annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Der var RAV i den/det idag.
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14138 - 21/11/2012 16:41 Re: Urevangeliet [Re: Michael]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Kan du huske Anne med de blå øjne, hende førte du i fordærv fordi du udnyttede hendes menneskelighed og medfølelse. Hende elsker jeg og jeg tillader ikke, at du fortsætter med dit rædselsfulde lort".

- Ofte er forklaringen jo såre enkel og forståelig, hverken kryptisk eller på nogen måde mystisk i sin grund. Det drejer sig som regel om manglende sociale kompetencer, udd. og deraf flg. dårligt selvværd.

Det skinhellige har tit en bagvedliggende forlorenhed der er ret svær at skjule, som oftest dækker det over et dybt utilfredsstillende liv i ensomhed, der så forstærkes i kontakt med mennesker med identiske problemer her og dér – deraf klammeriet mellem troende der indirekte flår håret af hinanden i en higen efter opmærksomhed med gensidig ringeagt og nedladenhed. Man ka’ både fremhæve og undgå at afsløre sig, ved netop at henvise til sin personlige forurettelse overfor en kritik af sine synspunkter, alias: ”først når du kæler for mit selvbillede, vil jeg forklare dig mine synspunkters forhold til virkeligheden”, hvilket naturligvis aldrig ser dagens lys, for debataktiviteten handler jo om noget ganske andet...;)

Først bagatelliserer man virkelige problemer, så identificerer man sig med en eller anden stor litterær og gerne afdød personlighed – det ka’ være en kendt teolog, evangelist eller filosof, bare én med nogle af de egenskaber man selv gerne ville have haft i det virkelige liv, gerne lidt mystisk i konturen, og for alt i verden ska’ man undlade logisk konsistente forklaringer med objektive referencer for ens synspunkter, de er hverken særlig mystiske og henviser opmærksomheden til kun synspunkterne, ikke til personen bag!
Derefter udgiver man sig så for at være identisk med identifikationsmodellens personlighed, naturligvis gennem dennes åndrige og vidtløftige menneskesyn, som altså skal være selve redskabet der skal få nogen til at udvise en lidt personlig interesse – husk på, at redskabet samtidig skal skjule et bagvedliggende mindre interessant levned, ja måske endog et ret tragisk. Virkeligheden spiller her ingen som helst rolle overhovedet, kun de søde små ord der jo skal agere krog, og altså skal hapse lidt af den opmærksomhed man higer efter - og nu har pludselig debat fået en helt ny mening, ser du nok...

Ind imellem sker der så bare det, at hjælpsomme mennesker som fx. netop Anne gennem personlige snakke lurer noget lidt alvorligere end bare de søde små ord, og af denne grund ønsker at være behjælpelig. Da kickstartes så et voldsomt udbrud af forloren stolthed og ondskabsfuldhed, en vrede der skaber en yderligere afstand, der så igen medfører nye vredesudbrud og tilmed medlidenhed, som ka’ være det værste at tackle, for den appellerer jo til personlig sandfærdighed, hvad der skjuler sig bag fiktive selvsyn.
Det er aldrig let at hjælpe ukendte mennesker, slet ikke hvis man pludselig føler sig ført bag lyset af historier der bygger på selvbedrag, og hvordan sku’ man også kunne se under huden på helligfranzerne? Så det ka’ være ubehageligt at blive udsat for forurettelser der bygger på den slags, og så meget desto mere er der grund til at fastholde synspunkterne som omdrejningspunktet for debat. Personen bag ka’ så for den sags skyld lege Bonaparte, Thomas-evangelist eller marxistisk Paulusfreudianer om en hals, det blir...pffft...perifert.

Mon ikke frøkenen du omtaler har det udmærket, efter sigende blev hun jo færdig med en fin eksamen og fik et lille embede, måske en ægtemand og en lille bæbse i tillæg, who knows. Men kritiser hellere synspunkter du ikke bryder dig om, der er masser at ta’ fra, og dér ka’ alle være med..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (21/11/2012 16:46)
Top Svar Citer
#14141 - 22/11/2012 13:58 Re: Urevangeliet [Re: Michael]
Thomas
Uregistreret

Kære Michael,

Sikken fjendtlighed og sikke et selvbillede, Michael!

Jeg takker for "venligheden" og svarer aldrig igen på dine indlæg.

Må du have det godt i støttende omgivelser.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#14159 - 27/11/2012 19:58 Re: Urevangeliet [Re: ]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hej Thomas

Det nytter vel ikke at fortælle dig, at ''fjendtlighed'' er en projektion - jeg er ikke fjendtlig.

Ordet selvbillede forstår jeg ikke, men jer svagpissere ynder vist at give udtryk for en ''forståelse'', som i ikke er i besiddelse af.

Det er svært for jer, at forstå, at man blot ved at se og lytte kan forstå hvem I er.

Det glæder mig, at du ikke vil henvende dig til mig igen, hav et godt liv.

Det er mit arbejde her i din rædselsfulde verden, at hjælpe alle de som du ødelægger i din selviskhed og uvidenhed.

Om det man ikke har forstand på bør man tie, men kun de vise ved hvad de ikke har forstand på, mennesker som dig fremturer i uvidenhed i det uendelige, aldrig lytter de, aldrig bøjer de sig, men altid bør de tales midt imod.

Vil man spise skemad med Djævelen har man brug for en lang slev.

Så det glæder mig, at du ikke længere vil kommentere mine indlæg.

Ingen fjendtlighed, blot en vrede klar og dyb som universet selv.

Du bør tie og erkende at du intet ved. smiler
Top Svar Citer
#14160 - 27/11/2012 21:35 Re: Urevangeliet [Re: Michael]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Michael og Thomas.

Jeg bli'r ked af det, når jeg ser, hvordan I to kommer på kant med hinanden - og jeg ka' ikke la' være at tro, at det mere er måden I udtrykker jer på, end det er indholdet, der fremkalder en falsk modsætning.

Vi har folk nok her, der synes at nyde at svine andre til.

Den slags mener jeg ikke, I tilhører.
Tværtimod er det mit indtryk, at I begge, hver på egen måde, er så godt funderede, at I magter - på Huxley'sk vis - at udholde andre måder end egne at opleve tilværelsen på.
Jeg tror også på, at der er basis for gensidig inspiration.

Udsyn i stedet for snæversyn kunne man måske kalde det blinker

Håber, det ikke er for provokerende udtrykt - men i så fald: Undskyld at jeg blandede mig smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#14163 - 28/11/2012 18:52 Re: Urevangeliet [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Kære Arne,

Tak for dine gode intentioner smiler

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
K-profil vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Svindel under covid-19 udløser fængsel..
19/04/2024 14:06
Byret har afsat tre dage til 34 år gamm..
19/04/2024 14:06
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Nyheder fra Religion.dk