annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
4 registrerede ABC, somo, Diana, Arne Thomsen 322 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 35 af 37 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14076 - 07/11/2012 15:41 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Arne,

"Så jeg er enig med dig i, at amerikanerne lykkedes med at træffe deres bedst mulige valg".

- Hvad er det for bedre værktøjer du mener Obama fremfor Romney havde, det er lidt det der har været interesant for vælgere?

"Deres i hvert fald foreløbige redning er vel, at debitor og kreditor ikke kan undvære hinanden - ja, måske det endda kan blive en permanent løsning".

- Forestiller du dig Kongressen ser underskuddet som en stabiliserende faktor, og at dette skaber jobs i US?

mvh
Simon
Top Svar Citer
#14077 - 07/11/2012 16:00 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Der skal ikke flyttes mange stemmer i kongressen for at skabe samarbejde. Det er nok, at de moderate republikanere vælger samarbejde, og mange af dem er trætte af Tea Party bevægelsens forsøg på at grave grøfterne dybere.

Du tager fejl med, at det bliver sværere for tilflyttere at klare sig. Obama har netop gjort det lettere, og alle økonomer er klare over, at det er fra små nystartede virksomheder, de manglende nye arbejdspladser skal komme. De multinationale selskaber outsourcer jo arbejdet til lande med lav arbejdsløn.

Der er også bred enighed om, at finanssektoren skal holdes i en strammere snor fremover, og at lånemulighederne for mindre virksomheder skal forbedres.

En så omfattende teori som en radikal ny samfundsmodel, kan ikke forklares kort, og den er en del af et tværfagligt filosofisk mammutværk (Treatise on the Principle of Life), som jeg har arbejdet på i årtier, og som jeg måske aldrig bliver færdig med. Men du kan jo som udgangspunkt tænke på Huxleys "Fagre Nye Verden" i en human udgave uden voldelige indgreb på fostre eller euforiserende stoffer som soma. Andre nøgleord er konditionering, belønninger og kontrol af informationsflow.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#14078 - 07/11/2012 17:40 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Du tager fejl med, at det bliver sværere for tilflyttere at klare sig. Obama har netop gjort det lettere, og alle økonomer er klare over, at det er fra små nystartede virksomheder, de manglende nye arbejdspladser skal komme. De multinationale selskaber outsourcer jo arbejdet til lande med lav arbejdsløn".

- Det er meget lavtlønnede jobs der skabes pt. Man er naturligvis nødt til at skabe positive forventninger, det er denne tendens vi politisk ser langt ind i social- og helsepolitik verden over.
Der bygges stærke politiske forventninger til nye virksomheder, det skal nok komme, men tar sin tid - det er denne tid der blir svær, og som sikkert vil strække sig langt ind i de kommende to valgperioder. Det er grundet recessionens udstrækning blevet svært for masser tilflyttere at finde jobs, sådan har det været siden billioner af dollars blev brugt til at smøre krigsmaskineriet i både Irak og Afghanistan, produktionsapparatet "rustede" langsomt i vigtige sektorer.
Særlig latinos havde store forventninger men tilsyneladende også en realistisk forståelse for økonomien Obama overtog - asiater sidder pct.mæssigt på de bedre udd. og stillinger. Håbene gør det ikke alene, og det skal blive spændende at se hvad debatterne i kongressen vil byde på - og her kommer vi til det andet du skr.:

"Der skal ikke flyttes mange stemmer i kongressen for at skabe samarbejde. Det er nok, at de moderate republikanere vælger samarbejde, og mange af dem er trætte af Tea Party bevægelsens forsøg på at grave grøfterne dybere".

- Der ska' ædes kameler, nogle af dem ka' fornuftigvis selv vandre ind på midten, men de vil ikke komme uden indrømmelser!
Jeg tror vi vil få store problemer at se blandt rep. og netop p.a. traditionel tænkning og forventning - om to år ska' der ryddes op i midtvejsvalget, her vil man der måske falde hoveder - nogle har aldrig haft et...;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (07/11/2012 17:46)
Top Svar Citer
#14403 - 19/12/2012 17:42 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Zenia
Uregistreret

En lignelse kan man vel kalde det?


"En skøjteløbermester stod og talte med en flok drenge.

Drengene spurgte, hvordan han bar sig ad, og han forklarede dem det. ... De tog skøjter på ... og faldt den ene efter den anden, alt imens de bebrejdede hinanden for ikke at gøre, som mesteren havde forklaret. ...

= Al teologis historie. ...

Men et par stykker havde stået ganske forsígtigt på begge ben, og stille og varsomt gav de efter for den indre fornemmelse af, hvordan man skulle gøre. ...

Mere og mere lyttede de ind ad ... og bedre og bedre gik det for dem på isen.

Da de til sidst fløj frit hen over isen, elskede de først mesteren ret, fordi han havde vist dem, at det var muligt, for uden hans eksempel havde de aldrig vovet at tro det.

Jo mere de kom til at ligne ham, jo mindre de behøvede at tænke over hans lære, desto inderligere kom de til at elske ham. "

Citeret lidt frit fra "For åben dør". ...

SÅ enkelt kan det skrives, og på samme tid SÅ virkningsfuldt.


m.v.h.
Zenia

Top Svar Citer
#14415 - 20/12/2012 10:03 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Zenia
Uregistreret

Dalai Lama har sagt disse viise ord:

"Formålet med al religion er at kontrollere dig selv. ...

Ikke at kritisere andre. ...

Hvor meget gør JEG ved MIN vrede - MIN stolthed - MIN jalousi og ved MIT had?

Disse er tingene, vi bør kigge nøje på hver dag - og I OS SELV."

Slut på Citat. ...

Egne ord:

Finder inspiration i Dalai Lamas ord, som jeg imidlertid sagtens kan se mulighed for at inspirere ethvert menneske, religiøst eller ej. ... smiler

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
annonce
Side 35 af 37 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Skandaleramt stutteri endte på tvangsau..
19/04/2024 13:04
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Nyheder fra Religion.dk