annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14239 - 12/12/2012 07:39 De er noget sarte på KD
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Atter udstødt af de hjernevaskedes debatforum KD, hvor gudevirussen florer og et hvert angreb på den bliver mødt med udstødelse.
Jeg var inde og se på kommentarer til et indlæg om de svenske skolers nej til præsters deltagelse i skole juleafslutninger i kirken, jeg var selv kommet med første kommentar og ville så svare på kommentarer til min kommentar, dette kunne ikke lade sig gøre, jeg fik ikke adgang, har ellers haft en adresse der i flere år, men nu var den spærret, sikkert grundet: sønderjyder blev hængende i jesusdynget, det har jeg så taget ad notam.

Jeg kunne ellers godt lide at drille dem lidt på KD, men det finder de sig ikke i, de er skisme sarte på KD.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#14242 - 12/12/2012 10:38 Re: De er noget sarte på KD [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Velkommen i klubben, treram, men det er jo typisk for KD, at de søger at undertrykke sandheden om kirkens tilbagegang. Det er jo naturligt at de slås for deres levebrød her i rekordåret for udmeldelser af Folkekirken. Svaret (fra Nick) på dit indlæg på KD har fået lov at stå uimodsagt, og det er i sig selv grinagtigt.
Citat:

Det virker ikke som om du er helt opdateret. I en artikel her i avisen 6. dec. fremgår det, at den svenske undervisningsminister flere gange har understreget, at præster naturligvis må forkynde juleevangeliet, samt at der må synges kristne salmer, og at han og den borgerlige regering i Sverige er parat til at lave loven om, fordi de er utilfredse med at "skolverket" har lagt en linje, som ikke var politikernes hensigt. Hvad angår skolers juleafslutning vil situationen således blive stort set den samme i begge lande, hvilket dem der i Sverige hænger fast i ateistdynget må erkende.

Det er "den gode Nick", der ikke er opdateret eller ikke forstår situationen, for uanset undervisningsministerens trusler om en lovændring, så er det fortsat Skolverkets forbud mod religiøs indoktrinering der er gældende i svenske skoler, bortset fra koranskoler og andre private skoler. Da Sverige har flere og mere militante muslimer end Danmark, skal man næppe tage truslerne om en lovændring alvorligt. Den "kartoffel" er for varm for selv de borgerlige politikere.

Men jo flere ateister, de smider på porten i KD, jo større chance er der for, at vi kan få nogle flere seriøse debattører her på trosfrihed. Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.

Kristeligt Dagblads dødskamp er dog ret ligegyldig i en verden, hvor selv procenten af muslimske børn, der ender som seriøse troende, er for nedadgående i både vestlige samfund og i de fleste muslimske. Det arabiske forår er et varsel om et verdensomspændende forår for ateisme og sekularisme.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#14245 - 12/12/2012 15:50 Re: De er noget sarte på KD [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram...

"Jeg var inde og se på kommentarer til et indlæg om de svenske skolers nej til præsters deltagelse i skole juleafslutninger i kirken, jeg var selv kommet med første kommentar og ville så svare på kommentarer til min kommentar, dette kunne ikke lade sig gøre, jeg fik ikke adgang".

- Ja, det er sgu en nuttet forsamling glade troende, i guder hvor de skriger til himlen, når der er modvind..;)

Op med humøret, du ka' næppe være gået glip af ret meget. Jeg har kigget derind to gange, det var nøjagtig samme forsamling som for år siden - nu kælede de bare for hinanden; sørme en livlig debat...;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#14247 - 12/12/2012 17:37 Re: De er noget sarte på KD [Re: ole bjørn]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Ole.
Det var lige netop Nicks "kloge" input jeg ville kommentere, hvilket jeg så ikke kunne, Nick´s kommentar siger alt om ham.

Optrinet tyder på at staten stadig har noget at sige over den svenske kirke og dens gejstlige, selvom de skulle være adskilte.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk