annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 513 gæster og 244 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#1545 - 18/07/2008 00:47 Re: Rune Engelbreth Larsen: SATANISTISK humanist...!? [Re: Ipso Facto]
Cato Offline
ny
Registeret: 10/06/2008
Indlæg: 15
Citat:
Som altid når det gælder vurderende udsagn, kan deres sandhed ikke bevises

Nej, og derfor er det nærliggende at tænke på, om udsagnene (de 'vurderende udsagn') kan være udsprunget af en idiosynkrasi.
Top Svar Citer
#1547 - 18/07/2008 01:02 Re: Rune Engelbreth Larsen: SATANISTISK humanist...!? [Re: Michael]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Så skulle jeg måske sige det samme, at du ikke interesserer mig fordi du ikke kan sætte dig udover tankens modsætninger. Ja, du har måske aldrig hørt om fænomenet.

Men det er ikke kærlighedens og forståelsens væsen at ignorere en sjæl i nød.

Jeg tror at Jesus sagde noget lignende, citeret fra hukommelsen: Tak kære Fader fordi du har skjult dette for de store intellekter og kun åbenbaret det for de svage i ånden. (mit fejlcitat).

Hej Ipso Facto, der findes andet end et kollosalt intellekt.

Og du kalder dig selv for agnostiker? smiler

Top Svar Citer
#1548 - 18/07/2008 01:17 Re: Rune Engelbreth Larsen: SATANISTISK humanist...!? [Re: Cato]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Kære Cato!

Du svarer følgende på min konstatering af, at vurderende udsagns sandhedsværdi er ubevisbar:

Citat:
Nej, og derfor er det nærliggende at tænke på, om udsagnene (de 'vurderende udsagn') kan være udsprunget af en idiosynkrasi.


En seriøs og rationel debattør ville have krævet primæsserne (fakta) på bordet, således at han selv kunne efterprøve konsistensen, eller om "the dots" kunne forbindes på en mere konsistent måde, evt. ved selv at inddrage nye fakta i overvejelserne.

Noget sådant er udtryk for seriøs diskussion. At hæfte nedsættende adjektiver på andre får først en vis relevans efter at analysen er gennemført og alternative forklaringer fundet mindre konsistente.

Det er sjældent, at jeg møder opponenter, som formår at diskutere på et sagligt niveau, i stedet for et retorisk eller Blå Stue-ævle niveau. Men når det endelig sker, så lærer begge parter faktisk noget ved at diskutere deres uenigheder sagligt.

Du burde overveje at prøve det!

Hilsen

Ipso Facto :whistle:


_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#1662 - 21/07/2008 00:07 Re: Rune Engelbreth Larsen: SATANISTISK humanist...!? [Re: Ipso Facto]
horken
Uregistreret

Lige hjemkommet fra en lille ferie læser jeg bl.a. dette (svar til cato):
Citat:
Horken er en provokatør sendt af og i ledtog med Ole Bjørn. Han dukkede op midt om natten tidligt i morges, næsten samtidig med, at jeg havde hængt den latterlige Bjørn ud til spot og spe ved at analyse og citere hans eget vås. Han syder nu i sit eget fedt - helt velfortjent. Hverken Bjørn eller Horken har nogensinde fremsat så meget som et eneste konsistent argument for noget som helst. Det eneste Horken har drevet det til er, at fremsætte en ad hominum trussel mod mig, nok fordi hans opdragsgiver havde fejlinformeret ham, eller han havde misforstået baggrundsorienteringen, inden han blev sluppet løs mod mig.

Hvis det er dét selskab du vil identificere og solidarisere dig selv med, så siger jeg blot vel bekomme!


Mit spørgsmål til det Ipso factoriske ophav er da: "Hvad Fanden vil du her?"
Du bliver jo slet ikke værdsat, som din hjernekapital berettiger til. Vi små mentale bøvsehoveder er henvist til tænkernes skammekrog, hvorfra vi kun kan vende tilbage for at få en fornyet henvisning.
Skal man dømme efter gængs opfattelse af 'konsistens' i tænkning, vil dine produkter næppe få nogen præmie. Du vil derimod nok kunne få rosende omtale, når det skal dreje sig om at bedømme antallet af ligegyldige og meningsløse copy and paste bidrag.
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Oscarvinderen Louis Gossett Junior er dÃ..
29/03/2024 16:06
Signalfejl skabte forsinkelser på togdr..
29/03/2024 15:49
Polens præsident stopper lov, der skull..
29/03/2024 15:35
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Nyheder fra Religion.dk