annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 273 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#15149 - 13/03/2013 19:36 Stolt som en Pave
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Halleluja. Der er netop blevet opsendt hvid røg, en ny pave er valgt.

En milliard ubegavede mennesker jubler og spillet kan gå videre i det uendelige.

http://www.youtube.com/watch?v=4ADh8Fs3YdU

Det er synd for dem, men du har altid en anden mulighed end det djævelens blændværk, som kaldes kristendommen.

Langt, langt væk fra tidens strøm, lige her i det nuværende, findes kærligheden, livet og sandheden.

Paven og alle hans følgere er blot forfængelighedens blændværk.

Fuldstændig ligegyldige. smiler

Og spørger du mig? Nej, the show must not go on. smiler



Top Svar Citer
#15150 - 13/03/2013 21:39 Re: Stolt som en Pave [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Top Svar Citer
#15151 - 14/03/2013 07:34 Re: Stolt som en Pave [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Så blev en ny narrehat udnævnt som overhoved for de drenge jagende voldsmonstre og selvfølgelig for alle de civile får, der stadig render efter gudens vikar.
Der er skutte noget at være stolt af hverken for narrehatten paven eller hans tilhængere, med så mange uhyggelige historier om vold, mishandel, nærmest fængsling af bl.a. 30.000 irske kvinder på livstid, til at arbejde i katolske vaskerier, hvor det var forbudt at snakke sammen, eller at forlade stedet, den ene gejstlige efter den anden blir grebet i voldsforbrydelser mod ganske unge drenge-jo jeg forstår godt at paven er stolt over sin opgave som gudens vikar og havde denne kærlige gud i virkeligheden eksisteret tror jeg næppe at han ville være så stolt over hans katolske våbenbrødre.
Og har man penge, så kan man få lov til at slippe med at betale sig fra det hele med nogle mio. kroner, penge som voldsofrenes forældre har betalt til denne utrolige maskodont af en fallent, der burde have frataget sin ret til at eksistere, skammens by vatikanet burde jævnes med jorden som et eksempel på at nok er nok.

Og istedet jubler fårene begejstret, atter har vi en gud- nå nej en pavelig afgud, der nok følger rækken af paver med de samme lukkede øjne og ører, intet nyt under solen, kun at afsløringerne fortsætter i det uendelige, hvornår det hele startede kan vi kun gisne om, men det er sikkert for mange hundrede år siden, tænk hvor mange liv at de katolske idioter også kaldet gejstlige har på samvittigheden.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#15153 - 14/03/2013 19:02 Re: Stolt som en Pave [Re: treram]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
ikke desto mindre er der mere end en milliard mennesker, der er blændet af dette narreværk.

Hvad skal man gøre?

Jeg vil give denne nye pave en chance.

Han har dog valgt navnet Frans efter Frans af Assisi. Francis den første. smiler

Som sagt, noget må gøres. Det nytter ikke bare at lade stå til og brokke sig hele tiden. smiler
Top Svar Citer
#15157 - 15/03/2013 08:52 Re: Stolt som en Pave [Re: Michael]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
jeg ville nu ikke väre stolt som en pave, som den nyudnävnte narrehat, efter hans tidligere udtalelser, har bl.a. sagt om forfängelighed: se på påfuglen den er smuk når du ser den forfra, men ser du den bagfra opdager du sandheden, det samme kan siges om den katolske kirke og paven, ser du den forfra ser du al herligheden de prägtige rober, de kämpe paladser, en hel här som den katolske kirke ynder at omgive sig med, men ser du dens bagside, så opdager du al elendigheden, overgrebne mod börn, nedgörelsen af kvinderne, skjulte agendaer o.s.v.
Så tal ikke om forfängelighed gamle narrehat.

Om den katolske kirkes skandaler har han udtalt: jeg spekulerer på, om der overhovedet er nogen kärlighed til kirken i hjerterne hos dem, der holder så nöje öje med skandalerne.
Klart at han önsker at skandalerne blev overset og fjernet fra mediernes bevågenhed, dette viser hans sande kärlighed vor herre bevares må jeg sige, hvilken en nar, han bör nok tage et kommunikationskursus for paver og andre tösedrenge og så få vredet hjernen på plads så den også kan rumme den ägte kärlighed og ikke bare kärlighed til en syg religion.

Han kan få en plads i skammekrogen, indtil han har lärt det, så er jeg desuden fuldständig ligeglad med at 1 mia. tiljubler narren.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#15158 - 15/03/2013 09:24 Re: Stolt som en Pave [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver bl.a.:
Citat:
- vor herre bevares må jeg sige -
Må du det? Er du ikke ateist? blinker

Du skriver også:
Citat:
- så er jeg desuden fuldständig ligeglad med at 1 mia. tiljubler narren.
Det er jeg nu ikke; det er jeg ked af blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#15160 - 15/03/2013 10:19 Re: Stolt som en Pave [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Ha ha Arne, jeg tänkte nok du skulle komme, jo gu er jeg ateist men kunne alligevel ikke dy mig.

Jeg er da også ked af at en mia tiljubler narrehatten med ogå lidt ligeglad, de har jo valgt side, så de har et stort problem.

Men bortset fra det hvad med hans udtalelser ????
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#15161 - 15/03/2013 10:33 Re: Stolt som en Pave [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Ja, godt ord igen smiler

Jeg burde nok nævne, at når jeg er ked af, at så mange tiljubler den nye romersk-katolske pave, så er det ikke pga. deres tro (som nok af mange opleves som en værdi i deres liv), men pga. de autoritære magtstrukturer, som denne den største af alle kristne kirker benytter.

Og hvad den nye pave mener eller ikke mener, det har jeg ikke faktisk ikke fundet det værd at ofre opmærksomhed blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#15162 - 15/03/2013 12:13 Re: Stolt som en Pave [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Jeg har fundet en omtale af den nye pave her (klik), men jeg synes ikke rigtig det siger mig noget væsentligt blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#15166 - 15/03/2013 18:05 Re: Stolt som en Pave [Re: Arne Thomsen]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hej Arne

Det er sært, at ikke mindre end to dage efter en ny pave er valgt er man begyndt, at grave skidt op om ham.

Men jeg tror ikke, at man kan kende den nye pave ved at læse hvad andre skriver om ham. Man kan kun kende ham ved at lytte til hvad han siger og lægge mærke til hvad han gør og det har vi stadig at se frem til. Han gør et godt indtryk på mig og jeg vil give ham en chance og lytte til hvad han selv, og ikke andre, siger.

Ikke, at jeg går ind for paveinstitutionen, men jeg må erkende, at det ikke i øjeblikket er enhver forundt, at forstå selv.

Mere end en milliard mennesker tror på ham og er afhængig af hans vejledning.

Må han gøre det godt. Så godt, at de vil blive ført i retning af selv at forstå og skabe et bedre liv for dem selv og hinanden.

Jeg vil ikke dømme ham på forhånd, uanset han er imod homoseksualitet, kvindelige præster eller prævention, hvilket er forkert.

Det er blot hans begrænsning, ligesom vi alle har vores begrænsning.

Som Krishna siger: Alle forehavender i denne verden er behæftede med fejl. Selvom de er behæftede med fejl, skal vi dog ikke undlade at gennemføre dem. smiler
Top Svar Citer
#15167 - 15/03/2013 19:46 Re: Stolt som en Pave [Re: Michael]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland


Hej Michael.

Du skriver bl.a.:
Citat:
Mere end en milliard mennesker tror på ham og er afhængig af hans vejledning.

Må han gøre det godt. Så godt, at de vil blive ført i retning af selv at forstå og skabe et bedre liv for dem selv og hinanden.
Ja, som verden er - her og nu - kan jeg kun være enig smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#15168 - 15/03/2013 23:56 Re: Stolt som en Pave [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Om den katolske kirkes skandaler har han udtalt: jeg spekulerer på, om der overhovedet er nogen kärlighed til kirken i hjerterne hos dem, der holder så nöje öje med skandalerne."

Kærlighed til kirken? Skal man nu også elske institutionen?

Kærlighed til fattige? Forbud mod prævention og aborter!

Hvad med mandens uheldige forhold omkring militærjuntaen i Argentina? JB nu Frans d. 1. forsvarede, hele vejen igennem, den Argentinske militærjunta!

Il papa americano funny vid
http://www.youtube.com/watch?v=38XoD0DGD1E

Nix
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Ny ældrereform præsenteres i aften
18/04/2024 18:31
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nye slagteri-kollegaer vækker ikke bege..
18/04/2024 17:31
Seks anholdt for røveri, bedrageri og t..
18/04/2024 17:26
Festival fik sjældent underskud: 'Selvf..
18/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk