fået rodet alting du kommer i kontakt med sammen og kan siden ikke udrede tingene ;)
[x]Hanskrist: rygning koster 10 - 20 år af ens liv og at det ofte medføre en lidelsesfyldt sidste periode med KOL og at det gir diabetes og kredsløsforstyrrelse r mmm
Simon: Det er jo slet ikke videnskaber indenfor nævnte omr. der har din opmærksomhed, du misbruger dem i stedet for at påkalde dig lidt opmærksomhed, og det har netop været et trist syn man godt ku ha undværet.
[x]Hanskrist: men alligevel fordi Hitchens ingen spirituel karakterstyrke har, så er han ikke i stand til at følge rådene fra den naturvidenskab han selv har bedt om
[x]Hanskrist: bla bla simon (forstår godt du hader mig, for vi to er så ulig hinanden som personer kan være) og bamse, jeg er ham af alle der har formået at gøre hvad vi taler om konkret og personligt relevant,
Simon: Hvad Hitch angår, synes jeg du sku sætte dig ned og bruge noget tid på at læse det han faktisk skriver, bøger koster ganske vist penge, men de ka faktisk lånes på bib!
Simon: Der er ingen følelser for dig hønsemand, det ka du godt lægge på hylden også ;)
Simon: Det er bare synd, at du forsimpler alt omkring dig så det flagrer ud af sine kontekster
Simon: Men nu ska' jeg ikke ødelægge dit humør, du må ha en rar dag ;)
[x]Hanskrist: du er afhængig af en amygdala fanatisk personforfølgende intimiderende agenda i forhold til min person såvel som arne's, og om noget din hippocampus skrumer som din theory of mind struktur der ligger lidt højere i hjernen dens udvikling og modning udebliv
[x]Hanskrist: hæ hæ, du har ingen indflydelse overhovedet på mit humør mand
[x]Hanskrist: hippocampus skrumper skulle der stå ovenfor
[x]Hanskrist: og det jeg skriver (som fx det her ovenfor) er ikke ude af kontekst, men det er så tværvidenskabelig at lille simone der aldrig har beskæftiget sig med naturvidenskab ikke forstår alle disse nye tværvidenskabelige discipliner der i disse år dukker op
Hanskrist: og iøvrigt er det om noget dig simone og bamse, der har bragt min person på tale (i en destruktiv urimelig intimiderende ringeagtende beklikkende og belyvende sammenhæng) og jeg har bedt jer stoppe dette. Altså den blæst der er opstået omkring min person
[x]Hanskrist: stammer fra jer af.
[x]Hanskrist: så om nogen, så er det jer der gir mig alt ALT, for megen opmærksomhed.
[x]Hanskrist: jeg gider ikke sidde anno 2014 og drøfte demens, sundhed, lykke og trivsel mmm og at vi så ikke skal ind og kigge konkret på hvordan vi hver især lever vores liv,, vi kan ikke abstrahere og generalisere og teoretisere og tale udenom den varme grød, som er
[x]Hanskrist: vores hver isærs konkrete liv og eksistens -førelse, livsstil
[x]Hanskrist: og indenfor religion, spiritualitet og mystik er healing et af de mest centrale størrelser
[x]Hanskrist: der er noget sakralt og helligt over et menneske, legemet vores er et tempel for den hellige guds ånd, hvorfor vi ikke bare kan ringeagte det fysisk legemlige
[x]Hanskrist: det mest centrale i evangelieren og overalt hvor Jesus kommer frem er helbredelserne, at Guds Ånd helbreder os, og at vi ikke skal fortsætte med at synde imod vores fysiske legeme
[x]Hanskrist: vores fysiske legeme er et tempel (helligdom) for den hellige Guds Ånd, for Helligånden siger Paulus flere steder
[x]Hanskrist: og om noget simone og michael abstraherer herfra og generaliserer herfra, fra vores konkrete fysiske eksistens, den ene i en monofysitistisk sindbillede spiritisme sensualisme, og den anden i altid at tale abstrakt og gådefuldt uden at ta udgangspunkt i
[x]Hanskrist: fysisk aktiv virksomhed her i verden
ole bjørn: Nu må du altså forholde dig til virkeligheden, Hans brøleabe. Simon og jeg har tilsammen ikke skrevet en tiendedel af, hvad du har skrevet om dig selv.
ole bjørn: Vi har blot holdt et spejl op for dig, så du havde en chance for at se dig selv udefra. Luk nu øjnene op.
[x]Hanskrist: nej men hvis man trækker fra hvad simon fx har skrevet om arne og hønse, så har han stort set ikke skrevet et ord
ole bjørn: Simon har skrevet en masse værdifuldt i mellemrummet, men på poesiens område er du jo helt blank, så det forstår du jo ikke.
[x]Hanskrist: jeg er fuld bevidst om hvordan jeg agere, og det har jeg været alle dage på debatten, du tror jeg er ubevidst herom, men nej det er med fuld overlæg, og det har at gøre med den måde jeg opfatter filosofien på (ikke mindst ud fra Nietzsche og Berdyaev)
[x]Hanskrist: jeg ved det skurer i ørerne på de kultur radikale akademiker som simone, og i de akademiker der er af ældre dato
ole bjørn: Så det er altså med fuldt overlæg, du prøver at ødelægge andres debat og prøver at få det hele til at handle om dig.
[x]Hanskrist: ja simon har promoveret sig selv, fordi han har haft brug for en at være fortrolig med og som gav ham en masse opmærksomhed og respekt (den hoppede skruk hønen RM på)
[x]Hanskrist: og så opstod mellemrummet, så vores lille sindbillede spiritist poet kunne få lidt opmærksomhed om hvilke bøger han havde læst og hvilke poeter
ole bjørn: I modsætning til Arne, så prøver du da i det mindste at sætte noget i stedet for det, du ødelægger, nemlig dig selv.
ole bjørn: At du så er hamrende uinteressant, kan du jo ikke gøre for. Jeg kan ikke se at nogen her ønsker at ligne dig.
[x]Hanskrist: jeg er den eneste der skriver noget der rykker og som faktisk er virkelig nyt originalt og interessant,, men tiden er endnu ikke moden til dette mit fremsyn omkring Paulus og teologien,, men dag for dag vinder mine synspunkter frem
ole bjørn: Men eftersom jeg jo studerer trolde, kan jeg næppe finde bedre eksemplarer end dig og Arne. I har virkelig været en gevinst.
[x]Hanskrist: Larry Siedentop's bog: "Inventing the Individual. The Origins of Western Liberalism" her fremføres faktisk nøjagtig de påstande jeg har fremført i mange mange år, om Paulus og hvad vi skylder ham og hvordan vi skal forstå den paulinske urkristendom
ole bjørn: Så når du nu ikke selv kan producere noget, der er bevarelsesværdigt, kan du trøste dig med, at du vil få en fremtrædende plads i min forskning, når den er klar til offentliggørelse.
[x]Hanskrist: og denne mystik, Kristusmystik, der overlever udenfor Kirkerne (den katolske) og som genaktualiseres med reformationen og protestantismen, men som i vor tid er i rivende udvikling igen, hvor man taler om Pauls new moment i moderen filosofi
[x]Hanskrist: du kan slet ikke vurdere det jeg skriver bamse,, du er ikke i nærheden af at kvalificeret at kunne bedømme sagligt fagligt tværvidenskabeligt relevansen af hvad jeg skriver, he he
ole bjørn: Det samme vil dog Arne, Thomas, Ipso Facto, Bjørn Holmskov m.fl. så der vil du ikke være alene som her.
[x]Hanskrist: at jeg er upopulær, det ved jeg alt om, jeg har aldrig ej heller selv ment at jeg skulle være populær, det er ikke hvad jeg stræber efter primært
ole bjørn: Ak, skal vi nu plages med dine infantile dansende bananer igen. Du har jo ingen uddannelse overhovedet, Hans brøleabe, og dermed ingen som helst faglig ekspertise.
[x]Hanskrist: jeg håber den bitterhed du lider under, den Kain Abel skinsyge du lider under vil være overvundet når du udgir dine forsknings resultater men jeg tvivler, folk kan selv tænke og læse, og de vil blive forfærdet over hvad du har skrevet og
[x]Hanskrist: din troll eller trolde hypotese vil falde i den grad til jorden, fordi alle vil kunne se at du er den troll trold du projicerer ud i dine omgivesler
[x]Hanskrist: du er skræk eksemplet på at være en trold
ole bjørn: Hvorfor skulle jeg dog være bitter, Hans brøleabe, når jeg har fået en lille abetrold serveret på et sølvfad. Ikke alle forskere er så heldige som jeg.
[x]Hanskrist: søde jesus gud, vor herre bevar os, du har alle de gode intentioner, men du magter ikke at følge op dine gode intentioner, du havner konstant i grove personforfølgende intimiderende destruktiv agenda
[x]Hanskrist: du er bitter, fordi du har haft så gode kort på hånden som få andre, men disse kort har du spillet som den idiot eller mand med moralsk karakterbrist du er
[x]Hanskrist: det er dit livs nederlag, at du ikke engang magtede dette
ole bjørn: Det er skam ikke mig, der har defineret, hvad man skal forstå ved en internet trold. Det har amerikanske forskere. Du udfylder blot definitionen perfekt.
[x]Hanskrist: dit livs efterår er farvet af at du klodsede i det her på trosfrihed
[x]Hanskrist: kender ingen mand med så gode kort på hånden, men kender ej heller en mand der formåede at spille disse kort så idiotisk at han igenting positivt fik ud af at havde siddet med så gode kort på hånden, og det skyldes ikke din klogskab og viden, men din theo
[x]Hanskrist: theory of mind struktur, der slet ikke er modnet og udviklet nok til at omgås andre mennesker med respekt
[x]Hanskrist: gang på gang fanges du i en amygdala destruktiv cirkel kredsløb fanatisme af en OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende agenda (nøjagtig som simone også)
[x]Hanskrist: herved skrumper hippocampus og nogle hjernestrukturer der ligger højere, som har den altafgørende betydning for vores theory of mind struktur og udvikling
ole bjørn: De populærvidenskabelig e artikler, du har dine mange fagudtryk fra, giver dig ingen dybere forståelse af emnet. Det kræver faktisk mange års studier, og dem løber du jo fra, som fra alle andre uddannelser.
[x]Hanskrist: et menneske skal komme fri af den amygdala destruktive OS IMOD DEM personforfølgenede intimidernede agenda der kupper hippocampus og andre øvre hjernestrukturer, hvis det vil undgå demens fx
ole bjørn: Så alle dine postulerede videnskabelige udsagn er det rene vrøvl for enhver, med indsigt i hjerneforskning.
[x]Hanskrist:
[x]Hanskrist: nej de er måske uforståelige for mich, for simone og for dig bamse,, men ikke for folk med lidt forstand på de her forhold, altså folk med indsigt i moderne hjerneforskning
ole bjørn: Hvis en forsker brugte udsagn som dine, ville han blive opsagt med det samme, og ingen fagtidsskrifter ville optage en linie af hans vrøvl.
[x]Hanskrist: det er fremtiden og jeg koblede mig på denne fremtid da jeg studerede medicin i begyndelsen 80 -erne og ja før det allerede på psykologi studiet fra 1977 og frem fik jeg skæld ud for at mine opgaver var medicinsk hvidkitlede
ole bjørn: Prøv for sjovs skyld at skrive nogle indlæg af den slags på videnskab.dk og se, hvad der sker.
[x]Hanskrist: det kunne jeg godt finde på (har været omme og kigge lidt) og det var et sted jeg rigtig godt kunne tænke mig at debattere (nu er jeg jo ikke hjerneforsker bamse, bevar dog benene på jorden mand)
ole bjørn: Der er skam masser af trolde og amatører på videnskab.dk, så din manglende viden er skam ingen hindring.
[x]Hanskrist: ja du var og er derover, så du har ret
ole bjørn: De har ovenikøbet en religionshistoriker til at blogge om rumfart, så det faglige niveau er skam ikke så højt.
ole bjørn: Og de har skam også en kvindelig læge, der lige som du udtaler sig om stort set alt, uden at have sat sig ind i det.
ole bjørn: Så prøv du bare kræfter med dem, Hans brøleabe, og lad os se, om du kan stå for mosten.
[x]Hanskrist: at læse hvad du skriver bjørn såvel som simone i de seneste Debat-etik indlæg, er storskrydende meningsløs tale, der viser at I ikke formår at tale på jævnt dansk om tingene
[x]Hanskrist: ingen af jer forstår det som noget konkret, personligt erfaringsnært konkret såvel som relevant for hver vores liv og eksistens,, I taler abstrakt om noget der ellers burde være meget konkret vedkommende hver og en af os
[x]Hanskrist: det er nøjagtig lige så tåbeligt som hvor mange engle der kan stå på spidsen af en nål
[x]Hanskrist: hvis et menneske ikke med sin fysiske konkrete eksistens med et monster af en hjerne øverst på skuldrene bærende, aner hvornår det er relevant og erfaringsnært at tale om gnosticisme da burde han holde sin kæft, for det er ikke nogen man kan abstrahere
Simon: Ole: det eneste imponerende ved hønsemands dagbogsoptegnelser er jo, at han overhovedet ka forestille sig de ka interessere omverden ;)
[x]Hanskrist: I forstår slet ikke de begreber i omgås på jeres egen krop, eksistens, og livsudviklingsvej som de livserfaringer I har gjort jer gennem livet
Simon: Hønsemand er pr. def. uvidende på samtlige fagområder, det skinner tydeligt igennem.
[x]Hanskrist: I skubber alting væk og ud i tågerne i generaliseringer, abstraheren og tågesnak
[x]Hanskrist: ingen skal selvfølgelig skrive side op og side ned om gnosticisme uden på sin egen krop og eksistens og ud fra sit bevidsthedsliv, sind og sjæleliv at have haft erfaringer med hvad der her er på tale,, ingen kan teoretisere kun herover, dette er meningslø
[x]Hanskrist: der er ikke en af jer der har fod på det
Simon: du ka godt spare dig, hønsemand, den eneste der generelliserer - general er noget andet - er dig ;)
Simon: Nå, solen er fremme igen, hyg en nyd...eller hva' der behager ;)
[x]Hanskrist: ja du kan sagtens fange mig i at skrive forkert, det tror jeg enhver ved, men bare meningen og betydningen og forståelsen er der, så er jeg tilfreds og skal noget ud mere officielt, må jeg jo ha hjælp
[x]Hanskrist: jeg forstår bare ikke at I holder jer selv og jeres konkrete fysiske kropslige eksistens ude af betragtning, de forhold, emner, spørgsmål, vi drøfter med hinanden
[x]Hanskrist: jeg ville ikke kunne drøfte demens, hippocampus contra amygdala, som gnosticisme, mm uden at inddrage mig selv konkret, min fysiske kropslige eksistens, i verden væren stemtheder og bestemtheder som ubestemtheder såvidt min skabende fremtidsaktivisme
ole bjørn: Jamen hvad er da agnosticisme efter din mening, troldehans. Måske kan du hjælpe Arne med at finde en ny definition.
[x]Hanskrist: aner det ikke, jeg har kun beskæftiget mig med gnosticisme
[x]Hanskrist: og jeg har selvfølgelig en kritik af gnosticismen som paulinsk kristen
[x]Hanskrist: men jeg er glødende tilhænger af eller 'elev' af Jung'iansk analytisk psykologi
[x]Hanskrist: men jeg forstår bare ikke at I kan intellektualisere og teoretisere over de her forhold, som jo er hjerne og hjerteblods spørgsmål om liv og død, om liv og ånde