annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689441
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382369
Et andet syn 1991953
Åndelig Føde 1525882
Jesu ord 1523571
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 425 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16228 - 14/10/2013 08:43 Korruption indenfor Thai politiet.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Når man tager til Thailand skal man passe på ikke ved et tilfälde at komme i politiets klör, hvilket denne historie som skete for 5 år siden viser.
Jeg har väret i Thailand et utal af gange, havde lejlighed der og en helt ny skön bil, mangen en gang er jeg blevet stoppet af politiet, fordi jeg har overhalet for länge eller kört for stärkt og måtte betale på stedet 500-1000 thaibath 90-180 dkr.det var bare fup, jeg havde ikke overtrådt nogle regler og jeg gav dem gerne kun 100- 200 bath, hvilket de accepterede.
En dansk ven kom til Bangkok efter han havde mödt en ung kvinde på nettet, de boede på et hotel i Bangkok 1 dag og tog til Hua Hin, de var rundt i byen og han köbte forskellige ting, bl.a. et guldarmbånd han ville give hende näste dag, han havde inden han mödte kvinden köbt div. flasker spiritus, whiskey, vodka mm og fået syet en flot jakke.
Alt det havde de med i bilen til Hua Hin, om natten vågnede min ven ved at han hörte hoteldören smäkke, kvinden var forsvunden, han for hen til et vindue og råbte til hende hvorfor hun gik, hun svarede ikke, men fik hurtigt startet bilen og var körte väk.
Han opdagede at guldarmbåndet og en 500 bathseddel manglede incl. de ting han havde i bilen, han ringede et utal af gange til hendes mobil inden hun endelig svarede, og sagde at hun ikke kunne sove sammen med ham da han snorkede enormt meget og det ved jeg han gör, han sagde at hun måtte aflevere hendes ting på hans hotel i Bangkok, hvilket hun bekräftede at hun ville.
Han kom hurtigt tilbage til Bangkok og kontaktede mig, fordi kvinden ikke havde afleveret hans ting på hotellet, jeg sagde at han måtte vente et par dage, det kunne jo väre det kom, men hun dukkede ikke op.
Da min ven skulle tilbage til Danmark ugen efter måtte vi göre noget, så vi kontaktede Turistpolitiet og de var meget flinke og behjälpelige, de tog os med ud til kvindens adresse, boede hos hendes mor og min ven havde väret der idet han havde inviteret mor og mormor med ud at spise dagen för de tog til Hua Hin.
Der var ingen hjemme polisen kontaktede en nabo at hon skulle kontakte politiet når hun så der var nogen hjemme, ugen efter, samme dag som min ven skulle flyve hjem, kontaktede polisen ham for nu var moren hjemme og ventede os, vi mödtes på hans hotel, da han skulle tage til lufthavnen 3 timer senere kunne han ikke tage med, så polisen lavede en fuldmagt til mig så jeg kunne tage mig af sagen i min vens sted.
Vi körte til adressen og moren havde samlet det hele foran huset, kun guldarmbåndet havde datteren glemt at aflevere, jeg blev fotograferet med disse ting og vi lässede dem på policebilen og körte tilbage til deres hovedkvarter.
Jeg troede at de så ville udlevere delene til mig, men nej, de skulle registreres så ville polisen ringe efter mig når de kunne afhentes.
Ca. en uge efter ringede polisen at nu kunne jeg afhente tingene, jeg tog min thailandske viv med mig og da vi kom op på den afdeling hvor vi skulle mödes med polisen, blev vi noget overrasket, han forklarede at kvinden som min ven havde besyldt for at stjäle hans ting, nu havde indgivet en klage om voldtägt, så nu stod sagen helt anderledes og vi kunne ikke få udleveret tingene, de måtte tage sig af voldtägt sagen först og min ven ville blive afkrävet en böde.
Min ven blev noget overrasket da jeg ringede ham op og forklarede ham anklagen, de havde af naturlige grunde ikke haft nogen intime oplevelser, så det var bare en falsk anklage. Jeg måtte kontakte ambassaden eller en advokat sagde han.
Jeg kontaktede den danske ambassade, de ville ikke tage sig af sagen, de havde massevis af disse sager og gjorde ikke noget ved dem, jeg kontaktede så en advokat. kostede lige så meget som en dansk advokat, hans förste ord var, hvis jeg betalte politiet under bordet, så ville de ikke tage sagen og han kunne slet ikke sige hvor meget en sådan sag kunne löbe op i.
Vi blev indkaldt til et möde på turistpolitiets kontor, der ville de have mit og min vivs passport numre, for at kunne komme videre i sagen, det forstod jeg ikke lige men ok det kunne vel ikke väre farligt, samtidig tog ham der havde sagen et billede af os, jeg fortalte ham at hvis vi ikke snarest fik udleveret tingene ville jeg gå til Bangkok Post og fortälle om politiets arbejde, han blev fuldständig hvid i hovedet af raseri, hvis jeg gjorde det, ville vi aldrig slippe ud af Thailand i live, de havde vores pasnumre og når vi stillede op i lufthavnen, ville polisen blive tilkaldt og man ville finde hvidt pulver i vores bagager, nu blev jeg gal,tog mit kamera frem for at tage et billede af polisen,
han for ud af kontoret, vi sad länge og ventede på at han skulle komme tilbage, intet skete så gik jeg ind på chefens kontor efter at have banket på, min viv og nogle kvindelige poliser sagde at det måtte jeg ikke, men jeg var ligeglad, kom ind til chefen for afdelingen og fortalte hvad der var sket og jeg ville gerne vide om hans polis kom tilbage, lidt efter dukkede de begge op, den ene med et stykke A4 papir foran ansigtet hvor der var klippet huller til öjnene og munden, han ville tilsyneladende ikke fotograferes.
Vi havde ikke mere at tale om nu, men vi ville höre fra dem igen.

Polisen kontaktede mig igen, de ville have et möde med mig og min viv i turistpolitiets kantine?? det var da et märkeligt sted at mödes, jeg tog atter min viv med til kantinen, der var 4 poliser der, vi skulle så ned i garagerne og se de stjålne sager om de var der, de var der men i 2 forskellige biler, vi gik tilbage til kantinen og en betjent henvendte sig til min viv, de skulle lige holde et andet möde udenfor, de kom hurtigt tilbage og hun fortalte at polisen skulle have 30.000 bath for at fjerne anklagen om voldtägt, aldrig i livet sagde jeg og nu körer vi hjem, jeg gik hen mod elevatoren, lidt efter kom min viv löbende, ok de vil väre tilfredse med 10.000 bath, ok sagde jeg min ven havde nemlig sagt at hvis de skulle bestikkes så max 10.000 bath, men jeg vil have polisens underskrift på at anklagen er frafaldet helt, det var der intet problem med bedyrede polisen.

Nu kunne vi desvärre ikke få de stjålne dele med os, da manden der havde nöglen til depotet var taget hjem, men de ville atter ringe når vi kunne hente det og samtidig betale de 10.000 bath.

Atter nogle dage senere ringede polisen igen, nu kunne vi mödes og få afsluttet sagen helt, jeg skulle have de 10.000 bath med og jeg skulle så skrive under på at tyverianklagen var frafaldet og jeg ville få det samme om voldtägtsagen.

Vi tog til Polisbygningen og parkerede på etagen hvor de holdt med bilerne med tyvegodset, vi fik det meste over i vores bil, men der manglede den flotte jakke, en flaske whiskey og guldarmbåndet, jakken kom så frem fra en anden bil whiskeyen havde polisen taget, fordi han havde väret så flink og guldarmbåndet havde kvinden fået lov at beholde af polisen, jeg blev noget vred, men gad ikke göre mere ved det, jeg skulle skrive under på at anklagen om tyveriet var frafaldet, ja men jeg vil lige se at anklagen om voldtägt var frafaldet, jeg fik et stykke papir hvor der på engelsk stod at anklagen var frafaldet med div. underskrifter, men det var ikke skrevet på politiets offentlige papir, så jeg sagde at jeg ville have det skrevet påp dette papir för jeg skrev under og afleverede de 10.000 bath, ok de ville hurtigt få lavet en ny seddel og ville så aftale med os hvor vi skulle mödes.
2 dage senere ringede polisen at vi skulle mödes ved en Seven 11 butik ca 200 mtr. tv. for politibygningen så ville der stå en mand med papirerne, vi ventede 1 time og så ringede polisen igen, vi skulle nu gå ca 300 mtr. th for politibygningen, der ville polisen nu stå istedet for, de skulle åbenbart lige checke om vi havde Bangkok Post journalister med, vi mödte polisen og jeg fik et dokument skrevet på politiets offentlige papir og skrev under på frafald af tyverisigtelsen og afleverede de 10.000 bath.

Jeg havde i mellemtiden prövet at ringe til kvinden min ven havde mödt, men uden held, men pludselig nogle dage efter at vi havde afsluttet sagen med polisen tog hun telefonen, hun var ikke meget for at tale, hun havde lovet polisen ikke at tale med os, hvis vi kontaktede hende, hun sagde desuden at hun havde måtte betale 12.000 bath for at slippe for tyverianklagen og havde hun havde afleveret guldarmbåndet til polisen, så ingen går ram, forbi når det thailandske turistpoliti arbejde for egne interesser.
Så man skal se sig godt for når man er i det "turistvenlige" Thailand.
Vi slap så godt ud af Thailand, men var da noget bange, de kunne ha lavet en ny afpresning, men jeg har ikke siden väret i Thailand, har tabt lysten endnu mere efter at have hört om lign.sager hvor turister i Bangkoks lufthavn har väret udsatte for noget af det samme fup.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16230 - 14/10/2013 09:34 Re: Korruption indenfor Thai politiet. [Re: treram]
Zenia
Uregistreret

Kære Treram:
Ser lige nu, at du har sat historien ind her, og den vil jeg da læse med interesse.
Tak og v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#16231 - 14/10/2013 10:35 Re: Korruption indenfor Thai politiet. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7204
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Din beretning om åbenlys korruption i Thailand viser mig, at tingene dér er endnu værre, end jeg havde troet.

Og vi er jo alle imod korruption - eller er vi?

Der er jo politiske partier og politikere i Danmark, som ikke vil oplyse, hvad de modtager af penge og andre fordele, i vist nok ganske betydelige mængder, fra - ja, fra hvem?

Og skal de slet ikke yde noget til gengæld?

Næh - vi har ikke nævneværdig åbenlys korruption i Danmark - men omfanget af hemmeligholdt korruption, og hvad der ligner, det kender vi jo ikke blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#16233 - 14/10/2013 12:13 Re: Korruption indenfor Thai politiet. [Re: treram]
Zenia
Uregistreret

En skrækkelig historie - og meget lidt sympatisk oplevelse.
Ærgerligt for thailænderne, som måske stemples ud fra en så kedelig episode.

For nogle år siden var min mand og jeg på ferie i Portugal - og gik vild i Lissabon. ...

En venlig politipatrulje tog os op og køre og kørte os til banegården.

Min mand ville give en erkendtlighed til deres kaffekasse, og reaktionen overraskede, idet de nærmest stivnede og sagde, at det brugte de ikke i Portugal. ...

Jeg tænker, at de måske var sluppet fri af korruptionens kløer - havde fået vilkår, de kunne leve af - men at det samtidig var så tæt på, at det stadig var ømt. ...

Da jeg kom hjem, fortalte jeg min svigersøn om oplevelsen, og han fortalte om flere gange, hvor tilfredse borgere var mødt op på stationen med f. eks. småkager, og det tog de da med tak imod. ...

Ja, igen tænker jeg på de forskelle og livsvilkår, vor fælles klode byder på.

Tak for historien, som jeg vil lade gå videre til min svigersøn. smiler

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#16235 - 15/10/2013 06:54 Re: Korruption indenfor Thai politiet. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Arne.
Ja korruptionen er meget udbredt og åbenlys i Thailand og politiet skyr ingen midler for at tilrane sig penge, en thailands bekendt sagde til mig efter jeg beklagede mig over polisens raneri, at jeg bare skulle give dem 50-100 bath, det var de for det meste glade for, men det var ikke så meget belöbets störrelse der irreterede mig, men at det var ordensmagten der krävede penge, og for noget man ikke havde gjort.

Korruptionen findes i höj grad i Danmark, isär i store boligselskaber, hvor de overordnede tit kräver ydelser for at man får lov til at beholde arbejdet for dem.
Mit firma fik flere gange anmodning om at give direktören for et stort boligselskab, der også var borgmester i byen, (S) en jagtrejse til Polen, jeg sagde at det brugte vi ikke og var der noget galt med vort arbejde måtte de sige til, vi blev så fyret fra flere af deres afdelinger, men nogle afdelinger ville beholde mit firma, da de var ovenud tilfreds med vor service, de afdelinger der blev frataget os fik så et fagforeningsstyret firma til at servisere, som nogle år senere måtte lukke grundet konkurs, pudsigt nok havde vi overtaget flere af deres kunder andre steder, fordi de var meget utilfredse med deres service.

Vi udförte mange arbejder for kommunen vi boede i og en af de overordnede chefer, bad os om at levere noget udstyr til hans svigermors sommerhus, nu han havde givet os så meget arbejde igennem årene, dette afslog jeg helt og han turde ikke fyre mit firma da jeg var igang med at projektere alle kommunens bygninger til Naturgas fyring, men var lidt sur på mig.Jeg fik senere at vide at nogle håndvärkere havde lavet store forandringer der.

Jeg tror dog ikke at der er korruption indenfor politiets räkker, men om der er indenfor politikkerne, ja de fleste partier modtager store belöb fra fagforeninger og arbejdsgiverforeninger, det har jo aldrig väret nägtet mener jeg, men de der ingen penge får Enhedslisten er klart sure over det, men vel mest fordi de ikke modtager penge, ellers var de nok ikke så sure.
Og selvfölgelig håber giverne at de får lidt til gengäld, men hvormeget er nok svärt at finde ud af.

Der bliver sikkert også givet meget til fremmede regeringsmedlemmer og beslutningstagere for at få lov til at levere varer til underudviklede lande, her er Sverige nok på förstepladsen, de har nogle kedelige korruptionssager vedrörende deres militärflyleverancer, som sälges med mange penge under bordet, ligeledes er deres våbensalg også under luppen.
Så vi er nu ikke så gode selv her i Norden, selvom vi er de bedste i Verden.


Redigeret af treram (15/10/2013 06:57)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Nyheder fra Religion.dk