annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#15771 - 29/06/2013 14:01 Spred lyset.
Zenia
Uregistreret

Her til morgen fulgte jeg en opfordring, som jeg gerne lader gå videre ... til at sprede lyset.

Det handler om at glæde et fremmed menneske uden at gøre sig bekendt. ...

Eksemplet fra mig selv var, at jeg et sted i nabolaget har lagt mærke til en ung mor med to små børn. ...

Fra mine gemmer fandt jeg en god børnebog. ... I denne lagde jeg så en lille notits om, at jeg var en fremmed, som gerne ville glæde hende med en uventet gave. ...

Da jeg var ude og handle, lagde jeg så pakken i hendes postkasse. ...

Opfordringen går så på, at hun - hvis og når hun føler sig inspireret - gør noget godt overfor en for hende ukendt person. ...

Tænker, at idéen er så god, og at alle kun kan glæde sig over at få en opmuntring - og det ikke mindst, når det er helt uventet. smiler

Giver idéen videre til afbenyttelse for enhver, som det måtte sige noget. smiler

God søndag hele vejen rundt
Zenia
Top Svar Citer
#15772 - 29/06/2013 14:25 Re: Spred lyset. [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hej Zenia

Du har selv ønsket et svar.

Du burde være gået hjem og have fundet din børnebog frem. Næste gang du mødte moderen med sine børn burde du have kontaktet dem og givet dem bogen og faldet i samtale med dem.

Dette er lyset. At være åben, oprigtig med oprejst pande og uden frygt.

Din historie er en historie om frygt og det er ikke Guds væsen.

Frygten og kærligheden er møntens to sider. Hvor frygten er, er der ingen kærlighed og hvor kærligheden er, er der ingen frygt. Disse to er absolutte modsætninger.

Den hvis gerning er gjort i Gud er ikke bange for lyset som oplyser hans/hendes handling.

Så næste gang - tag modet til dig og overræk bogen selv.

Gud findes kun i det direkte møde mellem to mennesker. smiler

Top Svar Citer
#15774 - 29/06/2013 16:14 Re: Spred lyset. [Re: Michael]
Zenia
Uregistreret

Hej Michael,

Tak for dit svar.

Tænker, at det ene eksempel ikke udelukker det andet.

Tænker også over drivkraften bag det initiativ, som foreslåes. ...

Kan ikke mærke frygt, men snarere håb og optimisme. smiler

Måske afhænger det af indstillingen hos hvert enkelt menneske. ?

Men anyway - tak for din respons, som jeg respekterer og tænker over. smiler

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#15786 - 30/06/2013 23:37 Re: Spred lyset. [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Zenia..

"Eksemplet fra mig selv var, at jeg et sted i nabolaget har lagt mærke til en ung mor med to små børn. Fra mine gemmer fandt jeg en god børnebog. I denne lagde jeg så en lille notits om, at jeg var en fremmed, som gerne ville glæde hende med en uventet gave. Da jeg var ude og handle, lagde jeg så pakken i hendes postkasse".

- Idéen er god nok, der er intet i vejen med at glæde andre mennesker med bøger eller ting, som måske alligevel slet ikke bruges, så denne form for genbrugstanke støtter jeg helt op om – eller delvist.
Nu ved jeg du er glad i at forklare det kendte med det ukendte, hvilket i denne forbindelse så kan ses som forlængelsen af denne grundtanke, nu med ukendte aktører på også ”det indre gavemarkedet”. Men det blir nu alligevel lidt unødvendigt, idet man jo dermed bare fratager andre mennesker muligheden for at takke for eksempelvis en god bog, der jo sagtens kunne leveres med smil og til glæde for genbrugsidéen som praktiseret grundtanke. Og det er nu alligevel rart at vide hvorfra fx. ens børn får dit og dat, nøjagtig ligesom man gerne selv vil vide hvorfra ting og sager kommer én i hænde, tingenes historie om du vil, hvorfor pludselige gaver p.a. deres manglende anledning og forklaring, godt ka’ skabe en lille irritation, og det var jo ikke meningen med det hele.

mvh
Simon.
Top Svar Citer
#15794 - 01/07/2013 17:39 Re: Spred lyset. [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Om meningen er: at give årsag til en "lille frustration"?

Næh - det er egentlig blot meningen at opfordre til at vise venlighed - også, hvor den ikke forventes. smiler

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk