annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
0 registrerede 423 gæster og 178 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 11 < 1 2 3 4 ... 10 11 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#165 - 07/04/2008 12:29 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: ole bjørn]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
Jeg kan ikke få øje på et eneste underbygget argument eller nogen form for dokumentation af dine påstande om mit indlæg.


Nå, men min indvending var, at du ikke overhovedet leverede noget som helst brugbart argument for din rødflammende påstand om den forestående 3. verdenskrig, som endda skulle blive den blodigste af alle krige.
Top Svar Citer
#169 - 07/04/2008 15:11 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: Ransom]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Ransom.

Du må leve i en glasklokke siden det er undgået din opmærksomhed, at vold og terror er i stigning verden over. Sammenlign blot situationen for 5 år siden, for 10 år siden og for 20 år siden. Men du er måske så ung, at du ikke har nogen fornemmelse af, at verden har set anderledes ud, og at udviklingen går i retning af mere vold.

I 1946 skrev Kai Berg Madsen en bog med titlen: Da freden brød ud. Den bestod udelukkende af pressemeddelelser fra lokale krige rundt om i verden, som fik fredsslutningen i 1945 til at se ud som en illusion.

Hvis du sammenligner denne historiske verden med verden i dag, så må 1946 nærmest være at ligne med Frode Fredegods tid. Aldrig før i moderne historisk tid har respekten for civilpersoners liv været mindre. Vi er tilbage i middelalderlige tilstande hvor voldtægt og drab af kvinder og børn er en integreret del af de islamiske fundamentalisters guerillakrig.

Jeg så fornylig en "pralende" video, hvor en 11-årig dreng under islamiske partisaners jubel skærer hovedet af en bagbundet fange. En slagter kunne have gjort det på få sekunder, men drengen er uøvet, så det tager ham flere minutter, inden han stolt kan holde det afskårne bloddryppende hoved op, hyldet med begejstrede tilråb: Allahu Akbar.

Det er disse nye generationer af mordere og selvmordsbombere, som bliver en integreret del af vores fremtid. På arabiske TV-kanaler tordner imamerne løs om at slagte alle vantro, og deres budskaber transmitteres via satellitter verden over.

Jeg synes ikke, at vi skal lukke øjnene for disse fakta.

Hvis du vil have dokumentation, så findes det i rigelige mængder på nettet, offentliggjort af muslimerne selv. Du kan f.eks. starte med Geert Wilders film, som består af udvalgte klip fra islams overdrev.

Hvis du kan vise mig nogen form for dokumentation af, at volden er for nedadgående, både i verden i almindelighed, og i Danmark i særdeleshed, så kan vi tage den derfra.

Mvh

Ole Bjørn. ;)

P.S. Jeg savner stadig at se nogle saglige modargumenter fra din side.
Top Svar Citer
#194 - 08/04/2008 00:45 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: ole bjørn]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
Du må leve i en glasklokke siden det er undgået din opmærksomhed, at vold og terror er i stigning verden over.

Nå, men er den vold og terror alene udsprunget af islam, og har det noget at gøre med en formodet kommende 3.verdenskrig?
Husk på, at informationsstrømmen er enormt forøget i de sidste 5, 10, 20 år, og derved får vi meget hurtigere kendskab til volden og terroren og dermed et indtryk af en stigning.
Vold og terror siden WW2's afslutning er ikke udpræget inspireret af islam. Tænk på Syd- og Mellemamerika, på Sydafrika, på Algeriet, på Sovjetunionen, på Kina, på Myanmar, på Irak (herunder besættelsen af Irak i 2003 og de deraf følgende flere hundrede tusinde civile døde og 3-4 millioner på flugt – og glem ikke Abu Ghraib og Guantánamo). Israelernes kampe mod diverse naboer er heller ikke kampe, der primært er udsprunget af religionsforskel. Der kan sikkert findes flere eksempler.
Dit videoeksempel kan ikke understøtte formodningen om en kommende WW3.
Det største nuværende spændingsfelt er nok Irans atomare fremtid. Vil landet udvikle atomvåben? De ikke mindst bekymrede for denne udvikling er landene i Irans umiddelbar nærhed, og de er bortset fra Israel islamiske.
Jeg vil ikke undervurdere den terror, som i stigende grad har fundet sted, og som er begået af rabiate muslimer, men der er ikke i den terror grundlag for at proklamere en WW3.


Redigeret af Ransom (08/04/2008 01:06)
Top Svar Citer
#199 - 08/04/2008 07:31 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: Ransom]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Ransom.

Jeg spekulerer lidt på, hvad årsagerne kan være til, at du ikke forstår hvad jeg mener. Det kan selvfølgelig være fordi, du er så fastlåst i dine meninger, at du simpelthen ikke kan anerkende andre synsvinkler. Lad mig derfor endnu engang forsøge at forklare dig, hvorfor der er gode grunde til at kalde den islamiske fremfærd for en tredie verdenskrig.

Den første verdenskrig var egentlig ikke en verdenskrig, men blot en krig mellem en række af de mest indflydelsesrige lande, og som primært handlede om imperiedrømme.

Den anden verdenskrig var heller ikke en komplet verdenskrig, men selv de neutrale lande var stærkt berørt af den. Og så handlede den faktisk om at bekæmpe en galnings drømme om et tysk verdensherredømme.

Den tredie verdenskrig er den første komplette verdenskrig, fordi den foregår overalt i verden og handler om en række galninges drøm om et komplet religiøst verdensdiktatur. Den er ukonventionel i den forstand, at den er organiseret som en verdensomspændende borgerkrig, baseret på en blanding af trusler og terroraktioner, men den følger stadig det klassiske romerske imperiebygningsprincip; Del og hersk! I tilgift iblandet machiavellisk hensynsløshed.

Ingen af de krige og voldshandlinger, du nævner, havde nogen direkte indflydelse på mit liv. De var lokale i den forstand, at de kun havde store konsekvenser for de involverede parter. Men islams fremfærd har allerede haft adskillige konsekvenser for mig, og også for mine (eks)muslimske venner, som flygtede fra de religiøse diktaturer. Det samme er tilfældet i stort set alle lande verden over i større eller mindre grad.

Vi er nødt til at se situationen i øjnene. Vesten og Østen er blevet inficeret med en "psykisk sygdom", der æder os op indefra. Endnu er den kun på et forholdsvis ufarligt stade og kan bekæmpes, forudsat den bliver ordentligt diagnosticeret og behandlet. Ignorerer vi den for længe, kan det blive for sent.

Så lad os se virkeligheden i øjnene og kalde tingene ved deres rette navn. Vi må erkende det voksende problem og arbejde på at sprede denne erkendelse til hele verdens befolkning inklusive muslimerne, så de kan forstå konsekvenserne af den nuværende udvikling.

Så kan man håbe på at fornuften tager over, og at islam skrotter de dogmer, som er en konstant trusel mod verdensfreden. Så vil vi for første gang i historien have en krig, der ender med at alle lande er vindere.

Mvh

Ole Bjørn ;)


Top Svar Citer
#202 - 08/04/2008 09:46 Re: ISLAM ER VERDENS FARLIGSTE RELIGION. [Re: ole bjørn]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
Jeg spekulerer lidt på, hvad årsagerne kan være til, at du ikke forstår hvad jeg mener. Det kan selvfølgelig være fordi, du er så fastlåst i dine meninger, at du simpelthen ikke kan anerkende andre synsvinkler.

Jeg anerkender skam dine synsvinkler, men jeg tillægger dem ikke samme betydende effekt, som du gør.

Jeg bringer lige noget beroligende fra Ritzau:
"Multietniske boligområder er fredelige
Af Ritzau (2008)
Ghettoer har ikke flere konflikter eller mere kriminalitet end resten af de byer, de ligger i. Det konkluderer ny undersøgelse.
Det er et vrangbillede, medierne ofte tegner af de multietniske boligområder i landets tre største byer. De ofte udskældte boligområder og ikke mindst områdernes unge er bedre end deres rygte.
Det konkluderer en ny undersøgelse, "Unges udeliv i multietniske boligområder", fra Statens Byggeforskningsinstitut på Aalborg Universitet.

Ifølge en af forskerne bag rapporten, kultursociolog Benny Schytte, minder boligområderne Gellerup ved Århus, Vollsmose i Odense og Lundtoftegade på det ydre Nørrebro i København nærmest mest om Vesterbro i København i hans egen barndom i 1950'erne og 1960'erne.

- Det er områder, der er præget af, at der er mange børn og unge, og at en stor del af deres hverdagsliv foregår uden for i naturen eller på boldbanerne. Og det er i sig selv positivt. Nogle af dem gasser så deres knallerter op, så det larmer, og andre kan blive højrøstede, når de om aftenen går hjem fra deres ungdomsklub. Men både beboerrepræsentanter og det lokale politi beretter om meget få egentlige konflikter, siger Benny Schytte."
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 11 < 1 2 3 4 ... 10 11 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
KL: Kæmpe hul i miljøskadeloven
25/04/2024 10:17
Lærerstuderende i Skive frygter spøgel..
25/04/2024 10:04
Mand med økse vandrede rundt i Københa..
25/04/2024 09:40
Retssag: Er det en menneskeret at kunne ..
25/04/2024 09:17
30 millioner kroner på vej til havneudv..
25/04/2024 09:06
Nyheder fra Religion.dk