annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16460 - 13/12/2013 16:02 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jo, selvfølgelig tror jeg da på Darwin (klik), men dét, han står for, handler jo om arternes udvikling - ikke om det fantastiske, at der er overhovedet eksisterer noget, der kan udvikle sig blinker

Og jeg er da også enig med dig i, at blandt vores dyreart (og andre dyrearter) er det jo ikke alle, der har det lige godt.
Men som jeg ser det, er det i forhold til ikke-væren - noget som vi jo helt klart slet ikke magter at forestille os, men som vi vel ikke kan afvise? blinker

Du afsværger, ser jeg, såvel gude- som satan-tro.
Afsværger du så også:
"Et lystbetonet liv, hvor man hengiver sig til alle slags sanselige glæder"?
som din livsholdning blinker

Og hvis du gør, hvad er da din indstilling til livet?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16461 - 13/12/2013 20:06 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Nej jeg lever ikke et lystbetonet liv, hvor jeg hengiver mig til alskens slags sanselige gläder, men jeg ville da önske jeg kunne.

Mit liv lige nu foregår fra og til hospitaler, läger der stiller forkerte diagnoser, fejlbehandlinger en masse, har lige ligget 2 1/2 dag på Helsingborg syghus, med megasmerter i det höjre håndled, hånd og fingre voksede til dobbelt störrelse, man troede det var en massiv infektion der havde ramt hånden og de var på nippet til at skäre den op og rense den mellem håndknoglerne muligvis med stålbörste, jeg blev fyldt op med antibiotika uafbrudt, hvilket mine nyrer ikke kunne lide, de blev lidt ömme, i sidste öjeblik opdagede de nogle pyrofosfatkrystaller i väske de sugede ud af hånden, det var en form for gigt, jeg blev sendt hjem med en cortison indspröjtning og morfin piller til at tage smerterne, den ene uge er det det ene den anden noget andet, har fået en ny type blodfortyndende piller, da jeg ikke kunne tåle Waran rottegiften, jo det er da meget lystigt, men jeg er da i live og det er jeg så glad for, og nu kan jeg igen skifte gear i min bil, det er ikke let at skifte gear med albuen, det blev kun til 2. og 4. gear, da jeg skulle köre til lägehuset.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16462 - 14/12/2013 09:43 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver:
Citat:
Nej jeg lever ikke et lystbetonet liv, hvor jeg hengiver mig til alskens slags sanselige gläder, men jeg ville da önske jeg kunne.
OK - det er så dit standpunkt - og fair nok at du da i det mindste kan skrive:
Citat:
- jeg er da i live og det er jeg så glad for -
også selvom du har rigeligt at slås med.

Jeg ønsker dig god bedring og håber, du fortsætter med at skrive her på Trosfrihed.dk.

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#16464 - 16/12/2013 07:11 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Jo vel kan det väre lidt hårdt af og til,med al den sygdom, men jeg klarer mig og lader mig i hvert fald ikke slå ud, det er jeg sku for städig til, så ingen slipper for mine skriverier her, sålänge jeg kan trykke på tasterne.
Og da jeg isär ingen guder har at bede om hjälp, er jeg helt på egne ben, desuden troede jeg, at jeg havde en gud at be til, havde det ikke hjulpet en disse, men selfölgelig dem der ber, tror at de får hjälp, en form for selvsuggetion kan man sige.

Nu er der jo også en mulighed for dem der tror, at de kunne bede satan eller djävlen om hjälp, det kunne väre en af dem lyttede bedre til deres önsker, som troende, tror man jo også at disse personager findes så hvorfor ikke tage chancen, det kunne väre "det gav pote".

Og hvem mon det er som har skabt satan og djävelen??, de er sikkert lige så menneskeskabte som gud, helligånden og al det övrige religiöse ros/narresutter, der hårdnakket påstås at eksistere, et bländvärk iscenesat af uvidende tosser og fulgt op af en samling biskopper, präster, cardinaler, paver, imamer o.s.v. som har tvunget befolkninger i umindelige tider til at slå fölge med sig, hvis ikke, så vankede der död og ödeläggelse, halleluja amen, gud er stor, jo en mega stor lögn.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16465 - 16/12/2013 10:57 Re: Ateistisk kirke og kirkelukninger [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Det er nemt, synes jeg, at følge dig i din skepsis overfor primitive religiøse forestillinger, som mennesker har, og har haft, gennem tiderne, men du synes ikke at forholde dig til det efter min mening fantastiske og vidunderlige: at verden og vi i det hele taget eksisterer.

Du plejer at hævde, at alt er tilfældigt, men selv hvis det skulle forholde sig sådan, så er det vel stadig ufatteligt - og begejstrende - at alle disse "tilfældigheder" ER: Verdens væren.

Og når du håner menneskers tro, så er det vel værd at huske på, hvad sådan tro kan afstedkomme.
Jeg tænker på tro, der aktiverer selvhelbredelse, som medicinske forskere observerer i deres dobbeltblindforsøg (klik): placeboeffekten (klik).

Og når vi kommer til verdens væren i kvantefysikken med entanglemet (klik) og meget andet, så svimler det, synes jeg.

Du skriver om, hvem der har skabt Gud og Fanden, og jeg er enig med dig i, at de er menneskekabte overbevisninger, men jeg ved jo fra tidligere, at også du opgiver overfor spørgsmålet: Hvordan kan det være at verden og vi i det hele taget eksisterer?

Det synes jeg er meget mere spændende - og inspirererende - og i forhold til det modsatte: ikke-eksistens - som jo er endnu mere ufatteligt - kan jeg ikke finde et mindre ord end: begejstrende yeah

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk