annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 318 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16238 - 16/10/2013 05:31 Re: Korruption indenfor Thai politiet. [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
God morgen Treram..

”Jeg tror dog ikke at der er korruption indenfor politiets räkker, men om der er indenfor politikkerne, ja de fleste partier modtager store belöb fra fagforeninger og arbejdsgiverforeninger, det har jo aldrig väret nägtet mener jeg, men de der ingen penge får Enhedslisten er klart sure over det, men vel mest fordi de ikke modtager penge, ellers var de nok ikke så sure. Og selvfölgelig håber giverne at de får lidt til gengäld, men hvormeget er nok svärt at finde ud af”.

- Efterhånden får pressetjenester jo hurtigt nys om den slags ad bagdøren, ja det er så det gode ved den frie presse når den altså fungerer, men brodne kar vil altid findes ligegyldigt hvilket samfund man lever i, også journalister kan selvfølgelig købes.
Pt. ser vi hvordan en Lars Løkke igen har store problemer med at knibe sig uden om synliggørelsen af sit luksusforbrug på skatteydernes regning, ja folk har allerede glemt historien om en rygekabine der også måtte en tur på forsiden, før ”partiet” betalte den. Det er nok bare et spørgsmål om tid, før nogen finder ”rødvinslinken” til en tidligere Farumborgmester, ja den kan netop ligge i de famøse bilag. Det er helt utroligt så uforsigtige nogle politikere er, nu de ved de fleste journalister ville slagte dem for åbent tæppe. Alligevel er vælgere her i landet ret tilgivende overfor politikere de aldrig har kunnet stole på, netop dét og vælgernes hukommelse har mangt en politiker levet højt på. Selv indenfor partiernes egne rækker findes kolleger, der hvis fortjenesten ellers er stor nok, ville udlevere selv deres bedste venner – tænk bare på Nyrup, Lykketoft og Auken.
Det er nok svært at forestille sig tingene skulle være markant anderledes bare fordi man går ind ad døren hos politiet, hvor det bare blir endnu sværere at undersøge div. bedrageriforhold. Dér bruges som bekendt fantastiske beløb fra statskassen til eksempelvis IT-systemer, som overhovedet ikke fungerer og bare dysses ned med en fjollet historie, som læsere godt nok forarges over men også øjeblikkeligt har glemt. Og hvem skulle skabe en konsekvens?
Det er nok lidt dét, der er problemet herhjemme, det har ikke rigtig nogen konsekvens, når der i toppen hos offentlige ansatte snydes og bedrages på skatteydernes regning. Ofte flyttes bedragere egentlig bare rundt til andre afdelinger eller arbejdsområder og til samme eller mere i løn. M.a.o. er ingen politikere altså interesseret i at forandre dette ”serviceforhold”, hvilket man næppe behøver være et geni for at finde en fornuftig forklaring på.

Vi ska’ måske nok være glade for ikke at leve under thailandske forhold, som dem du beskriver øverst, men samtidig være glade for at ikke alle sandheder om hvordan det i grunden forholder sig indenfor vore egne grænser, pludselig kommer frem i lyset samme dag. Det er slet ikke sikkert vore små hjerter ville tåle en sådan bæven over illusioners tab, ved du ;)

”her er Sverige nok på förstepladsen, de har nogle kedelige korruptionssager vedrörende deres militärflyleverancer, som sälges med mange penge under bordet, ligeledes er deres våbensalg også under luppen”.

- Lige præcis historierne om de pengebeløb der under hånden betales gennem stråmænd for at en særlig køber, der ikke just er krediteret i verdenssamfundet, alligevel kan købe våben i Sverige, ville blive en rigtig beskidt affære på forsiden. Og våbenproducenter trækker jo i særlig grad på politikeres referencer, hvor det ka’ blive svært at gennemskue og finde dokumentation for disse forhold hos journalister med ædle formål for retssamfundet. I Danmark har politikerne just forringet offentlighedsloven, men også i Sverige er man jo vældig striks med hvad de vil udlevere til pressen. Det gælder åbenbart om at holde kortene tæt til kroppen på tinget ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (16/10/2013 05:39)
Top Svar Citer
#16239 - 16/10/2013 08:26 Re: Korruption indenfor Thai politiet. [Re: Simon]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Gomoron Simon.
Lars Lökke har nok lavet for mange smuttere nu, så han kan sige farvel til en statsministerpost, at en mand i den stilling kan dumme sig så meget og så mange gange er da helt utroligt, han har ödelagt sit eget partis ellers store chance for at komme i regering igen, det tror jeg ikke kan reddes nu.
Hvis han ikke får en over näsen af sit parti og bliver degraderet kan de helt sikkert vinke farvel til at komme i regering.
Hvilke ydelser mon han har fået iflg. bilagene, han ikke vil vise, siden han holder så hårdnakket stand??
Måske regninger fra natklubber??.

Jo der er mange ting hos de danske myndigheder, der ties ihjel, muligvis grundet nogle har fået penge under bordet, men som du skriver meget rigtigt, journalisterne er gode til at komme ind under snavset og få lagt det frem, måske isär Ekstrabladets journalister, de er sku inte bange for at komme i klemme, hvad de så også kommer nogle gange, når de er lidt for hurtige på afträkkeren, men der findes sikkert også brådne kar blandt dem.

Korruption har jeg altid holdt mig ude af, selvom jeg mange er blevet presset for at levere ydelser der ikke havde med mit arbejde at göre, såsom rejser til Polen mm.Jeg leverede bare ikke det önskede og det fik nogen gange en negativ virkning på mit firma, men hellere det end väre afhängig af at skulle betale folk penge under bordet, som så rent skattemässigt ikke kunne däkkes ind.


Redigeret af treram (16/10/2013 08:28)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16241 - 17/10/2013 09:38 Re: Korruption indenfor Thai politiet. [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

” Korruption har jeg altid holdt mig ude af, selvom jeg mange er blevet presset for at levere ydelser der ikke havde med mit arbejde at göre, såsom rejser til Polen mm.Jeg leverede bare ikke det önskede og det fik nogen gange en negativ virkning på mit firma, men hellere det end väre afhängig af at skulle betale folk penge under bordet, som så rent skattemässigt ikke kunne däkkes ind”.

- Jah, det ka’ bare ikke betale sig, frygten for ting der kan komme ud i lyset vil bare gnave og præge etiske værdisyn, desuden ligger der en vis tilfredsstillelse i at opretholde dem fremfor at reducere dem til en ironisk initialværdi – det gamle renæssancebegreb ’festina tarde’ (skynd dig langsomt) var ikke grundløst symboliseret ved slangen med halen i munden; man kendte tidligt til bedrageri der kunne få den konsekvens, at alt med et fingerknips ville mistes. Derfor gjaldt det holde fjenden tæt til kroppen, men har ingen betydning for politikere idag, hvis retorik udelukkende drejer sig om ”de andre” som fordunkling af vejen til ligene eget skab?

”Jo der er mange ting hos de danske myndigheder, der ties ihjel, muligvis grundet nogle har fået penge under bordet, men som du skriver meget rigtigt, journalisterne er gode til at komme ind under snavset og få lagt det frem, måske isär Ekstrabladets journalister, de er sku inte bange for at komme i klemme, hvad de så også kommer nogle gange, når de er lidt for hurtige på afträkkeren, men der findes sikkert også brådne kar blandt dem”.

- Ja, fordelagtige ydelser betales altid af skatteyderne selv, nu har det bare ingen konsekvens om bedrageri opdages, politikeren eller lederen forvises blot i karriereforløbet til andre poster med bonus og samme eller mer i løn. Deres opførsel forsvinder simpelthen i skyggen af nye forhold der hives ud i lyset, og vi er blevet vænnet til at acceptere bedrageri som et forventeligt ”politisk skuespil”. Ingen er reelt interesseret i at røre ved det, for det rammer dem selv. Er det rigtig grelt, betales journalister rundhåndet fra samme statskasse til at plette med insinuationer der efterlader tvivlsspørgsmål der kan opveje kritikken.
Lidt i retning af skuespillet Lars Løkke forsøger nu: han sætter legekammeraterne Pind osv. til at skabe illusionen om vanskeligheden ved at lægge bilag off. frem, samtidig med at Løkke så bedyrer sine ædle motiver med anstrengelser for at nedbryde disse illusioner, og vupti, fremstår Lars Løkke overfor mange vælgere som en ærlig mand. Dem der i forvejen har gennemskuet ham, ville alligevel aldrig ha’ stemt på ham, men de der er i tvivl, vil muligvis lade tvivlen komme ham tilgode – ikke mindst i lyset af alternativet, som er fire år til med ”tornen i øjet”.
Rent praktisk, er der selvfølgelig ingen forskel på om det er en ”liberal socialdemokrat” eller en ”socialdemokratisk liberal” der sidder på statsministerposten, idet betydningen netop er reduceret til kun et partipolitisk skuespil, betalt af skatteyderne naturligvis, for ingen vægtige uens grundsyn adskiller længere Soc.dem. fra Venstre. Ligesom man uden problemer sagtens ku’ slå Frederiksbergs kommune sammen med Københavns kommune, kunne man uden problemer slå Venstre og Soc.dem. sammen – hvis altså det ikke lige havde været for det indbyrdes magtbegær efter spejleffekten. For det er hvad det handler om. Desforuden bestiller samtlige politikere fra begge partier ikke andet end arbejde for at overflytte så mange beslutningsprocesser som overhovedet muligt til EU, hvor de sjovt nok alle søger arbejde efter folketinget, fjernt fra det lille land Danmark og væk fra evt. journalister der alligevel ikke kan gennemskue skuespillet dér ;)

Nå, beklager jeg fik drejet den lidt væk fra din ellers gode historie, for jeg ka’ nu godt lide din uimodtagelighed overfor svindel og fup – ha’ en god dag i regnen Treram, ellers et fremragende efterårsvejr, hvilken nyd!

mvh
Simon


Redigeret af Simon (17/10/2013 10:35)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Nyheder fra Religion.dk