annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14675 - 02/02/2013 07:35 Der er sku bud efter mig.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg er røget ind i en masse uheldige oplevelser og kunne ikke undgå at få den tanke; nu er det sku slut med mig.
Det startede i søndags, på vej hjem kl.17.00 fra fødselsdag i Danmark mødte vi en mindre snestorm da vi nåede til Helsingborg som varede 60 km lige til vi kom hjem, ca 8 km før skulle jeg svinge lidt for ikke at påkøre et vejskilt i midt af vejen, så tog fanden ved bilen den kurrede side, bag og forlæns ca 300 meter, fra den ene til den anden side af vejen, mens den nåede at snurre 2 1/2 gang, heldigvis var vi helt alene på vejen og kørte grundet vejret kun ca 50 km/t, nå vi sad lige og sundede os lidt og så vendte jeg bilen og vi kørte hjem, min viv var blevet helt tavs under seancen, jeg var glad for at jeg formåede at holde bilen på vejen og ikke kørte i grøften.
2 dage senere skulle jeg hente posten i vor postkasse ved vejen, sneen var forsvundet, men pludselig røg jeg på ryggen og den ene albue slog hårdt i vejen, så det gav et lille smeld, jeg var gledet i noget fastkørt is i et hjulspor. Min viv kørte mig til lægehuset som sendte mig til sygehuset i Ängelholm til røngten, intet brækket eller revnet, men nogle allerhelvedes smerter i armen, kunne ikke løfte den 1 cm, så jeg fik den lagt i en slynge, kunne ikke ligge ned og sove, sad i en stol og prøvede at sove, fik ikke megen søvn, Panodil hjalp ikke mod smerterne, om aftenen fik jeg smerter i maven som i løbet af natten blev værre, tidlig morgen 112 og jeg blev kørt til sygehus i Helsingborg med formodet tarmslyng ( for 7 gang), efter 8 timer div. prøver og røntgen igen, fik jeg at vide at tarmslynget havde viklet sig selv ud og jeg kunne tage hjem, så op i en bus og hjem.
Og på tirsdag skal jeg atter til Ängelholm sygehus nyreafdeling, mine nyrer har det ikke så godt, så muligvis står det på dialyse nu.
Så der er skisme bud efter mig, men bortset fra det så går det godt, armen er stadig helt ødelagt, men kan da løftes en smule og jeg skulle til at skifte dele på min sommerbil, men ok sommeren er ikke lige på trapperne, nu er sneen faldet igen, så jeg skal ingen steder, uden dupsko og krykker.


Redigeret af treram (02/02/2013 07:38)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#14676 - 03/02/2013 08:00 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg har læst din lidelseshistorie - kan man vist roligt kalde det - og jeg ønsker dig naturligvis god bedring.

Din biloplevelse maner jo til endnu større forsigtighed end den, du allerede udviste (farten og måske bedre egnede dæk - er det det rette sted du bor?), men din postkasseoplevelse siger vel noget om, at du er ved at blive gammel - så gammel, at du ikke længere kan færdes sikkert udendørs i glat føre.
Så spørgsmålet er vel, om du vil acceptere din situation - og indrette dig derefter - eller du vil trodse den - og ta' følgerne.

At du har dårlige nyrer kan vel også have påvirket din evne til at reagere tilstrækkelig hurtigt og godt i glat føre, og kan dine nyrer ikke bringes til at fungere tilstrækkelig godt, er der jo på sigt muligheden for en nyretransplantation.

Nu ved jeg jo ikke, hvor gammel du er i antal år, eller hvor meget alderdommens svækkelse har påvirket din krop, men som tiden går - og det går den jo uophørligt - er der jo ikke tvivl om, at det hedder: tiltagende svækkelse.

Og så er det vel her, det handler om at være i harmoni med sin krop og sin alder - som de siger i det ældrecenter, hvor jeg er frivillig i en demenscafé én gang hver måned. "Det er jo ikke, hvordan man har det, men hvordan man ta'r det" smiler

Det udadvendte meget aktive liv, som vist altid har været dit, skal vel så til at ændres i retning af alderdommens indre kvaliteter - og så er spørgsmålet vel: Hvad er det for dig?
Det er der jo kun én, der kan finde svaret på - dig selv.

Måske livet og døden, det gode og dets modsætning, er emner for dig og dit tastatur, når du trygt og sikkert indendørs skriver til os her på Trosfrihed.dk? blinker
Eller er det noget helt andet? smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#14678 - 03/02/2013 19:57 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Og tak for din medfølelse over alle mine dårligheder og uheld.
Nu er jeg jo ikke så gammel igen, bare 78, og de er jo ingen alder for mig.
Min bil har som lovbefalet her vinterdæk næsten nye på, men når underlaget under sneen er ren is er der ikke meget der hjælper og nogle gange opdager du det først forsent.

Jeg tror næppe jeg får tilbudt nyretransplantation i min alder, men man har talt om at tage mig i dialysebehandling, hvis mine nyretal bliver værre og det vil vise sig på tirsdag, men jeg håber de holder sig på samme stade som de har været i mange år.
Jeg mener selv at min reaktionsevne er fænomenal, kører bil som en på 30, er aldrig tæt på ulykker i trafikken, er kørelærer for min viv som jo er lovligt her i Sverige indtil du er firs og har taget et kort kursus.

Men selvfølgelig er man svækket. kræfterne forlader jo en, hvis man ikke bruger dem hele tiden, men da jeg er bilfreak laver jeg selv mine biler, udskifter både motor og andre mindre dele, så helt uden kræfter er jeg heller ikke.

Hvorlænge jeg er i stand til at lave så meget, incl. hjælpe venner med både varme,elinstallationer og bygge garager og udestuer ved jeg ikke, har dog truet med, at nu holder jeg op, men ok det er bare blevet til lidt neddrosling, en arbejdsnarkoman er ikke sådan at stoppe.

Sidste jul startede jeg på at bygge en modeljernbane, og den blev også færdig incl, en masse små led signallamper som jeg selv byggede og jeg har lagt flere hundrede meter ledning for at få det hele til at køre, noget må man jo lave om vinteren, når det er koldt derude.
Så fik jeg lige lagt et nyt vinyltag på min skønne 1993 Buick Lesabre og malet div. dele af bilen, der var blevet slidte i lakken.

Det er muligvis min skønne unge viv der holder liv i mig, hun skal jo også passes godt, hun tror jeg bliver mindst 120 år.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#14679 - 03/02/2013 21:40 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Og jeg kan bekræfte, at treram kører både fornuftigt og sikkert, så man føler sig helt rolig som hans passager, både på motorvej og i tæt bytrafik i København.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#14681 - 04/02/2013 20:12 Re: Der er sku bud efter mig. [Re: treram]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Uha Treram.

Måske er det guds straf overfor din ugudelighed. Se dig omkring. Er der andre begivenheder i dit liv, som bekræfter denne tanke?

Uforvarende har du betrådt alle religioners oprindelse. Der er ingen grænser for hvad man kan forestille sig.

Måske du skulle læse Jobs Bog?

Eller berolige dig med, at det altsammen er tilfældighedernes spil?

Måske du hellere skulle blive religiøs og tro, at der er en skjult mening.

Eller skaber din fantasi en sammenhæng hvor der ingen er? smiler


Redigeret af Michael (04/02/2013 20:14)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk