annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 3406 gæster og 1543 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 14 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16965 - 16/04/2014 12:34 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hanskrist: vi har haft utallige samtaler med dig og simon om hvordan vi dog kunne komme den der personforfølgelse til livs, af mange grunde, det er trættende i længden, det ødelægger det for andre,, og det ødelægger debatportalen trosfrihed,,, fordi andre jo ikke få
[x]Hanskrist: får lyst til at deltage her

[x]Hanskrist: uanset om I finder at en person er latterlig eller at han latterliggør sig selv ved sin selvbiografiske ærlige stil (og det er jeres sind imod),, så kan dette ikke retfærdiggøre at så må man personforfølge manden med løgnepåstande om ham i årevis

[x]Hanskrist: jeg har da også debattører jeg synes bedre om som person og menneske end andre, men det vil aldrig få lov til at skinne igennem i min måde at debattere på

ole bjørn: Både Simon og jeg har haft masser af fredelige og positive diskussioner med alle positive debattører. Det er kun trolde og religiøse overdrev, vi bekæmper.

[x]Hanskrist: morgenmad står på bordet,, hyg,, men slip nu de angreb på folk og gå til stålet, til debatten på seriøs vis

[x]Hanskrist: vi bekæmper"" citat slut,,, ja der kom det

ole bjørn: Trosfrihed blev ikke bedre af mit fravær, men det bliver værre af jeres uærlige beskyldninger mod os og mod alle andre, der vover at modsige jer.

ole bjørn: Behøver jeg virkelig at minde dig om dine svinske angreb mod RoseMarie, som aldrig har sagt noget grimt om dig.

[x]Hanskrist: jeg vil meget gerne ha at vide fra dig hvori mine svinske angreb på RM er at finde,, jeg har presset hende til at tilkendegive sin mening om personforfølgende debatstil som vi har forsøgt at komme til livs

[x]Hanskrist: jeg har sagt at jeg var skuffet over ingen reaktion; som jeg synes det er mærkeligt at hun kan pleje omgang med simon (venlig og respektfuld overfor hinanden i mellemrummet) og så se på hvordan simon personforfølger arne og undertegnede sekund efter

[x]Hanskrist: hvis det var autentisk ægte "relation" med respekt (og veludviklet theory of mind i aktivitet mellem simon og RM) så ville det medføre at hun skred ind overfor simon og sagde sin ærlige mening til ham,,,

[x]Hanskrist: men ellers må du gerne fortælle mig hvor de svinske angreb på RM består (ud over det pres jeg har lagt på hende, ja på os alle, om at vi skal aktivt tale med hinanden om debat atmosfæren og adfærden, for at se om vi ikke kunne gøre det bedre

[x]Hanskrist: din, bjørn, ide om hvem der er trolde, og at de pr automatik skal bekæmpes som du skrev for et øjeblik siden, den vil så længe jeg lever, møder en modstand du aldrig før har mødt

[x]Hanskrist: det er en tabersag, uanset om du har simon som din allierede og uanset om også michael springer på jeres agenda, og uanset om treram også tilslutter sig

[x]Hanskrist: og uanset om RM også tilslutter sig at arne og hønse er trolde der skal personforfølges morgen middag og aften her på stedet

[x]Hanskrist: men hvorfor skal det også være personforfølgelser og ikke debat,, jeg forstår det ikke

[x]Hanskrist: hver gang jeg åbner et indlæg skrevet af simon er han igang med nøjagtig de samme personforfølgende barnligheder som vi har hørt om i ca 10 år,, det er det samme og det samme og det skal gå ud over arne og hønse og thomas

[x]Hanskrist: det hele drukner i støj,, ingen aner om simon kan formulere sig og argumentere sagligt i forhold til arne eksempelvis

[x]Hanskrist: ingen bliver klogere af den stil, debatstil, alle bliver vi dummere, men det må dække et psykologisk behov hos simon og dig bjørn, for ellers ville I ha stoppet for længst en så destruktiv og ødelæggende agenda for os allesammen

[x]Hanskrist: okay, indrømmet at I kan være blevet såret, men så må I komme over dette igen,, vi kan ikke forblive på samme niveau år efter år, blot fordi I føler jeg såret eller I ikke kan tåle kritik

[x]Hanskrist: jeg aner ikke hvad arne har gjort jer,

[x]Hanskrist: og hvis I er uenig med ham, så lad det dog komme frem i en nogenlunde sober debat med argumentation

[x]Hanskrist: det tvangsprægede i jeres debatadfærd, kommer sig af at det dækker et psykologisk behov hos jer, og så længe I ikke kan gå dybt ind og få kontakt til som erkende dette psykologisk behov, vil I ikke få bugt med denne personforfølgende debatstil

[x]Hanskrist: den dag I erkender hvilket psykologisk behov I får dækket af jeres personforfølgende debatstil, da vil I kunne via fornuften og fri viljes beslutning, kunne bringe denne ødelæggende adfærd til ophør,,, og dette kaldes handling, etisk handling

[x]Hanskrist: nemlig er der forskel på adfærd og handling

[x]Hanskrist: adfærd er hvad man kan forklare som en nedefra og op psykodynamisk determinisme eller en udefra og ind social kulturel determinisme

[x]Hanskrist: men ud over adfærd, så står det også i menneskets magt at handle frit og ansvarligt, etisk

[x]Hanskrist: "oppefra og ned" taler man gerne om i så tilfælde, en psykodynamisk eller sociokulturel libertarianisme

[x]Hanskrist: spørgsmålet var om vi ikke skulle droppe vores forbandede trivielle adfærd, og vise at vi kan handle etisk og ansvarlig og respektfuld, så vi på den måde kan få en bedre fremtid med hinanden og for trosfrihed, der bliver en skønnere debatportal

[x]Hanskrist: Fonagy læsning var ikke en opdigtet løgnehistorie,, jeg sidder rent faktisk midt i neuroaffektive udviklings -psykologiske studier, hvor jeg i flere år har haft noget kørende og Fonagy er her en hel central figur og ja ham læste jeg rent faktisk den dag

[x]Hanskrist: du kan selv researcher susan hart og du vil se erfare hvor central en skikkelse han er

ole bjørn: Du debatterer ikke, abeHans, du veksler mellem at svine folk til, prale af dine fantastiske "bedrifter" og fremstille dig selv som et overmenneske. Det har du gjort i 10 år, så selvfølgelig får du nøjagtig den samme reaktion på din opførsel.

ole bjørn: Er det virkelig så svært at forstå. Du er en brøleabe, som ingen gider debattere med på dine betingelser, heller ikke RoseMarie. Hun har tilkendegivet sin mening om dig med et kendt folkeligt ordsprog. Som man råber i skoven, får man svar.

ole bjørn: Det er ualmindeligt naivt af dig at tro, at dine grove angreb på andres meninger fremmer en sober debat og giver seriøse mennesker lyst til at deltage.

[x]Hanskrist: læs mine indlæg, gennemse gamle tråde og skift til trådformat, se hvor lidt jeg fylder, men bemærk at jeg gerne bidrager og det med seriøse indlæg (at det jeg skriver om, spiritualitet, ikke har din og simons interesse er en anden sag, og har intet at gør

[x]Hanskrist: gøre med at jeg er useriøs

[x]Hanskrist: det er mig der er træt af personlige angreb og beder disse stoppe, ikke omvendt, du har erklæret åbenlys at trolde skal bekæmpes med personlige angreb for de fortjener ikke at være her (troldene var michael, thomas, arne og hanskrist)

[x]Hanskrist: du har bevidst sagt at jeg var useriøs debattør, men enhver kan lukke mine seneste indlæg op som de gamle jeg skrev i årene forud, og vil finde at dette er en lodret forkert påstand (du kan så sige, hanskrist's skriven om spiritualitet og kristen mystik o

[x]Hanskrist: og paulus interesserer ingen)

[x]Hanskrist: "Hvad HansKrist dog skriver" 15/042014 14:32 er et seriøst indlæg og en læseoplevelse grundet det friske livlige sprog, og det slutter af med filosofi og religions filosofi på et meget højt plan (måske for højt for jer)

[x]Hanskrist: men at påstå jeg er en useriøs debattør er en direkte løgn, og jeg deltager ikke i personangreb, men jeg har taget mig den frihed at sætte hårdt imod hårdt overfor dig og simon og altså give jer igen af jeres egen medicin når jeg finder at nu går I over s

[x]Hanskrist: stregen

[x]Hanskrist: gang på gang har jeg talt seriøs til dig bjørn og til simon, og hver gang får jeg et ubehøvlet svar tilbage i hovedet

[x]Hanskrist: at jeg er upopulær og at arne og du bjørn og simon, ikke finder noget af værdi (som interesse) overhovedet i hvad jeg skriver, det er hvad det er, men det gør mig ikke useriøs (vi mangler kræn-p noget så grusomt til engang imellem at gå ind og tale dig og

[x]Hanskrist: simon imod, vi mangler at RM tør ytre sig, vi mangler thomas, ja vi mangler at folk tør engagere sig og også tør sige dig og simon imod, ingen tør desværre dette

[x]Hanskrist: og hvis du kalder dette at svine RM til, at jeg har ytret mig om det forkastelige i at hun lukker øjnene og optræder for mig at se uetisk, ved ikke at turde sige sin mening, så er det i den sammenhæng ifølge din df at jeg har svinet RM til

[x]Hanskrist: VI prøver at få trosfrihed debatten til at være uden grove personforfølgelser, og vi prøver at inkludere alle (dig og simon også) vi ønsker ingen skal være trolde eller idioter, vi finder denne tale absurd og være en tabersag, din ide om OS IMOD DEM (trol

[x]Hanskrist: her nægter RM som simon at give deres mening til kende selv om vi er ved at ødelægge debatportalen trosfrihed, og selv om nogle personforfølges langt ud over enhver anstændighedens grænse, arne og thomas fx

[x]Hanskrist: når jeg for gud ved hvilken gang åbner et indlæg og igen igen igen finder simon igang med de samme infantile ondskabsfulde inerverende personforfølgelser en anden debattør,, jeg bliver bare så træt og ked af det på vores vegne, trosfriheds vegne

mine seneste indlæg har som altid været af høj høj kvalitet og seriøse (at nogle finder det uinteressant og volapyk det kan vi ikke gøre noget ved (jer om det, jer: treram; simon; arne; bjørn)) når jeg så ser at simon har svaret mig og jeg finder at han
[x]Hanskrist: overhovedet ikke er intersseret i de emner, problemstillinger og spørgsmål, jeg drøfter, men kun har en eneste dagsorden, hvordan kan jeg nu komme til at belyve, beklikke, ja intimidere hønse her, åh åh, jeg synes det er så trist, så trist

[x]Hanskrist: og jeg må måbende spørge som zenia, bliver det opfattet af jer på den måde at alle indlæg der er beskæftiget med spirituelle religiøse forhold, de er at betragte som troldevirksomhed, ødelæggende og destruktiv virksomhed

[x]Hanskrist: jeg ved godt min religionsfilosofi er på et højt plan, men jeg skriver om det så alle kan om de gider (anstrenge sig lidt) forstå det. Og jeg ved ihvertfald at michael har læst det jeg skriver og kræn-p har som en af de få rost mig fra tid til anden

[x]Hanskrist: det er en vigtig etisk selvransagelse proces vi gennemgår i øjeblikket og alle er spændt på hvordan det spænder af

[x]Hanskrist: noget tyder på at der godt kan komme noget godt ud af det, jeg har set tegn i sol og måne og stjerne på at en bedring var på vej,, så dukkede du op bjørn da du også registrerede at vi var ved at finde ud af det her på stedet, og du blæste til kamp igen,

[x]Hanskrist: nu er det som om du alligevel afblæser din OS IMOD DEM (trolde) kamp, selv om du dog heroppe i chatten for et kort øjeblik siden, skrev at denne bekæmpelse trolde skulle fortsættes

[x]Hanskrist: jeg mener dog denne agenda er en tabesag, og sålænge jeg lever, vil du/I møde en modstand uden lige, fra tid til anden,

[x]Hanskrist: RM skrev som du råber i skoven får du svar; men dette kan ikke overføres til den her etiske debat hvor vi sammen kæmper om at personforfølgelserne må høre op, og hvor du bjørn og simon altid har været inkluderet

[x]Hanskrist: der er rakt hånd ud imod dig og simon gang på gang

[x]Hanskrist: RM vælger at lukke øjnene og påstå hun ikke er klar over hvad det er vi hanner er oppe at slås om, hun kender ikke baggrunden siger hun, vrøvl den er såre simpel, vi er nogle der beder til at personforfølgelserne nu må stoppe

[x]Hanskrist: jeg har fx ikke hørt dig og simon taler ordentligt til mig om at I ønsker at personforfølgelserne må høre op

[x]Hanskrist: at være i den gode sags tjeneste er jo ikke det samme som at så er man pludselig en engel, men forskellen er blot at fokus flyttes over på debat, argumentation og saglig nøgterne udvist interesse for de emner der diskuteres, eller en afvisning af dem som

[x]Hanskrist: uinteressante og værende udenfor ens egen interesse sfære, men derfor gir det ingen ret til at angribe den person som man synes skriver om noget uinteressant, for måske andre ville kunne finde det interessant

[x]Hanskrist: """saglig nøgterne udvist interesse for de emner der diskuteres"""" er sørme kritik som både ris og ros, hvis man evner dette,,, og er det totalt latterligt, jamen så lad være at bland jer

[x]Hanskrist: eller også bland jer, hvor I går efter bolden, debat og argumentation, og ikke manden hele tiden, som I gør overfor visse debattører

sidste chat her er i skralderen om nogen gider eller føler de bør vide hvad der stod før
[x]Hanskrist: hvis de passive brugere af trosfrihed og læsere af trosfrihed, turde gøre deres stemme gældende i den her vilde debat om hvorvidt vi kan komme personforfølgelserne s til livs, så var vi i mål (og stor kredit til zenia i den sammenhæng)

[x]Hanskrist: men visse personer der mangler overblik (gør det til et person spørgsmål, altså pro/contra hanskrist overfor pro/contra simon og bjørn) men det har ikke en dyt med dette barnepjat at gøre

[x]Hanskrist: men sålænge at I ikke tør erkende det psykologiske behov I får dækket ved personforfølgelserne af dem I definerer som værende trolde, da vil I nok ha svært ved at stoppe denne destruktive agenda

[x]Hanskrist: rent psykoanalytisk vil jeg også mene at dawkins ikke selvkritisk stiller sig selv det spørgsmål, hvilket psykologisk behov får jeg dækket i mit ateisme felttog, han rationaliserer og påstår det har et højere formål og verden ville blive åh så meget bedre

[x]Hanskrist: om enhver form for religiøs spiritualitet blev udryddet, alt taler for at han tar fejl og at folk dag for dag, til stadighed bliver mere og mere optaget af det spirituelle og at måske religiøs fundamentalisme vil være en saga blot nogle år ud i fremtiden

[x]Hanskrist: de fleste mennesker der er stærkt optaget af spiritualitet er svorne tilhænger af naturviden skab

[x]Hanskrist: endnu har jeg også til gode at møde en betydelig teolog, der blander tro og spiritualitet sammen med evolutions biologiske og astrofysiske univers spørgsmål,, men dawkins fortsætter i det spor og finder konstant de konservative at tale med, være i dialog

[x]Hanskrist: skoven kalder, solen skinner og jeg har fri og påskefrokost med alle de succesfulde ateister venter mig
#17074 - 24/04/2014 12:27 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
ole bjørn: Hvad er det nu Dovregubben siger til Peer Gynt om den grønklædte. Som "Ibsen ekspert" er det jo paratviden hos dig, ikke sandt.
[x] Hanskrist: din theory of mind hjernestruktur såvel som personligheds struktur, er meget mangelfuld udviklet
ole bjørn: Din mangel på viden afslører dig, Hans brøleabe, lige som den afslørede Arne.
ole bjørn: Desværre kan jeg ikke sige: Dyrlæge, bliv ved svineriet." som jeg kunne sige til Arne, for du har jo ikke en eneste faglig uddannelse.
[x] Hanskrist: samme rille, samme rille
ole bjørn: Men du praler jo af at kunne løbe langt og stærkt, så jeg kunne måske sige: "Stik-i-rend-dreng, stik nu i rend."
[x] Hanskrist: ja jeg er på vej, og det bliver vist i korte tights idag igen, vejret er fantastisk,, og jeg skal ha løbet så jeg er klar til Champions League iaften, atletico madrid imod Chelsea
[x] Hanskrist: den der udsendelse Tro og Videnskab på DR2 her iaften (22 april) må ha været rigtig noget for dig arne, hvorimod det for mig var noget værre rod, tæt på noget vrøvl at blande gud ind i disse diskussioner om universets tilblivelse
[x] Hanskrist: mere om min mening om udsendelsen i mit indlæg 23/04/2014 01:03 i tråden "At være ateist"
[x] Hanskrist: hvis anonym er thomas, har han da fuldstændig ændret syn på Kirken, den kirke han mere ihærdigt end alle andre har forfulgt, kritiseret vildt og inderligt,, så jeg kan overhovedet ikke forbinde anonym med thomas
[x] Hanskrist: men igen, hvis man godt kan debattere, så bør vi vel primært forholde os til at drive debat og ikke dele folk op i en OS IMOD DEM der skal intimideres og personforfølges,, nej de skal vel have et intelligent modspil i stedet for, i form af en god debat
[x] Hanskrist: hvor de gode argumenter skal veje tungest
[x] Hanskrist: det må blive imorgen, men al religion bygger på religiøse erfaringer, altså spirituelle mystiske erfaringer der bryder med vores gængse hverdagsbevidsthed,, sådan er vore religiøse spirituelle erfaringer derfor noget helligt
[x] Hanskrist: religion spiritualitet og mystik er uløseligt sammenfiltret, og ikke at ville studere disse forhold som skal ud af al kulturliv ifølge Dawkins, mener jeg er tåbeligt
[x] Hanskrist: tværtimod må vi studere disse fænomener, så vi kan blive klogere herpå, derfor er sober undervisning deri et gode
[x] Hanskrist: og som vi i forbindelse musik undervisning, aldrig vil sige at vi bliver indoktrineret, så vil vi ej heller kunne sige at vi bliver indoktrineret ved at lære om religion spiritualitet og mystik gennem tiderne, og i vor nutid, og hos os selv, vore egne per
[x] Hanskrist: tro er jo netop ikke som dawkins og hans ligesindede definerer tro, ja man burde spørge de førende teologer når man vil tale tro,, men det gør de aldrig, ej heller BBC udsendelsen har fat i meget dygtige teologer, der var kun et par stykker, jøden og en a
[x] Hanskrist: anden der var værd at lytte til
[x] Hanskrist: aha nu forstår jeg BBC udsendelsen eller hvorfor der var så meget om universets "tilblivelse", det er der i første udsendelse, anden udsendelse bliver tro overfor evolutions biologien og tredie troen overfor bevidsthedslivet
[x] Hanskrist: anden udsendelse i morgen aften og tredie i overmorgen, glæder mig til tredie udsendelse,, der må da være noget neurotheologi,, og spændende at høre Dawkins og hans slæng hvad de siger hertil
ole bjørn: "Dawkins og hans slæng" er et meget godt eksempel på Hansetroldens opfattelse af et objektivt syn på videnskab og på en seriøs debat.
Simon: Ole: du må tænke på, at hønsemand ikke behøver at læse Dawkins bøger, han har det som Arne, og nøjes helt med at mene en masse uden at vide hvad han snakker om - sådan har det jo også med alt andet ;))
Simon: Det er det mest utrolige vrøvl de små himmelnisser dér ka vralte rundt i - se mig, jamen så se mig dog, osv ;))
Simon: Gud fader i skuret Ole, ka' du huske hvornår Arne og hønsemand sidst skrev noget, du ikke havde forventet at se?
ole bjørn: Næh!
Simon: Egentlig er det synd for ham Ole, men ber man om et drag over nakken, ja så får man det jo. Ha' en god aften ;)
[x] Hanskrist: du magter ikke at give mig et drag over nakken, du magter i stedet for at ødelægge trosfrihed debat portalen, faktisk lidt synd, at denne portal skal ødelægges eller lide så hårdt under jeres destruktive OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende dagsord
[x] Hanskrist: det er så trættende i længden at vi ikke enten skal debattere vores uenigheder eller også køre udenom hinanden når det den anden part skriver ikke har vores store interesse
[x] Hanskrist: at sidde fast på 10. år i denne OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende automatisme dagsorden, er godt nok trivielt og ja ødelæggende for trosfrihed debatportalen
[x] Hanskrist: dine indlæg imod arne er under al kritik, og hvem tror du efter alle disse år stadig gider læse din gøren grin med en anden debattør???
[x] Hanskrist: hvilket dybtfølt psykologisk behov det dækker hos dig at skrive sådan om andre debattører tror jeg ikke på du overhovedet er i nærheden af at forstå, og derfor vil du nok ej heller kunne stoppe med denne din måde at te dig på som et stort barn
[x] Hanskrist: jeg mener iøvrigt ej heller I kan være det bekendt, og det undrer mig stadig at det tavse flertal ikke tør undsige jer, tør tale jer imod
[x] Hanskrist: sålænge treram; RM, michael og anonyme og andre der passivt stadig hører til på trosfrihed, ikke tør sige deres mening, så vil I nok være svære at få til at stoppe, men et ord fra RM (et af jeres gidsler) og tæppet blev revet væk under jer,
[x] Hanskrist: men jeg glæder mig over at ole bjørn har skrevet et par seriøse indlæg, vist interesse for at debattere (lad os håbe det ikke ender galt igen, i en OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende automatisme reaktion ude på debatten)
[x] Hanskrist: sjovt nok bemærkede jeg mig at Hitchens gjorde meget ud af tanken om en gud der altid var der, når vi var vågne, når vi sov, og sgu også når vi var døde, var den der gud watching you, overvågningsgud der
[x] Hanskrist: det er mange år siden jeg behandlede netop dette tema i min religionskritik, som gud der bliver lig med sind og stemning, depression, som vi ikke kan gøre os fri af. Men selv ateister der ikke har nogen tro, slås stadig med denne falske god watchin you
[x] Hanskrist: god watching you forfølgelses vanvid og mareridt, og al depression er skyld i netop manglende ekstatisk fornuft, altså manglende spiritualitet, begejstring og entusiasme
[x] Hanskrist: fx var det tydeligt at Hitchens led under netop denne god watching you forbandelse, som vi også finder det hos simone og treram, nok i lidt mindre grad hos bjørn
[x] Hanskrist: folks fuldstændige ude af proportioner hysteriske reaktioner på ordet gud, skyldes netop at de kun kender god watching you forbandelsen i deres liv, men dette er lig med sind, gud som sind, gud som sløvsind og depression,, og det siger sig selv at folk
[x] Hanskrist: reagere hysterisk heroverfor fordi de selv sagt ønsker sig fri af denne forbandelse
[x] Hanskrist: at opfatte tingene således er netop tegn på manglende spiritualitet og transcendens erfaring, manglende erfaring med vores ekstatiske spirituelle fornuft
[x] Hanskrist: det sjove er at både religiøse eller troende og ateister kan sidde fast i samme mønster, altså gud som sind eller fornuft som endelig fornuft
[x] Hanskrist: dette ender netop i depression og sløvsind, fordi der mangler ægte inspiration og spiritualitet hos begge parter
[x] Hanskrist: som gud kan blive en watching you forbandelse over de troendes liv, så kan fornuften som kun endelig fornuft, fornuft lukket ind i sig selv, altså en fornuft der er uden adgang til transcendens eller det spirituelle, til inspiration ekstatisk begejstring
[x] Hanskrist: det gælder om at holde hjernen sund og i form, og hertil kræves meget mere end fornuft
[x] Hanskrist: men poesi dækker ikke dette forhold (simon der påstår: "nu deres livssyn def. har karakter af poetiske bestræbelser") og mit religiøse spirituelle livssyn har aldrig haft poetiske betræbelser
[x] Hanskrist: poesi er alt for meget syltet i sensualisme og en naturalisme, og der findes næsten ingen former for spontanitet eller ekstatisk eksistentialistisk skabende noumenal viljesliv
[x] Hanskrist: det hele er fladt, fladt, en horisontal fænomenal sanselighed og sensualisme naturralisme (hvor det nærværende fremhæves), der er intet spontant vertikalt, ingen tegn på ekstatisk eksistentialistisk skabende noumenal viljesliv
[x] Hanskrist: Platon og Kant er de to filosoffer af alle der har formået at sætte en dagsorden der kan skelne de to dimensioner fra hinanden, netop derfor er de så store i filosofiens historie
[x] Hanskrist: at beskæftige sig med poesi som der gøres det i mellemrummet skaber før eller siden en depression, fordi der ingen virkelig spiritualitet her kommer til udtryk, og pludselig længes man imod det der bryder med poesiens forbandelser

man længes efter at købe en mountain bike cykel fx, eller andre tiltag, der kan ændre ens liv, bringe en videre her i livet, skabe noget nyt, som poesien ikke kan
[x] Hanskrist: poesien sylter folk, hvorimod en ny livsstil med stop rygning og nu løb og mountain bike cykling, fuldstændig kan vende op og ned på et menneskes liv
[x] Hanskrist: som et flyt ud på landet, ud i naturen med jord til hvor man kan ændre sit forhold til naturen, også kan være med hertil, men det kræver initiativ som kommer fra vores ekstatiske spirituelle humørs niveau, hvor vi magter at handle, og netop poesien virker
[x] Hanskrist: handlings -lammende på folk, derfor skal man være varsom med poesien, og i stedet for huske at være beskæftiget med vores spirituelle arketypiske noumenale forhold også, eneste sted hvorfra vi kan få overskuddet til at handle kreativt, så vores liv ændres

Hanskrist: Michael, jeg regner stærkt med at du skal se Real Madrid der tager imod Bayern München her iaften i første semifinale kamp i Champions League
[x] Hanskrist: nu er bjørnen på gidseljagt i tråden "At være ateist", folk slikkes i røv og hovede og de fatter ikke en dyt af denne mands totale mangel på moralsk karakter, de fatter simpelthen ikke at de står overfor et menneske med en karakterbrist
[x] Hanskrist: de fatter ikke en dyt af hvad det er de skal bruges til, at de skal gøres lydige og underdanige på den ene side og bruges i en ondsindet OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende debatstil der skal fortsætte her på trosfrihed, på hvilket år
[x] Hanskrist: ingen tør sige fra overfor bamebjørn selv om han oser af uligevægtig sind og selv om han har afsløret om han fik magt som han har agt, så skulle dem han definerer som trolde smides på porten eller ihvertfald personforfølges i et væk
[x] Hanskrist: det er virkelig op ad bakke at få folk her på trosfrihed engageret til at tage stilling til om det kan være rigtig at vi skal finde os i den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgenede intimiderende ringeagtende latterliggørende og beklikken og belyven
[x] Hanskrist: andre debattører. Det er mig en gåde at folk ikke tør tale bjørn og simon imod, i den her sag, som er så ødelæggende for trosfriheds portalen
[x] Hanskrist: at gøre det her til en personsag er så tåbeligt, det har intet at gøre med om man ka li den ene person eller den anden, det drejer sig alene om hvordan vi kan få en bedre debatadfærd og undgå de der personforfølgelser, hvor folk intimideres mm
[x] Hanskrist: bjørn og simon nægter begge at opgive den der OS IMOD DEM personforfølgende debatstil, hvor andre debattører pr automatik skal intimideres, latterliggøres, ringeagtes, beklikkes og belyves i et væk, og ingen tør rigtig sige fra overfor dem
[x] Hanskrist: personligt er jeg træt af at åbne det ene indlæg efter det andet, hvor simon for hvilket år nu skriver nøjagtig det samme, i forbindelse med at fx arne skal latterliggøres og ringeagtes (og jeg kan sige at kræn-p er det samme)
[x] Hanskrist: bjørn er vendt tilbage for fuld skrue for nøjagtig at støtte op om disse personforfølgelser,,
, man bare bliver så træt af, så træt af
[x] Hanskrist: jeg var naiv nok til at tro han ville debatten med mig (fordi han pludselig svarede rimeligt seriøst), men det endte hurtigt galt igen for uligevægtige gammel bamsebjørn
[x] Hanskrist: hvad der er sket på den indiens tur, kan jeg ikke vide, men siden har alting sejlet i øverste etage for den mand,,, og ja man kan jo kun gætte hvorfor åndsfunktionerne så pludselig markant aftar
[x] Hanskrist: han er ikke den mand jeg engang kendte (eneste der går igen, er at han altid havner i konflikt med andre mennesker), men intellektuelt præsterer han overhovedet ikke mere
[x] Hanskrist: han har 3 troldefrie domæner fyldt med verdens førende forskere, mig os så min bare røv, ikke så mærkeligt at han ikke kunne begå sig på videnskab dk
[x] Hanskrist: hvilken medfart fik han ikke derover
[x] Hanskrist: det siger sig selv at han bliver afsløret, eller nærmere afslører sig selv, men her hopper folk sgu på mandens bullshit, og ingen tør sige ham imod
[x] Hanskrist: desværre har jeg, fordi jeg troede han et og andet sted var god nok, virkelig gjort meget for at holde ham inde i varmen, når folk ville ha ham ud i kulden, og ja det fortryder jeg nok lidt idag, de andre var hurtigere end jeg til at se den karakterbrist
[x] Hanskrist: Videnskab og tro 2. udsendelse på dr2 var dårlig, noget værre hø, sådan 1): at blande gud ind i sager der ikke er spirituelle, og 2): igen at skulle høre på Dennett's tåbelige religionskritik som kun har relevans for religiøse fundamentalister
[x] Hanskrist: ikke så mærkeligt at halvt ihjel røgede simone og genil demente bamse bliver nogle pladderateister at høre på, når man tænker på deres forbilleder
[x] Hanskrist: hvor er der meget brug for en HansKrist der har et større overblik og forstår hvad talen er om, når det er tros spørgsmål, de religiøse spirituelle mystiske spørgsmål der er på tale
[x] Hanskrist: sidste chance er at 3. udsendelse imorgen, Mind And Consciousness, hvor Prof Andrew Newberg træder ind, vil redde hele udsendelsesrækken "The God Question"
[x] Hanskrist: Denyse O’Leary og Prof Steven Pinker kommer sørme også,, men utroligt nok så er Dawkins ikke med i denne Mind And Consciousness afsnit i "The God Question"
[x] Hanskrist: http://www.thegodque
stion.tv/broadcast
ole bjørn: Hvis du har tænkt dig at se udsendelsen "The God Question" på TV i aften, så prøv at forstå, at du har ikke forstået, hvad den handler, om før Hanskrist har forklaret dig det.
ole bjørn: Som du forhåbentlig har forstået, så kan BBC og Danmarks Radio heller ikke klare sig uden hjælp fra Hanskrist. Verden har virkelig brug for ham til at forhindre, at den helt går af lave.
ole bjørn: Selv er jeg så "naiv" at tro, at du faktisk godt kan tænke selv, så jeg vil afholde mig fra at forklare meningen med udsendelsen,

Hanskrist: der er nyt i skralderen Papirkurven "Hvad de dog skriver" om nogen skulle have interesse i kampen mellem den ny dagsorden at vi behandler hinanden ordentligt og debatterer og drøfter synspunkter som det primære, og at vi nu må den der OS IMOD DEM
[x] Hanskrist: personforfølgende intimiderende dagsorden til livs, hvor bamse og simon nægte at ville i dialog med os som de nægter at opgive denne dagsorden
[x] Hanskrist: jeg siger det gerne igen, det er en tabersag, den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende automatisme dagsorden som bamse og simone repræsenterer, og hvor de konstant forsøger at gøre det til et personspørgsmål om hvorvidt man synes om
[x] Hanskrist: HansKrist, thomas og arne
[x] Hanskrist: Nej det er et etisk spørgsmål, debat etisk spørgsmål vi alle må stille os selv, om vi vil finde os i den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende automatisme reaktion, der er destruktiv for trosfriheds portalen
[x] Hanskrist: bjørn forsøger at gøre det til et pro contra HansKrist spørgsmål, og i den sammenhæng han forsøger at tage gidsler på livet løs (sætte folk op imod undertegnede), men det er ikke hvad sagen drejer sig om, det er et etisk spørgsmål, debat etisk spørgsmål,
[x] Hanskrist: hvor vi alle må tage stilling og melde ud, ikke gemme os, ikke forblive loyale gidsler der er lammede af skræk for at tale simon og bjørn imod
[x] Hanskrist: alle her kender to ynkelige gidsler og deres triste skæbne her, vi må heroverfor, overfor disse to kujoner i etisk sammenhæng, fremhæve treram og zenia
[x] Hanskrist: om RM og Michael nogensinde får sig taget sammen til at sige deres mening om hvorvidt de ønsker den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende automatisme debatadfærd skal stoppe,,, står hen i det uvisse indtil videre, ikke et ord hører vi
[x] Hanskrist: som bjørn afsporer den nye debatetiske spørgsmål ved at gøre det til et pro contra HansKrist spørgsmål, så forsøger simon at afspore det ved at tro det skal betyde vi ikke længere må kritisere hinanden skarpt og være ueninge som at gøre lidt grin med hina
[x] Hanskrist: alt sammen røgslør og forsøg på forvirring, fordi de nægter at tage moralsk etisk selvkritisk stilling til deres egen debatadfærd
[x] Hanskrist: jeg spør bare kan I (RM og Michael) være tjent med at se hvordan simon og bjørn behandler arne??? Kan I være tjent med at se hvordan spændende debatter og indlæg ender i de rene personforfølgelser frem for debat
#17103 - 27/04/2014 13:01 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
ole bjørn: Til alle de "gidsler der er lammede af skræk for at tale simon og bjørn imod", så forstår vi godt jeres ulyst til at udsætte jer for Hans brøleabes kritik af jeres holdninger. Vi skal nok gå i brechen for at I selv bestemmer over jeres holdninger.

[x] Hanskrist: udenomssnak, det drejer sig ikke om at folk ikke må have deres egne holdninger, det drejer sig alene om at vi ønsker at komme den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende debatstil til livs,, vi må gerne være uenige og kritisere hinanden

[x] Hanskrist: du bamse og simon I går alene efter manden og ikke bolden, det er hvad der skal og bør stoppe nu, fordi I kører dette for vidt, til skade for trosfrihed portalen og debatatmosfæren her,, alt for mange personangreb og for lidt debat om hvor vi er ueninge

ole bjørn: Jeres holdninger respekterer jeg fuldt ud, selv om I skulle være uenige med mig. Hans brøleabe har ingen ret til at kritisere jer for en selvstændig stillingtagen.

[x] Hanskrist: det du skriver giver ingen mening

ole bjørn: Det giver nok en hel del mening for det tavse flertal, Hans brøleabe.

[x] Hanskrist: du tar gidsler og jungle trommerne larmer og kører nok på højtryk som tidligere i forbindelse dine intrigante destruktive dagsorden for at skabe en OS IMOD DEM splid

[x] Hanskrist: ikke nok med at du har en moralsk menneskelig karakterbrist i din natur væsen, du er også intrigant

[x] Hanskrist: aldrig ALDRIG, i mit liv vil jeg nedlade mig til at tage gidsler eller spille på jungle trommer

[x] Hanskrist: hele mit liv har jeg stået ærligt og redeligt alene i moralsk sammenhæng, og dette moralske etiske courage træk ved min personlighed, gik der mange rygter om i forbindelse min skoletid, folkeskolen, realskolen gymnasiet og universitetet

[x] Hanskrist: min bedste ven gennem hele livet, fra folkeskolen, der idag har en højere chefstilling i erhvervslivet, han sagde sidst vi venner var samlet, at han aldrig vil glemme den dag i idræt hvor han der gik i 7. klasse, og en anden alfahan var ved at terrorisere

ole bjørn: Det eneste rygte, jeg kender til, er rygtet om, at du ikke har en eneste uddannelse, og det rygte har du jo selv bekræftet.

[x] Hanskrist: en fra min 5. klasse (vi var 3 årgange der havde idræt sammen), hvordan jeg 5. klasse dreng gik direkte hen til ham der var meget større end jeg var, og talte ham direkte og barsk imod,, d

[x] Hanskrist: "Hans jeg glemmer aldrig, den situation du der skabte" sådan husker jeg dig, som en KRIGER

ole bjørn: Det er vi skam mange, der har gjort, men vi praler ikke af det.

[x] Hanskrist: en anden situation er at i min fars murermester firma der får vi en ny mand som murer ansat, på byens diskotek kommer han i vanskeligheder imod en af byens værste slagsbrødre,,, jeg går imellem og kommer selvfølgelig i voldsom slagsmål, næste dag på fodbo

[x] Hanskrist: næste dag da jeg kommer på fodboldstadion er min etisk moralske nattens slagsmål rygtes til alle tilskuerne på stadion og jeg får mange positive tilkendegivelser for mit mod

[x] Hanskrist: det står sort på hvidt i min realskole udtalelse at jeg var meget moden og selvstændig stående i forhold til flokmentalitet som klike dannelse og mobning

ole bjørn: Lige nu bekæmper vi så debatterrorisme fra internet-trolde, og vi behøver ingen tak.

[x] Hanskrist: jeg har altid stået alene

[x] Hanskrist: ja du har fået internet trolde i hjertet og på hjernens hvælv, fordi du ingen theory of mind struktur har, du har en moralsk karakterbrist i forhold til at forstå og omgås andre mennesker

[x] Hanskrist: du er din egen værste fjende

[x] Hanskrist: at du har de der så typiske psykopatiske træk hvor du charmerer dig ind hos folk for at få din destruktive dagsorden igennem er tydeligt for enhver

[x] Hanskrist: at tage gidsler og at charmere sig ind hos andre, for at få sin destruktive dagsorden gennemført er et typisk psykopatisk træk, og ja du benytter dig heraf i fuldt omfang

ole bjørn: Søg hjælp hos kommunen, Hans. Sig til dem, at det ikke er nok, at de forsørger dig, du har brug for mere end det.

[x] Hanskrist: nu er det ikke mig der trænger til hjælp men dig bamse

ole bjørn: Det kan ikke ske for hurtigt, Hans, for der er lange ventetider i det psykiatriske system.

[x] Hanskrist: jeg vil minde om Ole Bjørn selvmål og citat her fra manden selv: "så ved du også, at mennesker med personligheds-forsty
rrelser ikke vil indrømme for sig selv, at der er noget galt. Det er resten af verden, der er syg efter deres opfattelse.

[x] Hanskrist:

[x] Hanskrist: skak mat, du er sgu for nem, her i din alders demens

Simon: Har før sagt, at jobcentret måske sku ilbydedenne raske ungersvend, der jo altid praler med sin fysiske konstitution, et job i hjemmeplejen..det er da bare at bede dem henvene sig til ham ;)

Simon: Jo helt vanvittigt det ik' er sket før, en mand der spurter rundt og væk fra sig selv som en gazelle, ville sikkert berige et hav af ældre fruer og herrer med rengøring og hjælp i øvrigt.

Simon: Er sikker på dette dampbarn får lidt andet at tænke på, end alle disse guddommelige fantasier, tænk hvad det ville ha af psyk. indvirkningpå ham selv.

Simon: Regn og atter regn, ak ja...men de blir jo så glade, de små grønkorn ;)

Simon: Fortsat god dag til de med benene på jorden ;)

[x]Hanskrist: hvor tror du jeg løber? i en trædemølle som dig selv, næh jeg løber skam på skovstier og markveje og stierne langs med limfjorden når jeg er i Nørresundby

[x]Hanskrist: se du at komme ud af din trædemølle og få lidt god bakkekontakt, fx med en mountain bike cykel og i et par løbesko til en afveksling, og kvit så for helvede de smøger så du kan få dig et rigtig godt langt liv uden kredsløbs forstyrrelser og kol lungeprobl

[x]Hanskrist: jeg har set alt for tit og ofte hvor forfærdeligt et liv rygning medfører, så jeg siger det i en god mening, fordi jeg ønsker dig en bedre skæbne

[x]Hanskrist: og hvis det er korrekt du kun er 53 år (reelt 53 år + 10 år grundet rygning, altså så godt nok 63),, så har du jo om du kvitter smøgene mange gode år i dig endnu og du vil kunne få en stor karriere og jubilæum her på trosfrihed

[x]Hanskrist: bamse er nemlig snart færdig som gårdsanger, så du skal jo som hans kronprins overtager arven efter ham

[x]Hanskrist: men poesi og fænomenale sindbilleder, skyldende en naturalisme sensualisme, kan ikke skabe en forandring i dit liv, her skal du i stedet for kigge på vores spontane noumenale spirituelle viljes -liv

[x]Hanskrist: alt hvad der har at gøre med karakterlivet, altså vores spiritualitet

[x]Hanskrist: netop den side der aldrig bliver behandlet i poesien, hvorfor spiritualitet og poesi netop intet har at gøre med hinanden, hvorimod musik har rigtig meget at gøre med vores spiritualitet, fordi musik kan udtrykke vores noumenale ekspressive viljesliv

[x]Hanskrist: poesi er passivt modtagelse af indtryk, hvorimod spiritualitet er aktivt skabende og udadrettet, udtryksfuldt

Simon: Du godeste, nu er hønsemand igen korsluttet! Du ka' godt spare dig, du ska snart ud og jobbe lidt ;

Simon: Og så synd du spilder tiden på at vrøve, du har alligevel intet fornuftigt at bidrage med.

Simon: Vi har altid været glade for Oles gode bidrag til debatter, for de ar atid haft noget menneskeligt og jornært i sig, fjernt fra dine små skryderier hønsemand. Han har vræet dig en god faderskikkelse, somdu selvfølgelig på et tidspunkt må seperere dig fra

Simon: men de havde nok været smart om du først havde fået idt fornuft og jordforbindelse mellem ørerne; nu str du dér, uden hverken mål og med, det ér da et trist syn.

Simon: Man må håbe nogen finder en formynder, så du ikke helt flagrer op skyerne, pt. ser det jo ikke for godt ud.

Simon: Held og vind, eller hva' du vil ;)

ole bjørn: Hans brøleabe minder mig om de klassiske lirekassespillere, som har en lille abe til at tigge penge. Forskellen er blot, at Hans både tigger penge og drejer lirekassen.

Simon: Morgen ole ;) Ja, han synes ret manisk, ud af tangenten med div. mærkelige historier uden hoved og hale...

Simon: Må i sving, tingeling, pladres lige pludselig ;)

RoseMarie: Så skal der valses og svinges https://www.youtube. com/watch?v=JvJPjLPY yGY

[x]Hanskrist: nu slipper du ikke længere RoseMarie,, nu må du frem og give dit besyv med i, i vores forsøg på at stoppe den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende automatisme debatadfærd, hvor andre debattører ringeagtes og latterliggøres konstant,

[x]Hanskrist: du ved udmærket hvad der foregår, så den med at du ikke forstår hvad balladen skyldes, holder ikke mere

[x]Hanskrist: jeg slipper dig ikke, før du bevidst tilkendegiver din mening i denne debatetiske problematik vi har haft italesat i over et år nu, uden at noget er lykkedes til det bedre

[x]Hanskrist: en af grundene til at det ikke bliver bedre er det tavse fleretal og så at simon og bjørn nægter at forholde sig til spørgmålet om hvorvidt vi kan komme den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende debatstil til livs

[x]Hanskrist: bjørn og simon spreder røgslør og larm, forsøger at drukne den debatetiske spørgsmål (der blev rejst for et års tid siden, vel begyndende med thomas (derefter overtaget af arne og undertegnede), ved at gøre det til et hvem ka vi li spørgsmål, fx pro et co

[x]Hanskrist: pro contra personen Hanskrist (dette er sagen totalt uvedkommende) som simon der spreder røgslør, ved at gøre det til et spørgsmål om at man nu ikke må kritisere og lave grin med andres synspunkter,, og igen dette er ej heller hvad der er på tale,, det er

[x]Hanskrist: personangrebene vi ønsker at komme til livs, gøre op med, i en etisk selvjustits, fordi vi er igang med at ødelægge en ellers super god Internet portal, nemlig trosfrihed

ole bjørn: Jeg gider ikke debattere med dig, Hans brøleabe, med det sprog du fører, og den indstilling du har til andre debattører.

[x]Hanskrist: kort og godt kan vi ikke få en samtale med hinanden om at koncentere os om bolden og ikke manden konstant,, kan vi ikke komme den forbandede OS IMOD DEM (troldene) pr automatik intimiderende personforfølgelse til livs, det ødelægger for meget for alle

[x]Hanskrist: nej men du vil godt slynge om dig med løgnepåstande, du er ikke bleg for at lyve,, og hvorfor begyndte du personangreb efter at jeg havde skrevet to seriøse indlæg til dig,

[x]Hanskrist: hvad er det der får en mand som dig Ole Bjørn til at lyve???

[x]Hanskrist: du benytter dig af alle mulige psykopatiske træk som at lyve, som at charmere og indynde dig hos andre, (de skal være dine gidsler i den her sag),, du er intrigant og du manipulerer groft med os alle, men ikke mindst din egen samvittighed manipulerer du m

ole bjørn: Hvad får dig til at benægte kendsgerninger, der er tydelige for andre?

[x]Hanskrist: hvilke kendsgerninger

ole bjørn: Dem du benægter.

[x]Hanskrist: bla bla, hvad taler du om

[x]Hanskrist: du forsøger at gøre vores debatetiske spørgsmål til et spørgsmål om hvorvidt man bryder sig om personen HansKrist,,, det har ikke en hujende fis hermed at gøre, det er røgslør og barnagtigheder

[x]Hanskrist: ikke en eneste gang har jeg sat det op som om vi skulle være modstander af hverken dig eller simon, som om det skulle være et personspørgsmål om hvem man ku li, og dem man ikke bryd sig om, dem kunne man behandle som man lyster

[x]Hanskrist: vi taler alene om at komme den der OS IMOD DEM (troldene) intimiderende personforfølgelse til livs, hvor andre debattører pr automatik latterliggøres og ringeagtes ud fra bevidste mistydninger hvad de skriver (eller de læses slet ikke)

[x]Hanskrist: og RoseMarie,, tiden er komme, hvor du ikke længere kan lukke dine øjne som gemme dig, som en struds stikke hovedet i busken

ole bjørn: Forstår du ikke, Hans brøleabe, at RoseMarie ikke gider deltage i din polemik. Det må da vel kunne trænge ind efter flere år.

ole bjørn: Vi andre forstår hende glimrende.

[x]Hanskrist: det er ikke min polemik, den begyndte med thomas og vel zenia der ofte beklagede den måde vi opførte sig på overfor hinanden, de ønskede en bedre debatatmosfære

[x]Hanskrist: thomas påstod der var 3 debatterrorister på stedet: hanskrist, bjørn og simon,,, jeg indså det rigtige heri, og beklagede min fortid stort set uden at undskylde mig selv

ole bjørn: Jeg kan ikke se nogen steder, at Zenia har afkrævet et svar fra RoseMarie eller for den sags skyld af andre.

[x]Hanskrist: siden har jeg koblet mig på denne dagsorden som arne og treram og zenia,,, lige som de eneste der har turdet ytre sig

ole bjørn: Simon og jeg har skam også turdet ytre os.

[x]Hanskrist: nej men zenia og treram har reageret på min opfordring om at vi alle må engagere os i den debatetiske problematik, også du og simon har 'vi' konstant forsøgt at få i tale

ole bjørn: Jamen vi gider dig ikke, Hans brøleabe, uanset hvor meget du brøler.

[x]Hanskrist: nej simon, har ikke sagt et eneste ord,,, du har forsøgt at forklare overfor RM at det ikke er dig der angriber og personforfølger (troldene) men tværtimod dem der personforfølger dig (dette er en latterlig påstand, som RM og admin ej heller hoppede på,

[x]Hanskrist: du forsøger at gøre det til et spørgsmål om min popularitet, og i den sammenhæng har du psykopatisk (læs: manipulerende) som du er, kapret michael

[x]Hanskrist: Du skriver: ""Jamen vi gider dig ikke, Hans brøleabe, uanset hvor meget du brøler""" sådan slynger du om dig med irrellevante kommentarer til det vi drøfter der også er fyldt med primitive øgenavne

ole bjørn: Mon Michael virkelig føler sig kapret? Det tror jeg ikke. Han kan udmærket svare for sig selv.

[x]Hanskrist: dagen idag kunne være dagen, hvor et par debattører ændrede resten af deres liv, ved at de trådte i karakter som etisk ansvarlige, og måske for første gang i deres liv, turde træde frem og sige deres mening

[x]Hanskrist: michael er kapret af dig, slet ingen tvivl og alle midler er brugt i den sammenhæng, tror du vi er dumme jungletromme bamsebjørn, noget du har brugt før

[x]Hanskrist: jeg nægter at spille på jungletrommer, folk skal vide at jeg er ærlig og redelig og ikke manipulerer, men at jeg er som jeg skriver her og viser mig her, en person der ikke er til at ta fejl af i moralsk sammenhæng

[x]Hanskrist: jeg har ingen slet dagsorden overhovedet,

[x]Hanskrist: du har selv med din trådstarter i "Kan Trosfrihed forbedres" afsløret at du har en slet dagsorden, du har været på knæ for admin, for måske af den vej at komme til fadet og kunne få gennemført din slette dagsorden

[x]Hanskrist: af alle mennesker jeg kender, har netop du som person, ikke den moralske integratrion, til at du kan bestride noget der har at gøre med andre mennesker, din styrke er som jeg har sagt før, et andet sted,

ole bjørn: Dine sidste postulater vil jeg belønne med

[x]Hanskrist: admin og kræn-p fx er personer med en moralsk integritet, de fleste kan have tillid til, de ville kunne bestride og håndhæve fx at debatetiske retningslinie blev overholdt her på stedet men ingen har tillid til dig bjørn i den sammenhæng, sorry, det fakta

[x]Hanskrist: det ville også være synd at give dig en sådan position, stilling, da din styrke som sagt ligger helt andre steder

[x]Hanskrist: måske du vil protestere og kunne fortælle mig hvor dygtig du er til at manipulere dine omgivelser

[x]Hanskrist: men søde bamsebjørn, det drejer sig netop ikke om at manipulere med sine omgivelser, medmennesker

[x]Hanskrist: du er intrigant, uden at du selv har forstået dette

[x]Hanskrist: selv dit indlæg (som er udmærket, den om demens) er skrevet som led i en større samlet indsats fra din side om at manipulere,,, for ellers kunne du lige så vel ha svaret mig seriøst igår,, men nej demens indlæg'et er uanset dens gode kvaliteter endnu et

[x]Hanskrist: stykke bevidst strategisk manupulation fra din side, om hvorvidt det kan lykkes dig at få ham Hanskrist til at falde i unåde hos andre (se folk, se folk, hvor seriøs jeg er)

[x]Hanskrist: som sagt så kender jeg ingen der som dig og simon har fået ros og anerkendelse, men det er som om dette ikke er nok for jer, I virker begge umættelige

[x]Hanskrist: troldene (dem I definerer som trolde og som er uinteressante, ja ikke bare det, de ødelægger internet debatterne) dem vil I have skal enten fjernes og udelukkes og hvis dette ikke kan lade sig gøre, så skal de holdes nede gennem personforfølgende intimide

[x]Hanskrist: intimideringer,, hvilket du selv har skrevet sort på hvidt og givet udtryk for i et par år nu

[x]Hanskrist: arne thomas hanskrist og michael, de ødelægger internet debatterne og de hærger alle steder, sådan begyndte du din OS IMOD DEM (troldene) dagsorden

[x]Hanskrist: dette er steget dig til hovedet, og styrer alt hvad du foretager dig

[x]Hanskrist: er du seriøs og interesseret i debat er du en udmærket aktiv for en debatportal, men fortiden, historien, viser noget andet, og det er at du gang på gang havner i at overfalde personligt andre af dine meddebattører

[x]Hanskrist: selv ateister på religionsdebatten der er på linie med dig, vil ikke sætte deres fødder her så længe bjørn der groft krænker og personforfølger andre er på stedet

[x]Hanskrist: dette ved jeg, fordi jeg linkede til stedet her (trosfrihed) og jeg fik hurtigt et par reaktioner på at sålænge den og den person var her, ville de under ingen omstændigheder være samme sted

[x]Hanskrist: og sjovt nok, den ene var fra en ateist der i den grad har været hård imod mig og været på linie med dig i religionskritikken,, men altså som person din måde at agere på, ville han ikke ha med dig at gøre

[x]Hanskrist: da thomas påstod der var 3 debatterrorister her på stedet: hanskrist, bjørn og simon, da tog jeg dette til efterretning, til mig,, og det skulle du bjørn og simon også gøre,, gøre op med jeres fortids kritisable måde at debattere på, og sætte kursen imod

[x]Hanskrist: at I kan gøre det bedre i fremtiden,, dette ville være en personlig udviklingsproces af de helt store, en stor sejr for jer, i Ibsensk forstand at I magtede at holde dommetale over troldene i hjertets og hjernens hvælv jeres

Hanskrist: jeres theory of mind er mangelfuldt udviklet, ja den er primitivt og totalt forskruet
[x]Hanskrist: jeres sociale ageren ender konstant i en OS IMOD DEM, i fjenderbilleder

Hanskrist: bjørn skriver: ""Brøleaben forstår ikke folks tavshed, men tolker det som om alle andre er feje, når de ikke vil hylde ham for "hans kamp mod trolde"""". citat slut
[x]Hanskrist: igen igen,, jeg fører ikke kamp imod jer to som personer,, jeg har taget den dagsorden fra thomas og zenia og arne op, med om vi dog ikke kunne komme netop den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende debatstil til livs (som du bjørn stæ

[x]Hanskrist: stædig holder fast i og ikke vil slippe, som simon ditto),, men dette er inerverende og destruktiv for debatportalen trosfrihed

[x]Hanskrist: på få dage har du været fuldstændig utilregnelig, og sagt et den ene dag og gjort noget helt andet den næste dag,,, men skal jeg tro hvad du skriver til simon i At være ateist tråden, så stopper din destruktive OS IMOD DEM (læs troldene) infame personforf

[x]Hanskrist: og guderne skal vide, det hilses velkommen, det vil blive nye tider for trosfrihed og vi må håbe simon tilslutter sig din nye dagsorden bamse

ole bjørn: Spar os for dansende bananer, Hans brøleabe. De understreger blot din mangel på ægte humoristisk sans.

ole bjørn: Men dine sygelige postulater er ikke blevet fredede. De vil fortsat blive kommenterede med sarkastiske bemærkninger, der forstås af andre, men ikke af dig.

ole bjørn: Måske skulle du prøve at forholde dig til min nye tråd om demens. Spørg dine omgivelser om, hvordan de egentlig har det med dig.

[x]Hanskrist:

ole bjørn: Jeg synes, at enhver, der interesserer sig for demens, skulle læse mit oplæg og derefter Hans b's forklaring om hans personlige erfaringer.

[x]Hanskrist: ja en rigtig go ide bamse

[x]Hanskrist: go weekend til dig bamsefar, måske du skulle tage en swing om her i weekenden med alle de dansende bananer du efterhånden har, meget velfortjent modtaget, ja hver og en har du gjort dig fortjent til sjovt at ha dig tilbage bamsedreng

[x]Hanskrist: sådan en dansende banan, kunne måske godt være et stærkt religiøst symbol på de Ibsenske trolde der driller dig i hjertets og hjernens hvælv

[x]Hanskrist: lol

[x]Hanskrist: admin Hans og Arne de driller mig, de tar mig ikke seriøs længere, men de er begyndt at more sig over mig

[x]Hanskrist: hvorfor tror du vi er begyndt at more os højlydt over dig bamse????

[x]Hanskrist: fordi du er blevet fanget i så mange selvmodsigelser og tåbeligheder, som selvmål for åben skærm, der er ikke hoved som hale i din adfærd, din strategi og hvad du den ene dag siger og næste dag gør

[x]Hanskrist: DU HAR TABT, din OS IMOD DEM (troldene) dagsorden, var som jeg sagde dig, en rigtig dum tabersag du der opfandt og koblede dig selv bagefter

[x]Hanskrist: nu står du og er til grin, du har gjort dig selv til grin i alle dine selvmodsigelser og selvmål for åben skærm og vi kan da kun more os over dig du er ikke hvad du var engang

[x]Hanskrist: jeg forstår godt du vil at vi skal lære at forholde os til demens lol hviiiiiiiiiiin griiiiiiiiiin

[x]Hanskrist: op med humøret bjørn, det skal nok gå altsammen

[x]Hanskrist: jeg kender ingen mennesker i nyere tid på internettet der i den grad har ydmyget sig selv og gjort sig selv til grin for åben skærm som du gamle bamsefar, men lad os dog ta det med et smil og et stort grin

[x]Hanskrist: dit vægelsind og uligevægtighed, hvor du snart smider dig på frierfødder for admin, så RM og så Michael er en tragedie eller komedie at være vidner til, og jeg vælger komedie perspektivet

[x]Hanskrist: du mangler i den grad moralsk ligevægt og integritet, du skøjter rundt som en anden bambi banan på glatis

[x]Hanskrist: du hører hjemme i en bananrepublik

[x]Hanskrist: bamse: Min holdning er, at det handler om at få den demente til at le så meget som muligt. Latter er jo en naturlig reaktion på, at man føler at man forstår." i den sammenhæng du må være en sand mester bamse, for du er jo latterlig om nogen

[x]Hanskrist: på demens plejehjemmet i sverige lyder det: "nu kommer bamse bjørn" hvilket medfører et vildt jubelbrøl og ja årsagerne kan være mange

[x]Hanskrist: det er bedre end 100 meter skoven det her

[x]Hanskrist: imorgen tar han Dawkins og Dennett med hvilken gude-trio, den ene mere opstyltet end den anden

Hanskrist: HansKrist har du overhovedet ingen respekt for ateismen, os ateister, hvis eneste evangelium er at vi skal ende vore dage netop i demens, med at ånden vores slukkes
[x]Hanskrist: vi dør jo fordi vi er på vej imod biologisk tilintetgørelse, livet kan ikke som hos Paulus indeholde eller være lig med en fuldkommengørelse

[x]Hanskrist: livet ejer ingen former for gestaltning, ja det ser trist ud for os, og der kan ikke være tale om nogen højere former for spiritualitet (åndsfriskhed) der bliver aktualiseret

[x]Hanskrist: simon spiritist slider og slæber i poesien, for måske han her skulle finde en sprække hvorigennem lidt lys kunne skinne frem til hans formørkede tilrøgede god watching you Hitchens -bevidsthed

[x]Hanskrist: uha da da da jo simone har faktisk siddet i Kirken og holdt troende mennesker i hånden uden at blive flov og ja Hitchens har skam otto numinøse interesser

[x]Hanskrist: har I fået nok drenge

[x]Hanskrist: se for jer Daniel teddy bear bamsebjørn Dennett i overalls træde ind flankeret af bjørn og dawkins på hver sin side, et syn for guderne, svæver de ind over demens plejehjemmet for at fortælle at gud ikke er en lyserød elefant

[x]Hanskrist: vi er sandelig på et højt niveau såvidt religionskritik, det må siges

[x]Hanskrist: jamen demens er god watching you symptomet kære hr Hitchens, dette er en kendt sag indenfor teologiens a b c, derfor benævnes (el behandles under) enhver guddommelig spirituel kontakt, begrebet åbenbaring,

[x]Hanskrist: at tro vi befinder os i en form for kontinuert stemningspræget sanselighed eller sensualisme og naturalisme, har ikke bare teologerne afvist, men selv Freud og psykoanalysen som Bergson har afvist dette

[x]Hanskrist: god watching you symptomet som Hitchens led under og gjorde så stort nummer ud af, skyldes manglende ekstatisk fornuft, manglende "break" og diskontinuert noumenal spontanitet

[x]Hanskrist: kun musikken, især den klassiske, formår at fange vores vertikale diskontinuerte noumenale kreativ skabende spontanitet (her findes intet god watching you symptomatisk) hvorimod poesien fanger os i en horisontal kontinuert naturalisme sensualisme el sanse

[x]Hanskrist: før eller siden kører mennesker træt i poesi, i sanselighed (sindbilleder), og man får en lang række alvorlige symptomer på depression og som åndelig sløvsind

[x]Hanskrist: et ledsagefænomen til at være alt for optaget af poesi er alvorlige humørsvingninger, hvor den ene stemning afløser næste og der findes ingen overordnet vertikal ånds struktur der rør på sig, og formår at bryde med det væsentlige frem for det uvæsentlige

[x]Hanskrist: kun aktive og selvaktualiserende mennesker kan tåle poesi, men det kun i ganske bitte små doser, I større mængder ville det også få en uheldig indflydelse selv på deres karakter,, hvorfor man skal være kritisk overfor poesi, der et opium for visse folk

ole bjørn: Jeg vil fortsat anbefale alle at læse mit debatoplæg om demens, og derefter kæmpe sig igennem Hans brøleabes udlægning af sygdommen.

[x]Hanskrist: det virker sløvende på vores spiritualitet, vores ånd og karakterstruktur, svække viljeslivet, svække handling og initiativ, alt det skabende aktive maskuline

[x]Hanskrist: enig,, en rigtig go ide bjørn at læse din demens trådstarter,, og så min bagefter, hvilket viser hvor mangfoldigt og spændende sted trosfrihed er,, og måske der kommer flere indlæg til af andre debattører,,hvilket vi kun kan glæde os over

[x]Hanskrist: du ser alt for sort på det, og du er alt for selvhøjtidelig stemt overfor dig selv,,

[x]Hanskrist: meget vigtig for dig at du kommer ud af din selvhøjtidelighed bamse og begynder at kunne glæde dig over mangfoldigheden frem for at du igen i Ibsensk forstand får trolde i hjertet og hjernens hvælv

ole bjørn: Foreløbig ser det kun ud til, at trolden Thomas er vendt tilbage, klar til at bombardere os med bibelcitater.

Hanskrist: mit indlæg om demens er ikke skrevet for at skulle overgå dit indlæg (disse motiver har jeg ikke) det er skrevet fra hjertet i en hulens fart, det er ej heller skrevet for at jeg skal være populær, popularitet interesserer mig ikke en døjt, dyt båt
[x]Hanskrist: enig i meget af det du skriver thomas og så sent som idag, har jeg overvejet det du foreslår mig (min far og mor sagde altid til mig: "Hans, mener du at med ondt skal ondt fordrives"?,,, måske jeg endelig skulle være parat til at svare dem, som de nok har

[x]Hanskrist: ønsket det at høre, at det skal det nok ikke, for det kan være netop et dårligt eksempel

[x]Hanskrist: dine ord thomas her efterfølgende er virkelig værd at tænke over:

[x]Hanskrist: Set udefra er Trosfrihed - desværre! - slet ikke et kønt syn. Det er synd og skam, og forummet vokser sig ganske enkelt ikke større.

[x]Hanskrist: Så vidt jeg ved, har ét forum lukket, mens et andet måske mister mange medlemmer pga. nye rammer. I begge tilfælde er Trosfrihed blevet anbefalet. Giv de potentielt nytilkomne en chance.

[x]Hanskrist: ole og simon har I hørt dette? lad os for pokker gøre det bedre, jeg kan ikke se der går noget af os, at vi mister noget ved at blive flere og ved at vi alt for hårde debattører bliver lidt mere ydmyge og debatetisk dannede at være sammen med

[x]Hanskrist: tak for dine ord thomas,, skønt at folk blander sig, og du endelig dukkede op igen og sagde nogle meget vægtige ting igen

ole bjørn: Du forstår stadig ikke, Hans brøleabe, at vi gider ikke debattere med trolde, kun udstille deres virksomhed, og her må vi jo takke for din store hjælpsomhed.
[x]Hanskrist: dit indlæg i tråden Debat-etik 26/04/2014 08:07 går hen og bliver dit endelig selvmål, waterloo, du er færdig, den gennemskuer ove og alle andre, enhver kan heldigvis se hvordan du i tråden ateist og andre har personangrebet ud over enhver anstændighedens

[x]Hanskrist: grænse

[x]Hanskrist: du angriber folk der skriver seriøse indlæg, så dit Debat-etik indlæg 26/04/2014 08:07 stinker af hykleri og løgn om dig selv og din debatadfærd

ole bjørn: Nu kan man jo diskutere, hvad der kan anses for seriøse indlæg, Hans brøleabe. F.eks. er der næppe mange, der vil anse dine pralerier om egen storhed som seriøse.

ole bjørn: Jeg står ved hvert et ord, som jeg har skrevet på trosfrihed.dk men ikke ved andres fortolkninger af dem, for de er absolut ikke hverken seriøse eller sandfærdige.

ole bjørn: Overlad du bare til Ove selv og alle andre at afgøre, hvad de mener om tingene. Det tilkommer ikke dig.

ole bjørn: Ove er efter hans indlæg på cafe Thomas at dømme et ærligt troende menneske, så fra mig vil han altid få et sobert svar, selv om jeg er ateist.

ole bjørn: Ja så ser vi et nyt eksempel på troldenes virksomhed. En nytilkommen debattør har ikke andet at sige end at kritisere tonen og udtrykke sin skuffelse.

ole bjørn: Det er vist naivt at tro, at lukningen af andre debatfora på grund af troldevirksomhed vil give trosfrihed nye seriøse debattører.

treram: nej höjst sandsynligt vil de religiöse debattörer söger ind på steder hvor de kan klappe hinanden på skuldren og ikke bliver modtaget af os skrappe ateister ha ha.

treram: nå men lad os nu se, det ku jo väre at enkelte tör vove sig ind og give deres besyv med, vi skal tage godt imod dem..

Arne Thomsen: Hej Treram. Er "religiøse debattører" - for dig - alle dem, der ikke - som du - er fast overbeviste ateister?

[x]Hanskrist: hvis min ide om hvad de religiøse spirituelle spørgsmål dækker over var som vedkommende, ville jeg også være ateist

[x]Hanskrist: nu har jeg en naturvidenskabelig tilgang til astrofysik og evolutions -biologi, såvel som til menneskets religiøse spirituelle oplevelser, frem for at påstulere, påstå, en masse vrøvl om menneskets religiøse spirituelle erfaringer og liv, mener jeg at vi

[x]Hanskrist: skal gå naturvidenskabelig til værks også her

[x]Hanskrist: med den ny tværvidenskabelige disciplin neurotheologien er vi endelig langt om længe i den priviligerede stilling at vi nu endelig kan gå naturvidenskabelig til værks i forhold til menneskets religiøse spirituelle erfaringer og liv (trosliv)

[x]Hanskrist: endelig kan vi begynde at undersøge menneskets spiritualitet, hvordan vi indefra og fra os selv erfarer og oplever virkeligheden, ellers noget der har været en utilgængelig sort boks, i mange år, men nu er vi begyndt at kunne studere på naturvidenskabelig

[x]Hanskrist: basis vores suveræne 1. persons perspektiv på virkeligheden, vores dynamiske indre spiritualitet (el åndelighed) kan nu udforskes dag for dag bedre og bedre takket være den ny videnskab om hjernen

[x]Hanskrist: dette var Freuds drøm, og synd han ikke fik dette at opleve, men istedet bliver det to Freud entusiaster som Cozolino og Eric Kandel der får lov til at opleve hvordan den ny videnskab om hjernen kaster forklarelsens lys på menneskets bevidsthedsliv,

[x]Hanskrist: sindet, og ja vores spiritualitet

[x]Hanskrist: "God himself as Spiritual created ecstacy Presence" er netop ikke tro på 'en' Gud der eksisterer som et naturligt et sted værende væsen

[x]Hanskrist: hvis dette var tilfældet, da røg al teologi på gulvet, fordi teologien i så fald har haft forkerte principielle grundantagelser og definitioner knyttet til begrebet Gud

[x]Hanskrist: også derfor Tillich siger at den værste form for ateisme er påstanden om Guds eksistens, eller er at påstå Guds eksistens

[x]Hanskrist: dette gir overhovedet ingen mening, da man i så fald har blandet en naturkategori med den spirituelle (eller åndelige kategori, dimension)

Hanskrist: når vi taler gud er vi ude over et bestemt sted og tid lokaliseret væsen, størrelse eller entitet
[x]Hanskrist: det er os mennesker der er endelige sted og tidsbestemte væsner, og spørgsmålet er om vi (eller Gud, "the infinite") kan afstedkomme en transcendation (fx via en inkarnation (den kristne tanke); eller en opløsning tid og sted, som er især den østlige reli

[x]Hanskrist: the "Infra Lutheranum" -- namely, the view that the finite is capable of the infinite and consequently that in Christ there is a mutual in-dwelling of the two natures.

[x]Hanskrist: This difference means that on Lutheran ground the vision of the presence of the infinite in everything finite is theologically affirmed. Paul Tillich.

[x]Hanskrist: i forbindelse den kristne paulinske spiritualitet (modsat den gængse østlige religiøse) gælder: "no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal"; som ej heller ego-self strukturen opløses el svækkes

[x]Hanskrist: Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it;

[x]Hanskrist: no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

[x]Hanskrist: Tiden er tilværelsens gåde, og hukommelsen kaster lys over vores eksistens som er endelig tid, og vores essens som er infinite eller Tiden som evighed

[x]Hanskrist: hukommelsen er det mest gådefulde over menneskets liv kunne vi lige så vel påstå, som at det er Tiden (Tiden med stort T)

Hanskrist: go søndag folkens, keep the spirit, bevar begejstringen, jeres gode humør, jeres affektive ekstatiske gejst/ånd, samspillet mellem forhjernen og de senest tilkommende evolutions biologisk set, ganglier
[x]Hanskrist: i så fald I vil kunne undgå alders betinget demens, og holde jer åndsfriske alle de 100 år + mere vi nu skal leve, fordi vi ikke ryger og fordi vi spiser sundt, sover godt og dyrker motion

#17200 - 02/05/2014 13:18 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Hanskrist: flere og flere søger svaret på balladen her på trosfrihed i Papirkurven, Skralderen, og derfor har jeg smidt endnu en lækkerbidsken derned
ole bjørn: Du kan da bare rette det til: Jeg er et mirakel!!!

ole bjørn: Hvorfor slettede du din kommentar, Hans? Blev du klar over, at du havde smurt for tykt på?

ole bjørn: Så forsøger Arne sig med nye trolderier på debatten om ateisme. Læs selv.

Arne Thomsen: "Trolderier" mon dog?

ole bjørn: Ja da, men læs det selv og dan din egen mening ud fra, hvad der faktisk står.

[x]Hanskrist: ta det roligt ole bjørn, børn/barn for det går nok altsammen, også selv om der skulle være nogle der perspektiverer og vinkler et spørgsmål, en problemstilling, anderledes end du gør det

[x]Hanskrist: bevar din evne til reflektion og sund logisk argumenteren når du møder andres synspunkter

[x]Hanskrist: hvorfor føler du det som en trussel at andre mennesker tænker, analyserer og perspektiverer anderledes end du gør

[x]Hanskrist: er du modstander af reflektion?

[x]Hanskrist: er du modstander af ytringsfrihed og debat??? modstander af at folk kommer til orde??? to af de mindst fundamentalistisk tænkende personer udnævner du til trolde

[x]Hanskrist: måske for en nyateist fundamentalist som dig (eller jer tre) det er forfærdeligt at folk med oprigtig interesse i de religiøse spirituelle forhold skal have lov til at komme til orde,,, selv om de to du udnævner til at være de værst tænkelige trolde i den

[x]Hanskrist: sammenhæng, overhovedet ikke er i nærheden af at være fundamentalistisk tænkende såvidt de religiøse spirituelle spørgsmål og forhold, men måske netop derfor udgør de den allerstørste trussel for jer nyateister

[x]Hanskrist: nøjagtig som de religiøse konservative kristne frygter en HansKrist meget mere end de frygter Dawkins (bjørn, simon og treram), så frygter Dawkins -bjørn, -simon -treram, meget mere en arne og en HansKrist end de frygter en somo eller bibelfundamentalist

[x]Hanskrist: fordi de sidste er nemme at argumentere imod, hvorimod de først to udnævnte trolde, er meget meget sværere at kunne og skulle argumentere imod

[x]Hanskrist: jeg personligt kan leve med ateismen fordi jeg selv såvidt astrofysik og evolutions -biologien alene er naturvidenskabelig orienteret (mener overhovedet ikke at menneskets religiøse spirituelle erfaringer her har noget at byde ind med objektivt set)

[x]Hanskrist: subjektivt set, hvordan det føles som erfares at være et med universet, det hele, disse kosmiske følelser såvel som erfaringsoplevelser, kan man ikke ugyldiggøre, men kun gøre gentand for naturvidenskabelig forskning

[x]Hanskrist: det er nøjagtig denne menneskets subjektivitet, hidrørende menneskehedens religiøse og spirituelle erfaringer gennem årtusinder, at fx neurotheologien tager seriøst op vha den naturvidenskabelige metode indenfor den ny videnskab om hjernen

[x]Hanskrist: her er man åbne overfor menneskehedens såvel som det enkelte menneskes religiøse spirituelle erfaringer,, ikke afvisende og lukkende af heroverfor som Dawkins og hans tilhænger

[x]Hanskrist: einstein var openminded også i den sammenhæng

[x]Hanskrist: nyateisterne såvel som de konservative religiøse kredse er negativt nervøse stemt overfor neurotheologien

[x]Hanskrist: de første frygter at menneskets religiøse spirituelle engagement og aktiviteter dække over noget positivt (og ikke står i vejen for fornuft såvel som videnskabelig fremskridt)

[x]Hanskrist: de sidste frygter at deres overtroiskhed (bogstavelige læsninger af Koranen såvel som Bibelen) en gang for alle vil blive udstillet som meningsløs tale

ole bjørn: Tak for anskuelsesundervisni ngen, Hans brøleabe. Nu kan enhver let se, at på troldesprog betyder alt, hvad der siges, det stik modsatte af menneskesprog.

[x]Hanskrist: du taler sort, ingen aner hvad du taler om

[x]Hanskrist: du er simpelthen blevet så åndelig sløv i betrækket (spirituel set sløv) at det eneste der kan hidse dig op er at forvirrer dig selv i krig med dine egne i hjertets og på hjernens hvælv trolde, men synd for dig så er der ingen af os du udnævner til trolde

[x]Hanskrist: der føler os spor ramt, så derfor får du så mange af de her:

[x]Hanskrist: du opfører et stunt og en teaterforestilling for åben skærm hvor du dag for dag gør dig selv mere og mere til grin

[x]Hanskrist: der gives kun 2 muligheder for dig, og det er at du dapper af igen som sidst (såret og fornærmet over at admin ikke var med på din OS IMOD DEM troldeide og trolde -fanatisme og vanvid) eller at du lærer at opføre dig bare nogenlunde normalt i debatten

[x]Hanskrist: selvfølgelig håber du på en tredie mulighed for dig selv, nemlig at folk æder dine rævekager og bliver lige så syge i hovedet og i sindet, hjertet, som du er troldesyg befængt der

[x]Hanskrist: noget andet er jo at vi godt kan kigge på hvornår man er en troll på internet debatterne, og her vil det vise sig at du om nogen netop opfører dig af alle som den mest troll'ede

[x]Hanskrist: jeg er ked af at sige det, men du er færdig ole bjørn, færdig som et menneske vi andre kan have tillid og tiltro til

[x]Hanskrist: du har simpelthen gjort dig selv en bjørnetjeneste, gjort dig selv utroværdig,, ingen kan længere have tillid til og tiltro til at du vil os, som trosfrihed debatportalen, det bedste, noget godt

[x]Hanskrist: du har sat det altsammen overstyr og disse dansende bananer du bliver mødt med viser netop at du har sat din troværdighed over styr og at du selvfølgelig ingen respekt møder fra os

[x]Hanskrist: mig af alle der har haft den største respekt for dig og forsvaret dig som ingen anden i fordums tid, jeg må idag erkende det var de andre der hurtigst fik øje på dig, og jeg tog grueligt fejl af dig

[x]Hanskrist: det fortryder jeg idag

[x]Hanskrist: du var det simpelthen ikke værd

[x]Hanskrist: men indenfor neurovidenskab ved man at det mest intelligente i forbindelse menneskets hjerne er at den kan begynde forfra og dedikere sig selv til en hel ny dagsorden, som spænde sig selv foran en ny sag, og indse at den gamle besættelse var en tabersag

[x]Hanskrist: sådan virker naturen ikke, men sådan virker den menneskelige intelligens og hjerne

[x]Hanskrist: så nu må du beslutte dig for om du vil følge din natur (primitive tilbøjeligheder, forfølgelse af andre debattører som at skabe fjendebilleder) eller du vil følge din moralske intelligenses muligheder

[x]Hanskrist: alene mennesket kan handle moralsk, kan du også bamse

alene mennesket kan handle moralsk, kan du også bamse
ole bjørn: Du har af gode grunde ingen mulighed for at forstå, hverken hvad hjerneforskning eller intelligens er, Hans brøleabe.

[x]Hanskrist: spændende at se hvad din nye gidsel grisling beslutter sig for, om du også her får en kurv, næsten synd for dig, nu når du har gjort så stort et stykke lobby arbejde

[x]Hanskrist: ligeledes spændende hvad den nye Ove beslutter sig for

[x]Hanskrist: om de begge tilslutter sig din ide om OS IMOD DEM (troldene (arne thomas hanskrist og i sin tid mich)) de skal personforfølges og intimideres non stop 24 timer i døgnet fordi de ødelægger debat portalen trosfrihed

[x]Hanskrist: bamse er du gået i hi, skal vi ikke ha en aftenswingom en Hansi-manisk og en Bamse-bananisk midnats swingom

[x]Hanskrist: tænk om du var en rar gammel bamsefar, hvor kunne vi ha det sjovt og godt og opbyggeligt med dig her på trosfrihed, men nu er du er arrig aggressiv gammel Bjørn der jagter trolde døgnet rundt

[x]Hanskrist: nå du er nok i himlen med englene nu, hvor det flyder med honning, og vi kan jo kun håbe at du er sød imorgen når du vågner

ole bjørn: Godmorgen Hans brøleabe. Klokken er 21 i Chicago, og den er 10 i Cebu på Fillipinerne, et passende tidspunkt at kommunikere med begge på samtidig.

ole bjørn: Efter dette tog jeg mig tid til at skrive et svar på dit sidste uvederhæftige indlæg, og tilfredsstille din nysgerrighed om, hvem jeg har forsket for. Jeg håber det ikke forstyrrer dine dagdrømme alt for meget.

[x]Hanskrist: nej hverken mine dagdrømme eller nattens drømme ser du ud til at have påvirket. Jeg har altid sovet godt og altid drømt godt, det sidste vil du nok holde med mig i

[x]Hanskrist: jeg har et drømmeliv, dagdrømmeliv

[x]Hanskrist: mit liv er meget et indefra og ud liv, altså jeg bevæger mig fra drøm til virkelighed, altså drømme der bliver realiseret

[x]Hanskrist: virkeligheden (den barske) kan knuse mange menneskers drømme og personlighed, men det menneske der bevarer sine drømme vil kunne forandre virkeligheden

[x]Hanskrist: ja det er vel det vigtigst Jung har lært mig

[x]Hanskrist: husk nu ikke flere OS IMOD DEM rævekager, du skal holde dommetale over dit troldebefængte hjerte og hjernens hvælv

[x]Hanskrist: udvikle og modne din "theory of mind" struktur så vil du kunne nå frem til at troldene er dit eget troldespin i hjertets og hjernens hvælv

[x]Hanskrist: ta det roligt,, dyb dyb vejrtrækning, mens du roligt indser at troldene slet ikke eksisterer andre steder end i dit hjertets og hjernens hvælv, det er der de kommer fra og du forstærker selv disse tåbelige ideer om trolde, når du konstant fremturer med

[x]Hanskrist: din OS IMOD DEM (troldene)

[x]Hanskrist: drop og slip denne dagsorden, og stå frem med et godt eksempel, ved at indrømme som jeg gjorde det (min forkerte kritisable debatadfærd)

[x]Hanskrist: thomas havde ret da han i sin tid sagde at der fandtes 3 debatterrorister her på stedet og det var Hanskrist simon og bjørn,,, det kan ingen af os tre løbe fra, jeg indså det hurtigt og indrømmede uden at undskylde mig selv

[x]Hanskrist: vi (trosfrihed) minder om et land i opløsning, i stor indre splid og krig, borgerkrig, ja vi bekriger hinanden, som de gør i syrien og mange andre steder.

[x]Hanskrist: det er ikke vores forskellighed og forskellige synspunkter som holdninger, vi skal til livs, disse skal bevares, som ej heller det er kritikken den kritiske debatteren vi skal til livs, men det er den der aggressive personforfølgende intimiderende agenda

[x]Hanskrist: som arne ynder at sige det, vi skal gå primært efter bolden og ikke manden,, og går vi efter bolden, så må der godt være som i fodbold en vis kropskontakt, nærkontakt

[x]Hanskrist: fodbold er en kontaktsport som man siger, og det er debat også, og sådan skal det fortsat være, men det må ikke være udelukkende at gå efter manden, det er bolden man går efter, og i den forbindelse får man personlig nærkontakt

ole bjørn: Thomas har aldrig haft ret i noget som helst. Han skjulte sig under flere falske pseudonymer og skrev også samtidig kommentarer som helt anonym. Han er dokumenteret den største løgner og hykler, der har været og fortsat er på trosfrihed.dk .

ole bjørn: Jeg har ingen frygt for at blive bedømt efter dine ord. Hans brøleabe. Folk kan godt skelne fantasi fra virkelighed og pral fra fakta.
[x]Hanskrist: at du er ved at gå fra sans og samling, og at der så ikke er nogle der tør undsige dig og dit sindssyge, det kalder jeg for omsorgssvigt fra dine 'venner',, helt utroligt at de ikke beder dig stoppe

ole bjørn: Jeg skulle nok have skrevet "voksne mennesker" i stedet for "folk", for du kan måske finde nogle støtter bland dem, der som børn tror på magisk tænkning og ønskeopfyldelse.

[x]Hanskrist: din OS IMOD DEM (troldene) intimiderende personforfølgende agenda (som fx din svada om thomas ovenfor) er steget dig til hovedet har gjort dig umenneskelig i sindet

[x]Hanskrist: du taler fuldstændig i vildelse og i floskler

[x]Hanskrist: det du siger giver ikke længere nogen god mening

[x]Hanskrist: du er besat og i sindet

[x]Hanskrist: til trods jeg håber det bedste for dig, ja jeg håber virkelig at du bliver rask igen, at du formår at finde tilbage til den sunde fornuft

ole bjørn: Ja er det ikke besynderligt, at mine venner ikke beder mig stoppe. Trøst dig, brøleabe, for det kan vel kun betyde, at de er lige så "syge", når de ikke vil bakke dig op.

[x]Hanskrist: enøjet fanatisme og en besættelse i sindet af forestillinger der ikke harmonerer med virkeligheden, det kunne du jo studere

ole bjørn: Jamen det studerer jeg jo netop - hos dig.

[x]Hanskrist: dette er ganske normalt at den der terroriserer vedkommende er det store tavse flertal bange for at undsige, så de er simpelthen bange for at sige dig imod,

ole bjørn: Ja man kan jo næsten mærke, hvor de ryster i bukserne. For mig ser det nu ud til, at det er af grin.

[x]Hanskrist: vi kan kun håbe på at den gode sag sejrer til sidst og at folk, det tavse flertal, beslutter sig for ikke længere at ville leve i fangenskab, hvor de ikke tør undsige dig, dersom du helt klart fortjener dette

[x]Hanskrist: jeg har sagt du er utilnærmelig og du står udenfor pædagogisk rækkevidde, og jeg aner virkelig ikke hvad vi skal gøre med dig og din hærgen her på trosfrihed

[x]Hanskrist: tilsyneladende kan vi ikke få dig i tale

ole bjørn: Hvad folk her fortjener er, at du dokumenterer din store indflydelse på "kontinental europæisk teologi".

[x]Hanskrist: hvilket nok har været mit håb, at vi kunne få dig i tale såvel som simon, men dette må jeg sige ikke ser ud til at ville lykkes,, det næste vi kunne håbe på var at det tavse flertal ville engagere sig i vores forsøg på at komme personangrebene til livs

[x]Hanskrist: det tredie punkt er at vi til trods din bamse OS IMOD DEM intimiderende personforfølgende agenda, stadig må holde skruen i vandet og skrive seriøse indlæg (for alt skal selvfølgelig ikke være vores forsvarskrig imod dine/jeres personangreb)

[x]Hanskrist: en lille korrektion, jeg har aldrig sagt at jeg har stor indflydelse på "kontinental europæisk teologi", men omvendt at denne er ukendt for en stor del i den anglosaksiske kulturkreds diskurser men at den har haft stor indflydelse på mig fx og ja Einstein

ole bjørn: Jamen jeg venter da spændt på at se nogle seriøse indlæg fra dig uden praleri og personangreb. Du kan jo passende starte med din dokumentation af din teologiske indflydelse.

[x]Hanskrist: du kunne jo læse mine sidste mange indlæg (minus dem hvor jeg svarer dig igen på dine pludselig personangreb)

[x]Hanskrist: fx det indlæg hvor jeg sammenlignede mig med Kevin Magnussen som en anden teologiens formel 1 stortalent

ole bjørn: Jamen ingen af dem opfylder jo ovenstående kriterium. Det viser en hurtig skanning tydeligt.

[x]Hanskrist: dette er et af mine mange indlæg jeg selv er tilfreds og mener er rimelig seriøst,, men ikke populær såvel som lige nemt at forstå fra a - z men med en vis engagement og interesse vil de fleste kunne hente noget

[x]Hanskrist: jeg gider ikke snakke med dig om hvem du anser for at skrive væsentlige betydningsfulde indlæg, dette vil være tåbeligt sådan som du rubricerer mig og aldrig læser mig,, jeg vil hellere tale om at vi ikke personangriber hinanden, at debatten bliver bedre

[x]Hanskrist: du er snakkesalig bamse, men du snakker konstant udenom

[x]Hanskrist: det er også udmærket at have nogle at snakke og chatte med, men der skal også være alvor og respekt i det, for det må ikke kun være pjat

[x]Hanskrist: alene det du sagde om thomas ovenfor burde være nok til at opgive at snakke videre med dig

ole bjørn: Jeg har da læst dit lange indlæg, og dit andet tilsvarende "indskud". Jeg tvivler på at nogen vil anse det for seriøst. Selvglad vrøvl dækker væsentlig bedre.

[x]Hanskrist: snakkesalighed er okay, men der skal også være fornuft og hold i hvad vi taler med hinanden om, så jeg overlader dig nu for en stund til din egen skæbne

ole bjørn: Mine udtalelser om Thomas er forlængst dokumenterede i hans skrifter, også hans seneste anonyme forsøg, hvor jeg genkendte ham med det samme.

ole bjørn: Tak Hans, kunne du ikke gøre det samme for trosfrihed.dk?

[x]Hanskrist: dine meninger om arne og thomas er totalt ude i hampen bamsefar, andre kan sige hvad de mener om dine ytringer om mig konstant

[x]Hanskrist: du er skinsyg jaloux og en skinsyg laloux bjørn kan man vente alt muligt fra, du er fuldstændig her i det livs efterår udenfor enhver pædagogisk rækkevidde

[x]Hanskrist: aldrig i mit liv har jeg set en mand spille sine kort så dårligt som du gør det bjørn,, det er en rystende fortælling om et menneske i frit fald moralsk set og ja åndeligt set

[x]Hanskrist: uanset hvor mange syge historier om troldene du opfinder om deres fortids synder (vel at mærke i dit hoved (hvor alene dette at skrive om spiritualitet og kristendom på en måde som du ikke bryder dig om, er en dødssynd)

ole bjørn: Er du på stoffer, Hans? Det virker sådan på mig.

ole bjørn: Prøv nu at sove rusen ud, og vend tilbage til virkeligheden.

[x]Hanskrist: ekstatisk fornuft (min paulinske spiritualitet) har i mange år været den gejst som begejstring jeg har profiteret af, og det stærkeste jeg har taget er kaffe og sund veltilberedt mad, god søvn, masse af motion, jeg nægter at ta stoffer, såvel som medicin

[x]Hanskrist: på mine arbejdspladser er jeg ofte blevet mødt med: " er du altid i så godt humør", så veloplagt og glad, og ja det er jeg vist meget, det er vist også en vuggegave, men sørme også noget jeg har lært gennem årene, gennem min spiritualitet

[x]Hanskrist: essensen i al religiøsitet er begejstring, livsmod, gåpåmod, det er entusiasme,, det er alt der har at gøre med vores humør

[x]Hanskrist: sådan udvikler Paul Tillich sit uovertrufne hovedværk Systematic Theology ud fra den paulinske kontstruktiv diskurs om vores væren i Kristus, Guds Åndens tilstedeværelse i vores liv

[x]Hanskrist: Gud forstås som Åndens ekstatiske nærvær i vores liv

[x]Hanskrist: altså alt hvad der har at gøre med vores entusiasme og begejstring

[x]Hanskrist: Tillich har også en diskurs herom hvor han taler om vores fornuft og vores ekstatiske fornuft,, hvor vores ekstatiske fornuft fuldender hvad fornuften er begyndt på, som at vores ekstatiske fornuft ikke fortrænger fornuften

[x]Hanskrist: det er min måde at kunne fremstille den kristne paulinske spiritualitet som jeg gør ovenfor, der gør mig til absolut en af de mest interessante stemmer i dansk teologi

[x]Hanskrist: kan man finde nogle man mener gør det mere levende og nærværende vil jeg gerne vide det og jeg vil straks bøje mig i støvet og anerkende vedkommende,, men jeg skriver alene fordi jeg så der manglede noget i dansk teologi

[x]Hanskrist: en dyb dyb forståelse af hvad den kristne paulinske spiritualitet dækkede over

[x]Hanskrist: og det har jo ikke en dyt med debatterrorisme at gøre når jeg skriver så seriøst og grundigt om et forhold, at jeg så humoristisk og med en vis tilpas alvor, tilkendegiver at jeg er tilfreds med mig selv som jeg formår at fremstille sagen,,

[x]Hanskrist: ofte i en tråd, er jeg blot inde og sige noget 1 eller 2 gange, og da meget seriøst,, mens I andre skriver indlæg på indlæg,, hvilket enhver selv kan konstatere ved at skifte til tråd-format oversigt

Hanskrist: ipso facto skrev anderledes end jeg gjode, og arne igen anderledes og thomas igen anderledes,, vi er så forskellige,, hvorfor vi umuligt kan være de der trolde du omtaler der ødelægger debatten¨
[x] Hanskrist: lad nu for pokker folk være, og drop dine voldsomme personangreb på dem du af den ene eller anden grund ikke bryder dig om,, også du skal overholde visse debat etiske retningslinier for anstændig opførsel bjørn, og det gør du ikke, og det hjælper dig ikke

[x] Hanskrist: med dine lange syge søforklaringer om hvorfor du mener troldene fortjener at blive personforfulgt og intimideret

[x] Hanskrist: STOP DET NU for helvede mand, før du mister den sidste rest af ære

ole bjørn: Hvad med dine angreb på mig, tror du at det er tilfældigt, at de er blevet forvist til papirkurven? Mener du at de er i overensstemmelse med debatreglerne?

[x] Hanskrist: er der angreb på dig der er endt i papirkurven for nylig

[x] Hanskrist: bjørn skriver: "Hanskrists angreb på alle, som holder af poesi?" citat slut, , vrøvl og atter vrøvl, jeg har ikke angrebet folk, debattører, der holder af poesi, jeg har skrevet en længere velargumenterende kritik af poesi,,dets begrænsninger

[x] Hanskrist: hvor langt række poesi, hvor går det grænser som begrænsninger, set fx i forhold til vores skabende noumenale viljesliv

[x] Hanskrist: du fortæller eller viser næppe dine venner hvordan du jagter og personforfølger folk her på debatten,, hvis du gjorde det kunne de måske bedre forstå min kritik af dig

[x] Hanskrist: hvad du skrev om thomas er bare for meget, som det du gang på gang skriver om arne,,, hvordan du ude i debatten pludselig begynder at overfalde mig personligt på et tidspunkt hvor jeg kun har skrevet seriøse indlæg, er også helt uforståeligt

[x] Hanskrist: skal jeg være helt ærligt så forstår jeg dig ikke bjørn, aldrig i mit liv har jeg set en mand spille sine gode kort så dårligt som du har gjort det

[x] Hanskrist: bjør du skriver: ""Men de advarselstegn, man skal holde øje med er først og fremmest hukommelsessvigt der påvirker ens daglige tilværelse, nedsat evne til at tilrettelægge og løse dagligdags opgaver, mærkbare ændringer i personligheden,

[x] Hanskrist: vanskeligheder med at finde og udtrykke sig i klare dækkende ord, hyppige svingninger i humøret, svigtende dømmekraft, perioder af forvirring og nedsat lyst og evne til at indgå i sociale sammenhænge"" citat slut

[x] Hanskrist: nu er det lang tid siden jeg har talt med dig om at du ændrede personlighed efter din Indiens rejse og jeg har også spurgt dig mange gange om der hændte dig noget på den tur, det har du ikke svaret mig på

[x] Hanskrist: ud over at du ændrede personlighed, så har jeg registreret hyppige humørsvingninger hos dig, og da ihvertfald eklatant svigtende dømmekraft,,,, Nå men det skyldes måske blot at du psykisk er uligevægtig, ude af balance, eller tror du mere det er alderen

[x] Hanskrist: det kan jo også være stress eller en mindre vinterdepression, som jeg har været inde på

[x] Hanskrist: jeg vil foreslå dig at du får kigget på dit liv, får ryddet lidt op i alt dit rod på øverste etage,, fx opgir din OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda og ja vanvids fanatisme, for det holder bare ikke en meter og det slider dig op

[x] Hanskrist: jeg har sagt det igen igen at det er en taber-sag der er dømt til at mislykkes og lykkes den, da vil du være dybt involveret i ondskab (så sådan set godt at det aldrig vil lykkes)

Hanskrist: tænk et liv hvor du bare skulle være ærlig og redelig, hvor du ikke skulle manipulere og bage rævekager
[x] Hanskrist: du ville få fred med dig selv og andre mennesker og du ville kunne nyde at være aktiv og produktiv der hvor du har dine stærke sider (som ikke har noget at gøre med andre mennesker, men er mere din store viden)

Michael: Hvordan går det med dig og din nye veninde, HansKrist? Er i stadig sammen?

Michael: Eller jeg kan forstå at du har taget navneforandring til "HansBrøleabe". Yderst velvalgt.

Michael: Så du Real Madrid i aftes? Jeg vil vædde en cigar på Chelsea som CL mester.

Michael: Men nu nærmer vi os ishockey VM. Danmark har allerede fået tilsagn fra 3 NHL spillere.

Michael: Sammenlignet med ishockey ser al anden sport ud som var den i slowmotion.

ole bjørn: Pas nu på, Michael. Tænk, hvad kan vor nytilkomne kristi stridsmand ikke få ud af, at du er tilhyænger af en sportsgren, hvor de ustandselig kommer i slagsmål med hinanden med en automatisk Dem-Og-Os-reaktion.

ole bjørn: Du er sikkert allerede blevet klassificeret i samme kasse som din ugudelige tyvagtige høne. Pas på, det kan ikke være Gud, der har gjort det.

Simon: Mich: dén tror jeg ikke du får en forklaring på - men i god gammel freudiansk terminologi, ka' jeg fortælle dig, at får man en kæreste, så får man også (som regel) god sex, og virker altså ikke nær så frustreret som hønsemand, hvorfor du nok bare skal

Simon: regne med, at der snarrere er tale om en kvindelig udgave af en guddommelig idé - alternativt en oppustelig en af slagsen ;))t

Simon: Nå, fis til side, hønsemand er uden humor ;)

Simon: A propos fodbold, ka jeg ind imellem godt ærgre mig over ikke at ku se sportskanalerne, for Real & Barca er jo yndig underholdning.

Simon: Ole: jeg tror du ska la' skipper hønsemand sejle sin egen sø, så ka man altid drille ham lidt med kursen? ;)

Simon: På de skrå brædder: hva skuer Odysseus her gerne, en Sirene skøn i det fjerne!...take a bite of them seas, Ole ;))

ole bjørn: Simon, jeg er her jo primært af forskningsgrunde, og når jeg vil studere reaktioner, bliver jeg jo nødt til at foretage forsøg. Det er jo en del af den videnskabelige metodik.

Simon: Jeg ville nok ha' valgt en anden kanin ;)

Simon: fx. en af dem med med alle fire i kontakt med jorden..

Simon: Hvem er Ove forresten, en fra en anden debat?

ole bjørn: Det ville jo ikke give nogen brugbare oplysninger om, hvad der driver internet-troldene, og det er jo væsentligt at studerer deres motiver, da de jo findes på alle åbne debatter.

ole bjørn: Hvem Ove er kan brøleaben sikkert fortælle dig mere om. Jeg gik blot ind på skabelse.dk og læste et par af hans indlæg.

ole bjørn: Det tydede på, at han blot var tilhænger af Intelligent Design, men det ser nu ud til, at han også er en af brøleabens påståede fans. Hvis det holder er det nok et af Hansetroldens forsøg på at lokke flere troende herover, til at hylde hans kampgejst.

ole bjørn: Men som på alle andre områder af menneskelivet er kvalitet vigtigere end kvantitet, og Ove erklærer jo, at han har skrevet 3-4.000 indlæg på de kristne sider. Jeg har dog ikke set ham deltage på videnskabssider, så kvaliteten af hans indlæg kendes ikke.

Simon: Javel ja, jamen jeg har set den side, som er det pureste overtroiske galimatias, det fås ikke i renere version - det er sikkert en fra reigion.dk.

Simon: du ved, folk der "facebooker" meget betragter sikkert også "venner" der som deres fans ;)

Simon: Ufattelig med sludder folk ka' finde på at fylde et off. rum med i "kærlighedens" navn. Nyd solen Ole ;)

ole bjørn: Det vil jeg gøre med en sildemad og en kølig færø-snaps, min egen opfindelse.

Simon: Tror sgu jeg vil følge eksemplet, bare for moskabens skyld, men nøjes med en "whasky" ;)

[x] Hanskrist: hej Mich, jeg så mit favorithold Real Madrid vinde 0 - 4 over Bayern München. Angel Di Maria er min kæledægge og Christiano Ronaldo har jeg den største respekt for, grundet: 5 forskellige mental træner; træningsnarkoman; sund sund kost; sover 10 timer/dag

[x] Hanskrist: hvordan kan en mand med så stor succes, og et så spændende liv, afse 10 timers søvn,, tænk vi andre mere dødelige vi tør næsten ikke sove, fordi vi er bange for at noget skal gå vores næse forbi

[x] Hanskrist: hvordan det går med min nye veninde, ganske udmærket på 3. år, måske jeg lige skulle sætte nogle billeder i fra vores Alanya og Østrigs og Norges ferier 2013, så du kan se vi trives

ole bjørn: Åh nej, Hans brøleabe, fri os fra flere selvglade billeder af dit privatliv. De er uinteressante og uvedkommende for debatten.

[x] Hanskrist: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda, de er uinteressante og uvedkommende for debatten, men dog et studium i et menneskes fald fra tinderne grundet aftagende åndsevner spiritualitet

[x] Hanskrist: du mangler spirit, humør og gejst, begejstring som entusiasme

[x] Hanskrist: du ser sort og negativt på alting, og formår ikke at få noget godt ud af samværet med os andre på trosfrihed

[x] Hanskrist: du er som simon ufri

Hanskrist: STOP DET NU FOR HELVEDE MAND, i MÆND, hver gang jeg åbner et indlæg for at læse noget spændende debat, så møder jeg fra dig bamse som fra vores poetiske spiritist simon, kun en tale om arne arne arne arne arne arne,, og så alt hvad I mener om arne,
[x] Hanskrist: men der er ingen sober debat aktivitet overhovedet i hvad I ellers skriver,, STOP DET DOG FOR HELVEDE

[x] Hanskrist: jeres konstante personforfølgende intimiderende latterliggørelse og ringeagt andre debattører er til at blive tosset i hovedet af, så trivielt og intetsigende er det i længden at være vidner til

[x] Hanskrist: men et kan jeg sige dig bamse såvel som vores poetiske spiritist simone, det bliver arne der trækker det længste strå,

[x] Hanskrist: nu spør jeg helt naivt, har debatten her på trosfrihed overhovedet ikke jeres interesse ?????

[x] Hanskrist: er det blot for jer et bordel hvor I kan komme af med jeres mest primitive gammelmands prostata tryk og drifter

[x] Hanskrist: små børn savler som de skider og pisser i bukserne, gamle mænd som simone og bamse, de gør noget lignende her på trosfrihed, skider i reden

[x] Hanskrist: SÅ STOP DET DOG!!!!!!!!!!!!

Simon: La være med at skab dig som et pattebarn, hønsemand - du er ikke et lille uskyldig barn, du har selv foranlediget drillerier af dine morsomme idéer om dig selv ;)

Simon: Det er nu et komisk syn, at se hønsemand lege voksen - efter i årevis ikke at ha væet andet end et pattebarn der isolerede ig her på chatten og surmulede over debattørerne der ikke ga' lidt opmærksomhed..;)

Simon: Hvor var det nu viså dn sidst, forestilligen...ku' det mon ha været på religion.dk? ;)

Simon: Jeg ka' gi' dig et godt råd, hønsemand: hvis du falder lidt ned på jorden, får lidt und fornuft i bestragtninger i det du faktisk skriver på debatten, så ku det jo være, nogen behandlede dig som et voksent menneske!

Simon: Ha' en god aften, dem med ben i næsen ;)

[x] Hanskrist: Så i stedet for at du bare afleder opmærksomheden fra forklaringer kun du skylder, så lad mig netop for at fastholde dig, henlede din opmærksomhed på Camus, Nizan, Ponty og Sartre; hvor Ponty med "Dialektikkens Vildveje"

[x] Hanskrist: forholder sig til Sartres Væren & Intet, ligesom Sartre gjorde op med Camus efter dennes "Den Fremmede" - som forklares nærmere i bl.a. "Situationer, udvalgte essays".

[x] Hanskrist: TILLYKKE SPIRITIST SIMONE, er det hvad du har taget tilløb til nu i 10 år

[x] Hanskrist: der er skam mange der behandler mig som et voksent menneske, du husker anne og kræn-p som fl vang,,, som alle de gode seriøse kontakter jeg har fået gennem årene via private mails og som nu er mine bedste fortrolige venner på facebook nogle in real life

[x] Hanskrist: at du og bamse ikke behandler mig som et voksent menneske, skyldes nu nok ikke kvaliteter som egenskaber hos mig som kvaliteten af det jeg skriver

[x] Hanskrist: det skyldes blot jeres mangelfulde theory of mind modning såvel som hjerne struktur

[x] Hanskrist: I er simpelthen ikke i stand til at relatere, men I har begge fået trolde i hjertets og på hjernens hvælv som I begge ikke formår at holde dommedag over, men som I i et væk infantilt projicerer ud

[x] Hanskrist: I karikerer og skaber fjendebilleder i et væk og gør grin med andre mennesker så man ikke skulle tro i var voksne,, ihvertfald det jeg har sværest ved at forbinde jer to med

[x] Hanskrist: hverken du poesi spiritist simone eller bamse, formår at være her sagligt fagligt interesseret i at debattere, udenom jeres OS IMOD DEM personforfølgende intimideringer og skyttegravskrig som ikke har flyttet en meter i 10 år, det hele er status quo

[x] Hanskrist: netop det forhold der har ødelagt en ellers udmærket debatportal som trosfrihed

[x] Hanskrist: vi er nogle der blot beder jer om at stoppe med at køre i denne samme rille år efter år, den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende automatisme bevidstløse debat adærds reaktion, som rent faktisk også på 10. år begynder at kede folk ih

[x] Hanskrist: uanset om I ikke bryder jer om min person eller hvad jeg skriver, såvel som arne thomas og i sin tid michael, så retfærdiggør dette ikke en vanvids personforfølgende agenda

ole bjørn: Nu skal jeg hjælpe dig med din argumentation, Hans: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

ole bjørn: Og igen: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

ole bjørn: Og hvis nogen stadig ikke har forstået dig, Hans brøleabe: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

ole bjørn: Og hvis der skulle være kommet nogle nye læsere til: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

ole bjørn: Og med speciel adresse til Simon: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

ole bjørn: Og til Ole Bjørn: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

ole bjørn: Og hvis der stadig skulle være nogle, som ikke har forstået Hans brøleabes mening. fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

ole bjørn: Skulle du behøve mere hjælp, trolde-Hans, så sig endelig til. Jeg hjælper dig gerne.

[x] Hanskrist: du er ikke rask bamse, og i de få år du har tilbage vil du ej heller nå at opleve at blive det, sorry, men det er tragisk at se dit fald fra tinderne

[x] Hanskrist: den sidste rest af ære er du ved at sætte overstyr i din alderdoms forvirring

ole bjørn: Hov Hans, du glemte: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

[x] Hanskrist: alle kan se du er en vidende mand, men alle kan også se at den personligheds brist der har domineret hele dit liv, nu virkelig overtar din dagsorden og vil farve dit eftermæle i en tragisk retning

ole bjørn: Ak nu glemte du igen: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

[x] Hanskrist: uanset om du er klog og vidende, så er du et sølle menneske, sådan rent moralsk og åndeligt set

ole bjørn: Svigter din korttidshukommelse? Nu glemte du igen: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

[x] Hanskrist: det mich forsøgte at påpege ved at sige du var et lille menneske og ja lige så stor viden du har lige så sølle og lille et menneske er du i moralsk som åndelig forstand, her gør du kun fortræd trods dine gode intentioner

[x] Hanskrist: du er intrigant og manipulerende ind i hver en fiber og celle af hele din personlighed

ole bjørn: Jamen Hans, nu har du skrevet flere linier uden dit sædvanlige: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda. Nu må du altså tage dig sammen.

[x] Hanskrist: tænk at der sidder en gammel idiot i sverige der ikke kan komme i omdrejninger uden at han hetzer og personforfølger andre debattører

[x] Hanskrist: magen til idioti

ole bjørn: Tænk at det virkelig skal være nødvendigt, at jeg skal minde dig om dit mest tungtvejende argument: fri os fra din demens -depression og destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda.

Hanskrist: ja alle kan læse mine indlæg til evig tid, regner jeg med, og der er gode ting at gå ombord i, dersom en og anden skulle få øje på mine kvaliteter som seriøs debattør, trods din og simones forsøg på at beklikke mig og belyve mig
ole bjørn: Det er da ikke os, der formulerer dine meninger. Jeg har blot hjulpet dig med dine evindelige gentagelser.

[x]Hanskrist: Mich spør mig: Hvordan går det med dig og din nye veninde, HansKrist? Er i stadig sammen?" du får lige nogle feriebilleder fra 2013 "kære" mich ;)

ole bjørn: Klogt af dig at holde hende væk fra at læse dine udgydelser her.

[x]Hanskrist: hæ hæ, du skulle høre hvad hun siger om dig bamse

[x]Hanskrist: vis du din søn hvad du her på trosfrihed bedriver

[x]Hanskrist: vis ham hvordan du behandler arne, thomas, og hanskrist

[x]Hanskrist: jeg vil foreslå simone at vise datteren og kvinden i hans liv, om hun stadig gider manden der ryger sig selv ihjel

[x]Hanskrist: hverken du eller simone vil stå ved hvad I bedriver her på siden,, også derfor I opfør jer som I gør

[x]Hanskrist: trosfrihed er et bordel for jer, en lyssky affære hvor I kommer af med alt det mest primitive der findes i jeres forskruede forkrøblede theory of mind struktur

[x]Hanskrist: nå billedegalleri funktionen virker ikke

[x]Hanskrist: selv om jeg indsætte mindre billeder i størrelsen 100 - 200 kb så påstår den at jeg overskrider de tilladte 3 MB

[x]Hanskrist: så I må vente med disse feriebilleder til en dag hvor billedegalleri funktionen virker

ole bjørn: Vi venter i rædsel på mere om dit ligegyldige privatliv, Hans brøleabe.

ole bjørn: Min søn og mine børnebørn finder dig ikke interessant nok til at beskæftige sig med.

ole bjørn: Og alle jeg ellers opfordrer til at se dine udgydelser reagerer som jeg allerede har fortalt dig.

ole bjørn: Du har kun interesse som forskningsobjekt som et eksempel på et forspildt liv uden fremtidsudsigter.

Admin: Kære Hanskrist. Jeg er ked af at høre at galleriet ikke fungerer for dig.

Admin: Jeg har været inde og valgt en anden billededitor og pusle lidt med indstillingerne, så det forhåbenligt virker for dig.

Simon: Synes det ville passe sig for en debat, ja også en chat, at man netop holdt privatlivet væk - det er ingen jo istand til at undersøge og derfor ligegyldig snak, den slags gider ingen "tro" noget om, ;)

Michael: Det er sgu en irriterende ordbogsfunktion den iPad har.

Michael: Den skifter hele tiden mine ord ud med andre ord, som jeg ikke bruger. Er der nogen der ved hvordan man slår den fra.

Michael: Eller måske er det Guds underfundige måde, at bede mig om at holde kæft?

ole bjørn: Jeg tror snarere, at det er Apples programmører som ikke har styr på, hvordan hjernen opfatter logiske sammenhænge.

ole bjørn: Jeg har ind imellem følt mig fristet til at lade google oversætte somo's indlæg tilbage til arabisk, så han kan se, hvad han serverer for os.

ole bjørn: Men så stopper han måske sin underholdning, og vi trænger til noget mere sund latter på debatten.

Michael: Ja, Somo er et positivt tillæg til debatten. Man må beundre hans vedholdenhed og uforstyrrethed. Jeg er sikker på, at Allah allerede har 72 jomfruer klar til ham.:)

Michael: Apropos. Jeg har altid undret mig over hvad der sker efter de første 72 dage. Får man så et nyt bundt jomfruer? Måske man skulle overveje at konvertere?

ole bjørn: Det har jeg spekuleret en del over, men jeg tror at forklaringen er, at Allah i sin visdom har kastreret alle martyrer, så de er ude af stand til at penetrere.

ole bjørn: Så de 72 forbliver jomfruer til evig tid, og dermed har han jo opfyldt sit løfte. 1001 nats eventyr er fyldt med beretninger om, hvordan troende mennesker bliver snydt.

[x]Hanskrist: billeder er nu engang billeder fra en ferie, og jeg deler gerne med jer billeder fra mit liv, og har nydt at treram og michael har givet mig et indblik i deres liv, både gennem billeder og hvad de skriver

[x]Hanskrist: at simone ikke vil have sin profil kædet sammen med sit borgerlige privatliv, det forstår jeg godt, det ville jeg ej heller hvis jeg havde opført mig som han gør (det er jo og bliver en lyssky affære, en slags bordel, hvor man kan komme af med trykket af

[x]Hanskrist: det mest primitive man huser)

[x]Hanskrist: jeg tror det er godt vi er forskellige som mennesker, nogle er ligefremme og generøse, som selvbiografiske ærlige, omkring deres liv (ikke fordi jeg mener andre absolut skal følge trop), men det er nu engang kendetegnende for min person, sådan har jeg

[x]Hanskrist: altid været, gennem hele mit liv.

[x]Hanskrist: Fyrst Mysjkin fra romanen Idioten skulle åbenbart ligne mig meget, husker ihvertfald da min bedste ven fra universitets tiden, der var matematiker men som også havde en passion for Dostojevskis forfatterskab via sit bekendtskab med Knud Hansen Askov Højsk

[x]Hanskrist: da han havde læst Idioten, at han overvældet kom og fortalte hvor meget jeg dog lignede fyrst Mysjkin,, og det sjove er at så godt 30 år efter der læser Jonna også Idioten, og hvad pokker siger hun: "Hans hvor du dog ligner ham fyrst Mysjkin i din optræd"

[x]Hanskrist: iøvrigt for at undgå demens og depression tror jeg det er vigtig at vi ikke mister troen på vores personlige udtryk, alle mennesker har et unikt autentisk måde at være person på og udtrykke sig på, og når man mister troen herpå, går en hel verden itu,

[x]Hanskrist: som Blachman siger, nu er det den kreative masse og ikke længere den kreative klasse, vi skal ha i fokus (nøjagtig som Paulus, hans oprør imod grækerne og jødedommen (det aristokratiske og patriarkalske)

[x]Hanskrist: akademiker med rod i en antik renæssance højrøvethed, de hader individet såvel som manden og kvinden nede på jorden

[x]Hanskrist: bamse har du tænkt på navnet hippocampus? om det skulle have noget med formen at gøre, altså jeg forstår ikke din ært sammenligning, hvorfor ikke søhest?

[x]Hanskrist: noget af det bedste jeg har læst om hippocampus findes her: http://www.stressfor eningen.dk/om-stress /fakta-om-stress/hje rnen-og-stress

[x]Hanskrist: jeg skrev at de antikke renæssance højrøvede hader individet, jeg mener de hader universel lighed mellem mennesker, og dyrker det succesfulde socialt hyldede aristokratiske menneske

[x]Hanskrist: uanset om jeg er modstander af en personforfølgende intimiderende debatadfærd (heroverfor går jeg ind for at gå efter bolden og for ønsket om at vi lær hinanden at kende personligt (noget af det bedste ved trosfrihed er respekten og det kendskab vi har )

[x]Hanskrist: fået til hinanden),, men uanset dette er mit ideal, så tror jeg ikke at vi helt kan undgå kliker dannelse og fraktioner, desværre, og der vil være og opstå et pro et contra fx thomas arne hanskrist, men bare det ikke drukner i en meningsløs personforfølg

[x]Hanskrist: personforfølgende intimiderende ondskabsfuld agenda, så kan og må vi nok se i øjnene at vi bliver nødt til at leve med disse forhold

[x]Hanskrist: gennem hele mit lange liv, ikke mindst skoleliv, har jeg aldrig tilhørt en klike, som jeg ej heller har haft en gruppe -identifikation og tilhørsforhold, jeg har stået alene moralsk menneskeligt set hele mit liv, endda så meget at dette står sort på hvidt

[x]Hanskrist: i min realskole udtalelse. Og alle de grupper og kliker jeg har været omgivet af, har ofte bejlet til mig som selvstændig tænkende og moralsk stående menneske, hvor jeg ofte har fået højstatus (af respekt) i rivaliserende kliker og grupper,

[x]Hanskrist: mine forældre påstår at dette egensindige træk allerede stod tydeligt da jeg var 4 år gammel dreng og at de siden ikke har formået at kunne få mig væk fra mine egne tanker om tingene såvel som min egen moralske stilling i mellem menneskelige sagsforhold

[x]Hanskrist: jeg husker selv denne positive form for asperger -autisme natur over mig selv, men jeg troede alle mennesker havde det sådan, men der gik mange år før jeg fandt ud af, at sådan er mennesker flest ikke indrettet, for nemlig er de meget mere socialt oriente

[x]Hanskrist: orienterede og styrede. Men altså jeg har alle dage været ekstrem indrestyret og motiveret, indefra og ud styret, hvor jeg henter min styrke i en oppefra og ned åbenbarings (transcendens) spiritualitet

Hanskrist: det vigtigste for mig er hvad jeg har på hjertet som min mund løber over med, og denne generøse umiddelbarhed og åbenhjertige spontanitet, kan ofte virke meget overvældende på mine omgivelser, heldigvis bliver det oftest positivt modtaget og taget op
ole bjørn: Stop nu dit utidige praleri og sine selvglade udgydelser. Dit liv er ikke interesant for andre.

[x]Hanskrist: dit liv bamse er ikke interessant for andre hvordan ville du ha det om dette var sandt? tror du ikke michaels, trerams, arnes, RM's; admin's; thomas's liv, lykke, førlighed og succes som kampe og vanskeligheder og livserfaringer er interessant

[x]Hanskrist: for mig, jo det er de sgu!!!!!!!!1

[x]Hanskrist: du taler abstrakt om alting, jeg taler konkret

[x]Hanskrist: du generaliserer om demens og alt muligt andet, jeg trækker den viden vi har ind i vores konkrete personlige liv, og gør det dermed personligt nærværende og forståeligt for alle, så det ikke længere er abstrakt teori kun, generaliseringer kun

[x]Hanskrist: godt nok ikke helt retfærdigt overfor dig (for du er ikke den værste til at generalisere og upersonliggøre tingene, det vi drøfter)

[x]Hanskrist: dog har du en tendens til at glemme at hvad vi taler om ikke bør være kun abstrakt teori og generaliseringer, men at vi bør kunne omsætte det til, hvad betyder dette så lige i mit og dit liv

[x]Hanskrist: taler vi sundhed og fx sund livsstil (fx demens forebyggende som diabetes 2 forebyggende som kræft forebyggende), det kan være motionsvaner; kost -vaner; rygning og alkohol, så må vi ind og kigge på os selv konkret hver især og bidrage som de eneste sand

[x]Hanskrist: sande forsøgskaniner, der er på tale, det er jo ikke pjat, teori og generaliseringer, det hele, det er og bør jo være konkret og personligt relevant

[x]Hanskrist: hele tiden at studere psykologi, psykiatri; medicin (sundhed); religion og spiritualitet (transcendens erfaringer); og filosofi mm uden at kunne forstå dette konkret, som værende personligt relevant for mig og dig og vores liv, er sgu for dumt,

[x]Hanskrist: jeg gider ikke havne i en triviel og ørkesløs abstrakt teoretiseren (generalisering), for mig skal tingene være konkret og personligt relevant,,

[x]Hanskrist: denne stil med at jeg inddrager mig selv, min person som mit liv, i de videnskabelige problemstillinger vi drøfter med hinanden, kan jeg godt se I er nogle der er bange for, har berøringsangst overfor

[x]Hanskrist: Dawkins og Hitchens de vil af med religion og spiritualitet som mystik (transcendens erfaringer) og så vil de ha videnskab i stedet for (personligt vil jeg ha begge dele). Nå men Dawkins og Hitchens de får så den naturvidenskab de ønsker, og den siger at

Simon: Du har aldrig været konkret hønsemand, tværtimod har du altid fået rodet alting du kommer i kontakt med sammen og kan siden ikke udrede tingene ;)

[x]Hanskrist: rygning koster 10 - 20 år af ens liv og at det ofte medføre en lidelsesfyldt sidste periode med KOL og at det gir diabetes og kredsløsforstyrrelse r mmm

Simon: Det er jo slet ikke videnskaber indenfor nævnte omr. der har din opmærksomhed, du misbruger dem i stedet for at påkalde dig lidt opmærksomhed, og det har netop været et trist syn man godt ku ha undværet.

[x]Hanskrist: men alligevel fordi Hitchens ingen spirituel karakterstyrke har, så er han ikke i stand til at følge rådene fra den naturvidenskab han selv har bedt om

[x]Hanskrist: bla bla simon (forstår godt du hader mig, for vi to er så ulig hinanden som personer kan være) og bamse, jeg er ham af alle der har formået at gøre hvad vi taler om konkret og personligt relevant,

Simon: Hvad Hitch angår, synes jeg du sku sætte dig ned og bruge noget tid på at læse det han faktisk skriver, bøger koster ganske vist penge, men de ka faktisk lånes på bib!

Simon: Der er ingen følelser for dig hønsemand, det ka du godt lægge på hylden også ;)

Simon: Det er bare synd, at du forsimpler alt omkring dig så det flagrer ud af sine kontekster

Simon: Men nu ska' jeg ikke ødelægge dit humør, du må ha en rar dag ;)

[x]Hanskrist: du er afhængig af en amygdala fanatisk personforfølgende intimiderende agenda i forhold til min person såvel som arne's, og om noget din hippocampus skrumer som din theory of mind struktur der ligger lidt højere i hjernen dens udvikling og modning udebliv

[x]Hanskrist: hæ hæ, du har ingen indflydelse overhovedet på mit humør mand

[x]Hanskrist: hippocampus skrumper skulle der stå ovenfor

[x]Hanskrist: og det jeg skriver (som fx det her ovenfor) er ikke ude af kontekst, men det er så tværvidenskabelig at lille simone der aldrig har beskæftiget sig med naturvidenskab ikke forstår alle disse nye tværvidenskabelige discipliner der i disse år dukker op

Hanskrist: og iøvrigt er det om noget dig simone og bamse, der har bragt min person på tale (i en destruktiv urimelig intimiderende ringeagtende beklikkende og belyvende sammenhæng) og jeg har bedt jer stoppe dette. Altså den blæst der er opstået omkring min person
[x]Hanskrist: stammer fra jer af.

[x]Hanskrist: så om nogen, så er det jer der gir mig alt ALT, for megen opmærksomhed.

[x]Hanskrist: jeg gider ikke sidde anno 2014 og drøfte demens, sundhed, lykke og trivsel mmm og at vi så ikke skal ind og kigge konkret på hvordan vi hver især lever vores liv,, vi kan ikke abstrahere og generalisere og teoretisere og tale udenom den varme grød, som er

[x]Hanskrist: vores hver isærs konkrete liv og eksistens -førelse, livsstil

[x]Hanskrist: og indenfor religion, spiritualitet og mystik er healing et af de mest centrale størrelser

[x]Hanskrist: der er noget sakralt og helligt over et menneske, legemet vores er et tempel for den hellige guds ånd, hvorfor vi ikke bare kan ringeagte det fysisk legemlige

[x]Hanskrist: det mest centrale i evangelieren og overalt hvor Jesus kommer frem er helbredelserne, at Guds Ånd helbreder os, og at vi ikke skal fortsætte med at synde imod vores fysiske legeme

[x]Hanskrist: vores fysiske legeme er et tempel (helligdom) for den hellige Guds Ånd, for Helligånden siger Paulus flere steder

[x]Hanskrist: og om noget simone og michael abstraherer herfra og generaliserer herfra, fra vores konkrete fysiske eksistens, den ene i en monofysitistisk sindbillede spiritisme sensualisme, og den anden i altid at tale abstrakt og gådefuldt uden at ta udgangspunkt i

[x]Hanskrist: fysisk aktiv virksomhed her i verden

ole bjørn: Nu må du altså forholde dig til virkeligheden, Hans brøleabe. Simon og jeg har tilsammen ikke skrevet en tiendedel af, hvad du har skrevet om dig selv.

ole bjørn: Vi har blot holdt et spejl op for dig, så du havde en chance for at se dig selv udefra. Luk nu øjnene op.

[x]Hanskrist: nej men hvis man trækker fra hvad simon fx har skrevet om arne og hønse, så har han stort set ikke skrevet et ord

ole bjørn: Simon har skrevet en masse værdifuldt i mellemrummet, men på poesiens område er du jo helt blank, så det forstår du jo ikke.

[x]Hanskrist: jeg er fuld bevidst om hvordan jeg agere, og det har jeg været alle dage på debatten, du tror jeg er ubevidst herom, men nej det er med fuld overlæg, og det har at gøre med den måde jeg opfatter filosofien på (ikke mindst ud fra Nietzsche og Berdyaev)

[x]Hanskrist: jeg ved det skurer i ørerne på de kultur radikale akademiker som simone, og i de akademiker der er af ældre dato

ole bjørn: Så det er altså med fuldt overlæg, du prøver at ødelægge andres debat og prøver at få det hele til at handle om dig.

[x]Hanskrist: ja simon har promoveret sig selv, fordi han har haft brug for en at være fortrolig med og som gav ham en masse opmærksomhed og respekt (den hoppede skruk hønen RM på)

[x]Hanskrist: og så opstod mellemrummet, så vores lille sindbillede spiritist poet kunne få lidt opmærksomhed om hvilke bøger han havde læst og hvilke poeter

ole bjørn: I modsætning til Arne, så prøver du da i det mindste at sætte noget i stedet for det, du ødelægger, nemlig dig selv.

ole bjørn: At du så er hamrende uinteressant, kan du jo ikke gøre for. Jeg kan ikke se at nogen her ønsker at ligne dig.

[x]Hanskrist: jeg er den eneste der skriver noget der rykker og som faktisk er virkelig nyt originalt og interessant,, men tiden er endnu ikke moden til dette mit fremsyn omkring Paulus og teologien,, men dag for dag vinder mine synspunkter frem

ole bjørn: Men eftersom jeg jo studerer trolde, kan jeg næppe finde bedre eksemplarer end dig og Arne. I har virkelig været en gevinst.

[x]Hanskrist: Larry Siedentop's bog: "Inventing the Individual. The Origins of Western Liberalism" her fremføres faktisk nøjagtig de påstande jeg har fremført i mange mange år, om Paulus og hvad vi skylder ham og hvordan vi skal forstå den paulinske urkristendom

ole bjørn: Så når du nu ikke selv kan producere noget, der er bevarelsesværdigt, kan du trøste dig med, at du vil få en fremtrædende plads i min forskning, når den er klar til offentliggørelse.

[x]Hanskrist: og denne mystik, Kristusmystik, der overlever udenfor Kirkerne (den katolske) og som genaktualiseres med reformationen og protestantismen, men som i vor tid er i rivende udvikling igen, hvor man taler om Pauls new moment i moderen filosofi

[x]Hanskrist: du kan slet ikke vurdere det jeg skriver bamse,, du er ikke i nærheden af at kvalificeret at kunne bedømme sagligt fagligt tværvidenskabeligt relevansen af hvad jeg skriver, he he

ole bjørn: Det samme vil dog Arne, Thomas, Ipso Facto, Bjørn Holmskov m.fl. så der vil du ikke være alene som her.

[x]Hanskrist: at jeg er upopulær, det ved jeg alt om, jeg har aldrig ej heller selv ment at jeg skulle være populær, det er ikke hvad jeg stræber efter primært

ole bjørn: Ak, skal vi nu plages med dine infantile dansende bananer igen. Du har jo ingen uddannelse overhovedet, Hans brøleabe, og dermed ingen som helst faglig ekspertise.

[x]Hanskrist: jeg håber den bitterhed du lider under, den Kain Abel skinsyge du lider under vil være overvundet når du udgir dine forsknings resultater men jeg tvivler, folk kan selv tænke og læse, og de vil blive forfærdet over hvad du har skrevet og

[x]Hanskrist: din troll eller trolde hypotese vil falde i den grad til jorden, fordi alle vil kunne se at du er den troll trold du projicerer ud i dine omgivesler

[x]Hanskrist: du er skræk eksemplet på at være en trold

ole bjørn: Hvorfor skulle jeg dog være bitter, Hans brøleabe, når jeg har fået en lille abetrold serveret på et sølvfad. Ikke alle forskere er så heldige som jeg.

[x]Hanskrist: søde jesus gud, vor herre bevar os, du har alle de gode intentioner, men du magter ikke at følge op dine gode intentioner, du havner konstant i grove personforfølgende intimiderende destruktiv agenda

[x]Hanskrist: du er bitter, fordi du har haft så gode kort på hånden som få andre, men disse kort har du spillet som den idiot eller mand med moralsk karakterbrist du er

[x]Hanskrist: det er dit livs nederlag, at du ikke engang magtede dette

ole bjørn: Det er skam ikke mig, der har defineret, hvad man skal forstå ved en internet trold. Det har amerikanske forskere. Du udfylder blot definitionen perfekt.

[x]Hanskrist: dit livs efterår er farvet af at du klodsede i det her på trosfrihed

[x]Hanskrist: kender ingen mand med så gode kort på hånden, men kender ej heller en mand der formåede at spille disse kort så idiotisk at han igenting positivt fik ud af at havde siddet med så gode kort på hånden, og det skyldes ikke din klogskab og viden, men din theo

[x]Hanskrist: theory of mind struktur, der slet ikke er modnet og udviklet nok til at omgås andre mennesker med respekt

[x]Hanskrist: gang på gang fanges du i en amygdala destruktiv cirkel kredsløb fanatisme af en OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende agenda (nøjagtig som simone også)

[x]Hanskrist: herved skrumper hippocampus og nogle hjernestrukturer der ligger højere, som har den altafgørende betydning for vores theory of mind struktur og udvikling

ole bjørn: De populærvidenskabelig e artikler, du har dine mange fagudtryk fra, giver dig ingen dybere forståelse af emnet. Det kræver faktisk mange års studier, og dem løber du jo fra, som fra alle andre uddannelser.

[x]Hanskrist: et menneske skal komme fri af den amygdala destruktive OS IMOD DEM personforfølgenede intimidernede agenda der kupper hippocampus og andre øvre hjernestrukturer, hvis det vil undgå demens fx

ole bjørn: Så alle dine postulerede videnskabelige udsagn er det rene vrøvl for enhver, med indsigt i hjerneforskning.

[x]Hanskrist:

[x]Hanskrist: nej de er måske uforståelige for mich, for simone og for dig bamse,, men ikke for folk med lidt forstand på de her forhold, altså folk med indsigt i moderne hjerneforskning

ole bjørn: Hvis en forsker brugte udsagn som dine, ville han blive opsagt med det samme, og ingen fagtidsskrifter ville optage en linie af hans vrøvl.

[x]Hanskrist: det er fremtiden og jeg koblede mig på denne fremtid da jeg studerede medicin i begyndelsen 80 -erne og ja før det allerede på psykologi studiet fra 1977 og frem fik jeg skæld ud for at mine opgaver var medicinsk hvidkitlede

ole bjørn: Prøv for sjovs skyld at skrive nogle indlæg af den slags på videnskab.dk og se, hvad der sker.

[x]Hanskrist: det kunne jeg godt finde på (har været omme og kigge lidt) og det var et sted jeg rigtig godt kunne tænke mig at debattere (nu er jeg jo ikke hjerneforsker bamse, bevar dog benene på jorden mand)

ole bjørn: Der er skam masser af trolde og amatører på videnskab.dk, så din manglende viden er skam ingen hindring.

[x]Hanskrist: ja du var og er derover, så du har ret

ole bjørn: De har ovenikøbet en religionshistoriker til at blogge om rumfart, så det faglige niveau er skam ikke så højt.

ole bjørn: Og de har skam også en kvindelig læge, der lige som du udtaler sig om stort set alt, uden at have sat sig ind i det.

ole bjørn: Så prøv du bare kræfter med dem, Hans brøleabe, og lad os se, om du kan stå for mosten.

[x]Hanskrist: at læse hvad du skriver bjørn såvel som simone i de seneste Debat-etik indlæg, er storskrydende meningsløs tale, der viser at I ikke formår at tale på jævnt dansk om tingene

[x]Hanskrist: ingen af jer forstår det som noget konkret, personligt erfaringsnært konkret såvel som relevant for hver vores liv og eksistens,, I taler abstrakt om noget der ellers burde være meget konkret vedkommende hver og en af os

[x]Hanskrist: det er nøjagtig lige så tåbeligt som hvor mange engle der kan stå på spidsen af en nål

[x]Hanskrist: hvis et menneske ikke med sin fysiske konkrete eksistens med et monster af en hjerne øverst på skuldrene bærende, aner hvornår det er relevant og erfaringsnært at tale om gnosticisme da burde han holde sin kæft, for det er ikke nogen man kan abstrahere

Simon: Ole: det eneste imponerende ved hønsemands dagbogsoptegnelser er jo, at han overhovedet ka forestille sig de ka interessere omverden ;)

[x]Hanskrist: I forstår slet ikke de begreber i omgås på jeres egen krop, eksistens, og livsudviklingsvej som de livserfaringer I har gjort jer gennem livet

Simon: Hønsemand er pr. def. uvidende på samtlige fagområder, det skinner tydeligt igennem.

[x]Hanskrist: I skubber alting væk og ud i tågerne i generaliseringer, abstraheren og tågesnak

[x]Hanskrist: ingen skal selvfølgelig skrive side op og side ned om gnosticisme uden på sin egen krop og eksistens og ud fra sit bevidsthedsliv, sind og sjæleliv at have haft erfaringer med hvad der her er på tale,, ingen kan teoretisere kun herover, dette er meningslø

[x]Hanskrist: der er ikke en af jer der har fod på det

Simon: du ka godt spare dig, hønsemand, den eneste der generelliserer - general er noget andet - er dig ;)

Simon: Nå, solen er fremme igen, hyg en nyd...eller hva' der behager ;)

[x]Hanskrist: ja du kan sagtens fange mig i at skrive forkert, det tror jeg enhver ved, men bare meningen og betydningen og forståelsen er der, så er jeg tilfreds og skal noget ud mere officielt, må jeg jo ha hjælp

[x]Hanskrist: jeg forstår bare ikke at I holder jer selv og jeres konkrete fysiske kropslige eksistens ude af betragtning, de forhold, emner, spørgsmål, vi drøfter med hinanden

[x]Hanskrist: jeg ville ikke kunne drøfte demens, hippocampus contra amygdala, som gnosticisme, mm uden at inddrage mig selv konkret, min fysiske kropslige eksistens, i verden væren stemtheder og bestemtheder som ubestemtheder såvidt min skabende fremtidsaktivisme

ole bjørn: Jamen hvad er da agnosticisme efter din mening, troldehans. Måske kan du hjælpe Arne med at finde en ny definition.

[x]Hanskrist: aner det ikke, jeg har kun beskæftiget mig med gnosticisme

[x]Hanskrist: og jeg har selvfølgelig en kritik af gnosticismen som paulinsk kristen

[x]Hanskrist: men jeg er glødende tilhænger af eller 'elev' af Jung'iansk analytisk psykologi

[x]Hanskrist: men jeg forstår bare ikke at I kan intellektualisere og teoretisere over de her forhold, som jo er hjerne og hjerteblods spørgsmål om liv og død, om liv og ånde

#17263 - 05/05/2014 13:57 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
"Long time no see, men i er ikke helt sluppet af med hende RM ;) Jeg er her stadig ... i hvert fald her på sidelinjen". Citat RM

[x]Hanskrist: nej du er her ikke som menneske, i moralsk forstand er du her ikke, du har amputeret dig selv som menneske og person i moralsk forstand

[x]Hanskrist: du stikker hovedet i busken, for du ved udmærket hvad der foregår, men du tør ikke pippe med

[x]Hanskrist: moralsk menneskelig set er du uden stemme

[x]Hanskrist: du er den største skuffelse jeg har mødt nogensinde og min respekt for dig er forsvundet, jeg kan ikke respektere feje mennesker, moralsk set kujoner, der lider af menneskefrygt og ikke tør blande sig

[x]Hanskrist: du har solgt ud af dig selv

[x]Hanskrist: overalt i verden, i skolerne, på arbejdspladser etc ja hvor vi færdes, der kan personforfølgelser kun foregå fordi der findes et stort tavst flertal

[x]Hanskrist: vi burde opdrage mennesket til at være moralsk aktive, der findes en stor gruppe der lider af menneskefrygt og som lader sig kujonerer og dominerer og som passivt ser på at bøller dominerer andre, uden at de tør gribe aktivt ind moralsk politisk

[x]Hanskrist: et menneske kan ikke være hverken kristen eller sprituelt, uden at det er aktiv i moralsk sammenhæng, lever sit liv med en moralsk stemme

[x]Hanskrist: jamen hansi jeg er kvinde og jeg lader mig smigre af mænd og deres opmærksomhed så jeg tør og vil slet ikke blande mig i noget debat etisk her på trosfrihed, for ser du ikke al den opmærksomhed jeg får fra de to mænd, at de så er aggressive og terrorisere

[x]Hanskrist: trosfrihed, dette kan jeg ikke tage stilling til, for som kvinde følger jeg min mere primitive natur, som er at jeg gerne vil ha opmærksomhed og kurtiseres, dette er det primære, de højere menneskelige cognitive åndsfunktioner som moral må vige for en

[x]Hanskrist: skruk høne som mig, ja Hansi jeg er en dum gås, jeg indrømmer det, og jeg skammer mig, men du må forstå mit behov for opmærksomhed og dette at blive vartet op af mænd, det er min natur, og den følger jeg

[x]Hanskrist: ja der findes mange mærkelige årsager til at man ikke tør blande sig i hvad der sker lige ude foran næsen på en

[x]Hanskrist: hvilken undskyldning har du RM??? til ikke at blande dig? du må selv bedømme om jeg har ret i min karakteristik af dig ovenfor, som er endnu et forsøg på at aktivere dig i moralsk menneskelig sammenhæng

[x]Hanskrist: hvordan har du det med dig selv og din samvittighed i det daglige, mht at du ikke tør blande dig og give din stemme til kende i det der er ved splitte og ødelægge trosfrihed

Hanskrist: og ja at du ikke er aktiv her på stedet, skyldes jo også at du ikke tør blande dig som menneske og som moralsk personlighed. Du stikker hovedet i busken, men din samvittighed kan du ikke snyde, men kun den din forsvarsmekanisme der hedder jeg har ikke set
[x]Hanskrist: sådan lukkede de øjnene for hvad der skete lige ude foran næsen på dem, hvor har vi dog set dette mange gange i historien

Hanskrist: jamen Hans, jeg er gidsel og i et forfærdeligt loyalitets dilemma såvidt simon ikke mindst, men også bjørn, så jeg tør simpelthen ikke sige min mening af menneskefrygt, jeg er bange for de to mænds reaktioner,, selv om jeg da selvfølgelig holder med jer i
[x]Hanskrist: at den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende debatstil burde stoppe øjeblikkeligt og blive afløst af at gå efter bolden og ikke manden

[x]Hanskrist: tænk at vi ikke engang kan råbe folk op??? tænk at en RM og en simon og en bjørn, nægter at svare på vores opråb, vores bøn, vores invitation til en debatetisk tale om at komme disse personforfølgelser til livs

[x]Hanskrist: JEG ER TRÆT AF AT SE HVORDAN TROSFRIHED HÆRGES AF DEN DER OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende automatisme amygdala destruktive dagsorden

[x]Hanskrist: AMYGDALA -vanvid (prostata-pis i kog hos to gamle mænd), har overtaget dagsordenen her på trosfrihed, nøj hvor de dog får afløb de to mænd

[x]Hanskrist: amygdala vokser og hippocampus skrumper, og vi får ikke kontakt højere opad til i hjernen, strukturer her, hvor der er bevidsthed og balance, altså reflektion og tænkning, kommer slet ikke i brug

[x]Hanskrist: og om noget dette er mere end alt andet demens befordrende, årsag til demens

[x]Hanskrist: vi mangler konflikt håndtering og løsning her på trosfrihed

[x]Hanskrist: nogle har gjort det her til et sted uden moral, her må andre mennesker intimideres og forfølges alene for deres anskuelser, de må belyves og de må beklikkes, man må lyve om dem og gøre dem til religiøse fundamentalister selv om de ikke er i nærheden heraf

[x]Hanskrist: trosfrihed er et skræmme eksempel, men det positive er at der er opstået et behov for moralsk anstændig debatadfærd hos nogle debattører, dette er et interessant fænomen

[x]Hanskrist: dette er det nye, som enhver seriøs kommunikations forsker øjeblikkeligt burde få øje på

ole bjørn: Når du finder det så forfærdeligt, brøleabe, så skrid da. Der er ingen, der holder på dig her. Vi har det bedre uden dine svinske angreb på mennesker, der aldrig har angrebet nogen her på portalen.

[x]Hanskrist: ser vi på det evolutionsbiologisk set, hvornår opstod så behovet for moralske etiske standarder og hvordan skulle man argumentere herfor

[x]Hanskrist: du angriber andre personligt har endda i en trådstarter argumenteret for det rigtige heri,, hvorimod jeg og andre beder dig om at stoppe dermed

[x]Hanskrist: det er skam din OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende dagsorden der burde skride igen, du kom med denne dagsorden, nøjagtig som der var ved at falde ro på herover

[x]Hanskrist: din Kain Abel skinsyge over at Trosfrihed kan fungere uden dig, var for meget for dig at se på, og du er vendt tilbage og har bagt rævekager lige siden

[x]Hanskrist: du forsøger at manipulere og så splid, du lobbyarbejder, jungletrommer livligt, for at så splid mellem os debattører, for at sætte os op imod hinanden

[x]Hanskrist: du charmerer og manipulerer så nogle svagbegavede personer ikke kan finde ud af hvad der er op og ned i alt det her, og nye tilkommende kan om de læser din indlæg overhovedet ikke finde hovede og hale i noget, men efter nogen tid på stedet de vil opdage

[x]Hanskrist: men så længe jeg er her, skal det ikke lykkes dig bamse med din OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende progrom dagsorden

[x]Hanskrist: at du slisker og lobbyarbejde under jorden, jungletrommer, for at indynde dig hos nogle, er enhver psykopat og manipulators vigtigste dagsorden, og gud hvor du benytter dig heraf, så man er ved at brække sig

[x]Hanskrist: du har ejerfornemmelser for trosfrihed, hvilket har gjort dig Kain Abel syg i hovedet, mærkeligt med en mand der har 3 internet domæner med alverdens førende forskere hvor der ingen trolde er, at han vender tilbage hertil

[x]Hanskrist: hvorfor gør du det????? fordi du er fyldt med bullshit

[x]Hanskrist: du er det mest utroværdige menneske man forestille sig kan

[x]Hanskrist: og i etisk moralsk hensigt har du ingen kompetencer, det er her du er din egen værste fjende

[x]Hanskrist: du har siddet med så gode kort på hånden, men du har spilet dem så uhensigts -mæssigt uklogt idiotisk fra dig, at du i dag står som en mand uden ære og som utroværdig,, ingen har længere menneskeligt moralsk set nogen respekt for dig og vi tænker tilbage

ole bjørn: Jamen hvad vil du dog her mellem alle disse efter din mening svagt begavede personer.

[x]Hanskrist: på en mand med ret stor viden, der kulsejlede sig selv, ødelagde sig selv, sit ry og omdømme, og respekt mm,, du er sunket så dybt mand i andre menneskers øjne

ole bjørn: Jeg har det fint med at være mig, Hans brøleabe, og jeg behøver ikke at råbe af de "svagt begavede".

[x]Hanskrist: kig gamle tråde igennem og se ham HansKrist, og hans indlæg, de er seriøse og originale (indimellem brandsatte gode indlæg som Kræn-p påpegede det fra tid til anden),, jeg dominerer ikke trådene, men jeg er der med få velvalgte seriøse indlæg

ole bjørn: Jeg har heller intet behov for at få min kompetance bekræftet af dansende bananer.

Hanskrist: nu spør jeg igen, vil du med til at aflive den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende dagsorden ????
[x]Hanskrist: vil du være med til at sætte en ny kurs, hvor vi vitterligt stræber efter at gå efter bolden og ikke manden

Hanskrist: tænk over det
ole bjørn: Min dagsorden er kun at medvirke til seriøse debatter uden svinsk sprog, så det vil jeg selvfølgelig bekæmpe til enhver tid, fortrinsvis med humor.

[x]Hanskrist: skal jeg vise dig hvordan du angreb mig personligt og svinsk på mine seriøse indlæg siden du kom tilbage

[x]Hanskrist: hvad du sagde om thomas, hvordan du behandlede arne

[x]Hanskrist: du er så fyldt med manipulation bamse, og det ved du også godt selv, at du manipulerer

ole bjørn: Dine ideer om, hvordan en debat skal foregå, kan hverken jeg eller andre her godkende.

[x]Hanskrist: det var et klart nej til at vi skal gå efter bolden og at den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende dagsorden bør stoppe, jeg takker for svaret

ole bjørn: Hids dig nu ned, brøleabe, og tal pænt til andre mennesker.

[x]Hanskrist: og det skulle komme fra dig

Side 12 af 14 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 >

Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
15/07/2026 07:13
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Australiens regering indruller danskprod..
21/07/2026 02:44
Berømt skakspiller vil ikke være Ungar..
20/07/2026 20:52
Politi efterforsker knivstikkeri i Aarhu..
20/07/2026 20:51
Livstid til medstifter af narkokartellet..
20/07/2026 18:53
Forlystelse på Bakken får strakspåbud..
20/07/2026 17:29
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Mindst 27 personer er døde i færgeforl..
20/07/2026 23:45
27-årig mand er kørt på hospitalet ef..
20/07/2026 23:33
Australiens regering indruller danskprod..
20/07/2026 23:09
Spydspids i Labours formandsopgør blive..
20/07/2026 22:22
USA indfører 50 procent told på flere ..
20/07/2026 21:31