annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379975
Et andet syn 1989385
Jesu ord 1522378
Åndelig Føde 1513849
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
3 registrerede somo, ABC, Arne Thomsen 375 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13967 - 23/10/2012 17:15 Re: Trosfrihed – idéernes mødested [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Igen dit sædvanlige "løgneforsvar", Arne, hvor du skøjter flot hen over kendsgerningerne.

Det er ingen løgn, at du ikke forstår mig og Simon og Hanskrist, for det viser din afstandstagen fra vore synspunkter, og at du heller ikke ønsker, at forstå nogen af os eller andre viser dine gentagne forvanskede udlægninger af andres ord fra mine meninger til Einsteins.

Det er heller ingen løgn, at du og de andre tre nævnte fremstiller jer selv som nogle, der forstår noget, som vi andre ikke forstår. Har du glemt dine udtalelser om, at vi ateister "mangler noget", din gensidige roseklub med Thomas og hans besynderlige forestilling om Jesus som vegetar og afholdsmand stik mod bibelens udsagn, Michaels NU og påstanden om, at han er Gud, og Hansemands gentagne forsikringer om, at ingen af os forstår noget som helst.

Det er heller ingen løgn, at ingen af jer respekterer andres viden, bortset fra at Hansemand respekterer enkelte af mine udsagn, fordi de er kendte fakta, som han ikke kan komme udenom.

Hvis du ønskede at forstå andre, Arne, så ville du ikke afvise at debattere deres synspunkter med dem, og heller ikke afvise at besvare spørgsmål om dine holdninger, som du jo hele tiden gør. Du ville også for længst have forstået, at jeg ikke er dig fjendtligt stemt, men tværtimod synes, at det er synd for dig, at din tro er så skrøbelig, at du ikke tør blotte dig. Derfor tager du afstand fra alle, der ikke nøjes med at skamrose dig.

Men når du nu ikke ønsker at debattere, og i stedet optræder arrogant overfor enhver, der kritiserer dine synspunkter, og du hælder en skidtspand over dem, så må du finde dig i, at vi ikke kan respektere din holdning. Det hjælper ikke, at du prøver at stille dine egne regler op for, hvordan vi skal opføre os, især når du ikke selv kan leve op til dem.

Lad mig give dig et godt råd (som Hansemand vil fnyse over). Køb dig et EKIM. De har i hvert fald forstået, at du skal søge løsningen på dine problemer i din egen indstilling, og ikke i bandbuller mod andre og forvanskning af deres udtalelser.

Mvh og ønsket om god bedring. smiler

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#13968 - 23/10/2012 17:47 Re: Trosfrihed – idéernes mødested [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Ole fortsætter helt som ventet.
Det minder mig om historien om de to, der konfronterede hinanden efter et bilsammenstød.
Den ene sagde til den anden: Dumme svin.
Den anden præsenterede sig også - og sagde sit efternavn blinker
Slut herfra.
Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (23/10/2012 17:48)
Top Svar Citer
#13969 - 23/10/2012 19:07 Re: Trosfrihed – idéernes mødested [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Og Arne fortsætter helt som han plejer.

Intet forsøg på at argumentere eller blot at komme med et sobert svar.

Bare en klodset og hånlig antydning af, at hvis man "har et sammenstød" med ham, så er man et dumt svin.

Arne kan ikke forstå, at hans taktik med først at lyve åbenlyst og derefter at kalde sine modstandere for løgnere giver anledning til kritik.

Nogle mennesker vil hverken lære eller prøve at forstå.

Mvh til alle debattører med et sobert sprogbrug og respekt for andres ret til at have en anden mening. smiler

Ole Bjørn :o)




Top Svar Citer
#13970 - 23/10/2012 21:06 Re: Trosfrihed – idéernes mødested [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Var dette "Det Muntre Køkken", var Ole for længst blevet smidt ud.
Men jeg lader ham få det sidste ord, for han kan formentlig ikke leve uden blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#13971 - 24/10/2012 01:06 Re: Trosfrihed – idéernes mødested [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg synes virkelig, at det er synd for dig, Arne. At rumme så meget kulde og had og uforsonlighed mod andre mennesker, at du er nødt til at bilde dig selv ind, at verden er fyldt med kærlighed, for at leve med dig selv.

Se dig omkring, Arne. Alle andre her bortset fra dig og Thomas har udtrykt glæde over naturen og livet, og selv om nogle af os er rygende uenige, så kan vi alligevel respektere og anerkende hinandens gode egenskaber og talenter. Det har bl.a. vist sig ved, at uanset hvem jeg har kritiseret, så har de været store nok til at rose mig for de positive indlæg, jeg også har bidraget med, lige som jeg har rost deres. Kun Thomas og dig har aldrig kunnet se noget godt i mine indlæg, og heller ikke i mange andre debattørers gode indlæg.

Jeg har medlidenhed med jer. For jer to er kristendommens kærlighedsbudskab åbenbart rent hykleri. I ingen af jeres indlæg fornemmer jeg den tolerance og livsglæde, som jeg kan spore hos alle andre. Til gengæld emmer jeres indlæg af flugt fra virkeligheden, men hykleri og fantasi er en ringe erstatning for det levende liv.

Jeg håber for jer begge, at I i jeres privatliv trods alt har nogle personer, som I holder så meget af, at I kan tilgive, hvis de opfører sig dårligt, for uden denne evne er man dømt til et liv i ensomhed. Her på debatten har ingen af jer jo vist bare en antydning af denne evne.

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. Det her er skam et muntert "køkken", Arne. Blot smadrer vi ikke tallerkener, men hyklere og meningspaver. griner




Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Nyheder fra Religion.dk